• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel przy dworcu w Gdańsku będzie otwarty w kwietniu

Rafał Borowski
2 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • Wartość inwestycji wynosi 62 mln zł.
  • Rozbiórka starego stropu w widocznym tunelu właśnie zakończyła się.
  • Tunel między dworcami kolejowym i autobusowym został zamknięty na początku lutego.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.

Prace przy modernizacji tunelu przy dworcu Gdańsk Główny zobacz na mapie Gdańska idą pełną parą. Zakończyła się właśnie rozbiórka dotychczasowego stropu w części łączącej Podwale Grodzkie z dworcem PKS, lada moment rozpocznie się montaż nowego stropu. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, tunel ma być udostępniony dla pieszych - choć w stanie surowym - w drugiej połowie kwietnia. Całkowite zakończenie wartej 62 mln zł inwestycji jest planowane na styczeń przyszłego roku.



Czy doskwiera ci zamknięcie tunelu przy dworcu Gdańsk Główny?

Przypomnijmy: na początku lutego informowaliśmy o zamknięciu fragmentu tunelu łączącego dworzec kolejowy Gdańsk Główny z dworcem autobusowym. To pokłosie kompleksowego remontu podziemnego przejścia.

Czytaj również: Duże zmiany wokół dworca Gdańsk Główny

Inwestycja wiąże się ze sporymi utrudnieniami dla pieszych. Najbliższe alternatywne drogi między wspomnianymi dworcami prowadzą bowiem przez ul. Hucisko lub wiadukt Błędnik. W praktyce oznacza to, że trzeba nadrobić piechotą aż ponad 1 km.

Mamy dobrą wiadomość dla czytelników, którym doskwierają skutki inwestycji. Kolejarze poinformowali właśnie o zakończeniu ważnego etapu modernizacji tunelu. Zgodnie z planem, udało się usunąć dotychczasową, mocno wysłużoną płytę stropową.

Schemat organizacji ruchu na czas zamknięcia tunelu. Schemat organizacji ruchu na czas zamknięcia tunelu.
- W przejściu podziemnym na stacji Gdańsk Główny, łączącym miasto i dworzec autobusowy z peronami, zgodnie z harmonogramem od lutego trwają intensywne roboty. Wykonawca zakończył już rozbiórkę starego sufitu (płyty stropowej) na wysokości peronu nr 1. Ciężki sprzęt wywozi gruz z budowy. Rozpoczyna się budowa nowych ścian klatki schodowej. Kolejno konstruowany będzie strop. Równolegle toczą się prace w tunelu dworcowym [tunel prowadzący z hali dworca kolejowego na perony - przyp. red.]. Wykonawca wymienia stary sufit w przejściu. Budowane są nowe ściany i szyb windowy. Nowa konstrukcja zapewni bezpieczne korzystanie z przebudowywanych obiektów przez wiele lat - wylicza Martyn Janduła z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Jeśli prace będą kontynuowane zgodnie z harmonogramem, fragment tunelu między Podwalem Grodzkim a dworcem autobusowym powinien zostać udostępniony dla pieszych w drugiej połowie kwietnia. Warto wspomnieć, że tunel będzie w stanie surowym i do stycznia 2020 roku będą w nim kontynuowane prace wykończeniowe. Inwestycja spółki PKP PLK obejmuje jednak nie tylko kompleksową przebudowę tuneli, ale również peronów kolejowych. Jakich ułatwień można spodziewać się po zakończeniu prac?

- Inwestycja poprawi estetykę i funkcjonalność obu tuneli. Przejście, podobnie jak perony, będzie przystosowane do obsługi wszystkich osób podróżujących koleją. Istotnym ułatwieniem na peronach i w dojściu będą cztery windy i cztery pary schodów ruchomych. Ułatwieniem będzie też odpowiednie oznakowanie i ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą. Na stacji zmienia się także peron nr 1, który podobnie jak już przebudowany peron nr 2, będzie wyższy, z antypoślizgową nawierzchnią i lepiej oświetlony. Zamontowane zostaną nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacji - uzupełnia Janduła.
Inwestycja jest realizowana w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość robót wynosi 62 mln zł.

Opinie (128) 4 zablokowane

  • PKS

    Jaki dworzec PKS ? Speluna ,wstyd duże miasto gdansk a dworzec najbrzydszy chyba w Polsce
    Miasta powiatowe mają ładniejsze.Brak Gospodarza.Przecież działka gdzie stoi dworzec wykupił
    dawno temu deweloper.(nie wierzysz ( sprawdz)
    Dworce które warto zobaczyć toruń ,chojnice xxi w.

    • 3 0

  • Utrudnienia (1)

    Tak, to spore utrudnienia dla mieszkańców. Dlaczego więc miasto wraz z ZKM nie wyjdzie mieszkańcom naprzeciw? Generalnie chodzi mi o uruchomienie linii tramwajowych kursujących ulicą 3-maja w czasie weekendów. Dojazd tramwajem pod Dworzec PKS byłby sporym ułatwieniem dla osób muszących się tam dostać. Przykładowo z Oruni Górnej/Łostowic w tym momencie w weekend jedynym sposobem dotarcia do Dworca PKS jest droga piesza od LOTu. To ponad 1 km pieszo. A co z osobami z ograniczoną możliwością ruchu? Czy nie prościej byłoby dojechać tramwajem? Pewnie prościej, ale w weekendy nic tamtędy nie kursuje. Czy w te dni zdaniem ZKM i miasta ludzie nagle przestają podróżować PKSami lub FlixBusem?

    • 3 0

    • Przesiadka na 189

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane