• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kwiatkowskiego wiedzie na pokuszenie

Michał Stąporek
3 czerwca 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 19:29 (3 czerwca 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Tu, zdaniem policji i drogowców, powinien stanąć maszt z fotorejestratorem. Kierowcy mknący od Leszczynek do obwodnicy wjeżdzają najpierw na górkę... Tu, zdaniem policji i drogowców, powinien stanąć maszt z fotorejestratorem. Kierowcy mknący od Leszczynek do obwodnicy wjeżdzają najpierw na górkę...

W przyszłym tygodniu otwarty zostanie leśny odcinek Trasy Kwiatkowskiego, łączący Leszczynki z obwodnicą. Już dziś wiadomo, że na węźle z obwodową może być niebezpiecznie.



...by zaraz potem próbować zmieścić się zakręcie w lewo. ...by zaraz potem próbować zmieścić się zakręcie w lewo.
Biegnący przez las 3,5-kilometrowy fragment Trasy Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni jest zaskakująco malowniczy. Droga na przemian wznosi się i opada, wzdłuż niej ciągną się wzniesienia, spomiędzy których rozpościerają się widoki na leśne wykroty i doliny. Dla kierowców urok tej trasy może polegać jeszcze na czymś innym: szeroka i gładka jak stół zachęca do szybkiej jazdy.

Tymczasem ostatnie kilkaset metrów trasy przed wjazdem na obwodnicę może być zdradliwe dla nieostrożnych kierowców: droga najpierw wznosi się, a następnie zaraz za szczytem zaczyna wchodzić w ostry łuk, by włączyć się do obwodnicy w kierunku Gdańska. Kierowca, który nie zmieści się w zakręcie, może wylecieć z estakady i wylądować nawet kilka metrów niżej.

Choć w tym miejscu stoi już znak ograniczenia prędkości do 50 km/h, drogowcy chcieliby aby ustawiono tu jeszcze fotorejestrator, który ograniczyłby zapędy bardziej krewkich mistrzów kierownicy. - Z naszych badań wynika, że widząc znak ograniczenia prędkości kierowcy zwykle zwalniają jedynie o 3 km/h. Dopiero fotorejestrator sprawia, że naprawdę zdejmują nogę z gazu - tłumaczy Piotr Michalski z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Problem w tym, że projektanci trasy nie przewidzieli w tym miejscu budowy masztu na fotorejestrator. To, że byłby on przydatny, okazało się dopiero w czasie prac budowlanych.

Teresa Horiszna, naczelnik wydziału realizacji inwestycji w gdyńskim magistracie: - Budując trasę musimy trzymać się projektu. Żeby postawić tam maszt musielibyśmy wykonać nową dokumentację, zdobyć pieniądze, ogłosić przetarg.

- Podobną sytuację mieliśmy podczas budowy pomorskiego odcinak A1, ale tam inwestor jeszcze w czasie robót reagował na nasze sugestie i wprowadzał je w życie - dziwi się Piotr Michalski.

Teresa Horiszna zapewnia, że gdyńscy urzędnicy nie negują idei ustawienia fotorejestratora. - Tym bardziej, że popierają ją policjanci, a oni jako praktycy zwykle wiedzą, jak zwiększyć bezpieczeństwo na drodze.

Faktycznie, gdyńscy policjanci już kilka miesięcy temu rekomendowali takie rozwiązanie. - Z przeprowadzonych obserwacji wynika, że ten odcinek Trasy Kwiatkowskiego przy niewłaściwym zachowaniu (nadmierna prędkość) może być miejscem wielu zdarzeń drogowych. W celu wyeliminowania tego zagrożenia zawczasu, zasadnym byłoby umieszczenie [tam] fotorejestratora - napisał w marcu zastępca komendanta miejskiego policji w Gdyni, mł. inspektor Krzysztof Świątek do zastępcy prezydenta Gdyni, Marka Stępy.

Niewykluczone więc, że fotorejestrator na leśnym krańcu Trasy Kwiatkowskiego jednak stanie - jeśli nie od razu, to przynajmniej za jakiś czas. O tym, jak skuteczne to rozwiązanie można się przekonać oceniając pracę podobnego urządzenia ustawionego także w Gdyni, przed skrzyżowaniem obwodnicy z ul. Morską. W ciągu czterech lat przed jego ustawieniem doszło tam do 67 kolizji i 9 wypadków. W takim samym okresie po jego zainstalowaniu liczba kolizji spadła do 56, a wypadków było trzykrotnie mniej.

Koszt budowy leśnego fragmentu Trasy Kwiatkowskiego: ok. 230 mln zł
Koszt budowy masztu na fotorejestrator: ok. 15 tys. zł

Opinie (223) 6 zablokowanych

  • PREMIE, PREMIE ...

    Teraz rozumie dlaczego nie oddaja tej trasy do uzytku;- grono debili dyskutuje drugi miesiac o foto-radarze, o szybkosci od 30 do 50 km/h zapomieli BALWANY o tym ze mozna przecie zrobic jeszcze poprzeczne garby tzw spiacego policjanta{ co 20m na calym mowo wybudowanym odcinku}...Dobrac sie do dupy temu kto nie dopilnowal tych pasow skretu z Morskiej na Estakade, Matko Boska - gdzie mi przyszlo zyc??? ,wstyd mi za tych idiotow..ACHA ;- NIE ZAPOMNIJCIE PRZYDZIELIC SOBIE ODPOWIEDNICH PREMII -TOZ TO WYKONALISCIE KAWAL "dobrej"ROBOTY...

    • 0 0

  • Taaaaa

    Taaaaa,Ciagniki Siodlowe,to glownie dla tych pojazdow jest ten odcinek i ta 50-tka jest ok.

    • 0 0

  • Prezydent

    Droga super a bledy sie zdazaja,oby jak najmniej.Pan Prezydent gdyni(mojego miasta)to dobry fachowiec i ma dobrych doradcow.Problem lekki w tym,ze powinien zachowac skromnosc ponad wszystko.Owszem reklama jest wazna ale niech jego reklama beda nadal czyny a nie reklama w TV.Bo po co Panie Prezydencie.Przez usmiechanie sie do szkielka nie podtrzyma Pan autorytetu ktory ma Pan!!!Pozdrawiam.Prosze dbac o Gdynie.

    • 0 0

  • panie urzędniczki- POBóDKA !!! dryyyyynnnn..........!!!!!

    wydziału realizacji inwestycji w gdyńskim magistracie chyba spał jak uzgadniano ten projekt albo woleli iść na pizzę do Ankera niż spędzić chwilę nad projektem. Zostawcie poranne sałatki, ciastka, rogaliki i popracujcie trochę! !!!!!!

    • 0 0

  • właśnie

    do roboty, budować drogi, chodniki, likwidować szamba. A szczurek wara od telewizji - nie dość, że nic nie robi, to nawet nie jest wiarygodny w swojej propagandzie sukcesu

    • 0 0

  • Debile to niektórzy kierowcy dziś o mały włos nie zepchnął mnie z estakady jakiś wariat jadący bez świateł i zajeżdzający drogę samochodem z prawej strony na rej GD9906R połamania nóg kierowco

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane