- 1 Morderca z Oliwy zatrzymany (630 opinii)
- 2 Całą noc szukano mordercy z Oliwy (836 opinii)
- 3 Tunel pod Motławą. Kiedy budowa? (161 opinii)
- 4 Pomysły mieszkańców na 100 lat Gdyni (78 opinii)
- 5 30 lat temu chciano zlikwidować Szadółki (179 opinii)
- 6 Tajemnice zapomnianej linii kolejowej (137 opinii)
Tunel pod Motławą. Kiedy budowa?
Trzy lata temu zostały przerwane prace nad koncepcją drugiego etapu Nowej Wałowej, której elementem ma być tunel pod Motławą wraz z linią tramwajową. Miasto nie wybrało nowego wykonawcy dokumentacji. Inwestycja nadal pozostaje w planach, ale realizacja odbędzie się dopiero po 2030 r.
Niedokończone prace nad wariantami Nowej Wałowej
Pod koniec 2020 r. wybrano firmę BPBK, która miała opracować wielowariantową koncepcję programowo-przestrzenną. Prace jednak zostały przerwane.
- W lipcu 2021 roku, z uwagi na niewypłacalność projektanta, odstąpiono od umowy z biurem projektowym, które miało opracować koncepcję programowo-przestrzenną dla zadania pn. Nowa Wałowa w Gdańsku - etap II. Nie podjęto wówczas decyzji o ponownym ogłoszeniu przetargu na opracowanie koncepcji - mówi Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Tuż przed wypowiedzeniem umowy BPBK przygotowało trzy warianty z podwariantami przewidującymi etapowanie robót. Prac nigdy nie dokończono i nie wybrano ostatecznej koncepcji.
Więcej o wariantach przeczytacie tutaj:
Poznaliśmy pierwsze koncepcje przestrzenne Nowej Wałowej
Budowa tunelu po 2030 r.
Miasto jednak deklaruje, że wciąż jest zainteresowane realizacją tej inwestycji, która znalazła się w Strategii Rozwoju Miasta Gdańsk 2030 Plus.
- Liczymy, że realizacja tego projektu będzie możliwa po 2030 r. Umieszczenie w tunelu nitki tramwaju pozwoli miastu Gdańsk starać się o środki na realizację tego projektu z budżetu Unii Europejskiej - mówił niedawno Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.
Będzie drogo - tak jak w przypadku Nowej Politechnicznej
Jak pokazuje przykład Nowej Politechnicznej, odwlekanie w czasie dużych inwestycji nie służy niczemu dobremu, a już z pewnością zwiększa koszty realizacji.
Projektowanie Nowej Politechnicznej trwa już 9 lat. Niedawno miasto poinformowało, że szacunkowy koszt budowy to 800 mln zł. Kilka lat temu mowa była o 200 mln zł. W ramach tej inwestycji też powstanie tunel dla tramwaju.
Podobnie będzie z Nową Wałową i tunelem pod Motławą. Kilka lat temu jego budowę szacowano na 150 mln zł. Teraz tak "tanio" już by nie było, a za kilka lat ta kwota będzie z pewnością jeszcze wyższa.
Opinie (161) 5 zablokowanych
-
4 godz.
Drogo? (4)
Może to dobrze, nie wytną lasu pod tunel pod Pachołkiem ( czyli szeroki rów przy Pachołku ) bo nie wystarczy kasy na wszystkie tunele.
- 13 23
-
4 godz.
Był TBM po tunelu pod Martwą Wisłą (2)
i został pocięty na złom.
- 3 1
-
3 godz.
Kierowcy mogli się zrzucić.
Wychodzi po jakieś 5000zł od samochodu.
- 2 3
-
3 godz.
Tak, bo TBW można używać gdzie się chce
Jak łopaty
- 1 2
-
3 godz.
ichnie obchodzi, ze drogo
skoro to nie z ich kieszeni, tylko nas - podatników. zwiększą podatki, to się kasa znajdzie i na to i na kolejne tęczowe rydwany
- 3 1
-
4 godz.
(5)
"realizacja odbędzie się dopiero po 2030 r" - czyli nigdy nie powstanie, takie domniemania o realizacji inwestycji za min. 46 lat to tak jakby powiedzieć że białe jest czarne a czarne jest białe, jak powiadał klasyk. A tak na serio to ta inwestycja jest potrzebna na wczoraj a nie za 10 lat. Chyba że zamiast rozwoju czekamy na zapóźnienie.
- 81 14
-
4 godz.
Dewelopment
Spokojnie Powstanie tylko musimy dostać pozwolenie na "sprywatyzowanie " petrobałticu i wz na budowę osiedla . Metalzbyt już mamy. Następnym etapem będzie Olszynka .
- 4 1
-
4 godz.
Realizacja 2071/11/11
- 1 1
-
3 godz.
I bardzo dobrze bo to przykład skrajnej niegospodarnosci
- 6 1
-
2 godz.
E tam nigdy. Przecież masa pomysłów z lat 70 powstała dopiero w okresie ostatnich kilkunastu lat ;)
- 1 0
-
2 godz.
Za 10 lat sie nachapiemy i moze juz nas wykopia ze stolkow
I nie bedziemy musieli sie zajmowac tym problemem. A jak bedziemy to sie przedluzy termin.
- 3 0
-
4 godz.
Nie lepiej kładkę na przycisk jak na przejściu dla pieszych?
- 5 0
-
4 godz.
Fantasmagorie. Totalny bezsens.
Może lepiej tunel pod pachołkiem i do obwodnicy.
- 4 4
-
4 godz.
Żeby to zrealizować
Trzeba całkowicie wymienić władze Gdańska. Oni POtrafią tylko promować tęczę, blyskawice, kody I inne bojówki. Teraz przed wyborami będą plany, obiecancki, cuda na kiju, ale to tylko do czasu wyborów. Oczywiście będą ludzie którzy dadzą sobie nawinąć totalny makaron na uszy.
- 11 1
-
4 godz.
Tunel tylko dla tramwajów i rowerów. Dla samochodów to nie jest potrzebne.
- 4 8
-
4 godz.
Widzimy
Co robią deweloperzy na Toruńskiej gdzie rozsypuje się most, na Łąkowej gdzie deweloper miał zrobić fragmęnt ulicy przy Akademii Muzycznej , mojm zdaniem powinno się dorowadzić doporządku to co się ma a dopiero brać się za nowe,z ciekawości i co przez tunel puszczą piekarniki Dortmundy! Wyborcom tej władzy będzie się czkało jeszcze przez 30 lat. Inne miasta już akladają wnioski z nowego rozdania funduszy z ochrony środowiska ,Poznań ,Wrocław,Warszawa,Kraków autobusy i tramwaje,a kto nie zlożył wniosków o nowy tabor Gdańsk! Tam gdzie można uzyskać coś z dopłat to jest bardzo skromniutko! Dlaczego ,bo trzeba się skrupulatnie rozliczyć! A w wynajem za grube miliony nikt nosa nie wsadza. Na dzień dzisiejszy to i tak niema taboru do obsługi niczego więcej i niema go nawet gdzie trzymać , zajezdnię są pełne, teoretycznie można by rozbudować zajezdnię w Nowym porcie ale nikt na taki pomysł nie wpadł!
- 8 1
-
3 godz.
!
Do realizacji inwestycji potrzebny jest tabor, budowa nowej zajezdni nawet się nie rozpoczeła, czy nowa Poltechniczna czy coś innego niema taboru do tego i niema gdzie go trzymać ,zajezdnia która jest projektowana na Warszawskiej 1 jest nie przemyślana zewzględu na zbyt małą powieszchnię dla tramwajów to takie tu i teraz,bez przyszlości i bez zostawienia miejsca na rozbudowę 2 umiejscowienie zajezdni autobusowej w tym miejscu jest nie pezemyślane że względu na wąskie gardła drogowe na południu Gdańska, Według specjalistów na Warszawskiej powinna powstać zajezdnia Tramwajowa z rezerwą pod rozbudowę. Zajezdnia autobusowa powinna być zbudowana w innym miejscu gdzie są możliwości do rozbudowy i szybkiego włączenia się do ruchu, zjazdy i wyjazdy przez sytuację losowe będą ograniczały wyjazd z bazy zlokalizowanej w tym miejscu.
- 2 1
-
3 godz.
moż ebyć i tysiąc tuenli, wiaduktów, mostów, itp (1)
Ale niech sobie użytkownicy, czyli kierowczyki, zapłacą za ich projekt, budowę i utrzymanie. A my zajmiemy się wydawaniem miejskiej kasy na transport zbiorowy.
- 0 3
-
1 godz.
ale ten tunel jest dla transportu zbiorowego
poza tym, czas wyrosnąć z bolszewickich pomysłów typu "wsjo kukuruża"...
- 0 0
-
3 godz.
Bardzo miło ze strony Miasta (1)
że za pieniądze z podatków mieszkańców wybuduje deweloperom tunel do apartamentów na wynajem dla właścicieli spoza Gdańska.
To takie serdeczne i miłe. Serio, chwyta za serce taka otwartość....- 52 6
-
3 godz.
No wiesz, akurat ta inwestycja da impuls całrj tamte części Śródmieścis
Niestety źle oceniasz potrncjał tego tunelu.
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.