• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trolejbusem do Ergo Areny? Gdynia i Sopot rozmawiają o komunikacji

Piotr Weltrowski
4 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Czy "trajtki" będą dowozić publiczność z Gdyni do Ergo Areny? Okaże się po przeprowadzonych w przyszłym roku testach. Czy "trajtki" będą dowozić publiczność z Gdyni do Ergo Areny? Okaże się po przeprowadzonych w przyszłym roku testach.

Linia trolejbusowa z Gdyni może sięgać aż do Ergo Areny, czyli na granicę z Gdańskiem. Nie wymagałoby to rozbudowy sieci trakcyjnej, a jedynie kupna takich trolejbusów, które mogłyby pokonywać długie dystanse korzystając ze swoich baterii. Rozmowy już trwają.



Dziś do Ergo Areny najłatwiej dostać się kolejkami SKM. Stworzenie połączenia trolejbusowego pozwoliłoby jednak odciążyć kolejki, które w trakcie imprez odbywających się w hali, przeważnie wypełnione są do ostatniego miejsca. Dziś do Ergo Areny najłatwiej dostać się kolejkami SKM. Stworzenie połączenia trolejbusowego pozwoliłoby jednak odciążyć kolejki, które w trakcie imprez odbywających się w hali, przeważnie wypełnione są do ostatniego miejsca.
O planach przedłużenia trasy gdyńskich trolejbusów, aby dowoziły one pasażerów aż do granicy Sopotu z Gdańskiem, mówi się od dawna. W 2008 roku pomysł był już nawet blisko realizacji, ostatecznie jednak zrezygnowano z niego, gdyż nie udało się uzyskać unijnych pieniędzy na realizację inwestycji.

Teraz jednak temat powrócił, a władze Gdyni i Sopotu wznowiły rozmowy. - Nowy okres aplikacyjny umożliwia ponowne staranie się o dofinansowanie dla tego projektu, dlatego też warto wrócić do tego pomysłu - mówi Jacek Karnowski, prezydent Sopotu.

Więcej szczegółów zdradzają władze Gdyni. - Na dobrą sprawę już teraz dysponujemy trolejbusami, które mogłyby pojechać do Ergo Areny, korzystając z baterii na trasie, gdzie nie ma wybudowanej sieci trakcyjnej. Problemem byłoby jednak stworzenie stałej linii i jeżdżenie na stałe tą trasą. Poza tym, wysyłając trolejbusy do Sopotu, musielibyśmy je zabrać z innych miejsc. Konieczne byłoby więc zwiększenie taboru i to o trolejbusy najnowszej generacji. A, jak wiadomo, im lepsze baterie posiada pojazd, tym jest droższy - tłumaczy Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Czy inwestowanie w rozbudowę linii tramwajowej lub trolejbusowej, kiedy działa linia SKM, ma sens?

Aktualne plany rozszerzenia komunikacji trolejbusowej nie przewidują bowiem budowy nowych odcinków sieci trakcyjnej. Alternatywą jest sprowadzenie jeszcze lepszych trolejbusów mogących poruszać się dzięki dwóm napędom, czyli korzystających z sieci trakcyjnej i z baterii.

- Postęp techniczny w tej kwestii jest wyjątkowo szybki. Wszystko zmienia się w mgnieniu oka. W przyszłym roku będziemy testować dwa trolejbusy najnowszej generacji. Testy te pokażą m.in. na ile realne będzie stworzenie stałego połączenia do Ergo Areny - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM w Gdyni.

Poza rozmowami dotyczącymi przedłużenia linii trolejbusowej w okolice hali, władze Sopotu rozmawiają także z urzędnikami z Gdańska na temat... przedłużenia do Sopotu linii tramwajowych.

Nie jest to wbrew pozorom inwestycja z rodzaju science-fiction, gdyż tramwaje między Gdańskiem i Sopotem już jeździły. Tuż po II wojnie światowej, kiedy większość linii tramwajowych w Gdańsku była zniszczona, wybudowano m.in. połączenie między Targiem Węglowym, Wrzeszczem, Oliwą i właśnie Sopotem. Obsługiwała je linia nr 7, a sopocka pętla była zlokalizowana przy ul. Reja zobacz na mapie Gdańska.

Tramwaje przestały jeździć do Sopotu w roku 1961. Wiązało się to z uruchomieniem - dziewięć lat wcześniej - linii Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście. Teraz władze Sopotu chcą uruchomić linię nr 7 na nowo.

- To oczywiście melodia przyszłości. Zanim zaczniemy ten pomysł realizować, będziemy się chcieli zapytać mieszkańców i przeprowadzić konsultacje dotyczące jego zasadności - mówi Jacek Karnowski.

Opinie (172) 3 zablokowane

  • (8)

    Autobusy za pieniądze gdynian niezłe to sobie wymyślił pan karnowski

    • 85 63

    • Przecież Sopot zapłaci za te kursy (2)

      tak jak dziś płaci za kursy Gdańskowi i Gdyni

      • 34 4

      • trojmiasto (1)

        powinno polaczyc sie w pewnych obszarach i jednym z nich jest komunikacja miejska. jedne barwy jedna spolka jeden bilet jedna stawka. prawda jest taka ze mieszkancy gdyni jezdza do gdanska do pracy i odwrotnie wiec jest to logiczne.

        • 20 3

        • a

          Był taki pomysł. Niestety ZKM Gdynia i ZTM Gdańsk nie potrafiły rozwiązać problemu z podziałem zysków ze sprzedaży biletów, więc zdecydowali się jedynie na bilety czasowe metropolitarne.

          • 1 0

    • (1)

      Ankieta trafiona.
      Jechac SKMka do ergo areny ?
      Zabawne.

      • 13 5

      • Wytłumaczy mi ktoś czemu taki post dostał minusy ?
        Próbuje zrozumieć użytkowników tego portalu i ich myślenie, ale za cholerę nie potrafię znaleźć w tym poście negatywów mimo, że je dostał.

        • 0 7

    • trojlebusy jak już i to nie dla Sopocian a dla Gdynian (1)

      z Sopotu Kamiennego jeździ autobus 122 pod Ergo i nie potrzeba wiecej

      • 6 4

      • nie gadaj z nim, to typowy pisuoarowy gdynianin

        • 3 6

    • jakby to Sopot uruchamiał te trajtki, to dla tych z Gdyni czy Gdańska bilet kosztowałby 2 razy więcej niż dla tych z Sopotu. Tak jak z tymi rowerami.

      • 8 0

  • Gdynia jest najpiękniejsza! (19)

    Kocham moje miasto, w sopocie tez ładnie. Trajtki to super pomysł w sopocie

    • 119 101

    • to prawda... jedynie blokowisko - gdańsk psuje wizerunek i wygląd Trójmiasta (12)

      • 30 44

      • a w Gdyni to nie ma blokowisk?po co jątrzysz PISlamisto?

        • 41 15

      • jedyny wizerunek trójmaista to psuje gdynia-która nie potrafi współpracować (6)

        bo ma swoje meeega kompleksy

        • 46 32

        • (4)

          Od urodzenia w Gdyni, mieszkalem w sopocie i gdansku. Wrocilem do Gdyni.

          • 19 19

          • Twój problem

            • 24 11

          • gdyni nie ma (2)

            jest trojmiasto. gdynia bez sopotu i gdanska jest niczym i tak samo odwrotnie. kiedy wy to zrozumiecie ze to sa naczynia polaczone na zawsze. zamiast konkurowac ze soba w niezdrowy sposob powinny wspolpracowac. konczy sie gdansk zaczyna sopot konczy sopot zaczyna gdynia. tak naprawde to jedno wielkie miasto podzielone tylko na mapie i w waszych zakompleksionych umyslach.

            • 37 16

            • (1)

              ...głupio myślisz, tym sposobem jest jakiś postęp i konkurencja. A tak chcesz stworzyć jedn kołchoz który spocznie i nic do przodu.

              • 1 5

              • bzdury

                konkurencja jest dobra jezeli chodzi o handel ale za cholere nie moge zrozumiec po co miasta ktore sa w praktyce ze soba polaczone maja ze soba konkurowac i wzajemnie robic sobie pod gorke? chyba ze ty masz takie podejscie do zycia ze dopoki sasiad nie kupi lepszego samochodu to ty nie masz motywacji zeby wstac z lozka i isc do pracy? konkurujmy z innymi panstwami a nie sami z soba.

                • 8 0

        • debil

          • 1 1

      • (3)

        Rodowity gdynianinie z przodkami spod radomia gdy nie gdansk nie byloby gdyni. Takze szacun

        • 7 6

        • (2)

          gdyby nie spęd ludzi z bagien wileńszczyzny to by gdańska nie było. tylko puste poniemieckie kamienice

          • 7 6

          • Nie dorastasz intelektualnie do pięt

            Ludziom z Wileńszczyzny prostaku.

            • 7 2

          • ledwo 30% przesiedleńców z Wileńsczyzny

            a Gdynia to całość przesiedlonych biedaków z Polski zagonionych do budowy portu

            • 5 3

    • ZAPAMIĘTAJ AnkaArka....

      ...Gdynia jest piękna, a wiesz dlaczego? - bo Gdynia to młodszą siostrą naszej stolicy Warszawy.

      • 10 27

    • nie porzeba tych trajtkow wcale nawet te co do Reja jeżdzą są zbędne totalnie

      lepiej by 122 z Gdańskiego ZKM puścili częściej, trampki blokują i tak zapchane ulice a Aleja Zwycięstwa ma tylko 2 pasy wiec i tak nie jest za dobrze.

      • 6 7

    • najpiekszniejsze są kompleksy mieszkańców gdyni, co artykuł to bluzgi na Gdańsk i wieczne to samo dziermolenie

      kiedy wy dzieci sie z tego wyleczycie?

      • 13 9

    • a w którym miejscu? pytam się

      • 3 1

    • (1)

      ...bo Gdynia to mała Warszawa.

      • 2 1

      • tiaaa, Nowy Jork może od razu?

        leczcie się na nogi - na głowy za późno

        • 2 2

  • Bo sopot to cwaniackie miasto! (16)

    Nic dawać tylko brać! Jak Sopot za to zapłaci to proszę bardzo, tylko po co? niech sobie wybuduje własny węzeł do obwodnicy najpierw a potem niech myśli o trajtkach i tramwajach. Pewnie liczą na większą liczbę imprezowiczów wieczorem, z których większość to zakompleksieni ludzie, lub buractwo, które chce się pokazać, że ich stać

    • 56 58

    • ale ty głupi jesteś, czy się z ch... na łby zamieniłeś? (2)

      przecież to oczywiste, że za te wszystkie trolejbusokilometry i tramwajoszynogodziny Sopot będzie płacił obu zarządom komunikacji: ZKM w Gdyni i ZTM w Gdańsku

      • 18 4

      • Sopot... (1)

        ma wogóle swoją komunikację miejską? Chyba tylko staż miejska jest sopocka :)

        • 9 6

        • nie , nie ma ; )

          • 2 0

    • jeleni to szukaj w lasach państwowych

      a nie w Sopocie

      • 4 1

    • mieszkam w Sopocie (1)

      i płace Gdańskowi i Gdyni za przejazdy ,i nie oczekuje że coś dla mnie ma być za darmo .Jest kilka niewypałów w Sopocie np.rower trójmiejski dyskryminuje resztę trójmiasta powinien się nazywać Sopocki .

      • 8 2

      • "mieszkam w sopocie

        • 1 0

    • Sopot - Miasto Geriatrii (3)

      W Sopocie pełno jest osób z sanatorów, którzy świetnie się bawią na imprezach nocnych po rehabilitacji. Nie potrafią ustąpić kobiecie w ciąży miejsca w komunikacji a sami start do wolnych miejsc mają lepszy niż Usain Bolt. To przez nich brak jest ścieżek rowerowych a jak są to ograniczenia do 10 km/h lub zakaz jazdy po chodnikach. Tak, więc dla nich jest bezpiecznie mogą się przejść na piechotę, nie potrzebna im żadna komunikacja. Jeszcze jedno Sopot to kurort, w którym pobiera się opłatę klimatyczną a jest bardziej zanieczyszczonym miastem niż Gdańsk czy Gdynia, do tego w większości mieszkań jest grzyb na ścianach. A młodzi jak geriatria mogą cieszyć się z uroku Sopotu na plaży, czyli przyzwyczajać się do piachu heh Czyli Sopot gnije nie warto inwestować

      • 2 0

      • ej młody, głupota gdyby miała skrzydła (1)

        latałaby jak gołębica

        • 0 1

        • ale mu zasunąłeś

          • 1 0

      • ale Sopot to nie tylko ty .....

        samolubny pacanku - gdyby nie te spędy tych dziadkow to z czego to miasto by się miało utrzymać, chyba tylko z biletów na molo.....a do piachu też pójdziesz i to może szybciej aniżeli kuracjusze....

        • 0 0

    • dokladnie tak jest przeciez oni nic niemaja poza Niemieckim Molem!! (4)

      Ergo Arena została wybudowana za pieniądze Gdańszczan oni dołożyli tylko kilka procent!!Koszt utrzymania tej hali tez w 90% płacą Gdańszczanie!! Ale za to na wejście do Niemieckiego Mola sopocianie mają bezpłatnie a mieszkańcy Gdańska płacą drogie bilety!!!Od lat sie mówi ze trójmiasto to jedność ale jak widać nic z tego nie wychodzi!!

      • 4 2

      • Gdzie są takie informacje?

        Czy mógłby Szanowny Internauta wskazać, gdzie znajdują się takie informacje? Bo z tego co mi wiadomo, to Gdańsk jest zadłużony w Sopocie za utrzymanie hali. Pozdrawiam

        • 2 2

      • czy ty jesteś potomkiem folksdojcza ?

        jw

        • 0 1

      • Aniech Sopoćkowo

        zabierze se te hale razem ze stadionem najlepiej PGE areną tylko niech za nie zapłacą!!

        • 2 0

      • to nawet nie jest molo tylko pirs, ale pismakom i "władzom" wygodniej promować "molo"

        • 1 0

    • Skąd u Ciebie

      tyyyle jadu?! Co za "wygrzyg" żółci wyklikany na kompie.
      Masakra co się z ludźmi dzieje!

      • 0 0

  • Donald podaruj swój tuskobus Jackowi !!!! (1)

    • 67 16

    • Sopot kręci lody na nieruchomościach

      A na transport ich nie stać?,coś tu nie hallo?

      • 0 0

  • Mamy takie trolejbusy, które "bez szelek" mogą pokonać część trasy

    • 35 3

  • Sieci trakcyjnej, a nie trakcji.

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.

    • 38 3

  • wydaje mi się...?

    Czy zbliżają się jakieś wybory samorządowe ? :)))

    • 51 9

  • To po cholere trolejbusy, skoro bez szelek...??? Nie wystarczy zwykły bus??? (6)

    • 81 22

    • (3)

      Najlepiej iść na łatwiznę, po co rozbudowywać sieć trakcyjną, skoro są baterie, nieważne ,że klimatyzacja wtedy nie działa, mają słabe przyspieszenie, lepiej pakować pieniądze w drogie i ciężkie baterie.. Kiedyś sieć miała być dociągnięta do ul. Pomorskiej, i krzyżować się z siecią tramwajową, miał powstać węzeł przesiadkowy trolejbus-tramwaj, ale podobno nie dało się tego wykonać ze względów technicznych, oczywiście to bzdura, po takich skrzyżowań w Europie mamy trochę.

      • 7 0

      • nie uwierzysz, ale mieszkańcy byli przeciwni (2)

        • 1 1

        • Mieszkańcy Sopotu czy Gdańska? (1)

          • 0 0

          • Gdyni

            • 1 0

    • widzicie ten problem, gdy trajtek na baterii stanie w korku i się rozładuje... (1)

      ojj :)))

      Niech lepiej to przemyślą :)

      • 8 0

      • trzeba będzie pchać

        raaaaazem, raaaaazem...

        • 9 0

  • no i super, niech dwa piękne miasta ze sobą współpracują, a to wielkie blokowisko zarządzane przez budynia i PO może kiedyś (14)

    dogoni standard Gdyni i Sopotu :)

    • 52 65

    • lepiej żeby nie goniło, bo będzie sie musiało równać w dół (2)

      do "pięknej" gdyni - burej, betonowej, pudłowatej i idiotycznie zadufanej w sobie

      • 32 13

      • (1)

        Jak w Gdańsku zakładali pierwsze szyny tramwajowe to Gdynią zarządzał wójt Oksywia.

        • 27 8

        • to pewnie te na moście siennickim

          • 2 1

    • (7)

      Gdyby nie Gdańsk to Gdynia by była na poziomie Olsztyna. Gdyby nie Gdynia, Gdańsk byłby na poziomie Szczecina. A gdyby nie Gdańsk i Gdynia, Sopot byłby na poziomie Łeby.

      Nie oszukujmy się, każde z naszych miast gdyby leżało samotnie gdzieś w Polsce miałoby znacznie mniejszą rolę. A jednak na nasze szczęście są one położone blisko siebie i to wzmacnia naszą pozycję. I to trzeba wykorzystać zamiast się żreć jak dzieci w piaskownicy o to kto ma ładniejszy traktorek.

      • 46 6

      • Wreszcie mądrze powiedziane - bez podziałów (1)

        każde miasto było jest i będzie inne, każde powstało w zupełnie różnych czasach i każde ma swoje plusy i minusy, ale jedno jest pewne - agromelacja to dobra rzecz, jeśli jest dobrze zarządzana . Póki co jeszcze dużo brakuje do stworzenia jednego w miarę spójnego organizmu, ale bardzo powoli coś zaczyna się w tym kierunku dziać

        • 20 2

        • Nie chodzi o stworzenie jednego miasta tylko o współpracę z partnerami, a nie konkurowanie z konkurentami. Mamy siebie za wielkich mieszczan a zachowujemy się jak jakaś Kozia Wółka która nienawidzi z wzajemnością sąsiedniej Woziej Kółki. Te wzajemne przytyki są małomiasteczkowe, wieśniackie. Panicze kuźwa z jednej i drugiej strony, mają się za wielki świat ale w pogotowiu widły do gnoju są przygotowane aby pogonić nielubianego sąsiada.

          • 19 2

      • kupiłem czarny ciągnik (1)

        kupiłem czarny ciągnik, a ty jaki masz?
        "Zawsze chciałem mieć takie coś
        Właśnie po to, by wozić ją
        Zawsze chciałem mieć takie coś
        Właśnie po to, by wozić ją"

        • 4 1

        • kombajn bizon!

          W stacyjce kluczyk raz i dwa
          I spalin tłok i silnik gra

          A w sercu radość albo gniew

          • 0 0

      • I jeszcze... (2)

        Gdyby nie Sopot, to Gdańsk i Gdynia byłyby na poziomie Katowic i Sosnowca. :)

        • 3 17

        • bo Gdańsk

          nie miał Brzeźna co ? (taki Sopot podpowiem tyle że zrujnowany i niedoinwestowany bo władze miały w d..e to miejsce)

          • 1 0

        • ????

          no tylko nie Sosnowca, uważaj nieco...takiego ciemnogrodu tu nie było nawet jak rządził Chrobry...

          • 1 0

    • Widzę, że na jedym poście nie przestajesz... Długo o tym blokowisku będziesz jeszcze pisać?

      W Gdyni nie ma bloków? Są ziemianki? Idź leczyć kompleksy gdzie indziej. Gdyby nie Gdańsk to połowa Gdyni nie miałaby gdzie pracować nie mówiąc o wykształceniu... Ale co ja będę z gimbazą dysputować...

      • 18 8

    • nie można dogonić czegoś, co zostało zdublowane (1)

      • 0 2

      • można dogonić po raz kolejny, ale co o tym możesz wiedzieć skoro stale wąchasz moje spalinki

        czarny ciągnik na dopingu

        • 0 0

  • (7)

    Z tym "trajtkiem" co całkiem niezły pomysł, szczególnie że nie wymaga rozbudowy trakcji.

    Najlepiej jakby pomyśleli o trajtku do pętli w Oliwie, to by załatwiło też rozbudowę tramwaju do Sopotu

    • 70 8

    • tramwaje są dużo lepsze od trolejbusów (3)

      • 21 8

      • (2)

        i duzo drozsze

        • 3 5

        • kto tanio kupuje, ten dwa razy kupuje

          • 8 3

        • Wbrew pozorom pracujące 4 razy dłużej tramwaje zabierające na pokład 4 razy więcej pasażerów są tylko 4-5 razy droższe niż autobusy. Przy okazji tramwaj prowadzi jeden motorniczy a autobus jeden kierowca oboje mają podobne pensje.

          • 10 0

    • Jestem za

      Dobry pomysł z tym trajtkiem do oliwy na pewno kilka osób by skorzystało z tego rozwiązania

      • 3 3

    • Warto też rozważyć pomysł tramwaju bez torów... (1)

      • 14 1

      • taki np wodny

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane