- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (416 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (254 opinie)
- 3 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (42 opinie)
- 4 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (155 opinii)
- 6 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (59 opinii)
Tunel pod Wisłą: TBM rozpędza się do 13 m na dobę
Coraz szybciej kręci tarczą gdański kret na budowie tunelu pod Martwą Wisłą. Maszyna przebiła się przez betonową ścianę i zaczęła drążyć w gruncie zasadniczym. Wykonawca planuje rozpędzić maszynę do 10-13 metrów na dobę.
Stąd teraz wykonawca planuje maszynę TBM rozpędzić do prędkości 10-13 m na dobę. - Trzeba zgrać cały zespół pracujący przy maszynie - m.in. przyspieszyć podawanie tubbingów do wnętrza komory. Potrzebujemy kilku dni, by praca toczyła się szybko i płynnie - mówi Janusz Sokolnicki, dyrektor kontraktu z firmy OHL, która jest wykonawcą tunelu pod Martwą Wisłą.
Do tej pory maszyna przebijała się przez wspomnianą płytę betonową. Szło jej to powoli, bo z prędkością zaledwie 2 metrów na dobę. Ponadto prace na pewnym etapie musiano wstrzymać. - Krótki przestój spowodowany był rozszczelnieniem się jednej z części do podnoszenia tubingów - OHL nie chciał ryzykować i przeprowadzono jej serwis w Niemczech - mówi Magdalena Skorupka Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki GIK.
Jeśli maszyna nie napotka niespodzianek pod dnem Martwej Wisły, po drugiej stronie rzeki powinna się pojawić we wrześniu lub październiku tego roku.
Wykonawca wtedy rozbierze tarczę i przetransportuje ją górą z powrotem w miejsce startowe przy ul. Ku Ujściu. Pozostała część maszyny zostanie wyciągnięta tyłem z wykonanego otworu. Rozpocznie się wtedy drążenie północnej nitki tunelu.
Przeprawa pod dnem Martwej Wisły będzie składała się z dwóch równoległych nitek tunelu. W najgłębszym miejscu znajdą się one ok. 35 metrów pod lustrem wody. Choć każdy tunel będzie mierzyć 1,4 km długości, maszyna wydrąży "jedynie" odcinek o długości ok. 1,1 km. Na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów podwodnej przeprawy.
Wyloty z tunelu zlokalizowane będą na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Tunel pod Martwą Wisłą, jak wspominaliśmy, jest częścią Trasy Słowackiego, która połączy port lotniczy w Rębiechowie ze wschodnią częścią gdańskiego portu. Tam spotka się z Trasą Sucharskiego, wraz z którą utworzy pierścień drogowy wokół śródmieścia Gdańska (brakuje w nim jeszcze połączenia między al. Legionów i al. Hallera). Budowa tunelowego odcinka wraz z już gotowymi trzema fragmentami Trasy Słowackiego pochłonie w sumie 1,420 mld zł, z czego 1,154 mld zł pochodzić ma z Unii Europejskiej, ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.
Miejsca
Opinie (163) 3 zablokowane
-
2013-06-28 09:06
Będziemy jedynym Krajem na Świecie (2)
który po każdych opadach deszczu będzie miał dwie "bezkolizyjnie" krzyżujące się rzeki !
W dodatku jedna będzie w zasadniczym fragmencie podziemna !
Bo cytując miłościwie nam panującego: "po co na trzy dni deszczu w roku wydawać miliony na infrastrukturę burzową"- 12 7
-
2013-06-28 09:13
po co na trzy dni deszczu w roku wydawać miliony na infrastrukturę burzową
jak się ktoś utopi to się dowie po co...
Na razie nie było jeszcze takiego deszczu jak np w 2001- 2 1
-
2013-06-28 18:16
W miejscowości Fojutowy takie skrzyżowanie jest od wielu lat
i specjalnie wybudowane (w Borach Tucholskich).
(myślałeś, że wymyśliłeś coś oryginalnego ?)- 0 0
-
2013-06-28 09:08
A co na to Gmyz i Macierewicz ?
Przecież to jawna manipulacja , to w końcu to będzie 10 czy 13 metrów na dobę ? Skandal ! Przecie to trzeba referendum zrobić panie Duda ! Czy konie mnie słyszą ?
- 14 7
-
2013-06-28 09:09
a koniec w krzakach (1)
Miliardy wydane tylko po to aby już całkiem zakorkować Przymorze. Ulice Dąbrowszczaków i Czarny Dwór są kompletnie nieprzystosowane do takiego zwiększenia ruchu, a zwiększy się on przecież kilkakrotnie. Już teraz są w szczycie małe zatory na tych ulicach, strach myśleć co będzie za parę lat. A co najważniejsze: gdy zakorkuje się Czarny Dwór to i tak wszyscy wyjeżdżający z północnej części Gdańska na Warszawę pojadą przez Centrum.
- 4 10
-
2013-06-28 09:24
nie bój
W Jelitkowie już zdążyli wybudować i sprzedać domy i nie będzie żadnych oporów, żeby teraz zrobić tam szeroką, hałaśliwą drogę, która zjedzie się przy hali sportowej z Grunwaldzką/Niepodległości.
Może nawet przewiozą Czarnym Dworem Damrokę, która przekopie się pod Sopotem i wyskoczy w Orłowie na Drogę Różową?- 1 2
-
2013-06-28 09:09
I o to chodzi !!!! (3)
Takie działanie daje nadzieję na lepsze jutro. Wychodzimy z zaścianka. Nareszcie robimy coś spektakularnego Jak skończy się to przedsięwzięcie , to będzie majstersztyk najwyższej klasy. Wtedy tunel pod wzgórzem morenowym między Osową , a Sopotem, a może i tunel pod Al. Niepodległości w Sopocie. Brawo!
- 5 2
-
2013-06-28 11:34
buhaha (2)
co ty masz w tym spektakularnego???
tunel donikąd słowackiego nie skończona (następny termin 2100r) droga zielona(czarny dwór-hala sportowa 2200r)jak coś robić to najpierw doprowadzić coś do końca by zacząć następne.
ten tunel zakorkuje wrzeszcz, zaspę, przymorze,żabiankę a to bardziej oliwę gdzie elektorat na tych dzielnicach jest największy i ktoś przez kiepskie myślenie sam sobie dołek kopie- 0 6
-
2013-06-28 12:05
Co oznacza Tunel donikąd (1)
Tunel połączy się z Rondem przy Hallera, a tam dochodzi już bardzo dużo dróg, więc na pewno nie jest donikąd.
Brak tego krótkiego odcinka (nowej Kościuszki) nie powoduje problemów dużych, a wręcz przeciwnie, bo dzięki temu ta droga nie będzie drogą tranzytową skracającą drogę dla samochodów Ciężarowych.
Ta droga raz wreszcie zakończy problemy wiecznie zakorkowanej Jana z Kolna oraz Hallera, bo mieszkańcy będą mieli drogę alternatywną do pracy i do domu.- 6 0
-
2013-06-28 12:56
te krótkie odcinek spowoduje korki.
naprawdę wiele dróg zielona droga i hallera no chyba że na molo będą lecieć bo to będą przelotówki przez miasto co będzie tworzyć korki.
janka i tak będzie zawalona bo tranzyt z portu nie idzie w jednym kierunku a nie każdy by dojechać do domu musi korzystać z tunelu (chełm,orunia,itd)
zasada przy tunelu jest taka by przenieś korki gdzie indziej a to się odbije na największych dzielnicach gdańska do puki nie zrobią słowackiego i zielonej drogi.- 0 4
-
2013-06-28 09:24
Czy to prawda... (1)
...jak już ten tunel będzie wykopany to wtedy takie ulewy, co były parę dni temu zaleją go w piętnaście minut. Wtedy to tylko nurkowie będą w stanie go przejechać.
- 1 10
-
2013-06-28 09:26
to nieprawda
Nurkowie nie będą go w stanie przejechać! Oni nim przepłyną!
BIPP!!!- 0 2
-
2013-06-28 09:27
Budować, budować, budować!!
- 9 2
-
2013-06-28 09:44
(1)
"Maszyna TBM przebiła się przez betonową ścianę. Za ok. cztery miesiące zobaczymy ją przy ul. Marynarki Polskiej,"
potem znowu sie zakopie i za 3 lata zobaczymy ja w gdyni- 7 4
-
2013-06-28 10:32
o ile nie na złomowcu
- 2 0
-
2013-06-28 09:49
Hej!
Hej młody Junaku, smutek zwalcz i strach! Przecież na tym piachu za trzydzieści lat, przebiegnie z pewnością jasny, prosty, długi. Szeroki jak morze Tunel Gdański! I z brzegiem zepnie drugi brzeg, na którym twój ojciec legł!
- 13 4
-
2013-06-28 09:49
No przyspieszyc maszyna powinna bo ma 3 miesiące opóźnienia.
- 5 4
-
2013-06-28 10:34
Lepiej go lekko okiełznac
bo jak się rozbuja, to zatrzyma się pod Rzeszowem
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.