- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (103 opinie)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (315 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (63 opinie)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (71 opinii)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (129 opinii)
- 6 Trójmiejskie mola, których już nie ma (111 opinii)
Trzeci tor ma odkorkować Hucisko. Projekt jest, trwają poszukiwania środków
Miasto szuka środków na budowę trzeciego toru dla tramwajów na Hucisku. Dodatkowy prawoskręt, tzw. tor sortujący, ma poprawić przepustowość skrzyżowania i przyspieszyć ruch tramwajów. Jest już gotowa koncepcja przebudowy torowiska.
Ratunkiem może być tylko przebudowa skrzyżowania i budowa trzeciego toru, służącego tramwajom skręcającym spod budynku rady miasta w kierunku urzędu miejskiego.
- Koncepcja przebudowy Huciska, która miałaby usprawnić ruch tramwajowy, została przygotowana przez Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku, w taki sposób, by na jej podstawie przygotować postępowanie przetargowe - wyjaśnia Paulina Chełmińska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Podobnie jest pod Zieleniakiem i Operą Bałtycką
Podobny "prawoskręt" dla tramwajów funkcjonuje już nieopodal - pod Zieleniakiem. Tramwaje, jadące tam w kierunku pl. Solidarności, korzystają z wydzielonego toru do jazdy w prawo, a linie kursujące przez Błędnik w kierunku al. Zwycięstwa, jadą po swoim torze na wprost. Analogiczne rozwiązanie zastosowano także przy Operze Bałtyckiej (w kierunku Brzeźna i Wrzeszcza).
I choć koncepcja jest już gotowa, to na razie brakuje środków na jej realizację.
Autobusy dostaną własny pas na 2-km odcinku al. Grunwaldzkiej
- W tej chwili nie mamy zapewnionego finansowania na ten cel. Obecnie monitorowane są programy unijne pod kątem znalezienia zewnętrznego finansowania, dzięki któremu możliwa będzie realizacja tej inwestycji - dodaje Chełmińska.
Co istotne, ewentualna budowa trzeciego toru na Hucisku w żaden negatywny sposób nie wpłynie na ruch samochodowy i nie zwiększy korków w centrum. Tor będzie bowiem przebiegał po obecnej rezerwie i pasie zieleni. Konieczne będzie przesunięcie krawężników, pod uwagę jest też brana wymiana zużytych szyn na łuku między wyjazdem z Nowego Podwala Grodzkiego a Huciskiem.
W 2017 roku urzędnicy byli przeciwni
Na koniec warto dodać, że budowa trzeciego toru na Hucisku była jedną z propozycji naszego czytelnika, już w 2017 roku. Wówczas nie spotkała się ona z przychylnością urzędników, którzy ocenili, że dodatkowy tor nic nie da i w odkorkowaniu ruchu tramwajów bardziej pomogłaby reorganizacja przebiegu niektórych linii przez większe wykorzystanie torowiska na ul. 3 Maja.
Wykolejenia tramwajów w Gdańsku
Miejsca
Opinie (294) 3 zablokowane
-
2024-03-07 09:29
12 na ul. 3 Maja i będzie OK
Takim "torem sortującym" np. dla linii 12 jest skierowanie na przejazd do urzędu przez 3 maja. Przystanki właściwie się powielają. To temat zastępczy. Skierujcie 12 na ul 3 Maja i będzie OK.
- 2 2
-
2024-03-07 09:36
Jaki koszt całkowity. Może pana
W końcu dostanie coś od swojego umiłowanego Donalda . Skoro podobno PiS nie dawał ( bo wniosku nie składała) yyyy to może teraz Donald da bez wniosku ?
Znowu dyrdymaly przedwyborcze jak o parku wodnym !na letnicy. Wielka ściema platformy- 4 1
-
2024-03-07 09:40
dlaczego w Gdańsku wszystkie linie tramwajowe muszą być tak "rozwleczone"? Czy nie można np. zrobić tzw. linii szczytowych,
kursujących pon-pią, rano i popołudniu na krótkich trasach. Np. z Łostowice Świętokrzyska lub Lawendowe Wzgórze do centrum? rano w relacji skm srodmiescie - hucisko - urząd miasta, po południu urząd miasta - hucisko - skm srodmiescie
- 0 4
-
2024-03-07 09:49
A po co (1)
Przecież robicie wszystko żeby te korki były... trzeci tor ? Chyba tylko po to żeby 3 były zakorkowane dzięki przejściom z piekła rodem
- 4 6
-
2024-03-07 16:03
to kierowcy sami sobie gotują ten los
korki tworzą samochody a nie programy przebudowy torowisk
- 3 0
-
2024-03-07 09:50
środki na tor
Skąd wziąć środki? Bardzo proste - nie płacić na banery Dulkiewicz i oddać państwu Europejskie Centrum Solidarności.
Będą pieniądze.- 4 1
-
2024-03-07 09:51
Ale puścić więcej tramwajów " górą" 3 Maja to wg urzędników " się nie da" bo jak to któryś z bardziej błyskotliwych stwierdził, że pasażerowie nie będą wiedzieli skąd odjeżdżają tramwaje i się pogubia. Cóż, każdy sądzi swoją miarą, więc przykro mi, że ów urzędnik ma problem z czytaniem że zrozumieniem, ale niech nie robi z ludzi i**otow. 3 Maja jest wykorzystywane w minimalnym stopniu a bardzo fajnie skraca czas przejazdu z Chełma. Jazda " dołem " to masakra, tramwaje grzezna na wszystkich możliwych światłach.
- 6 2
-
2024-03-07 09:57
Przydałby się również tunel (1)
Skoro powstaje przejście przy Dworcu Głównym to można byłoby pokusić się o tunel dla samochodów od Zieleniaka do Forum. Wtedy można byłoby rozważyć likwidację pasa do skrętu w lewo w kierunku Targu Drzewnego i zrobić pas do jazdy na wprost i w lewo. Na ten moment jakoś nie widze miejsca, żeby zrobić dodatkowy tor bez zwężenia jezdni.
- 4 2
-
2024-03-07 23:04
a wiesz, że tam pod ziemią jest rzeka?
kartka, ołówek, normy budowlane i 15 minut na szkic...
Co wyjdzie?
Wlot w okolicach Stoczni a drugi koniec na Oruni.- 0 0
-
2024-03-07 10:00
Niech ta władza w Gdańsku nic już nie robi. (1)
Dość tego bałaganu w Gdańsku . Czego się nie dotknął albo spaprzą albo opóźniania. Żadna inwestycja nie została oddana w terminie. Władza w Gdańsku obecna niech już sobie da spokój z tymi pomysłami.
- 9 2
-
2024-03-07 17:16
No przecież ta władza już nic nie robi od dawna ! w Gdańsku !
- 2 0
-
2024-03-07 10:02
(1)
Przecież ta pani wyprzedała 90% Gdańska. I nie ma za zc zrobić? Szok. I miliony turystów. Gdzie te pieniądze są?
- 6 1
-
2024-03-07 23:01
ale Gdańsk nic z tych turystów nie ma
obsługujące ten ruch podmioty są spoza Gdańska...
- 0 0
-
2024-03-07 10:08
kolejne poronione pomysły, aby coś w teorii usprawnić... Urzędnicy "planują" jak utrudnić życie ludziom, a wydają na przeróbki (2)
Tak jak głupi pomysł zrobienia przejścia przy Głównym- obok hotelu PG4, a 70 metrów dalej jest skrzyżowanie z przejściem i to ma kosztować 13 mln. Tak jak parking we wrzeszczu dla rowerów za 10 mln, a nawet nie ma dojazdu. Jak Tristar, za setki milionów, żeby pokazywał, że jest ślisko lub mgła. Każdy ma teraz nawigację w telefonie. Fala, autobusy elektryczne, zwężanie ulic, że autobusy się nie mieszczą i teraz jeszcze bus pas na Grunwaldzkiej dla 2 linii autobusów. :(
Plany tych pseudo "planistów" woła o pomstę do nieba, a wydatkowanie milionów na głupie pomysły urzędników jeszcze bardziej.- 3 3
-
2024-03-07 16:05
głównymi sprawcami utrudnień w życiu mieszkańców są zachowania kierowców (1)
samochody (ich nadmiar) są głównym źródłem utrudnień w poruszaniu się innych samochodów
- 3 1
-
2024-03-07 22:55
głównymi sprawcami utródnień są dogmatycy
bezrefleksyjnie trzymający się własnych przekonań.
Czy to kierowca używający samochodu do zakupu porannego pieczywa w piekarni po drugiej stronie ulicy, czy wielbiciel i piewca miasta piętnastominutowego o średnicy 50km...- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.