• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa na Łostowice do poprawki. Ograniczenie do 5km/h?

Krzysztof Koprowski
14 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Na lewym torze, w kierunku Chełmu, obowiązuje ograniczenie prędkości do 5km/h. GIK tłumaczy, że usterka pojawiła się dopiero po oddaniu trasy do ruchu. Na lewym torze, w kierunku Chełmu, obowiązuje ograniczenie prędkości do 5km/h. GIK tłumaczy, że usterka pojawiła się dopiero po oddaniu trasy do ruchu.

Świeżo oddana trasa tramwajowa wzdłuż al. Havla ma sporo wad - twierdzą jednogłośnie motorniczowie. Na niektórych odcinkach tramwaje muszą zwalniać do 5 km/h, by się nie wykoleić. Wszystko przez źle wykonane torowisko w rejonie ul. Warszawskiej. Zbyt wiele świateł wywołało gigantyczne korki.



Trasa tramwajowa od pętli Chełm Witosa do nowej pętli Łostowice Świętokrzyska została uroczyście otwarta w piątek. Jednak już następnego dnia doszło do ograniczenia prędkości przejazdów na skrzyżowaniu al. Havla z ul. (Nową) Warszawską zobacz na mapie Gdańska.

Tu projektanci zastosowali tzw. przechyłki, dzięki którym tramwaj przechylając się może teoretycznie pokonać łuk bez spowalniania. Teoretycznie, gdyż źle wyprofilowane torowisko sprawia, iż tramwaje zwalniają do 15 km/h (jadąc w kierunku pętli) i 5km/h (w kierunku Chełmu).

- Podczas odbioru technicznego nie było żadnych zastrzeżeń w zakresie torowiska na nowej trasie. Ograniczenia prędkości zostały ustawione w sobotę po południu, ponieważ otrzymaliśmy zgłoszenie o problemie z szynami w tym miejscu - tłumaczy Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, odpowiedzialnych za tę inwestycję.

GIK zapewnia także, że wykonawca nowego torowiska - firma Trakcja Polska, już naprawiła usterki. - W nocy z niedzieli na poniedziałek problemy z torami zostały usunięte i jeszcze w poniedziałek znikną z tego rejonu ograniczenia prędkości - zapewnia rzecznik GIK.

Jednak nie tylko nieprawidłowo ułożone szyny są problemem nowej trasy. W założeniach tramwaj miał zyskać priorytet na skrzyżowaniach, a tymczasem nie ma takiego, na którym nie musiałby się zatrzymać. Projektanci zaplanowali sygnalizatory nawet na skrzyżowaniu chodnika z torami tramwajowymi w rejonie przystanku Przemyska zobacz na mapie Gdańska

- To nie tylko chodnik, ale i ścieżka rowerowa. Sygnalizacja jest wzbudzana przez tramwaj tylko na wyjeździe z pętli na Chełmie i węźle integracyjnym na końcu trasy. Na pozostałym odcinku pojazd nie ma specjalnych ułatwień - tłumaczy Skorupka-Kaczmarek.

Mnogość świateł sprawia jednak, że przejazd na całej trasie do centrum wydłuża się z 19 do nawet 26 minut. Co ciekawe, w poniedziałek rano w tym miejscu stali także kierowcy. Prawdopodobną przyczyną korków były zmiany w systemie sygnalizacji, którą próbowano dostosować do potrzeb tramwaju.

Kolejny problem: tramwaje typu Dortmund ocierają blachą o nowe perony. GIK: - Trwają prace nad usunięciem tej usterki.

Także konstrukcja wiat przystankowych pozostawia nieco do życzenia. Słupek zamontowany pośrodku każdej z wiat z pewnością może zaskoczyć niejednego pasażera przeciskającego się przez zatłoczony peron.

Takich "niespodzianek" udało się jednak uniknąć na wcześniej powstałym przystanku Jaśkowa Dolina we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska.

Czy jechałeś(aś) już nową linią tramwajową?

Jednocześnie wraz z oddaniem do użytku trasy w kierunku ul. Świętokrzyskiej, Zarząd Transportu Miejskiego zgodnie z wcześniejszą obietnicą rozpoczął wymianę tablic Systemu Informacji Pasażerskiej na przystanku Dworzec Główny.

- Wykorzystując stare słupy, udało nam się zamontować nowe ekrany diodowe typu LED. Są one bardziej czytelne od LCD, które obecnie zdemontowaliśmy i planujemy docelowo zamontować w jakimś zamkniętym pomieszczeniu - np. w galerii handlowej przy wyjściach w kierunku przystanków. Nowe wyświetlacze są zdolne wyświetlić do pięciu linijek tekstu, a dodatkowo nowością jest możliwości odsłuchania komunikatów przez osobę niewidomą lub niedowidzącą - wystarczy wcisnąć specjalny przycisk na słupku - informuje Marcin Dymarski, kierownik działu informatyki w Zarządzie Transportu Miejskiego.

Nowe tablice komunikaty wyświetlać będą przypuszczalnie jeszcze w tym tygodniu - obecnie są podłączane do systemu. ZTM zapewnia także, że naprawi tablice na nowej pętli tramwajowej, gdzie komunikaty są zbyt szerokie względem fizycznych rozmiarów ekranów (wykonanych w technologii LCD).

Koszt budowy al. Havla oraz nowego torowiska o długości prawie 3 km wyniósł ok. 110 mln zł, z czego ok. 65 mln zł pochłonęły prace przy torowisku tramwajowym, a ok. 47 mln zł układ drogowy. Wykonawcami byli MTM oraz Trakcja Polska. Prace rozpoczęły się jesienią 2010 roku. Jezdnie otwarto w grudniu 2011 roku, zaś pierwszy uroczysty przejazd tramwajem odbył się w ostatni piątek (11 maja br.). Za realizację drogi odpowiadała Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, za torowisko - Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Opinie (381) 6 zablokowanych

  • Powiem tak: na czas remontów/przebudowy zacząłem jeżdzić droga alternatywną...

    ...i pozostanie tak na stałe. Al. Havla i Świętokrzyską da się przejechać w rozsądnym czasie tylko w soboty i niedziele.

    • 5 0

  • TAK JAK UNAS Z AUTOSTRADANI ODBIERAJA SOBIE SAMI KLASZCZA APOTEM SIE OKAZUJE ZE NASTEPNEGO DNIA AUTOSTRADA DO REMONTU

    Bo popekały wszystkie jezdnie itp bo wszedzie jest fuszerka a le oni kolesie z Po i tak odbiorą wszysko!!!

    • 1 0

  • Nie kwękam (1)

    30 lat dojeżdżam z Przymorza do Straszyna 20-25 min, a różne drogi były

    • 0 0

    • Chyba w nocy łamiąc wszelkie przepisy, albo helikopterem

      • 0 0

  • Orunianin (1)

    pytam: dlaczego przez czyjąś wygodę ja tracę czas na dojeździe do Wrzeszcza? Autobus 162 jeździ dłużej o 12 minut, bo zalicza pętlę. I 2 przystanki na jednej pętli! Ale w tym Gdańsku mamy mądrych ludzi. Co za usprawnienia, kiedy mam jechać 12 minut dłużej? Panie Adamowicz proszę o odpowiedź!!!

    • 8 2

    • A mi się podoba, bo mogę się przesiąść na 255

      • 0 1

  • (1)

    Wczoraj jedna gwiazda upokarzala swojego meza bo nie miala gdzie tylka posadzic a facet w rozpaczy prosil by ktos jej ustapil - dramat takie zycie :-)

    • 0 0

    • kopniak

      powinien zasadzić jej kopniaka w d*** to by miał spokój

      • 0 0

  • jak zwykle wielki nielad i balagan ergonomiczno plastyczny

    cala polska balagan brud smrud i ubustwo bieda i wszystko sie wali od nierobstwa i brakorobstwa

    • 2 0

  • A wiecie co jest najsmutniejsze? (1)

    To ze przy takim wąskim gardle jakim jest skrzyżowanie havla z armii krajowej najlepiej skonfigurowana sygnalizacja swietlna nie pomoże! tylko wiadukt a o tym możemy zapomnieć. Wiec co nas czeka? kolejne rozbudowy prawo/lewo skretów i tak bez konca

    • 6 0

    • Jak Adamowicz odejdzie to będzie i wiadukt.

      • 0 0

  • SZLAG BY ICH TRAFIŁ

    Niczego nie potrafią porządnie zrobić!! POLNISCHE WIRTSCHAFT, partacze cholerni!! Nic dziwnego, że mamy taką opinię na świecie jaką mamy!!
    Czego się nie tkną to zepsują!! Potrafią tylko stawiać dodatkowe sygnalizatory i wymyślają TRISTAR, żeby kolejną kasę wyciągnąć z kamer i radarów!!

    A ja potem stoję na czerwonym i patrzę, jak przepuszczam niewidzialne samochody i pieszych, a za mną rośnie całkiem już widzialny korek. Szlag by to wszystko!!

    • 10 0

  • znowu pewnie zawinili rosjanie ! (1)

    Taka kasa w błoto- Polak spieprzyć potrafi wszystko - dokładnie wszystko !

    • 0 1

    • wyglądasz na prusaka

      • 0 0

  • A miało byc tak pięknie..

    Tramwaje co 3 minuty i szybka jazda do i z Centrum. Miejsca siedzące w środkach komunikacji miejskiej i nowa (lepsza hahaha) jakość podróżowania.. A co jest? Ścisk, opóźnienia, ślamazarne tramwaje i totalnie zakorkowana dzielnica. Ale kogo to obchodzi.. Przecież zawsze mogłoby być gorzej.. ;-) Dziękuję za takie "udogodnienia", chyba zacznę uprawiać Chełmic Walking, to się trochę odstresuję.

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane