- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (438 opinii)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (141 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (173 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (273 opinie)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (60 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Tunel przy dworcu w Gdańsku będzie otwarty w kwietniu
Prace przy modernizacji tunelu przy dworcu Gdańsk Główny idą pełną parą. Zakończyła się właśnie rozbiórka dotychczasowego stropu w części łączącej Podwale Grodzkie z dworcem PKS, lada moment rozpocznie się montaż nowego stropu. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, tunel ma być udostępniony dla pieszych - choć w stanie surowym - w drugiej połowie kwietnia. Całkowite zakończenie wartej 62 mln zł inwestycji jest planowane na styczeń przyszłego roku.
Czytaj również: Duże zmiany wokół dworca Gdańsk Główny
Inwestycja wiąże się ze sporymi utrudnieniami dla pieszych. Najbliższe alternatywne drogi między wspomnianymi dworcami prowadzą bowiem przez ul. Hucisko lub wiadukt Błędnik. W praktyce oznacza to, że trzeba nadrobić piechotą aż ponad 1 km.
Mamy dobrą wiadomość dla czytelników, którym doskwierają skutki inwestycji. Kolejarze poinformowali właśnie o zakończeniu ważnego etapu modernizacji tunelu. Zgodnie z planem, udało się usunąć dotychczasową, mocno wysłużoną płytę stropową.
- W przejściu podziemnym na stacji Gdańsk Główny, łączącym miasto i dworzec autobusowy z peronami, zgodnie z harmonogramem od lutego trwają intensywne roboty. Wykonawca zakończył już rozbiórkę starego sufitu (płyty stropowej) na wysokości peronu nr 1. Ciężki sprzęt wywozi gruz z budowy. Rozpoczyna się budowa nowych ścian klatki schodowej. Kolejno konstruowany będzie strop. Równolegle toczą się prace w tunelu dworcowym [tunel prowadzący z hali dworca kolejowego na perony - przyp. red.]. Wykonawca wymienia stary sufit w przejściu. Budowane są nowe ściany i szyb windowy. Nowa konstrukcja zapewni bezpieczne korzystanie z przebudowywanych obiektów przez wiele lat - wylicza Martyn Janduła z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Jeśli prace będą kontynuowane zgodnie z harmonogramem, fragment tunelu między Podwalem Grodzkim a dworcem autobusowym powinien zostać udostępniony dla pieszych w drugiej połowie kwietnia. Warto wspomnieć, że tunel będzie w stanie surowym i do stycznia 2020 roku będą w nim kontynuowane prace wykończeniowe. Inwestycja spółki PKP PLK obejmuje jednak nie tylko kompleksową przebudowę tuneli, ale również peronów kolejowych. Jakich ułatwień można spodziewać się po zakończeniu prac?
- Inwestycja poprawi estetykę i funkcjonalność obu tuneli. Przejście, podobnie jak perony, będzie przystosowane do obsługi wszystkich osób podróżujących koleją. Istotnym ułatwieniem na peronach i w dojściu będą cztery windy i cztery pary schodów ruchomych. Ułatwieniem będzie też odpowiednie oznakowanie i ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą. Na stacji zmienia się także peron nr 1, który podobnie jak już przebudowany peron nr 2, będzie wyższy, z antypoślizgową nawierzchnią i lepiej oświetlony. Zamontowane zostaną nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacji - uzupełnia Janduła.
Inwestycja jest realizowana w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość robót wynosi 62 mln zł.
Opinie (128) 4 zablokowane
-
2019-03-02 12:33
Kiedy zaczna remontowac dworzec pks i wtedy moze pojawi sie tam rozklad jazdy na tablicy swietlnej
- 5 0
-
2019-03-02 12:43
Na dworcu jest zakaz palenia papierosów zakaz handlu ulicznego i nikt tego nie przestrzega .
Po remoncie może Straż Miejska weźmie się do pracy !- 4 1
-
2019-03-02 13:28
Ta czerwona kostka Bauma przed dworcem głównym
Co za wiooocha!!! Czy nie mogliby w tak ważnym miejscu położyć płyt ze szlachetnego kamienia??
- 5 1
-
2019-03-02 14:03
Naziemne przekscia robić (1)
Ludzie nie krety a tunele są obrzydliwie
- 6 7
-
2019-03-02 15:22
Brednie!
Ja wybieram tunele bo jako osoba wykształcona dbam o swoje bezpieczeństwo na ulicy.
- 0 1
-
2019-03-02 14:37
Czy to nie jest przypadkiem wypadek przy pracy a nie planowany remont tunelu? (1)
... cały ten remont stropu, a w zasadzie jego wymiana, to mam nieodparte wrażenie jest wynik niespodziewanego wypadku przy pracy a nie planowana wcześniej inwestycja, do tej pory jakoś mówiło się wyłącznie o remoncie budynku dworca pkp oraz modernizacji peronów i nagle jest akcja tunel, który de facto i tak nie jest remontowany w całości tylko na krótkim odcinku tam gdzie akurat remontowano peron ...
... temat remontu dworca pks oraz tunelu łączącego dworce pkp i pks oraz dworca pkp odbijano krótko: kto inny jest właścicielem a władze lokalne nie mają wpływu i w związku z tym nie ma na to planów inwestycyjnych, jak i możliwości wyegzekwowania wszczęcia takich prac na posczególnych właścicielach, a zatem wygląda to raczej (jak dla mnie) jednoznacznie i nie liczył bym specjalnie na to aby w najbliższych latach tunel doczekał się kompleksowego remontu a tym bardziej dworzec pks :(
... szkoda, bo taka wizytówka Gdańska trochę słabo wygląda - tym bardziej jeśli ktoś nie bywa tam na co dzień, więc może być w lekkim szoku ...- 5 2
-
2019-03-03 08:29
Jak to jest że właścicielem nie jest miasto?
- 0 0
-
2019-03-02 15:20
Po co tak szybko?
Niech dla zdrowia pochodzą jeszcze troszkę a może nawet kogoś stać na rower to pojeździ sobie? ;)
- 1 1
-
2019-03-02 15:20
202
A co z linią kolejową 202 niby zostały obciete środki finansowania z budżetu :-/
- 0 1
-
2019-03-02 16:11
a zobaczcie jak to wyglada ten dworzec jak w 1945 i tam sie nic nie robi ! tylko na peronie to fakt ale kolo kfc to jakis (1)
- 2 5
-
2019-03-02 20:09
PKP to pisowska firma
- 1 2
-
2019-03-02 20:18
Wstyd dla Gdańska taki obskurny tunel.
- 3 1
-
2019-03-02 20:44
Kiełbasa wyborcza
Będzie albo i nie będzie. Tak jak ciężki rower miejski.
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.