- 1 Morderca z Oliwy zatrzymany (638 opinii)
- 2 Całą noc szukano mordercy z Oliwy (836 opinii)
- 3 Tunel pod Motławą. Kiedy budowa? (161 opinii)
- 4 Pomysły mieszkańców na 100 lat Gdyni (79 opinii)
- 5 30 lat temu chciano zlikwidować Szadółki (179 opinii)
- 6 Tajemnice zapomnianej linii kolejowej (138 opinii)
Tunel pod Motławą. Kiedy budowa?
Trzy lata temu zostały przerwane prace nad koncepcją drugiego etapu Nowej Wałowej, której elementem ma być tunel pod Motławą wraz z linią tramwajową. Miasto nie wybrało nowego wykonawcy dokumentacji. Inwestycja nadal pozostaje w planach, ale realizacja odbędzie się dopiero po 2030 r.
Niedokończone prace nad wariantami Nowej Wałowej
Pod koniec 2020 r. wybrano firmę BPBK, która miała opracować wielowariantową koncepcję programowo-przestrzenną. Prace jednak zostały przerwane.
- W lipcu 2021 roku, z uwagi na niewypłacalność projektanta, odstąpiono od umowy z biurem projektowym, które miało opracować koncepcję programowo-przestrzenną dla zadania pn. Nowa Wałowa w Gdańsku - etap II. Nie podjęto wówczas decyzji o ponownym ogłoszeniu przetargu na opracowanie koncepcji - mówi Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Tuż przed wypowiedzeniem umowy BPBK przygotowało trzy warianty z podwariantami przewidującymi etapowanie robót. Prac nigdy nie dokończono i nie wybrano ostatecznej koncepcji.
Więcej o wariantach przeczytacie tutaj:
Poznaliśmy pierwsze koncepcje przestrzenne Nowej Wałowej
Budowa tunelu po 2030 r.
Miasto jednak deklaruje, że wciąż jest zainteresowane realizacją tej inwestycji, która znalazła się w Strategii Rozwoju Miasta Gdańsk 2030 Plus.
- Liczymy, że realizacja tego projektu będzie możliwa po 2030 r. Umieszczenie w tunelu nitki tramwaju pozwoli miastu Gdańsk starać się o środki na realizację tego projektu z budżetu Unii Europejskiej - mówił niedawno Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.
Będzie drogo - tak jak w przypadku Nowej Politechnicznej
Jak pokazuje przykład Nowej Politechnicznej, odwlekanie w czasie dużych inwestycji nie służy niczemu dobremu, a już z pewnością zwiększa koszty realizacji.
Projektowanie Nowej Politechnicznej trwa już 9 lat. Niedawno miasto poinformowało, że szacunkowy koszt budowy to 800 mln zł. Kilka lat temu mowa była o 200 mln zł. W ramach tej inwestycji też powstanie tunel dla tramwaju.
Podobnie będzie z Nową Wałową i tunelem pod Motławą. Kilka lat temu jego budowę szacowano na 150 mln zł. Teraz tak "tanio" już by nie było, a za kilka lat ta kwota będzie z pewnością jeszcze wyższa.
Opinie (161) 5 zablokowanych
-
2 godz.
SKMka do Letnicy!!!
- 3 1
-
2 godz.
Gdańsk miastem deweloperów
Jeszcze zapłaczecie wyborcy PO za PIS-em który nie był lubiany przez deweloperów, wybudował tunel pod Swiną w Swinoujściu dla potrzeb tysięcy mieszkańców a nie dla dewelopera ,podobnie przekop Mierzei Wiślanej nie dla potrzeb prywaciarzy ale dla rozwoju Elbląga ,obecnie zaczeły sie dziwne ruchy wokół portu w Elblągu i tak już bedzie przez 3,5 roku
- 5 1
-
2 godz.
Co tam. Ważne że grube miliony rocznie miasto przekazuje lekką ręką na piłkarską patologię. Inwestycje sobie poczekają.
- 1 0
-
2 godz.
Tusk kolejny raz zapowiadział rajska zielona wyspe !A jest jak poprzednio tylko gorzej Naprawia Poczte Polska przez jej
Na pocznie brakuje kilku tysiecy pracowników bo zarobki najnizsze w Polsce i niema chetnych do pracy.Co zrobił donald nakazał zwolnienie juz teraz kilku tysiecy pracowników poczty!!Co oznacza praktycznie jej likwidacje!!Zamiast inwestycni w uusprawnienie to likwidacja!
- 4 1
-
2 godz.
Ten tunel jest na pewno bardziej potrzebny od jakichś tuneli pod pachołkiem czy poszerzeniem Spacerowej! (2)
Podobnie strategicznie niezbędne - czyli dające szansę na rozwój całej części Miasta - jest zbudowanie niekolizyjnego przejazdu przez tory dla Orunii i Olszynki.
- 4 1
-
2 godz.
"zbudowanie niekolizyjnego przejazdu przez tory dla Orunii i Olszynki"
Nazywa się to "mała obwodnica południowa" i jest rozwiązaniem planowanym od lat '70, dopełniającym bypass śródmieścia i odciążającym dla Podwala i Wałów.
- 0 0
-
1 godz.
paronoje się leczy
na Srebrzysku.
Bez skierowania, wystarczy dobra wola.- 0 1
-
2 godz.
za kwotę "planowaną" na tramwajowy wytrysk intelektu na Pieckach
Można kupić tyle taboru, aby PKM w końcu zaczęła funkcjonować, jak należy.
Da się za to również zbudować linię na górnym tarasie, od Jasienia w kierunku Pruszcza, tak aby skomunikować górny taras i skanalizować go w kierunku Wrzeszcza.- 0 1
-
2 godz.
Projekty z tramwajem
Najpierw wybudujcie zajezdnię i wymieńcie piekarniki na tramwaje, planujecie zajezdnię trawajów autobusową głupota totalna , powinna powstać trawajową z rezerwą pod rozbudowę a nie pchać tam jeszcze autobusy
- 0 1
-
2 godz.
A co z estakadą na trasie WZ?
Czy nie lepiej odkurzyć stary projekt estakady na trasie WZ, która upłynniłaby ruch na skrzyżowaniu z Havla i Łostowicką, czy o tym już zapomniano? Wydaje mi się, że WZtką podróżuje więcej osób niż planowanym tunelem
- 1 3
-
1 godz.
To nigdy nie powstanie
- 1 0
-
1 godz.
Brakuje w ankiecie - znacznie bardziej potrzebny
- Tunel pod Pachołkiem
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.