- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (418 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (254 opinie)
- 3 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (44 opinie)
- 4 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (155 opinii)
- 6 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (59 opinii)
Tunel pod Wisłą: TBM rozpędza się do 13 m na dobę
Coraz szybciej kręci tarczą gdański kret na budowie tunelu pod Martwą Wisłą. Maszyna przebiła się przez betonową ścianę i zaczęła drążyć w gruncie zasadniczym. Wykonawca planuje rozpędzić maszynę do 10-13 metrów na dobę.
Stąd teraz wykonawca planuje maszynę TBM rozpędzić do prędkości 10-13 m na dobę. - Trzeba zgrać cały zespół pracujący przy maszynie - m.in. przyspieszyć podawanie tubbingów do wnętrza komory. Potrzebujemy kilku dni, by praca toczyła się szybko i płynnie - mówi Janusz Sokolnicki, dyrektor kontraktu z firmy OHL, która jest wykonawcą tunelu pod Martwą Wisłą.
Do tej pory maszyna przebijała się przez wspomnianą płytę betonową. Szło jej to powoli, bo z prędkością zaledwie 2 metrów na dobę. Ponadto prace na pewnym etapie musiano wstrzymać. - Krótki przestój spowodowany był rozszczelnieniem się jednej z części do podnoszenia tubingów - OHL nie chciał ryzykować i przeprowadzono jej serwis w Niemczech - mówi Magdalena Skorupka Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki GIK.
Jeśli maszyna nie napotka niespodzianek pod dnem Martwej Wisły, po drugiej stronie rzeki powinna się pojawić we wrześniu lub październiku tego roku.
Wykonawca wtedy rozbierze tarczę i przetransportuje ją górą z powrotem w miejsce startowe przy ul. Ku Ujściu. Pozostała część maszyny zostanie wyciągnięta tyłem z wykonanego otworu. Rozpocznie się wtedy drążenie północnej nitki tunelu.
Przeprawa pod dnem Martwej Wisły będzie składała się z dwóch równoległych nitek tunelu. W najgłębszym miejscu znajdą się one ok. 35 metrów pod lustrem wody. Choć każdy tunel będzie mierzyć 1,4 km długości, maszyna wydrąży "jedynie" odcinek o długości ok. 1,1 km. Na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów podwodnej przeprawy.
Wyloty z tunelu zlokalizowane będą na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Tunel pod Martwą Wisłą, jak wspominaliśmy, jest częścią Trasy Słowackiego, która połączy port lotniczy w Rębiechowie ze wschodnią częścią gdańskiego portu. Tam spotka się z Trasą Sucharskiego, wraz z którą utworzy pierścień drogowy wokół śródmieścia Gdańska (brakuje w nim jeszcze połączenia między al. Legionów i al. Hallera). Budowa tunelowego odcinka wraz z już gotowymi trzema fragmentami Trasy Słowackiego pochłonie w sumie 1,420 mld zł, z czego 1,154 mld zł pochodzić ma z Unii Europejskiej, ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.
Miejsca
Opinie (163) 3 zablokowane
-
2013-06-28 10:59
A ja się cieszę. (4)
Nie jeżdżę tamtędy, nie interesuje mnie to, nie obchodzi mnie ile to kosztuje i nie interesuje mnie zdanie mieszkańców ani trolli internetowych. Ale cieszy mnie że Gdańsk powoli zaczyna wyglądać jak normalne miasto.
Budować póki czas, bo po następnych wyborach będą budowane wyłącznie pomniki, siedziby IPN i CBA oraz więzienia dla "aferzystów".- 10 6
-
2013-06-28 11:13
po następnych wyborach będzie to samo
może z wyjątkiem tego, że w końcu pogonimy psl
i zlikwidujemy krus
my wszyscy
niezależnie kto z kim wygra
na pewno nie bedzie to sekta smolenska
najwyzej bedzie egzotyczna koalicja wszystkich OPROCZ nich- 2 0
-
2013-06-28 12:41
rozumiem, że aferzysta w cudzysłowie
znaczy to samo co złodziej ale wyższej rangi
- 2 0
-
2013-06-28 18:18
A teraz mamy budowane już zardzewiałe ECS (1)
stal na elewacji rdzewieje w kontakcie z budyniem (taka między nimi chemia)
- 2 3
-
2013-06-28 19:37
elek gimbusie poczytaj sobie co to jest stal kortenowska
Terminem tym określamy tzw. stal o podwyższonej odporności na warunki atmosferyczne. Stal kortenowska należy do grupy stopów stalowych, na powierzchni których po wystawieniu na działanie powietrza i deszczu samoczynnie pojawia się powłoka ochronna przypominająca rdzę. Antykorozyjne właściwości stali kortenowskiej są w wielu zastosowaniach lepsze niż właściwości innych stali konstrukcyjnych. Ich wzmocniona odporność na warunki atmosferyczne wynika z warstwy tlenków, tzn. patyny. Zalicza się ją do stali niskostopowych.
A elewacja jest specjalnie z tego typu stali, bo ma nawiązywać do wyglądu kadłuba statku w budowie.- 1 0
-
2013-06-28 11:01
A w którym miejscu wysypują urobek ? (2)
Bursztynku bym poszukał...
- 6 2
-
2013-06-28 11:08
Nie zmarnuje się - zapewniam
- 2 1
-
2013-06-28 11:49
bursztyn
Wysypują przy Nabrzeżu Chemików. Sprawdziłem bursztyn jest.Tylko uwaga na ochronę .
- 3 2
-
2013-06-28 11:03
Będę sobie jeździł tym tunelem moją bmkom z moją piękną dziewczyną (1)
tam i spowrotem. Przerwy będziemy robili tylko na spacer po Galerii Bandyckiej
- 4 5
-
2013-06-28 11:13
Szczególnie spowrotem
Uważaj tylko żeby ci spowrotem nie wypadło z bagażnika ;))))))
- 4 0
-
2013-06-28 11:10
To chyba robią na zlecenie pobliskiego PORD, żeby ten mógł jeszcze łatwiej "uwalać" zdających prawko
"Oprócz tego przy stadionie PGE Arena powstanie największe w Polsce rondo, o średnicy 130 m i trzech poziomach ruchu."
- 4 3
-
2013-06-28 11:27
Gdańsk będzie miał rondo 3-POziomowe, Gdynia zrobi 4-poziomowe? (3)
- 12 3
-
2013-06-28 11:58
5 poziomowe, turbinowe, z fontanną na górze, efektami świetlnymi, aromatyzacją (2)
I posągiem Gryzonia
- 9 1
-
2013-06-28 12:47
A na srodku stanie kontener (1)
- 10 0
-
2013-06-29 01:20
a pod spodem się puści pas startowy
- 2 0
-
2013-06-28 11:33
bursztyniarzom do wiadomości
Nie liczcie na bursztyn. Już ponad rok temu Muzeum Bursztynu w Gdańsku dowiadywało się w sprawie możliwość wykorzystania i sprawdzenia urobku pochodzącego z drążenia tunelu. Okazało się, że maszyna drążąca mieli ziemię. Taka technologia oznacza, że z bryłek ( jeśli są) pozostanie niemal miał.
- 4 0
-
2013-06-28 12:30
Tak faktycznie Tubbingi
o ile nie napotykają przeszkody będą Rurantami , bo jeżeli napotkają , będą Naskrętami czyli Omijantami
- 2 1
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2013-06-28 12:51
Tubbing to formowanie rury , kanału
czyli nie można nazwać tubbingiem przedmiotu a tym bardziej betonowego łuku , bo to czynność .
- 3 0
-
2013-06-28 14:04
3 poziomy ruchu ??????????? (1)
chiba Macieju z poziomem dla helikoptrów :)
- 1 0
-
2013-06-28 15:06
chodzi o :
poziom dla: normali, półkumatych i smutnych kretynów w rozklekotanych brykach ze szrotu
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.