• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel przy dworcu w Gdańsku będzie otwarty w kwietniu

Rafał Borowski
2 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • Wartość inwestycji wynosi 62 mln zł.
  • Rozbiórka starego stropu w widocznym tunelu właśnie zakończyła się.
  • Tunel między dworcami kolejowym i autobusowym został zamknięty na początku lutego.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.

Prace przy modernizacji tunelu przy dworcu Gdańsk Główny zobacz na mapie Gdańska idą pełną parą. Zakończyła się właśnie rozbiórka dotychczasowego stropu w części łączącej Podwale Grodzkie z dworcem PKS, lada moment rozpocznie się montaż nowego stropu. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, tunel ma być udostępniony dla pieszych - choć w stanie surowym - w drugiej połowie kwietnia. Całkowite zakończenie wartej 62 mln zł inwestycji jest planowane na styczeń przyszłego roku.



Czy doskwiera ci zamknięcie tunelu przy dworcu Gdańsk Główny?

Przypomnijmy: na początku lutego informowaliśmy o zamknięciu fragmentu tunelu łączącego dworzec kolejowy Gdańsk Główny z dworcem autobusowym. To pokłosie kompleksowego remontu podziemnego przejścia.

Czytaj również: Duże zmiany wokół dworca Gdańsk Główny

Inwestycja wiąże się ze sporymi utrudnieniami dla pieszych. Najbliższe alternatywne drogi między wspomnianymi dworcami prowadzą bowiem przez ul. Hucisko lub wiadukt Błędnik. W praktyce oznacza to, że trzeba nadrobić piechotą aż ponad 1 km.

Mamy dobrą wiadomość dla czytelników, którym doskwierają skutki inwestycji. Kolejarze poinformowali właśnie o zakończeniu ważnego etapu modernizacji tunelu. Zgodnie z planem, udało się usunąć dotychczasową, mocno wysłużoną płytę stropową.

Schemat organizacji ruchu na czas zamknięcia tunelu. Schemat organizacji ruchu na czas zamknięcia tunelu.
- W przejściu podziemnym na stacji Gdańsk Główny, łączącym miasto i dworzec autobusowy z peronami, zgodnie z harmonogramem od lutego trwają intensywne roboty. Wykonawca zakończył już rozbiórkę starego sufitu (płyty stropowej) na wysokości peronu nr 1. Ciężki sprzęt wywozi gruz z budowy. Rozpoczyna się budowa nowych ścian klatki schodowej. Kolejno konstruowany będzie strop. Równolegle toczą się prace w tunelu dworcowym [tunel prowadzący z hali dworca kolejowego na perony - przyp. red.]. Wykonawca wymienia stary sufit w przejściu. Budowane są nowe ściany i szyb windowy. Nowa konstrukcja zapewni bezpieczne korzystanie z przebudowywanych obiektów przez wiele lat - wylicza Martyn Janduła z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Jeśli prace będą kontynuowane zgodnie z harmonogramem, fragment tunelu między Podwalem Grodzkim a dworcem autobusowym powinien zostać udostępniony dla pieszych w drugiej połowie kwietnia. Warto wspomnieć, że tunel będzie w stanie surowym i do stycznia 2020 roku będą w nim kontynuowane prace wykończeniowe. Inwestycja spółki PKP PLK obejmuje jednak nie tylko kompleksową przebudowę tuneli, ale również peronów kolejowych. Jakich ułatwień można spodziewać się po zakończeniu prac?

- Inwestycja poprawi estetykę i funkcjonalność obu tuneli. Przejście, podobnie jak perony, będzie przystosowane do obsługi wszystkich osób podróżujących koleją. Istotnym ułatwieniem na peronach i w dojściu będą cztery windy i cztery pary schodów ruchomych. Ułatwieniem będzie też odpowiednie oznakowanie i ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą. Na stacji zmienia się także peron nr 1, który podobnie jak już przebudowany peron nr 2, będzie wyższy, z antypoślizgową nawierzchnią i lepiej oświetlony. Zamontowane zostaną nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacji - uzupełnia Janduła.
Inwestycja jest realizowana w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość robót wynosi 62 mln zł.

Opinie (128) 4 zablokowane

  • Gdańsk daje radę i dotrzymuje słowa! (3)

    Co prawda to przejście tylko dla pieszych i elektryczne auta nim nie przejadą ale jakby co to jesteśmy gotowi na nowe wyzwania!

    • 8 12

    • Głównie to ty dajesz radę! (1)

      • 4 5

      • PiSuarowców uprasza się o nie wyPiSywanie bzdur oraz o merytoryczne wypowiedzi.

        • 3 7

    • Troll

      Na etacie ???

      • 3 1

  • (1)

    Odnośnie tuneli, czy ten przy SKM Śródmieście z Toruńskiej został już oficjalnie przekazany miastu? Sprzątany jest, ale nie wiem czy przekazany.

    • 9 3

    • a tu dyrektor rezyduje?

      • 0 0

  • No dobrze, w kwietniu. Ale czy aby w tym roku???

    No dobra, zobaczymy.

    • 15 1

  • Architekt:zielone trójmiasto najwyższy czas (1)

    Najwyższy czas na remont bo to nasza wizytówka czasem Wstyd mi przed gośćmi z zagranicy za ten brud łuszczące się sufity itp Cieszę się że będzie śliczny

    • 6 3

    • ?!

      • 4 0

  • no dobrze, bo tunel (1)

    wyglądał tragicznie, zresztą całe podziemie. Zadbajcie tylko o monitoring, aby menele nie załatwiały tam swoich potrzeb

    • 16 1

    • I monitoring ma ich powstrzymac? Ciekawe jak..chyba, zeby razilo pradem...

      • 0 0

  • No i super ;)

    • 1 3

  • Będzie tak samo przeciekał i śmierdział jak ten "wyremontowany" odcinek przy Bramie Wyżynnej?

    • 13 1

  • remont

    Robią niech zrobią w końcu ale porządnie na miarę XXI wieku

    • 6 1

  • Aprops traktowania tunelu jako szaletu. (1)

    Może wsadzić w ściany siatkę z napięciem kilkaset voltow i niskim natężeniem. Obszczymury szybko by się oduczyły lania na mur.

    • 19 1

    • Naleją na środku...

      • 0 1

  • (2)

    Jeśli tytuł artykułu głosi hasło "otwarty" czy to oznacza że będzie ukończony remont, wszystko sprawne, nowoczesne i działające na lata? Jeśli będzie tak jak z rynnami na peronie dla pociągów dalekobieżnych gdzie wymieniono całe poszycie dachu peronu wymieniono rynny a woda leje się po głowach z rynny pionowej tak jak to miało miejsce przed remontem to gratuluję. Kto robi odbiory tych remontów?kolega zza biurka czy sąsiad?Tylko proszę niech nikt nie pisze że się miała prawo zapchać bo zapchała się zapewne wodą.

    • 13 1

    • Dokładnie, to samo w Sopocie. Wyremontowali dach a woda leje się na wsiadających bo rynny zapchane

      Nie ma komu czyścic?

      • 3 0

    • Wspaniale prezentuje

      Się rusztowanie podpierajace nowa zadaszenie pomiędzy zejsciami do tunelu.Jakis geniusz tak wspaniale wyliczyl rozstaw podpor,ze nastapilo ugiecie dachu,a inny kolejowy genusz to odebral.No i juz prawie 5 letni brak informacji wizualnej.Wstyd i lekcewazenie podroznych.Co stoi na przeszkodzie by te urzadzenia zainstalowac na"nowym"peronie?

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane