• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kwiatkowskiego wiedzie na pokuszenie

Michał Stąporek
3 czerwca 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 19:29 (3 czerwca 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Tu, zdaniem policji i drogowców, powinien stanąć maszt z fotorejestratorem. Kierowcy mknący od Leszczynek do obwodnicy wjeżdzają najpierw na górkę... Tu, zdaniem policji i drogowców, powinien stanąć maszt z fotorejestratorem. Kierowcy mknący od Leszczynek do obwodnicy wjeżdzają najpierw na górkę...

W przyszłym tygodniu otwarty zostanie leśny odcinek Trasy Kwiatkowskiego, łączący Leszczynki z obwodnicą. Już dziś wiadomo, że na węźle z obwodową może być niebezpiecznie.



...by zaraz potem próbować zmieścić się zakręcie w lewo. ...by zaraz potem próbować zmieścić się zakręcie w lewo.
Biegnący przez las 3,5-kilometrowy fragment Trasy Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni jest zaskakująco malowniczy. Droga na przemian wznosi się i opada, wzdłuż niej ciągną się wzniesienia, spomiędzy których rozpościerają się widoki na leśne wykroty i doliny. Dla kierowców urok tej trasy może polegać jeszcze na czymś innym: szeroka i gładka jak stół zachęca do szybkiej jazdy.

Tymczasem ostatnie kilkaset metrów trasy przed wjazdem na obwodnicę może być zdradliwe dla nieostrożnych kierowców: droga najpierw wznosi się, a następnie zaraz za szczytem zaczyna wchodzić w ostry łuk, by włączyć się do obwodnicy w kierunku Gdańska. Kierowca, który nie zmieści się w zakręcie, może wylecieć z estakady i wylądować nawet kilka metrów niżej.

Choć w tym miejscu stoi już znak ograniczenia prędkości do 50 km/h, drogowcy chcieliby aby ustawiono tu jeszcze fotorejestrator, który ograniczyłby zapędy bardziej krewkich mistrzów kierownicy. - Z naszych badań wynika, że widząc znak ograniczenia prędkości kierowcy zwykle zwalniają jedynie o 3 km/h. Dopiero fotorejestrator sprawia, że naprawdę zdejmują nogę z gazu - tłumaczy Piotr Michalski z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Problem w tym, że projektanci trasy nie przewidzieli w tym miejscu budowy masztu na fotorejestrator. To, że byłby on przydatny, okazało się dopiero w czasie prac budowlanych.

Teresa Horiszna, naczelnik wydziału realizacji inwestycji w gdyńskim magistracie: - Budując trasę musimy trzymać się projektu. Żeby postawić tam maszt musielibyśmy wykonać nową dokumentację, zdobyć pieniądze, ogłosić przetarg.

- Podobną sytuację mieliśmy podczas budowy pomorskiego odcinak A1, ale tam inwestor jeszcze w czasie robót reagował na nasze sugestie i wprowadzał je w życie - dziwi się Piotr Michalski.

Teresa Horiszna zapewnia, że gdyńscy urzędnicy nie negują idei ustawienia fotorejestratora. - Tym bardziej, że popierają ją policjanci, a oni jako praktycy zwykle wiedzą, jak zwiększyć bezpieczeństwo na drodze.

Faktycznie, gdyńscy policjanci już kilka miesięcy temu rekomendowali takie rozwiązanie. - Z przeprowadzonych obserwacji wynika, że ten odcinek Trasy Kwiatkowskiego przy niewłaściwym zachowaniu (nadmierna prędkość) może być miejscem wielu zdarzeń drogowych. W celu wyeliminowania tego zagrożenia zawczasu, zasadnym byłoby umieszczenie [tam] fotorejestratora - napisał w marcu zastępca komendanta miejskiego policji w Gdyni, mł. inspektor Krzysztof Świątek do zastępcy prezydenta Gdyni, Marka Stępy.

Niewykluczone więc, że fotorejestrator na leśnym krańcu Trasy Kwiatkowskiego jednak stanie - jeśli nie od razu, to przynajmniej za jakiś czas. O tym, jak skuteczne to rozwiązanie można się przekonać oceniając pracę podobnego urządzenia ustawionego także w Gdyni, przed skrzyżowaniem obwodnicy z ul. Morską. W ciągu czterech lat przed jego ustawieniem doszło tam do 67 kolizji i 9 wypadków. W takim samym okresie po jego zainstalowaniu liczba kolizji spadła do 56, a wypadków było trzykrotnie mniej.

Koszt budowy leśnego fragmentu Trasy Kwiatkowskiego: ok. 230 mln zł
Koszt budowy masztu na fotorejestrator: ok. 15 tys. zł

Opinie (223) 6 zablokowanych

  • dwa pasy i będzie 50km/h

    widać mądry projektował a drugi mądry zbudował.

    Jaki kraj tacy architekci- płakać się chce.
    Na BalticArene też pewnie jedno wejście będzie drzwi 90cm. A co?

    • 0 0

  • Koszt budowy leśnego fragmentu Trasy Kwiatkowskiego: ok. 230 mln zł
    Koszt budowy masztu na fotorejestrator: ok. 15 tys. zł
    Kilka sekund lotu samochodem: bezcenne!!!

    • 0 0

  • Polacy w więkrzości są za głupi na dobre drogi niestety

    widzą kawałek w miarę gładkiej drogi to już trzeba zap..ac. Ulica Nowy Świat nieszeroka ale w miarę gładka i widac debila za debilem. Więcej dziur i "śpiących Policjantów" tym lepiej dla nas ot taki polski paradoks. Trasa fajna ale faktycznie powinna byc okraszona fotoradarami bo debili nie brak u nas w Polszcze

    • 0 0

  • KUUU..RKA WODNA (2)

    O jakim sukcesie obecnych władz mówimy?????

    Projekt ESTAKADY KWIATKOWSKIEGO od Bazy Kontenerowej docelowo do Obwodnicy
    rozpoczęto i wykonano w 60% na
    PRZEŁOMIE LAT 1970/1980

    Tak tak tak nie ma tu omyłki !!!
    Obecne władze dokończyły projekt
    i tylko wykonały 3 km łącznik estakady
    Kwiatkowskiego z Obwodową !!

    TRWAŁO TO WSZYSTKO 20 LAT !!
    Kto tu mówi o sukcesie OBECNEJ EKIPY !!!!????

    Gwoli sprawiedliwości mogę jedynie dodać
    że na przeszkodzie realizacji końcowego etapu
    projektu czyli łącznika ESTAKADY Z OBWODNICĄ
    stała cały czas PARTIA ZIELONYCH.

    Gdyby nie ZIELONI Estakada już całe
    lata była by połączona z obwodnicą.

    • 0 0

    • mówisz 60% ...

      a pamiętasz, że gdy wzięli się za tą drogę od nowa to większość wcześniej wybudowanych słupów i wylewek skuwano i od nowa zalewano betonem i zbrojono??

      • 0 0

    • Taaa jeeest

      Podziekowania dla Gierka za Trase Kwiatkowskiego - kwiatki juz kupilem. ROTFL!

      • 0 0

  • eh...

    jak ktoś się rozbije o taka barierkę jak na zdjęciu to się nazywa selekcja naturalna a nie wypadek... typowy ostatnio społeczny pomysł wszędzie postawmy głupie fotoradary i progi zwalniające, bo byle debil wlezie pod auto czy rozwali się gdzieś autem...

    • 0 0

  • trzeba promować

    Jeżeli ktoś nie wie to projekty współfinansowane przez UE trzena promować, a więc informacje w telewizji o nowej drodze muszą być czy to się komuś podoba czy nie.
    Oby tem fotoradar jak najszybciej stanął.

    • 0 0

  • To jakiś idiotyzm !!!!!!! Przecież wystarczy wkopać maszt a na nim fotoradar i gotowe.Po jaką cholerę przetargi i cała ta szopka . Żeby dostać kopertę...?

    • 0 0

  • Niewykluczone więc, że fotorejestrator na leśnym krańcu Trasy Kwiatkowskiego jednak stanie - jeśli nie od razu, to przynajmniej

    za jakiś czas. Tja.
    Bardzo ladne zdanie, osmiele sie powtorzyc je jeszcze raz:
    ..."jeśli nie od razu, to przynajmniej za jakiś czas"...
    - Moze w IV, albo V RP?

    • 0 0

  • Do antyszczurka

    Masz racje Szczurek j8uz za bardzo obrósł, upaja się swoja watpliwa wielkością a w gdyni za bardzo sie mało dzieje.

    • 0 0

  • teraz czekam na dresiarzy/kiboli, którzy za tydzień się zabiją (1)

    a potem na idiotyczne komentarze kolegów dresiarzy (za każdym razem tak jest), którzy będą mieli pretensje, że trasa nie jest prosta i szeroka na 100 metrów

    • 0 0

    • jak Cie TIR przycisnie do barierki i zrobi z Ciebie mielone to

      bedziesz sie tez cieszyc?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane