- 1 Sopot bez golizny i zakłócania spokoju (134 opinie)
- 2 Będzie pył, nie będzie premii? (205 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (56 opinii)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (268 opinii)
- 5 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (347 opinii)
- 6 7 mln zł na remont ulic "starego" Chwarzna (26 opinii)
Tristar wystartuje z miesięcznym poślizgiem
Miesiąc później niż planowano zakończy się pierwszy etap budowy systemu inteligentnego sterowania ruchem - Tristar. Nie zadziałają wtedy jeszcze wideorejestratory i fotoradary wykroczeń.
Sprawdź, które skrzyżowania zostaną objęte systemem Tristar w Gdańsku.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Część kierowców zastanawia się, czy funkcjonowanie sygnalizacji świetlnej w ciągu al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu to już efekt pracy systemu Tristar?
Okazuje się, że na rozruch systemu będzie trzeba poczekać. Wstępnie planowano uruchomić go w październiku. - Pierwszy etap systemu Tristar będzie gotowy w połowie listopada tego roku - obejmuje on właśnie główną arterię Wrzeszcza - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która wspólnie z Gdynią i Sopotem zlecają budowę systemu w Trójmieście.
Przeczytaj, ile rocznie będzie kosztować samorządy utrzymanie systemu Tristar.
Ale elementem systemu jest coś jeszcze. Konkretnie 55 rejestratorów przejazdu na czerwonym świetle i 43 rejestratory przekroczenia prędkości. Dla porównania: dziś w Trójmieście stoi 10 fotoradarów. Część nowych urządzeń będzie dokonywać pomiaru prędkości na określonym odcinku drogi. Co to znaczy? Pierwszy fotoradar zmierzy nam prędkość na wjeździe, drugi na zjeździe z al. Grunwaldzkiej. Jeśli okaże się, że przejechaliśmy nią zbyt szybko, dostaniemy mandat.
Na szczęście dla niefrasobliwych kierowców nie zaczną one działać również w listopadzie - po zakończeniu pierwszego etapu jego budowy. - Pomiar prędkości i rejestratory będą uruchomione pod koniec prac czyli w ostatnim momencie - mówi Magdalena Skorupka Kaczmarek.
Tristar - inteligentny system sterowania ruchem - ma zrewolucjonizować poruszanie się po aglomeracji trójmiejskiej. Jego sercem będzie centralny komputer, połączony z centrami sterowania, który będzie sterować sygnalizacją świetlną i regulować ruch pojazdów komunikacji miejskiej. Nad wszystkim będą czuwały dwa centra dowodzenia - w Gdańsku i Gdyni oraz mały terminal w Sopocie, skąd do głównego komputera będą trafiały dane o np. kończącym się meczu lub koncercie.
Wprowadzenie systemu pozwoli na inteligentne zarządzanie ruchem miejskim Trójmiasta z użyciem najnowszych technologii i zwiększy przepustowość dróg w Gdańsku Sopocie i Gdyni o 20-30 proc. Koszt realizacji tego projektu wynosi około 230 mln zł, z czego 85 proc. ma pochodzić z dotacji UE w ramach programu Infrastruktura i Środowisko. Całość ma być gotowa w połowie 2014 r. Przetarg wygrała firma Qumak-Sekom, która wdroży system za nieco ponad 133 mln zł.
- 11 855 detektorów pojazdów będzie zamontowanych w Trójmieście
- na 334 przystankach będą tablice informujące o kursowaniu komunikacji miejskiej
- 108 kamer będzie obserwowało sytuację na ulicach
- 55 fotorejestratorów "śledzić" będzie przejeżdżających na czerwonym świetle
- 43 fotoradary zamontowane będą przy trójmiejskich drogach
Miejsca
Opinie (155) 5 zablokowanych
-
2012-10-16 16:46
Wybawi nas ten tristar od korków? Kciuk do góry tak w dół nie (18)
- 42 440
-
2012-10-16 17:27
(3)
System TRISTAR to tylko przykrywka, nie da się sterować ruchem w 3miescie gdyż ulice podporządkowane nie mają przepustowości. Całe przedsięwzięcie jest nastawiony na wykroczenia i czerpanie korzyści z mandatów.
A wiem o tym bo mój kumpel montuje ten system :)
Tak że proponuje nogę z gazu i hamować ostro na czerwonym bo 2 przejazdy przez grunwaldzka i po prawo jazdy będzie- 72 9
-
2012-10-16 17:47
(2)
Gdyby większość przestrzegała kodeksu drogowego to nie byłoby potrzeby montowania tristaru.
- 21 49
-
2012-10-16 19:06
(1)
gdyby nie nylo debili nie byloby takich wpisow...
- 40 10
-
2012-10-17 08:02
To po co piszesz?
- 2 9
-
2012-10-16 19:20
Już wielokrotnie pisałem na ten temat. (5)
Państwo POlicyjne jest w pełnym rozkwicie i tristar ma być tego cząstką.
Sam system wydatnie przyczyni się do korkownia całej trasy.
Na usprawnienie przejazdu samochodów mogłoby być wprowadzenie czasowych wyświetlaczy (w sekundach) odpowiednio - czerwone czas do ruszania, zielone -czas do zatrzymania się uczestnika ruchu.
Takie rozwiązania stosowane są za granicą ale też i w Polsce np. w Szczecinie i z moich obserwacji wynika że dużo łatwiej jest odpowiednio reagować na zmiany....
Ale cóż, nie chodzi o to aby było tanio tylko żeby żaba i jej kolesie zarobili.
I jeszcze potem jaką kasę będzie można "trzepać" przy eksploatacji i "dyscyplinowaniu" kierowców.
To jest tzw. "tworzenie stanowisk pracy" resztę zaimportujemy z Chin....- 33 10
-
2012-10-16 19:40
Negatyw świadczy o... (4)
..frustracji POpapr...
No cóż i tacy też się rodzą, ale dlaczego mają wpływ na życie większości ?- 9 12
-
2012-10-17 01:02
rozumiem, że wszyscy mają się zgadzać (3)
Jak to w PiSie...
I kto tu jest lemingiem?- 7 5
-
2012-10-17 08:45
(1)
Z tego co się orientuję to dyscyplina partyjna to mocna strona poo. W końcu dużo sb, mo, lwp, itd...
- 3 3
-
2012-10-17 09:08
No właśnie PiS ma absolutną dyscyplinę partyjną.
Jedna uwaga i wylatujesz, jak Dorn, Marek Jurek, Ziobro, ekipa z PJN itd.
Oraz posiada absolutną dyscyplinę w głosowaniach bez wyjątków, które nawet o dziwo w PO obowiązują.
Inna ciekawostka, że najwięcej agentów SB czy UB i innych wysoko postawionych działaczy z czasów PZPR pomijając rządy lewicy z połowy lat 90-tych to było w rządzie PiS. Starczy sprawdzić nazwiska, bo oni się z tym nawet nie kryli, że jednego z katów solidarności zrobili członkiem sądu najwyższego.- 5 2
-
2012-10-17 11:28
Nie jestem pisiakiem...
ani nawet ich zwolennikiem.
Moje wypowiedzi opieram na własnym doświadczeniu kierowcy. "Trochę" przejechałem kilometrów w Europie i Afryce.
Nie chodzi tu o politykę, ale o wywołany problem.
Wplątałem frakcję rządzącą no właśnie...dlaczego?
Sam(a) sobie odpowiedz.- 1 0
-
2012-10-16 20:00
jak zmieni się kulrutra jazdy to się korki zmniejszą ale nigdy nie znikną (3)
niestety część kierowców podczas ruszania na światłach myśli jedynie o swoim spalaniu lub tym, że ich autko przejedzie więc po co się spieszyć z przejazdem, efekt 30% mniej aut przejeżdżających na zmianie świateł. wiele jest elementów jazdy, które sami kierowcy mogliby podpatrzeć z zachodu i byłoby znacznie lepiej. tak czy inaczej cieszę się, że mieszkam w Gdańsku, tu się sporo dzieje, a będzie jeszcze więcej się działo. trzeba czasami zacisnąć zęby i odstać swoje w korkach podczas nowych inwestycji. więcej pozytywnego myślenia rodacy.
- 19 3
-
2012-10-17 07:37
zielone-czerwone
dokładnie...w Gdańsku na zielonym to się stoi,a nie jedzie. Zaden Tristar tego nie zmieni, jeśli kierowcy nie będą sprawnie ruszać. Dlatego zamiast np.20 aut przejeżdża tylko połowa.
- 9 0
-
2012-10-17 08:50
spalanie.. (1)
A prawda jest taka, że dynamiczne ruszanie jest ponad 60% bardziej oszczędne od zamulania na każdym biegu po kolei.
-zależy od silnika : mocny - na jedynce do dechy, i przy 50km/h wrzucamy czwóreczke... i mamy spalanie 70% mniejsze niż przy przeskakiwaniu z biegu na bieg...
słaby - na jedynce do 30-40km/h, potem chwile trójka i przy 50-60km/h wrzucamy czwóreczke... da nam to jakieś 40% oszczędności względem zamulania pod światłami..
jeżdżę zawodowo, to wiem.. niestety 90% Gdańszczan z samochodem ma styczność jedynie w podróży do i z pracy..
Tu się zgadzam że Tristar tego nie naprawi :(- 7 1
-
2012-10-17 12:54
o kurde, tego nie próbowałem
ale chyba tak odruchowo zrobiłem ze dwa razy,
a silnik miałem 44KM a i tak w 90% przypadków pierwszy przejeżdżałem skrzyżowanie.
To pokazuje jakimi waginami są kierowcy w Trójmieście.- 1 0
-
2012-10-16 20:33
wybawi z kasy
i nic innego
- 15 1
-
2012-10-17 08:31
(2)
Najlepszy wynik na swiecie w poprawie ruchu przez system to 18%, a u nas chca uzyskać 20-30%- a to dobre. Zwykle takie systemy poprawiaja plynność ruchu o 5-7 %. A teraz do kierowców!!!! Zielona fala będzie dla komunikacji miejskiej, a nie dla was! Chodzi o to by autobus dojeżdżając do świateł miał zielone tak długo aż przejedzie. Gdyby chcieli upłynnić ruch samochodowy to tą kasę wydali by na dodatkowe pasy ruchu oraz lewo skręty. Ale ludzie i tak uwierzą w sukces bo przecież muszą go medialnie nagłośnić, żeby ludzie myśleli, że kasa nie wywalona w błoto. Niestety tristar w testach nie daje sobie rady osiągając ledwo ponad 5%-wą poprawę.
- 10 0
-
2012-10-17 11:04
(1)
o 20-30% poprawie to pisze tylko kolega Naskręt. System Tristar wcale nie zakłada takiej poprawy bo to niemozliwe. Tym bardziej ze na trojmiejskim głównym ciągu (Zwyciestwa-Grunwaldzka-Niepodległości-Zwycięstwa-Morska) generalnie jest już wzdrożona zielona fala, i dużych efektów na tym ciągu juz sie nie da uzyskać. 5-7% to i tak bedzie duża poprawa.
- 3 0
-
2012-10-17 21:49
Prawie kazdy artykuł o tristarze "mówi" o 20%-ej porawie.
- 1 0
-
2012-10-16 16:47
No ciekawe jak to się sprawdzi... (6)
- 13 15
-
2012-10-16 17:55
ka$a ka$a ka$a to się sprawdzi bo po to powstaje ten system, a nie dla korków, wyliczyli po prostu, że jak będą ludzie jeździć zgodnie ze znakami to zmniejszą się korki i tyle, a zarobią na tym krocie - Polskie cwaniactwo
- 12 2
-
2012-10-16 20:55
to się nie sprawdzi dlatego, że: (4)
- ludzie czekają na niebieskie światło bo skoro zielone się świeci a oni ruszają jak ślimaki to innego wytłumaczenia nie ma,
- skoro już jeden ruszy z litości to drugi z totalnym zaskoczeniem szuka biegu itd... więc zamiast 20 aut zjeżdza ze skrzyżowania 5...
- nawet kiedy dojeżdżają do sygnalizatora a ten zmienia się na zielone to i tak się zatrzymują nie wiem po co skoro już jest zielone,
- dynamiczna jazda: Spacerowa, 99% myśli, że odcinek od Castoramy do leśniczówki jest w zabudowanym,
- byle przeszkoda na pasie nie jest dynamicznie omijana tylko zatrzymywany jest ruch na pasie bo ktoś oczekuje w szczycie wolnych 500m do wykonania manewru,
- włącza się do ruchu jak żółw oczywiście jak się uda to przyspiesza z kalendarzem,
- a co tu dużo pisać wystarczy popatrzeć co się dzieje na drodze - poziom techniczny: 0!- 23 2
-
2012-10-16 21:25
obraz z życia... (3)
tiaaaa sristar, najpierw porządne kursy na prawko
- 9 1
-
2012-10-17 06:59
żaden kursant chyba na ekspresowej nie był bo w końcu tam nie ma trasy egzaminacyjnej (2)
a potem miszcz włącza się na ekspresową drogę na samym początku 300 metrowego pasa 40 km/h i zaraz pakuje się na lewy bo przecież prawy jest dla tirów, szwagier tak mówił...
- 4 2
-
2012-10-17 12:56
o tak, to jest bardzo frustrujące (1)
często odbywa się to bez kierunkowskazu
- 0 0
-
2012-10-17 12:56
jak wagineczka nie umie się rozpędzić
bo się boi gazu wcisnąć,
wagineczki nie ludzie- 0 0
-
2012-10-16 16:50
korki się zmniejszą (2)
bo spada liczba sprzedawanych aut, tak nowych, jak i używanych.
- 30 23
-
2012-10-16 17:07
spada dynamika sprzedaży
co nie zmienia faktu, że liczba pojazdów wciąż ROŚNIE
- 26 3
-
2012-10-16 17:35
każdy kupuje nówki igiełki 18-to letnie
ani to używane ani nowe, więc nie jest ujęte w statystykach
- 16 1
-
2012-10-16 16:52
szkoda, że nie 20-letnim opóźnieniem (2)
komu to potrzebne po za firmami zarabiającymi na budowie tego shitu?
- 63 17
-
2012-10-16 20:32
(1)
co ty wiesz?
- 2 10
-
2012-10-17 07:19
o zabijaniu
- 1 1
-
2012-10-16 16:52
Tylko Droga Czerwona i inne nowoczesne drogi XXI wieku usprawnią poruszanie się po ulicach Trójmiasta (16)
Odciążenie ulic Trójmiasta przez nakierowanie potoku pojazdów na drogi szybkiego ruchu z nielicznymi bezkolizyjnymi skrzyżowaniami jedyną drogą na zmniejszenie gigantycznych i narastających korków.
- 57 38
-
2012-10-16 17:21
(3)
usprawnią też komunikacji miejskiej poruszanie się po ulicach Trójmiasta
- 4 4
-
2012-10-16 18:48
Przecież tramwajowi nie potrzeba nowej drogi - ma własne torowisko! (2)
- 5 1
-
2012-10-16 18:55
odpowiedz - a autobusy i trolejbusy?
- 3 2
-
2012-10-18 09:10
ale ma też światła na skrzyżowaniach
Tristar nie będzie przecież budował nowych dróg tylko sterował sygnalizacją świetlną.
- 0 0
-
2012-10-16 18:31
Chyba nie. Przykład Houston w Usa pokazuje że to jednak nie działa. (8)
Sam jestem kierowcą jednak nie widzę tego jak ty. W USA prowadzono właśnie politykę "im więcej pasów tym lepiej". No i co? 12-pasmowe węzły autostradowe są wciąż zakorkowane... Spójrz na Warszawę: Trasa Łazienkowska jest praktycznie bezkolizyjna i dwupasmowa a jednak codziennie od 7 do 9 i od 13 do 18 STOI.
Co robi się w zachodniej Europie żeby zapobiec korkom? Promuje się transport publiczny i stawia parkingi P+R. A wracając do Houston to tam wprowadza się właśnie program naprawczy polegający na.... zwężeniu "quasi-autostrad" i budowie linii tramwajowych!- 19 9
-
2012-10-16 19:07
(2)
coś naszej komunikacji miejskiej brakuje?
- 3 1
-
2012-10-16 20:16
(1)
priorytetu na skrzyżowaniach :)
- 10 4
-
2012-10-16 21:28
to wszystko? wtedy kierowcy przesiądą się do autobusów?
- 3 4
-
2012-10-16 22:32
(2)
Nie potrafisz odpowiedzieć na pytania poprzednie to zadam następne - czyli jakby Trasy Łazienkowskiej nie zbudowali tylko zamiast niej dajmy na to linię tramwajową to by było lepiej? Warszawiacy by się przemieszczali z miejsca na miejsce szybciej, czy jak? W Gdańsku zamiast dwujezdniowej Havla powinni zbudować tramwaj na Morenę? Wtedy gdańszczanie zostawiliby swoje samochody i przesiadłby się to tych tramwajów?
- 10 1
-
2012-10-17 07:26
Samochód to nie tylko wygoda, ale dla bardzo wielu i narzędzie pracy.
- 5 1
-
2012-10-18 09:12
nie wystarczy jedna linia
Potrzebna jest cała sieć wygodnych i szybkich połączeń komunikacji publicznej.
- 0 0
-
2012-10-17 09:13
W stanach w ogóle widać idelanie starcie dwóch koncepcji.
LA z NYC postawiły mniej więcej w tym samym czasie na dwie skrajnie różne koncepcje, LA jak Houston, wielopasmowe drogi, NYC zaawansowana i rozbudowana komunikacja miejska. I co rano widać, kto wyszedł na tym lepiej.
Temu potrzeba na PKM, kolejnych inwestycji w kolej miejską i parkingów P&R, uzupełnić to komunikacją miejską krótkiego zasięgu, i mamy problem korków ograniczony (tj. będą, ale tylko dla chętnych, bo będzie alternatywa dla stania w korkach)- 1 1
-
2012-10-17 10:57
likwidują zakorkowane pasy - pi...
- 0 0
-
2012-10-17 01:04
nowoczesne miasto nie ma w środku autostrad (2)
jeśli już mówimy o nowoczesności.
Odpowiednie aleje, rozwiązania promujące jazdę rowerem, podwożenie się do pracy, korzystanie z komunikacji miejskiej.
Zbudowanie 30 pasów nic nie da, jak każdy w 3mieście zacznie jeździć samochodem.- 5 3
-
2012-10-17 08:11
walka z korkami poprzez budowę nowych dróg (1)
to jak walka z nadwagą poprzez popuszczanie pasa.
Zacząć by można od obniżenia cen biletu metropolitalnego - w Warszawie kosztuje 156 zł, a u nas 220.- 3 2
-
2012-10-17 11:47
utopia
- 0 0
-
2012-10-16 16:54
hmmm
Tristar jest jak SKM tylko się spóźniać potrafi...
- 31 8
-
2012-10-16 16:54
Totalna Inwigilacja (14)
Po to jest Tristar.Czy nikt tego nie zauważa ?
- 147 26
-
2012-10-16 18:05
nie. (11)
W jaki sposób system przełączający cykle świateł w zależności od natężenia ruchu miałby inwigilować obywatela ? Podaj 2 powody.
- 9 23
-
2012-10-16 18:46
(3)
naiwniaku......a po co słuzby podsłuchuja co 10 numerw naszym kraju? mamy najwiecej podsłuchów w europie..A Afer zadnych i tak nie wykrywaja....A do czego prowadzi powszechna cyfryzacja ? do totalnej inwigilacji....wolnym niedługo bedziesz jak ktoś Tobie pozwoli albo system sie zawiesi
- 22 3
-
2012-10-16 20:00
(1)
dlaczego jak się urodziłeś dostałeś (przydzielony) nr PESEL, po co ci numer konta bankowego, piny do wszelakich kart, NIP i inne nr.
Nigdy nie byłeś wolny i nie będziesz od państwa!
W każdej chwili ktoś ( z dużymi uprawnieniami) może cię sprawdzić i nie zależnie od systemu.- 12 2
-
2012-10-16 21:39
od kont bankowych i PINów próbował uwolnić swoich obywateli
niejaki Ceausescu (próbując tworzyć najmniej zadłużone zagranicą państwo świata). Nie wyszedł na tym dobrze ani on ani jego krajanie.
- 2 1
-
2012-10-17 09:18
A co ma jedno do drugiego?
Masz komórkę? To i tak z dokładności a do od jednego metra, do kilku metrów, zależnie od lokalizacji można ustalić gdzie jesteś, po co pakować grube pieniądze w system mający śledzić cię dodatkowo? Zresztą posiadający minimalne zdolności inwigilacyjne, bo głupia kamera przemysłowo potrafi w tej materii więcej?
Zaraz usłyszę, że sama idea prawo jazdy ma na celu mnie inwigilować, bo wymusza na mnie noszenie konkretnego kawałku plastiku.- 0 1
-
2012-10-16 19:53
(6)
a po co ten system ma robić zdjęcia wszystkim pojazdom co?Kto i przez ile czasu będzie gromadzić te dane?Kogo obchodzi gdzie auto o nr GD XXXXXX było w miejscu X dnia Y o godzinie Z?Po co robienie zdjęć osobom za kierownicą co?Kogo to obchodzi na kogo te ch.je zbierają haki?Może o tym niech coś powie ta s... skorupka kaczmarek ta żenująca kretynka wielka eks dziennikarka TVP3?W bezczelny sposób próbuje się naruszając prawo człowieka do prywatności łatać samorządowe budżety kasą kierowców i oczywiście pani kaczmarek ze swoimi bajeczkami o bezpieczeństwie płynnym ruchu itp bzdury kończ pani pieprzyć te brednie bo się słabo robi
- 33 2
-
2012-10-16 21:15
Jaka inwigilacja - zwykle gromadzenie danych jakie ma miejsce od lat. (5)
O co ci chodzi? Korzystasz z komputera po IP mozna sprawdzic gdzie przebywasz. Mozna sprawdzic jakie strony odwiedzasz. Korzystasz z komorki? Mozna sprawdzic gdzie jestes z kim sie kontaktujesz. Korzystasz z karty platniczej? Bank wie gdzie przebywales i co kupowales. Juz jestes inwigilowany i co z tego? Tracisz cos? Jedyne do czego sluza te dane to do celow reklamowch. Zawsze mozesz nie korzystac z internetu, wylaczyc telefon, kase trzymac w skarpecie, bedziesz anonimowy.
- 4 13
-
2012-10-16 23:34
(4)
przemieszczam się po ulicy jakim prawem robi mi się zdjęcie by sprawdzić czy jadę przepisowo od sprawdzania są określone służby i niech one to robią a nie domniemanie że każdy kto jedzie drogą może być piratem drogowym co ma ip z tym wspólnego?To czy mam komórkę czy nie zależy tylko ode mnie kiedy chcę mogę ją mieć przy sobie a kiedy chcę mogę nie mieć jej właczonej mogę ją nawet wywalić do najblizszego śmietnika kiedy nie chcę nikt nie sprawdzi gdzie jestem i co robię bank nie wie o mnie nic ponieważ nie jestem klientem żadnego banku i nigdy nie mam zamiaru nim być
- 7 0
-
2012-10-16 23:55
wyjedź w bieszczady
będziesz miał 100% prywatności
- 3 3
-
2012-10-17 01:08
jeśli masz telefon w kieszeni (2)
to i tak wiadomo, gdzie jesteś.
Z resztą, po co Cię śledzić?
1. Nie jesteś tak ważny, aby komuś się chciało.
2. I tak sam umieścisz potem zdjęcia na facebooku. Nawet jeśli poszedłeś jedynie wynieść śmieci. Oznaczysz miejsca na mapie, otagujesz ludzi i jeszcze napiszesz parę komentarzy.- 1 5
-
2012-10-17 09:07
To że ty tak czynisz, nie znaczy, że każdy! Ślepakuro!
- 0 0
-
2012-10-17 11:02
widzisz jełopku źle mnie oceniasz nie umieszczam w sieci żadnych swoich zdjęć a telefon kiedy chcę mogę sobie wyłączyć albo zamknąć w szufladzie taka drobna różnica nie jestem maniakiem telefonu który musi go mieć stale przy sobie
- 0 0
-
2012-10-16 18:42
Bo co, nie będziesz mógł jeździć 90km/h swoim BMW po osiedlach? (1)
Może mniej ludzi będzie ginąć na ulicach...
- 5 20
-
2012-10-16 18:46
no właśnie nie będę mógł ;/ ;]
- 10 5
-
2012-10-16 16:54
Guzik pomoże, dróg tyle samo samochodów coraz więcej
a zwykłe światła nawet ja się całkiem wyłączy od korków nieuchronią.
- 26 4
-
2012-10-16 16:54
Chciałbym się mylic,ale czuję jakiś przekręt. (2)
Po za tym kolejny system nastawiony na inwigilację nas wszystkich.
- 109 12
-
2012-10-16 18:42
wielki brat zawsze patrzał (1)
i patrzeć będzie!
- 4 5
-
2012-10-16 20:33
Wielki Brat PACZY :)
- 6 0
-
2012-10-16 16:56
Czy ktokolwiek zweryfikuje stan chodników po rozkopach i instalacji tego systemu? (2)
Wygląda jakby nikt na tym nie panował, a chodniki od Gdyni do Gdańska poprzez Sopot zostały totalnie zdewastowane!
- 77 6
-
2012-10-16 18:44
Bo teraz licza się tylko samochody. (1)
Pieszych wszyscy mają gdzieś. Miasta budują szerokie autostrady, kierowcy jeżdżą przynajmniej 60km/h po terenie zabudowanym i mówią że tak powinno być , a ludzie... w sumie kto się pieszymi przejmuje ? :/
- 6 7
-
2012-10-16 20:23
Coraz węższe chodniki.A w Sopocie na Głównej Alej to nawet piesi się nie wyminą.
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.