• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel pod Martwą Wisłą ma już ponad 400 metrów

ms, mn
23 sierpnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Po prawie trzech miesiącach wiercenia tunel sięga już 414 metrów. Do nabrzeża Martwej Wisły brakuje jeszcze ok. 65 metrów. Po prawie trzech miesiącach wiercenia tunel sięga już 414 metrów. Do nabrzeża Martwej Wisły brakuje jeszcze ok. 65 metrów.

Maszyna TBM przewierciła już 414 metrów tunelu i zbliża się do koryta Wisły. Zanim dotrze do Nabrzeża Drzewnego czeka ją kilkunastodniowy przegląd i wymiana zużytych narzędzi z tarczy.



Maszyna TBM Damroka rozpoczęła wiercenie tunelu pod Martwą Wisłą na początku czerwca. Od tej pory, czyli mniej więcej w 85 dni pracy, wydrążyła 414 metrów tunelu, co daje średnią ok. 5 metrów na dzień. Trzeba jednak pamiętać, że maszyna miewa przestoje, niezbędne do jej serwisowania.

Gdańska Damroka to maszyna TBM (Tunel Boaring Machine) jest przystosowana do wiercenia w mocno nawodnionych gruntach. Dlatego jej urobek wydobywany jest nie na taśmociągach, jak to zwykle bywa, lecz rurociągami w zawiesinie płuczki bentonitowej. Bentonit, który wtłaczany jest na przodek maszyny służy także do podtrzymania wierconego gruntu.

Maszyna TBM połączona jest z zakładem separacji i to właśnie do niego transportowany jest urobek, który zostaje oddzielony od płuczki. Cały proces odbywa się w obiegu zamkniętym.

Zakład separacji składa się z mieszalnika płuczki HK60, separatora HSP2400, wirówki, zbiorników płuczkowych, rurociągów płuczkowych i pompy transferowych.

Mieszalnik płuczki produkuje w trybie automatycznym lub ręcznym około 40 m sześc. na godzinę płuczki wiertniczej o żądanej koncentracji. Silos mieszalnika może pomieścić do 75 ton bentonitu. Mieszalnik sterowany jest z pulpitu dotykowego.

Separator HSP2400 posiada budowę kontenerową, o wymiarach 23 na 9 metrów i wysokość 10 m. Ma wbudowane sześć sit wibracyjnych dwupokładowych, w tym dwa sita wstępne i cztery sita dokładnego oczyszczania. Separator wyposażony jest w osiem pomp płuczkowych o wydajności po 350 m sześć na godzinę każda. Pompy napędzane są silnikami elektrycznymi o mocy 200 kW.

Bezpośrednio przy separatorze zlokalizowana jest pompa, o wydajności do 2400 m sześć. na godzinę, napędzana silnikiem elektrycznym o mocy 750 kW chłodzonym wodą. Pompa przesyła czystą płuczkę wiertniczą do maszyny TBM, która teraz znajduje się ok. 800 metrów dalej. Płuczkę wzbogaconą urobkiem, z maszyny, na najwyższą kondygnację separatora tłoczy druga pompa.

Po przejściu przez skrzynię rozdziału i skrzynie tłumiące, płuczka trafia na sita wstępne. Odbierają one pokruszone głazy i kamienie o krawędzi od 4 mm do 14 cm. Frakcje drobniejsze wraz z wstępnie oczyszczoną płuczką trafiają na baterie hydrocyklonów i na sita dokładnego oczyszczania. Hydrocyklony oczyszczają płuczkę z drobin o rozmiarach do 30 mikronów.

Pozbawiony płynu urobek za pośrednictwem dwu taśmociągów trafia na składowisko wewnętrzne, skąd samochodami wywożony jest na składowisko docelowe.

Oczyszczona płuczka ponownie trafia do obiegu. W ciągu godziny separator odbiera około 500 ton urobku ( pokruszonych głazów, kamieni, żwiru i piasku). Do czwartku z wydrążonego odcinka tunelu wydobyto o odseparowano ponad 50 tysięcy metrów sześciennych urobku.



Jeśli maszyna nie napotka niespodzianek pod dnem Martwej Wisły, po drugiej stronie rzeki powinna się pojawić we wrześniu lub październiku tego roku.

Przeprawa pod dnem Martwej Wisły będzie składała się z dwóch równoległych nitek tunelu. W najgłębszym miejscu znajdą się one ok. 35 metrów pod lustrem wody. Choć każdy tunel będzie mierzyć 1,4 km długości, maszyna wydrąży "jedynie" odcinek o długości ok. 1,1 km. Na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów podwodnej przeprawy.

Wyloty z tunelu zlokalizowane będą na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska i "Dworzec Wiślany" od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły. zobacz na mapie Gdańska Oprócz tego przy stadionie PGE Arena powstanie największe w Polsce rondo, o średnicy 130 m i trzech poziomach ruchu. Całość inwestycji stanowi jeden z czterech elementów realizowanej od 2011 r. Trasy Słowackiego, za który miasto zapłaci 885 mln zł.

Tunel pod Martwą Wisłą jest częścią Trasy Słowackiego, która połączy port lotniczy w Rębiechowie ze wschodnią częścią gdańskiego portu. Tam spotka się z Trasą Sucharskiego, wraz z którą utworzy pierścień drogowy wokół śródmieścia Gdańska (brakuje w nim jeszcze połączenia między al. Legionów i al. Hallera). Budowa tunelowego odcinka wraz z już gotowymi trzema fragmentami Trasy Słowackiego pochłonie w sumie 1,420 mld zł, z czego 1,154 mld zł pochodzić ma z Unii Europejskiej, ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Prace budowlane odcinka tunelowego prowadzi hiszpańska firma OHL.
ms, mn

Opinie (188) 3 zablokowane

  • (19)

    Petarrda!!!!!
    Jechać z tematem :)
    Temu tunelowi kibicujemy wszyscy.

    • 320 14

    • minusują PiSowcy (9)

      wiadomo im gorzej, tym lepiej dla nich

      • 52 28

      • za dużo tvnu (6)

        proponuję przeczytać jakąś książkę zamiast tłuc telewizje na okrągło bo widzę, że kolega zagubiony jest w tym wszystkim.
        Szkoda że nikt nie podał statystyk ile przeciętny wyborca danej partii w roku książek przeczytał. Obstawiam że wynik PO byłby w ułamkach podany.

        • 14 30

        • (4)

          biografia prezesa i pamiętniki z lasu Smoleńskiego też się liczą?

          • 28 6

          • liczą się podwojnie dlatego (2)

            średnio moherstwo ma 2 książki przeczytane.

            • 20 5

            • (1)

              myślę, że zarówno wyborcy pisu i po ostatnią książkę w podstawówce przeczytali, gdzie nad nimi stała nauczycielka z linijką w ręku

              • 12 3

              • myślę że przeciętny wyborca PO czyta średnio zero książek rocznie

                • 2 0

          • czy zgłosiłeś się już ze swoją manią prześladowczą do psychiatry???

            to samo pytanie do tych co dali tobie plusa?

            • 1 0

        • Książki to strata czasu i szkoda drzew, na pohybel książkom!
          (p.s. telewizji także nie oglądam)

          • 0 0

      • ja jestem "PIS-owcem" i dałem plusa, widać tacy POlszewicy jak ty bardzo lubią szufladkować ludzi (1)

        niestety ty i tobie podobni prawie zawsze się mylą...

        • 1 1

        • trzeba cie zabrac na leczenie!

          • 1 1

    • (2)

      Pobijemy maszynę!

      • 29 0

      • Ale ona nie bije kobiet (1)

        • 14 1

        • Ale nie jest też z polski ;)

          A wiadomo ze obce to wróg

          • 1 0

    • Ja tez sie ciesze z tunelu (2)

      ale widze tutaj mlodziezowke PO czuwajaca, zeby duzo pozytywnych wpisow bylo. Jak tylko ktos skrytykuje - od razu dra japy, ze PiS. Wiecie, ze jestescie zalosni? Nie? Tak myslalem.

      • 10 21

      • daleko mi do młodzieży, a tym bardziej młodzieżówki PO (1)

        a i tak się z Tobą nie zgadzam

        • 14 2

        • dobra stary polszewik

          może być?

          • 0 5

    • ja też się cieszę (1)

      aczkolwiek wolałbym gigantyczny most zwodzony, taki jak w Holandii. fajne widoki by z niego były, a na pewno taniej by to wyszło, niż kopanie tunelu.

      • 3 7

      • Sama stocznia Remontowa

        przyjmuje 200 statków rocznie wyobrażasz sobie bezustanne podnoszenie mostu?

        • 9 0

    • Tym bardziej, że już budowa się zwraca, tyle bursztynu wydobywają.

      • 7 0

  • Brawo dla władz, najlepsza inwestycja na którą (25)

    czekali wszyscy mieszkańcy. Pięknie rozwija się nasz Gdańsk. Reszta Polski pęka z zazdrości, że u nas rozwój gospodarczy jest na tak wysokim poziomie. Do tego mamy po Warszawie najlepsze zarobki w kraju. Czego chcieć więcej. Poza tym co roku Gdańsk odwiedza ponad 10 mln turystów, czołowe miasto turystyczne Europy i świata.

    • 227 67

    • jestes kretynem (1)

      wybacz nic innego nie mogę napisac

      • 35 61

      • Jako rasowy hejter nic wiecej nie dalbys rady napisac.

        • 44 8

    • Re: Brawo dla władz, najlepsza inwestycja na którą (19)

      i co my z tego mamy , człowieku o jakich zarobkach ty mówisz !!!!!!!!!!!!

      • 15 41

      • Z moich znajomych nikt nie zarabia poniżej 3500 zł brutto. (13)

        Wielu ma grubo ponad 5 tys. W Gdańsku prawie 40% pracujacych ma zarobek od 5 tys brutto. Jeżeli zarabiaszm niej widocznie nie zasługujesz na więcej lub trzeba było się uczyć. Jeżeli jesteś kumaty to można wyciągnąc dobrą kasę.

        • 45 34

        • z twojego tekstu "wyciągnąć dobrą kasę" rozumiem, ze żebrzesz

          na "brak nogi" pod dworcem. Każdy pracujący normalnie człowiek nie ważne ile zarabiający nie powie, że "wyciąga" kasę.

          • 16 22

        • Prawdę mówiąc to 5 tys brutto to chyba pakiecik startowy? Obecnie, za tyle to by mi się nie chciało z łóżka wstać.

          • 15 15

        • poproszę o źródło danych o tych 40% (3)

          bez napinki

          • 12 3

          • źródło to pi razy drzwi

            konkrety wymagasz od komentarzy? jak nawet w artykułach nie podają źródeł, tylko subiektywne wypowiedzi więc czego ty wymagasz?

            • 14 3

          • źródło: biuletyn propagandowy PO

            • 16 12

          • wśród moich znajomych podobnie

            2 lata po ukończeniu Informatyki na ETI

            Nie wiem, czy ktokolwiek ma mniej niż 3,5 na rękę.

            • 17 4

        • a ile zarabia twoja mama? (1)

          może już emeryturę pobiera to ile jej ma?

          • 8 2

          • Moja ma 1950 na rękę , tata 2300 .Nie narzekają .

            • 0 0

        • (1)

          To chyba masz znajomych w Urzędzie Miejskim. Ja znam absolwentów prawa 2 lata po studiach i 2500 to ich zarobki.W banku, kancelarii, sądzie. A może masz znajomych glazurników? I.m wyciąganie idzie najlepiej.

          • 7 4

          • Tylko pamiętaj że absolwent prawa to nie to samo co prawnik. Gdyby Twoi znajomi skończyli aplikację to zarabialiby więcej. A tak absolwencik prawa jest to to samo co absolwent politologii.

            • 8 0

        • hh

          kumaty czyli znajomosci

          • 1 1

        • (1)

          Dlaczego piszesz o zarobkach brutto nie netto, żeby więcej się wydawało ? Może napisz ile to jest 3500 zł brutto na rękę, bo to wychodzi ok 2300 zł na rękę to dużo ? Następny komentarz siejący propagandę.Nikt ze zwykłych ludzi nie chwali się zarobkami brutto tylko mówi ile ma na łapę.Stawki brutto podają źródła masowego przekazu lub propagandziści.Widzę że POkraki ładnie się uaktywniły, no ale co się dziwić jak gorąco koło tyłka.Mnie to bawi do łez :)

          • 9 2

          • Ta zasada nie dotyczy nauczycieli. Ich zarobki zawsze podaje sie brutto

            • 0 0

      • (3)

        Ja zarabiam bardzo dobrze bo się kształciłem w Gdańsku i pracuję w Gdańsku. Moje podatki idą na rozwój mojego miasta. Przykro że Tobie się nie udało. Jak to mawia mój znajomy: trzeba się było uczyć w porządnej szkole a nie robić magistra od fikania koziołków. Teraz cierp :P

        • 17 9

        • (2)

          Mieszkam w Gdańsku od urodzenia, uczyłem się w porządnej szkole, pracowałem przez 14 lat w moim mieście i.... aby mieć na mieszkanie musiałem wyjechać na zachód. Teraz mam na mieszkanie, moja zona nie musi pracować a całej rodzinie mogę nawet zafundować wakacje po za Gdańskiem.

          • 10 7

          • a jaką szkołę skończyłeś (1)

            i co jesteś w stanie odpowiedzieć na pytanie:
            "Co potrafisz robić?"

            Błędną odpowiedzią jest np. "skończyłem technikum budowlane".

            Prawidłową: "Potrafię wyliczyć nośność konstrukcji".

            • 7 3

            • Błędem jest odpowiadanie "potrafię wyliczyć nośność konstrukcji", prawidłową odpowiedzią jest "znam się na swojej robocie"
              W Polsce zarządzałem pewną grupą ludzi, wykonywalismy dobrze swoją pracę, pracowalismy po 10-12 godzin 6 dni w tygodniu. Pensja była taka że wystarczało dla rodziny od pierwszego do pierwszego bez wodotrysków. W tym czasie kierownictwo zmieniało kolejne auta, a prezes wyjedżał na miesiąc w lasy Amazonii.
              Na zachodzie mimo iż pracuje w nie swoim zawodzie, pracuje mniej i lżej w tydzień zarabiam 2 moje pensje z Polski. Chętnie zamieniłbym Hamburg na Gdańsk ale powiedzmy za połowę tego.

              • 4 4

      • 3-4tyś

        Średnio 3-4tyś

        • 1 1

    • twoja stara pęka

      • 5 1

    • Zarobki są proporcjonalne do ilości biletów na "ejporcie" :))

      kierunek zachodni

      • 1 0

    • d..a ;-)

      marz dalej ;-) zmień prochy albo lekarza

      • 0 1

  • Piknie (2)

    Pięknie już nie mogę się doczekać aby wjechać do tego tunelu :]

    • 123 13

    • a ja żeby wyjechać

      • 5 2

    • a co z wyjechaniem?

      Zostawiasz następnym pokoleniom?

      • 1 0

  • mam pytanie (6)

    Pozbawiony płynu urobek za pośrednictwem dwu taśmociągów trafia na składowisko wewnętrzne, skąd samochodami wywożony jest na składowisko docelowe.Tak mówi artykuł ale gdzie to miejsce docelowe? Ze zdjęć wygląda to okropnie.

    • 31 10

    • Oczyszczalnia ścieków (3)

      A wiesz jak z oczyszczalni ścieków wygląda urobek? Jeszcze gorzej, a rolnicy się zabijają o niego, taka rewelacja!

      Urobek taki można porównać do bigosu! Im gorzej wygląda tym lepiej smakuje, taka prawda!

      • 25 2

      • A wiesz, że ludzkiego "urobku" nie wykorzystuje się na polach ????? (2)

        • 7 5

        • A wiesz (1)

          A kto tu powiedział o polach z żywnością? Fakt napisałem rolnicy, ale chodziło mi o tych co mają szkółki drzew, pola kwiatowe itp.

          • 14 1

          • Wywrotki z urobkiem wjeżdżają na dzielnice Stogi na niej nawracają w stronę gdańska. Następnie na wysokości przystanku "Kaczeńce" skręcają w prawo (ok 350m za komisariatem). Gdzie dokładniej to zrzucają ? Gdzieś w tych okolicach

            Jedno mnie zaciekawiło. Urobek który jest wywożony ma być pozbawiony płynu ale jak jechałem do domu za jedna wywrotką to cały czas kapało z niej błoto. Tak samo z okna widzę z góry że to nie jest piasek a raczej "zupa". Drogi całe zapiaszczone i strasznie sie kurzy jak auta jeżdżą.

            Ktoś chyba dokładniej swojej roboty nie wykonuje bo trochę mija się teoria z artykułu z tym co sie dzieje realnie.

            Tak ogólnie to cieszę się bardzo z budowy tunelu. Jest ciężko ciagnąc się za tymi wywrotkami, ale warto poczekać i cieszyć się nowymi drogami.

            • 2 0

    • Odpowiedz (1)

      Wywożony jeat na Wislinke !

      • 3 5

      • nie pi..rz bzdur, już od dawna nie jest !

        • 0 0

  • A jak już ten tunel powstanie... (7)

    ... to ciekawe ile będzie codziennie TIRów rozjeżdżających Jana Pawła, Kościuszki, Chrobrego, Hallera, bo nie starczyło pieniędzy na całą "trasę".

    • 45 71

    • to nie jest droga tranzytowa dla TIRów (6)

      ciężarówki wyjadą tunelem w kierunku S7 lub A1

      • 24 4

      • Wróć

        Ciężarówki będą miały nakazany kierunek z Nowego Portu przez Tunel, Przeróbkę, Rudniki i Olszynkę wyjechać na węzeł S7 Gdańsk-Port i tam jechać w lewo na Elbląg, albo w prawo na Szczecin, Łódź. Nawet ci którzy będą z Nowego Portu jechali na Szczecin będą musieli nadkładać kilometrów, bo w mieście ma być zakaz poruszania się dla tych pojazdów.

        Z jednej strony możliwe że podrożeją produkty inne niż spożywka (TIRy z chlodniami mają specjalne przepustki) bo TIR nie podjedzie pod sam magazyn sklepu (carrefour na morenie, Tesco na chełmie, biedronki i lidle), z drugiej strony będa powstawać centra przeładunkowe w których ludzie znajdą miejsca pracy.

        • 29 1

      • Hehe... jasne (4)

        A jak w takim razie pojedzie dalej TIR wyłaniający się z tunelu, i WJEŻDŻAJĄCY na wielkie, wspaniałe rondo na Marynarki Polskiej?
        Pomknie przez gdańskie ulice o których napisałem wyżej (bo inaczej nie ma jak!!!), wiec korki beda jeszcze większe.

        • 5 18

        • (3)

          A po co ma jechać dalej? Tereny portowe i magazynowe są przy Marynarki Polskiej.

          • 21 4

          • nie można było zdać celniejszego pytania :) (2)

            Trasa Słowackiego, choć była budowana z pieniędzy unijnych w celu "połączenia portu lotniczego i morskiego" nie miała wcale takiego celu. Chodziło o dogodny wyjazd na obwodnicę (inna sprawa, że dano ciała z autostradą w środku miasta, nic sobie robiąc z doświadczeń z podobną drogą na podwalu) z centrum - tak Wrzeszcz staje się centrum, coraz mocniej z roku na rok. Gdy powstanie jeszcze PKM, Nowa Politechniczna (+tramwaj przy niej na "Morenę") a także zostanie zabudowany Browar i Garnizon oraz zbudowany wieżowiec Neptun i kilka innych biurowców, które niedługo zaczną się budować, to od Wrzeszcza do Oliwy będzie nowe, prawdziwe centrum Gdańska.

            A jeśli chodzi o TIRy: nie po to buduje się za wielkie pieniądze Obwodnice Południową i tunel, aby ciężarówki jeździły przez mieszkalne dzielnice miasta. Jeśli ktoś jedzie 400km, to dodatkowe 20 nie robi wielkiej różnicy. Także czasowo jazda ekspresówką jest wydajniejsza niż jazda miastem, gdzie masz co pewien czas światła.

            • 10 5

            • Nie prościej było zbudować lotniskowce transportowe? Taka gdańska specjalność.

              • 2 1

            • Za dużo SSC

              • 0 0

  • Ostatnie parę lat to skok cywilizacyjny. (12)

    Co miesiąc oddaje się nowe odcinki dróg. Czasami ciężko to idzie, ale warto poczekać.

    • 111 13

    • dziecko drogie = polecam wakacje (2)

      w krajach ościennych to zobaczysz ten skok a raczej przepasc

      • 6 28

      • Ty masz chyba zle w zyciu. No taki hejt co rusz piszesz ze moze cie zatrudnie z litosci zeby ci humor poprawic. Napisz jakie masz wyksztalcenie, co potrafisz, co chcialbys robic a potem pogadamy o szczegolach zatrudnienia.

        • 13 1

      • a w których? bo to pięknie brzmi "u nas beznadzieja, ale tam..." taki slogan w stylu prezesa, nie mowi nic, ale cos niby sugeruje

        • 13 0

    • Staśka, krowy pasać, bo głodne ryczą!!!! (4)

      Co miesiac oddaje się nowe odcinki dróg? Gdzie? Bo u nas jakoś tak siadło ostatnio i poza dokończeniem fuszerek na Nowej Słowackiego i Sucharze nic nowego w ostatnich miesiącach nie przybyło.

      • 6 18

      • i scieżki rowerowe :)

        dośc ich sporo w otstnim czasie powstało.

        • 15 0

      • W ciągu tylku ostatnich 3 lat: (2)

        - Al. Havla + tramwaj
        - remont Grunwaldzkiej i torowiska we Wrzeszczu
        - Słowackiego - odcinek lotniskowy
        - Słowackiego - odcinek miejski
        - Słowackiego - odcinek "Droga Zielona"
        - tunel pod Martwą Wisłą
        - Tunel pod torami + fragment Drogi Zielonej przy ergo arenie
        - Obwodnica południowa
        - Trasa W-Z + węzeł karczemki
        - Trasa Sucharskiego
        - remont ul. Wajdeloty we Wrzeszczu
        - remont Łąkowej i okolic na Dolnym Mieście
        - rewitalizacja Letnicy
        - Stadion
        - PKM
        - Tramwaj z Siedlec do PKM Brętowo
        - Nowa Bullońska Północna
        - Nowy terminal lotniska
        - Tristar (choć nie wiem, czy on działa. Nie zauważyłem zmian)
        - dalej od nas, ale dla nas też ważne:
        * S6 i S7 ciągle rozbudowywane (choćby obwodnica Słupska, ciągle aktualne pomysły na OPAT)
        * A1 już do końca województwa, niedługo da się dojechać do Łodzi.

        Trzeba naprawdę chcieć ze wszystkich sił znaleźć dowody na to, że się źle dzieje. Owszem - do wielu z tych inwestycji (szczególnie Słowackiego) mam uwagi. Gł. związane z polityką miasta jeśli chodzi o komunikację - w mieście nie ma miejsca na autostrady w stylu Nowej Słowackiego. Obawiam się, że włodarze ciągle tego nie pojęli... :/ Także fakt, że tramwaje nie są uprzywilejowane na światłach, brak buspasów itp.

        Mimo wszystko jednak należy widzieć ogrom zmian komunikacyjnych jakie mają aktualnie miejsce.

        • 35 2

        • brawo, brawo, brawo!

          bardzo długo czekałam na taką konkretną odpowiedź, szkoda tylko, że umknie w tłumie innych wpisów, bo to się nadaję na artykuł na główną trójmiasto.pl Takich konkretnych wyliczeń trzeba mieszkańcom Trójmiasta. Gratuluje!

          • 22 1

        • kim jest P

          Wyliczania jak z urzędu. Bez komentarza niewiele warta. słowackiego bez łącznika między al. Legionów a Hallera, Słowackiego - Zielona Droga - czemu nie zrobiono 4 pasów, a tylko 3. Rondo Hallera brak zielonej fali do centrum, fatalny lewoskręt do Brzeźna, 3 auta na cykl w osi Hallera, Letnica - kapitalizacja przez wyburzenie....

          Same sukcesy.

          • 0 0

    • Cywilizacja mierzona długością tuneli i średnicą rond. Czy tak teraz kształcą w Polsce? To blado widzę przyszłość tego kraju.

      • 1 17

    • (2)

      Trochę mi Twój komentarz wali POlityką.Jak dla mnie propaganda aż miło heheh

      • 2 12

      • Oczywiście (1)

        Bo zawsze gdy ktoś odstaje od ogólnego defetyzmu to musi być propaganda. Przecież to odstaje od obrazu typowego Polaka- niezadowolonego marudy.
        Cieszę się że są ludzie, którzy potrafią zauważać pozytywy.

        • 13 2

        • I ja również zauważam pozytyw ale tu jest taki zaciesz jak by nasz naród przemierzył cały kosmos i to widać w niejednym komentarzu.Również widać to,że pisze to ta sama osoba lub kilka o tych samych poglądach. Wystarczy czytać między wierszami i tą propagandę łatwo wykryć. A teraz zapraszam do minusowania szczerze mnie to wali :) :) :)

          • 1 4

  • A co będzie jak nie trafią i przekopią się do Szwecji ? (8)

    • 54 10

    • (3)

      Będziemy szybciej emigrować do Szwecji :)

      • 12 5

      • Dokładnie, w Szwecji dobre zarobki, mieszkanie dostajesz od państwa (2)

        ważne abyś płacił czynsz. Mój kumpel mieszka w Szwecji od 4 lat. zarabia ponad 15 tys na miesiąc.

        • 8 3

        • i wydaje 14 tys bo nie ma co przeliczac na polske

          • 11 0

        • 15.000 ale brutto, a podatki są tam jedne z najwyższych na świecie.. nie mówiąc o kosmicznych cenach żywności i życia jak w całej Skandynawii

          • 3 0

    • Potop

      Będzie potop szw...:)

      • 5 0

    • ...głupi! - tu nie o Szwecję chodzi. To są poszukiwania bursztynowej komnaty. Widzisz już niejaki "lewandowski" ostrzy sobie zęby na ten bursztyn.

      • 4 0

    • Ten tunel celuje raczej w stronę Rosji (1)

      Niech uważają na sztuczną mgłę!

      • 3 0

      • żeby tylko TBM nie uderzył w jakąś brzozę...

        • 5 0

  • Gdyni też przydałby się kanał umożliwiający dojazd ze Śródmieścia do Oksywia. Odciążyłby Estakadę Kwiatkowskiego. (9)

    Czy takowy jest możliwy?

    • 44 14

    • nie, bo pieniądze wydajecie na infoboxy

      • 35 4

    • Od razu widać, żeś z sopoćkowa (1)

      Nie dość, że marny prowokator, to jeszcze debil.
      Kanał - młody inteligencie z Karnogrodu - to droga wodna dla statków lub łodzi. Kanałem nie pojedziesz, możesz najwy żej popłynąć. Tak jak twoja wiedza - w siną dal.

      • 3 17

      • Dokładnie - miałem na myśli tunel! Ulżyło Ci, zfrustrowany, biedny człowieczku?

        • 18 2

    • Całkowity koszt tunelu pod Martwą Wisłą to ok. 1,5 mld zł. (2)

      Martwa Wisła ma w tym miejscu szerokość ~200 m. Aby wykopać tunel pod kanałem portowym w Gdyni w miejscu do tego możliwym czyli z wjazdem i wyjazdem poza terenami stoczniowo/ portowo/ wojskowymi musiałby mieć długość około 5 km. Musiałby też być dobrych parę metrów głębiej niż tunel pod Wisłą. Lekko licząc to koszt około 60 mld złotych.
      Roczne dochody Warszawy to 13 mld zł. Teraz sam sobie odpowiedz jak Gdynia miałaby to sfinansować?
      Podsumowując: nie do wykonania

      • 18 8

      • zawsze zadziwiają mnie minusujące głąby. Co tu minusować? (1)

        W miarę dokładnie podałem koszt i brak możliwości finansowania takiego pomysłu nawet przez najbogatsze miasto w Polsce. Co kieruje przygłupami dającymi "-"?
        Może byście napisali coś sensownego?

        • 14 1

        • Ale jakby Unia dofinansowała? Kto wie?

          • 2 3

    • nie ma fizycznej możliwości zeby wybudować tunel- wybudować dwie małe estakady (1)

      musiałby zakręcać 90 stopni i wychodzić na osiedle albo łagodnie na babie doły...i gdzie tu odciążenie? lepiej wybudować drugą estakadę...

      • 2 0

      • Tak czy owak potrzebna jest tam nowa droga, a czy nad czy pod ziemia, to sprawa drugorzedna

        • 1 1

    • hh

      gdyni nie stac na zwykle drogi osiedlowe, kanalizacje sanitarna i deszczowa a ty mowisz o tunelu....

      • 5 0

  • Marne szacowania i wydajności (4)

    "Inżynierowie szacują, że dzienny postęp maszyny może wynieść od 8 do 21 metrów bieżących. Drążenie jednego tunelu powinno więc zająć ok. czterech miesięcy.
    Wykonawca planuje rozpędzić maszynę do 10-13 metrów na dobę."

    A tymczasem rozpędzono maszynę do 5 metrów na dobę.

    Z informacji nie wynika, że natrafiono na jakieś nieplanowane trudności i niespodzianki.

    • 13 51

    • (2)

      nie piszą też ze pracowała cały czas (były już przerwy) no i normalnie nie pracuje 7 dni w tygodniu i nie 24h na dobę

      • 4 3

      • za to ty piszesz

        o sorki, żalisz tu się i wypłakujesz

        • 5 2

      • Zawsze przerwy techniczne wliczane są w eksploatację maszyny .
        Napisane jest wyraźnie: "Od tej pory, czyli mniej więcej w 85 dni pracy, wydrążyła 414 metrów tunelu, co daje średnią ok. 5 metrów na dzień."

        • 6 0

    • maszynę rozpędzili nawet do ponad 20 metrów na dobę a średnio kręci 15 w ciągu dnia ale wraz z przestojami na serwis (a uwierz mi jest tam co robić) wynosi około 5. Wszystko musi być gotowe i sprawne przed wejściem pod wodę.

      • 0 0

  • Setki to wydobytej ziemi (2)

    -I co z tym zrobią?

    • 8 19

    • Setki ton !

      Wiślinka tam to składują !

      • 4 6

    • można by zasypać fosforową górę zarazy przy martwej Wiśle.

      • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane