• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel przy dworcu w Gdańsku będzie otwarty w kwietniu

Rafał Borowski
2 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • Wartość inwestycji wynosi 62 mln zł.
  • Rozbiórka starego stropu w widocznym tunelu właśnie zakończyła się.
  • Tunel między dworcami kolejowym i autobusowym został zamknięty na początku lutego.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.

Prace przy modernizacji tunelu przy dworcu Gdańsk Główny zobacz na mapie Gdańska idą pełną parą. Zakończyła się właśnie rozbiórka dotychczasowego stropu w części łączącej Podwale Grodzkie z dworcem PKS, lada moment rozpocznie się montaż nowego stropu. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, tunel ma być udostępniony dla pieszych - choć w stanie surowym - w drugiej połowie kwietnia. Całkowite zakończenie wartej 62 mln zł inwestycji jest planowane na styczeń przyszłego roku.



Czy doskwiera ci zamknięcie tunelu przy dworcu Gdańsk Główny?

Przypomnijmy: na początku lutego informowaliśmy o zamknięciu fragmentu tunelu łączącego dworzec kolejowy Gdańsk Główny z dworcem autobusowym. To pokłosie kompleksowego remontu podziemnego przejścia.

Czytaj również: Duże zmiany wokół dworca Gdańsk Główny

Inwestycja wiąże się ze sporymi utrudnieniami dla pieszych. Najbliższe alternatywne drogi między wspomnianymi dworcami prowadzą bowiem przez ul. Hucisko lub wiadukt Błędnik. W praktyce oznacza to, że trzeba nadrobić piechotą aż ponad 1 km.

Mamy dobrą wiadomość dla czytelników, którym doskwierają skutki inwestycji. Kolejarze poinformowali właśnie o zakończeniu ważnego etapu modernizacji tunelu. Zgodnie z planem, udało się usunąć dotychczasową, mocno wysłużoną płytę stropową.

Schemat organizacji ruchu na czas zamknięcia tunelu. Schemat organizacji ruchu na czas zamknięcia tunelu.
- W przejściu podziemnym na stacji Gdańsk Główny, łączącym miasto i dworzec autobusowy z peronami, zgodnie z harmonogramem od lutego trwają intensywne roboty. Wykonawca zakończył już rozbiórkę starego sufitu (płyty stropowej) na wysokości peronu nr 1. Ciężki sprzęt wywozi gruz z budowy. Rozpoczyna się budowa nowych ścian klatki schodowej. Kolejno konstruowany będzie strop. Równolegle toczą się prace w tunelu dworcowym [tunel prowadzący z hali dworca kolejowego na perony - przyp. red.]. Wykonawca wymienia stary sufit w przejściu. Budowane są nowe ściany i szyb windowy. Nowa konstrukcja zapewni bezpieczne korzystanie z przebudowywanych obiektów przez wiele lat - wylicza Martyn Janduła z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Jeśli prace będą kontynuowane zgodnie z harmonogramem, fragment tunelu między Podwalem Grodzkim a dworcem autobusowym powinien zostać udostępniony dla pieszych w drugiej połowie kwietnia. Warto wspomnieć, że tunel będzie w stanie surowym i do stycznia 2020 roku będą w nim kontynuowane prace wykończeniowe. Inwestycja spółki PKP PLK obejmuje jednak nie tylko kompleksową przebudowę tuneli, ale również peronów kolejowych. Jakich ułatwień można spodziewać się po zakończeniu prac?

- Inwestycja poprawi estetykę i funkcjonalność obu tuneli. Przejście, podobnie jak perony, będzie przystosowane do obsługi wszystkich osób podróżujących koleją. Istotnym ułatwieniem na peronach i w dojściu będą cztery windy i cztery pary schodów ruchomych. Ułatwieniem będzie też odpowiednie oznakowanie i ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą. Na stacji zmienia się także peron nr 1, który podobnie jak już przebudowany peron nr 2, będzie wyższy, z antypoślizgową nawierzchnią i lepiej oświetlony. Zamontowane zostaną nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacji - uzupełnia Janduła.
Inwestycja jest realizowana w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość robót wynosi 62 mln zł.

Opinie (128) 4 zablokowane

  • Kiedy zaczna remontowac dworzec pks i wtedy moze pojawi sie tam rozklad jazdy na tablicy swietlnej

    • 5 0

  • Na dworcu jest zakaz palenia papierosów zakaz handlu ulicznego i nikt tego nie przestrzega .
    Po remoncie może Straż Miejska weźmie się do pracy !

    • 4 1

  • Ta czerwona kostka Bauma przed dworcem głównym

    Co za wiooocha!!! Czy nie mogliby w tak ważnym miejscu położyć płyt ze szlachetnego kamienia??

    • 5 1

  • Naziemne przekscia robić (1)

    Ludzie nie krety a tunele są obrzydliwie

    • 6 7

    • Brednie!

      Ja wybieram tunele bo jako osoba wykształcona dbam o swoje bezpieczeństwo na ulicy.

      • 0 1

  • Czy to nie jest przypadkiem wypadek przy pracy a nie planowany remont tunelu? (1)

    ... cały ten remont stropu, a w zasadzie jego wymiana, to mam nieodparte wrażenie jest wynik niespodziewanego wypadku przy pracy a nie planowana wcześniej inwestycja, do tej pory jakoś mówiło się wyłącznie o remoncie budynku dworca pkp oraz modernizacji peronów i nagle jest akcja tunel, który de facto i tak nie jest remontowany w całości tylko na krótkim odcinku tam gdzie akurat remontowano peron ...
    ... temat remontu dworca pks oraz tunelu łączącego dworce pkp i pks oraz dworca pkp odbijano krótko: kto inny jest właścicielem a władze lokalne nie mają wpływu i w związku z tym nie ma na to planów inwestycyjnych, jak i możliwości wyegzekwowania wszczęcia takich prac na posczególnych właścicielach, a zatem wygląda to raczej (jak dla mnie) jednoznacznie i nie liczył bym specjalnie na to aby w najbliższych latach tunel doczekał się kompleksowego remontu a tym bardziej dworzec pks :(
    ... szkoda, bo taka wizytówka Gdańska trochę słabo wygląda - tym bardziej jeśli ktoś nie bywa tam na co dzień, więc może być w lekkim szoku ...

    • 5 2

    • Jak to jest że właścicielem nie jest miasto?

      • 0 0

  • Po co tak szybko?

    Niech dla zdrowia pochodzą jeszcze troszkę a może nawet kogoś stać na rower to pojeździ sobie? ;)

    • 1 1

  • 202

    A co z linią kolejową 202 niby zostały obciete środki finansowania z budżetu :-/

    • 0 1

  • a zobaczcie jak to wyglada ten dworzec jak w 1945 i tam sie nic nie robi ! tylko na peronie to fakt ale kolo kfc to jakis (1)

    • 2 5

    • PKP to pisowska firma

      • 1 2

  • Wstyd dla Gdańska taki obskurny tunel.

    • 3 1

  • Kiełbasa wyborcza

    Będzie albo i nie będzie. Tak jak ciężki rower miejski.

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane