• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar wystartuje z miesięcznym poślizgiem

Maciej Naskręt
16 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
System Tristar ma usprawnić poruszanie się po ulicach Trójmiasta nawet o 20 proc. Czy się uda? O tym dowiemy się w 2014 r., gdy ruszy system. System Tristar ma usprawnić poruszanie się po ulicach Trójmiasta nawet o 20 proc. Czy się uda? O tym dowiemy się w 2014 r., gdy ruszy system.

Miesiąc później niż planowano zakończy się pierwszy etap budowy systemu inteligentnego sterowania ruchem - Tristar. Nie zadziałają wtedy jeszcze wideorejestratory i fotoradary wykroczeń.



Sprawdź, które skrzyżowania zostaną objęte systemem Tristar w Gdańsku.

Przypomnijmy, że w sierpniu przebudowano sygnalizację w al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska na odcinku od centrum handlowego Oliwa do wysokości Opery Bałtyckiej. To pierwszy etap budowy systemu inteligentnego sterowania ruchem - Tristar w Gdańsku. Podobne zmiany w przyszłym roku na głównych ciągach będzie można będzie napotkać w Gdyni i Sopocie. Harmonogram przedstawiliśmy w osobnym artykule.

Część kierowców zastanawia się, czy funkcjonowanie sygnalizacji świetlnej w ciągu al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu to już efekt pracy systemu Tristar?

Okazuje się, że na rozruch systemu będzie trzeba poczekać. Wstępnie planowano uruchomić go w październiku. - Pierwszy etap systemu Tristar będzie gotowy w połowie listopada tego roku - obejmuje on właśnie główną arterię Wrzeszcza - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która wspólnie z Gdynią i Sopotem zlecają budowę systemu w Trójmieście.

Czy chciałbyś szybkiego uruchomienia systemu Tristar?

- Obecny etap to dla nas okazja do wdrażania się w system i przygotowywania także osób, które będą go w przyszłości obsługiwały - dodaje rzecznik prasowy.

Przeczytaj, ile rocznie będzie kosztować samorządy utrzymanie systemu Tristar.

Ale elementem systemu jest coś jeszcze. Konkretnie 55 rejestratorów przejazdu na czerwonym świetle i 43 rejestratory przekroczenia prędkości. Dla porównania: dziś w Trójmieście stoi 10 fotoradarów. Część nowych urządzeń będzie dokonywać pomiaru prędkości na określonym odcinku drogi. Co to znaczy? Pierwszy fotoradar zmierzy nam prędkość na wjeździe, drugi na zjeździe z al. Grunwaldzkiej. Jeśli okaże się, że przejechaliśmy nią zbyt szybko, dostaniemy mandat.

Na szczęście dla niefrasobliwych kierowców nie zaczną one działać również w listopadzie - po zakończeniu pierwszego etapu jego budowy. - Pomiar prędkości i rejestratory będą uruchomione pod koniec prac czyli w ostatnim momencie - mówi Magdalena Skorupka Kaczmarek.

Tristar - inteligentny system sterowania ruchem - ma zrewolucjonizować poruszanie się po aglomeracji trójmiejskiej. Jego sercem będzie centralny komputer, połączony z centrami sterowania, który będzie sterować sygnalizacją świetlną i regulować ruch pojazdów komunikacji miejskiej. Nad wszystkim będą czuwały dwa centra dowodzenia - w Gdańsku i Gdyni oraz mały terminal w Sopocie, skąd do głównego komputera będą trafiały dane o np. kończącym się meczu lub koncercie.

Wprowadzenie systemu pozwoli na inteligentne zarządzanie ruchem miejskim Trójmiasta z użyciem najnowszych technologii i zwiększy przepustowość dróg w Gdańsku Sopocie i Gdyni o 20-30 proc. Koszt realizacji tego projektu wynosi około 230 mln zł, z czego 85 proc. ma pochodzić z dotacji UE w ramach programu Infrastruktura i Środowisko. Całość ma być gotowa w połowie 2014 r. Przetarg wygrała firma Qumak-Sekom, która wdroży system za nieco ponad 133 mln zł.

Tristar w liczbach:
- 11 855 detektorów pojazdów będzie zamontowanych w Trójmieście
- na 334 przystankach będą tablice informujące o kursowaniu komunikacji miejskiej
- 108 kamer będzie obserwowało sytuację na ulicach
- 55 fotorejestratorów "śledzić" będzie przejeżdżających na czerwonym świetle
- 43 fotoradary zamontowane będą przy trójmiejskich drogach

Miejsca

Opinie (155) 5 zablokowanych

  • Wybawi nas ten tristar od korków? Kciuk do góry tak w dół nie (18)

    • 42 440

    • (3)

      System TRISTAR to tylko przykrywka, nie da się sterować ruchem w 3miescie gdyż ulice podporządkowane nie mają przepustowości. Całe przedsięwzięcie jest nastawiony na wykroczenia i czerpanie korzyści z mandatów.
      A wiem o tym bo mój kumpel montuje ten system :)
      Tak że proponuje nogę z gazu i hamować ostro na czerwonym bo 2 przejazdy przez grunwaldzka i po prawo jazdy będzie

      • 72 9

      • (2)

        Gdyby większość przestrzegała kodeksu drogowego to nie byłoby potrzeby montowania tristaru.

        • 21 49

        • (1)

          gdyby nie nylo debili nie byloby takich wpisow...

          • 40 10

          • To po co piszesz?

            • 2 9

    • Już wielokrotnie pisałem na ten temat. (5)

      Państwo POlicyjne jest w pełnym rozkwicie i tristar ma być tego cząstką.
      Sam system wydatnie przyczyni się do korkownia całej trasy.
      Na usprawnienie przejazdu samochodów mogłoby być wprowadzenie czasowych wyświetlaczy (w sekundach) odpowiednio - czerwone czas do ruszania, zielone -czas do zatrzymania się uczestnika ruchu.
      Takie rozwiązania stosowane są za granicą ale też i w Polsce np. w Szczecinie i z moich obserwacji wynika że dużo łatwiej jest odpowiednio reagować na zmiany....
      Ale cóż, nie chodzi o to aby było tanio tylko żeby żaba i jej kolesie zarobili.
      I jeszcze potem jaką kasę będzie można "trzepać" przy eksploatacji i "dyscyplinowaniu" kierowców.
      To jest tzw. "tworzenie stanowisk pracy" resztę zaimportujemy z Chin....

      • 33 10

      • Negatyw świadczy o... (4)

        ..frustracji POpapr...
        No cóż i tacy też się rodzą, ale dlaczego mają wpływ na życie większości ?

        • 9 12

        • rozumiem, że wszyscy mają się zgadzać (3)

          Jak to w PiSie...

          I kto tu jest lemingiem?

          • 7 5

          • (1)

            Z tego co się orientuję to dyscyplina partyjna to mocna strona poo. W końcu dużo sb, mo, lwp, itd...

            • 3 3

            • No właśnie PiS ma absolutną dyscyplinę partyjną.

              Jedna uwaga i wylatujesz, jak Dorn, Marek Jurek, Ziobro, ekipa z PJN itd.

              Oraz posiada absolutną dyscyplinę w głosowaniach bez wyjątków, które nawet o dziwo w PO obowiązują.

              Inna ciekawostka, że najwięcej agentów SB czy UB i innych wysoko postawionych działaczy z czasów PZPR pomijając rządy lewicy z połowy lat 90-tych to było w rządzie PiS. Starczy sprawdzić nazwiska, bo oni się z tym nawet nie kryli, że jednego z katów solidarności zrobili członkiem sądu najwyższego.

              • 5 2

          • Nie jestem pisiakiem...

            ani nawet ich zwolennikiem.
            Moje wypowiedzi opieram na własnym doświadczeniu kierowcy. "Trochę" przejechałem kilometrów w Europie i Afryce.
            Nie chodzi tu o politykę, ale o wywołany problem.
            Wplątałem frakcję rządzącą no właśnie...dlaczego?
            Sam(a) sobie odpowiedz.

            • 1 0

    • jak zmieni się kulrutra jazdy to się korki zmniejszą ale nigdy nie znikną (3)

      niestety część kierowców podczas ruszania na światłach myśli jedynie o swoim spalaniu lub tym, że ich autko przejedzie więc po co się spieszyć z przejazdem, efekt 30% mniej aut przejeżdżających na zmianie świateł. wiele jest elementów jazdy, które sami kierowcy mogliby podpatrzeć z zachodu i byłoby znacznie lepiej. tak czy inaczej cieszę się, że mieszkam w Gdańsku, tu się sporo dzieje, a będzie jeszcze więcej się działo. trzeba czasami zacisnąć zęby i odstać swoje w korkach podczas nowych inwestycji. więcej pozytywnego myślenia rodacy.

      • 19 3

      • zielone-czerwone

        dokładnie...w Gdańsku na zielonym to się stoi,a nie jedzie. Zaden Tristar tego nie zmieni, jeśli kierowcy nie będą sprawnie ruszać. Dlatego zamiast np.20 aut przejeżdża tylko połowa.

        • 9 0

      • spalanie.. (1)

        A prawda jest taka, że dynamiczne ruszanie jest ponad 60% bardziej oszczędne od zamulania na każdym biegu po kolei.
        -zależy od silnika : mocny - na jedynce do dechy, i przy 50km/h wrzucamy czwóreczke... i mamy spalanie 70% mniejsze niż przy przeskakiwaniu z biegu na bieg...
        słaby - na jedynce do 30-40km/h, potem chwile trójka i przy 50-60km/h wrzucamy czwóreczke... da nam to jakieś 40% oszczędności względem zamulania pod światłami..

        jeżdżę zawodowo, to wiem.. niestety 90% Gdańszczan z samochodem ma styczność jedynie w podróży do i z pracy..

        Tu się zgadzam że Tristar tego nie naprawi :(

        • 7 1

        • o kurde, tego nie próbowałem

          ale chyba tak odruchowo zrobiłem ze dwa razy,
          a silnik miałem 44KM a i tak w 90% przypadków pierwszy przejeżdżałem skrzyżowanie.
          To pokazuje jakimi waginami są kierowcy w Trójmieście.

          • 1 0

    • wybawi z kasy

      i nic innego

      • 15 1

    • (2)

      Najlepszy wynik na swiecie w poprawie ruchu przez system to 18%, a u nas chca uzyskać 20-30%- a to dobre. Zwykle takie systemy poprawiaja plynność ruchu o 5-7 %. A teraz do kierowców!!!! Zielona fala będzie dla komunikacji miejskiej, a nie dla was! Chodzi o to by autobus dojeżdżając do świateł miał zielone tak długo aż przejedzie. Gdyby chcieli upłynnić ruch samochodowy to tą kasę wydali by na dodatkowe pasy ruchu oraz lewo skręty. Ale ludzie i tak uwierzą w sukces bo przecież muszą go medialnie nagłośnić, żeby ludzie myśleli, że kasa nie wywalona w błoto. Niestety tristar w testach nie daje sobie rady osiągając ledwo ponad 5%-wą poprawę.

      • 10 0

      • (1)

        o 20-30% poprawie to pisze tylko kolega Naskręt. System Tristar wcale nie zakłada takiej poprawy bo to niemozliwe. Tym bardziej ze na trojmiejskim głównym ciągu (Zwyciestwa-Grunwaldzka-Niepodległości-Zwycięstwa-Morska) generalnie jest już wzdrożona zielona fala, i dużych efektów na tym ciągu juz sie nie da uzyskać. 5-7% to i tak bedzie duża poprawa.

        • 3 0

        • Prawie kazdy artykuł o tristarze "mówi" o 20%-ej porawie.

          • 1 0

  • No ciekawe jak to się sprawdzi... (6)

    • 13 15

    • ka$a ka$a ka$a to się sprawdzi bo po to powstaje ten system, a nie dla korków, wyliczyli po prostu, że jak będą ludzie jeździć zgodnie ze znakami to zmniejszą się korki i tyle, a zarobią na tym krocie - Polskie cwaniactwo

      • 12 2

    • to się nie sprawdzi dlatego, że: (4)

      - ludzie czekają na niebieskie światło bo skoro zielone się świeci a oni ruszają jak ślimaki to innego wytłumaczenia nie ma,
      - skoro już jeden ruszy z litości to drugi z totalnym zaskoczeniem szuka biegu itd... więc zamiast 20 aut zjeżdza ze skrzyżowania 5...
      - nawet kiedy dojeżdżają do sygnalizatora a ten zmienia się na zielone to i tak się zatrzymują nie wiem po co skoro już jest zielone,
      - dynamiczna jazda: Spacerowa, 99% myśli, że odcinek od Castoramy do leśniczówki jest w zabudowanym,
      - byle przeszkoda na pasie nie jest dynamicznie omijana tylko zatrzymywany jest ruch na pasie bo ktoś oczekuje w szczycie wolnych 500m do wykonania manewru,
      - włącza się do ruchu jak żółw oczywiście jak się uda to przyspiesza z kalendarzem,
      - a co tu dużo pisać wystarczy popatrzeć co się dzieje na drodze - poziom techniczny: 0!

      • 23 2

      • obraz z życia... (3)

        tiaaaa sristar, najpierw porządne kursy na prawko

        • 9 1

        • żaden kursant chyba na ekspresowej nie był bo w końcu tam nie ma trasy egzaminacyjnej (2)

          a potem miszcz włącza się na ekspresową drogę na samym początku 300 metrowego pasa 40 km/h i zaraz pakuje się na lewy bo przecież prawy jest dla tirów, szwagier tak mówił...

          • 4 2

          • o tak, to jest bardzo frustrujące (1)

            często odbywa się to bez kierunkowskazu

            • 0 0

            • jak wagineczka nie umie się rozpędzić

              bo się boi gazu wcisnąć,
              wagineczki nie ludzie

              • 0 0

  • korki się zmniejszą (2)

    bo spada liczba sprzedawanych aut, tak nowych, jak i używanych.

    • 30 23

    • spada dynamika sprzedaży

      co nie zmienia faktu, że liczba pojazdów wciąż ROŚNIE

      • 26 3

    • każdy kupuje nówki igiełki 18-to letnie

      ani to używane ani nowe, więc nie jest ujęte w statystykach

      • 16 1

  • szkoda, że nie 20-letnim opóźnieniem (2)

    komu to potrzebne po za firmami zarabiającymi na budowie tego shitu?

    • 63 17

    • (1)

      co ty wiesz?

      • 2 10

      • o zabijaniu

        • 1 1

  • Tylko Droga Czerwona i inne nowoczesne drogi XXI wieku usprawnią poruszanie się po ulicach Trójmiasta (16)

    Odciążenie ulic Trójmiasta przez nakierowanie potoku pojazdów na drogi szybkiego ruchu z nielicznymi bezkolizyjnymi skrzyżowaniami jedyną drogą na zmniejszenie gigantycznych i narastających korków.

    • 57 38

    • (3)

      usprawnią też komunikacji miejskiej poruszanie się po ulicach Trójmiasta

      • 4 4

      • Przecież tramwajowi nie potrzeba nowej drogi - ma własne torowisko! (2)

        • 5 1

        • odpowiedz - a autobusy i trolejbusy?

          • 3 2

        • ale ma też światła na skrzyżowaniach

          Tristar nie będzie przecież budował nowych dróg tylko sterował sygnalizacją świetlną.

          • 0 0

    • Chyba nie. Przykład Houston w Usa pokazuje że to jednak nie działa. (8)

      Sam jestem kierowcą jednak nie widzę tego jak ty. W USA prowadzono właśnie politykę "im więcej pasów tym lepiej". No i co? 12-pasmowe węzły autostradowe są wciąż zakorkowane... Spójrz na Warszawę: Trasa Łazienkowska jest praktycznie bezkolizyjna i dwupasmowa a jednak codziennie od 7 do 9 i od 13 do 18 STOI.

      Co robi się w zachodniej Europie żeby zapobiec korkom? Promuje się transport publiczny i stawia parkingi P+R. A wracając do Houston to tam wprowadza się właśnie program naprawczy polegający na.... zwężeniu "quasi-autostrad" i budowie linii tramwajowych!

      • 19 9

      • (2)

        coś naszej komunikacji miejskiej brakuje?

        • 3 1

        • (1)

          priorytetu na skrzyżowaniach :)

          • 10 4

          • to wszystko? wtedy kierowcy przesiądą się do autobusów?

            • 3 4

      • (2)

        Nie potrafisz odpowiedzieć na pytania poprzednie to zadam następne - czyli jakby Trasy Łazienkowskiej nie zbudowali tylko zamiast niej dajmy na to linię tramwajową to by było lepiej? Warszawiacy by się przemieszczali z miejsca na miejsce szybciej, czy jak? W Gdańsku zamiast dwujezdniowej Havla powinni zbudować tramwaj na Morenę? Wtedy gdańszczanie zostawiliby swoje samochody i przesiadłby się to tych tramwajów?

        • 10 1

        • Samochód to nie tylko wygoda, ale dla bardzo wielu i narzędzie pracy.

          • 5 1

        • nie wystarczy jedna linia

          Potrzebna jest cała sieć wygodnych i szybkich połączeń komunikacji publicznej.

          • 0 0

      • W stanach w ogóle widać idelanie starcie dwóch koncepcji.

        LA z NYC postawiły mniej więcej w tym samym czasie na dwie skrajnie różne koncepcje, LA jak Houston, wielopasmowe drogi, NYC zaawansowana i rozbudowana komunikacja miejska. I co rano widać, kto wyszedł na tym lepiej.

        Temu potrzeba na PKM, kolejnych inwestycji w kolej miejską i parkingów P&R, uzupełnić to komunikacją miejską krótkiego zasięgu, i mamy problem korków ograniczony (tj. będą, ale tylko dla chętnych, bo będzie alternatywa dla stania w korkach)

        • 1 1

      • likwidują zakorkowane pasy - pi...

        • 0 0

    • nowoczesne miasto nie ma w środku autostrad (2)

      jeśli już mówimy o nowoczesności.

      Odpowiednie aleje, rozwiązania promujące jazdę rowerem, podwożenie się do pracy, korzystanie z komunikacji miejskiej.

      Zbudowanie 30 pasów nic nie da, jak każdy w 3mieście zacznie jeździć samochodem.

      • 5 3

      • walka z korkami poprzez budowę nowych dróg (1)

        to jak walka z nadwagą poprzez popuszczanie pasa.

        Zacząć by można od obniżenia cen biletu metropolitalnego - w Warszawie kosztuje 156 zł, a u nas 220.

        • 3 2

        • utopia

          • 0 0

  • hmmm

    Tristar jest jak SKM tylko się spóźniać potrafi...

    • 31 8

  • Totalna Inwigilacja (14)

    Po to jest Tristar.Czy nikt tego nie zauważa ?

    • 147 26

    • nie. (11)

      W jaki sposób system przełączający cykle świateł w zależności od natężenia ruchu miałby inwigilować obywatela ? Podaj 2 powody.

      • 9 23

      • (3)

        naiwniaku......a po co słuzby podsłuchuja co 10 numerw naszym kraju? mamy najwiecej podsłuchów w europie..A Afer zadnych i tak nie wykrywaja....A do czego prowadzi powszechna cyfryzacja ? do totalnej inwigilacji....wolnym niedługo bedziesz jak ktoś Tobie pozwoli albo system sie zawiesi

        • 22 3

        • (1)

          dlaczego jak się urodziłeś dostałeś (przydzielony) nr PESEL, po co ci numer konta bankowego, piny do wszelakich kart, NIP i inne nr.
          Nigdy nie byłeś wolny i nie będziesz od państwa!
          W każdej chwili ktoś ( z dużymi uprawnieniami) może cię sprawdzić i nie zależnie od systemu.

          • 12 2

          • od kont bankowych i PINów próbował uwolnić swoich obywateli

            niejaki Ceausescu (próbując tworzyć najmniej zadłużone zagranicą państwo świata). Nie wyszedł na tym dobrze ani on ani jego krajanie.

            • 2 1

        • A co ma jedno do drugiego?

          Masz komórkę? To i tak z dokładności a do od jednego metra, do kilku metrów, zależnie od lokalizacji można ustalić gdzie jesteś, po co pakować grube pieniądze w system mający śledzić cię dodatkowo? Zresztą posiadający minimalne zdolności inwigilacyjne, bo głupia kamera przemysłowo potrafi w tej materii więcej?

          Zaraz usłyszę, że sama idea prawo jazdy ma na celu mnie inwigilować, bo wymusza na mnie noszenie konkretnego kawałku plastiku.

          • 0 1

      • (6)

        a po co ten system ma robić zdjęcia wszystkim pojazdom co?Kto i przez ile czasu będzie gromadzić te dane?Kogo obchodzi gdzie auto o nr GD XXXXXX było w miejscu X dnia Y o godzinie Z?Po co robienie zdjęć osobom za kierownicą co?Kogo to obchodzi na kogo te ch.je zbierają haki?Może o tym niech coś powie ta s... skorupka kaczmarek ta żenująca kretynka wielka eks dziennikarka TVP3?W bezczelny sposób próbuje się naruszając prawo człowieka do prywatności łatać samorządowe budżety kasą kierowców i oczywiście pani kaczmarek ze swoimi bajeczkami o bezpieczeństwie płynnym ruchu itp bzdury kończ pani pieprzyć te brednie bo się słabo robi

        • 33 2

        • Jaka inwigilacja - zwykle gromadzenie danych jakie ma miejsce od lat. (5)

          O co ci chodzi? Korzystasz z komputera po IP mozna sprawdzic gdzie przebywasz. Mozna sprawdzic jakie strony odwiedzasz. Korzystasz z komorki? Mozna sprawdzic gdzie jestes z kim sie kontaktujesz. Korzystasz z karty platniczej? Bank wie gdzie przebywales i co kupowales. Juz jestes inwigilowany i co z tego? Tracisz cos? Jedyne do czego sluza te dane to do celow reklamowch. Zawsze mozesz nie korzystac z internetu, wylaczyc telefon, kase trzymac w skarpecie, bedziesz anonimowy.

          • 4 13

          • (4)

            przemieszczam się po ulicy jakim prawem robi mi się zdjęcie by sprawdzić czy jadę przepisowo od sprawdzania są określone służby i niech one to robią a nie domniemanie że każdy kto jedzie drogą może być piratem drogowym co ma ip z tym wspólnego?To czy mam komórkę czy nie zależy tylko ode mnie kiedy chcę mogę ją mieć przy sobie a kiedy chcę mogę nie mieć jej właczonej mogę ją nawet wywalić do najblizszego śmietnika kiedy nie chcę nikt nie sprawdzi gdzie jestem i co robię bank nie wie o mnie nic ponieważ nie jestem klientem żadnego banku i nigdy nie mam zamiaru nim być

            • 7 0

            • wyjedź w bieszczady

              będziesz miał 100% prywatności

              • 3 3

            • jeśli masz telefon w kieszeni (2)

              to i tak wiadomo, gdzie jesteś.

              Z resztą, po co Cię śledzić?
              1. Nie jesteś tak ważny, aby komuś się chciało.
              2. I tak sam umieścisz potem zdjęcia na facebooku. Nawet jeśli poszedłeś jedynie wynieść śmieci. Oznaczysz miejsca na mapie, otagujesz ludzi i jeszcze napiszesz parę komentarzy.

              • 1 5

              • To że ty tak czynisz, nie znaczy, że każdy! Ślepakuro!

                • 0 0

              • widzisz jełopku źle mnie oceniasz nie umieszczam w sieci żadnych swoich zdjęć a telefon kiedy chcę mogę sobie wyłączyć albo zamknąć w szufladzie taka drobna różnica nie jestem maniakiem telefonu który musi go mieć stale przy sobie

                • 0 0

    • Bo co, nie będziesz mógł jeździć 90km/h swoim BMW po osiedlach? (1)

      Może mniej ludzi będzie ginąć na ulicach...

      • 5 20

      • no właśnie nie będę mógł ;/ ;]

        • 10 5

  • Guzik pomoże, dróg tyle samo samochodów coraz więcej

    a zwykłe światła nawet ja się całkiem wyłączy od korków nieuchronią.

    • 26 4

  • Chciałbym się mylic,ale czuję jakiś przekręt. (2)

    Po za tym kolejny system nastawiony na inwigilację nas wszystkich.

    • 109 12

    • wielki brat zawsze patrzał (1)

      i patrzeć będzie!

      • 4 5

      • Wielki Brat PACZY :)

        • 6 0

  • Czy ktokolwiek zweryfikuje stan chodników po rozkopach i instalacji tego systemu? (2)

    Wygląda jakby nikt na tym nie panował, a chodniki od Gdyni do Gdańska poprzez Sopot zostały totalnie zdewastowane!

    • 77 6

    • Bo teraz licza się tylko samochody. (1)

      Pieszych wszyscy mają gdzieś. Miasta budują szerokie autostrady, kierowcy jeżdżą przynajmniej 60km/h po terenie zabudowanym i mówią że tak powinno być , a ludzie... w sumie kto się pieszymi przejmuje ? :/

      • 6 7

      • Coraz węższe chodniki.A w Sopocie na Głównej Alej to nawet piesi się nie wyminą.

        • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane