• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel przy dworcu w Gdańsku będzie otwarty w kwietniu

Rafał Borowski
2 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • Wartość inwestycji wynosi 62 mln zł.
  • Rozbiórka starego stropu w widocznym tunelu właśnie zakończyła się.
  • Tunel między dworcami kolejowym i autobusowym został zamknięty na początku lutego.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.
  • O drodze dojścia na perony podróżnych informują żółte tablice informacyjne, plakaty i banery.

Prace przy modernizacji tunelu przy dworcu Gdańsk Główny zobacz na mapie Gdańska idą pełną parą. Zakończyła się właśnie rozbiórka dotychczasowego stropu w części łączącej Podwale Grodzkie z dworcem PKS, lada moment rozpocznie się montaż nowego stropu. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, tunel ma być udostępniony dla pieszych - choć w stanie surowym - w drugiej połowie kwietnia. Całkowite zakończenie wartej 62 mln zł inwestycji jest planowane na styczeń przyszłego roku.



Czy doskwiera ci zamknięcie tunelu przy dworcu Gdańsk Główny?

Przypomnijmy: na początku lutego informowaliśmy o zamknięciu fragmentu tunelu łączącego dworzec kolejowy Gdańsk Główny z dworcem autobusowym. To pokłosie kompleksowego remontu podziemnego przejścia.

Czytaj również: Duże zmiany wokół dworca Gdańsk Główny

Inwestycja wiąże się ze sporymi utrudnieniami dla pieszych. Najbliższe alternatywne drogi między wspomnianymi dworcami prowadzą bowiem przez ul. Hucisko lub wiadukt Błędnik. W praktyce oznacza to, że trzeba nadrobić piechotą aż ponad 1 km.

Mamy dobrą wiadomość dla czytelników, którym doskwierają skutki inwestycji. Kolejarze poinformowali właśnie o zakończeniu ważnego etapu modernizacji tunelu. Zgodnie z planem, udało się usunąć dotychczasową, mocno wysłużoną płytę stropową.

Schemat organizacji ruchu na czas zamknięcia tunelu. Schemat organizacji ruchu na czas zamknięcia tunelu.
- W przejściu podziemnym na stacji Gdańsk Główny, łączącym miasto i dworzec autobusowy z peronami, zgodnie z harmonogramem od lutego trwają intensywne roboty. Wykonawca zakończył już rozbiórkę starego sufitu (płyty stropowej) na wysokości peronu nr 1. Ciężki sprzęt wywozi gruz z budowy. Rozpoczyna się budowa nowych ścian klatki schodowej. Kolejno konstruowany będzie strop. Równolegle toczą się prace w tunelu dworcowym [tunel prowadzący z hali dworca kolejowego na perony - przyp. red.]. Wykonawca wymienia stary sufit w przejściu. Budowane są nowe ściany i szyb windowy. Nowa konstrukcja zapewni bezpieczne korzystanie z przebudowywanych obiektów przez wiele lat - wylicza Martyn Janduła z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Jeśli prace będą kontynuowane zgodnie z harmonogramem, fragment tunelu między Podwalem Grodzkim a dworcem autobusowym powinien zostać udostępniony dla pieszych w drugiej połowie kwietnia. Warto wspomnieć, że tunel będzie w stanie surowym i do stycznia 2020 roku będą w nim kontynuowane prace wykończeniowe. Inwestycja spółki PKP PLK obejmuje jednak nie tylko kompleksową przebudowę tuneli, ale również peronów kolejowych. Jakich ułatwień można spodziewać się po zakończeniu prac?

- Inwestycja poprawi estetykę i funkcjonalność obu tuneli. Przejście, podobnie jak perony, będzie przystosowane do obsługi wszystkich osób podróżujących koleją. Istotnym ułatwieniem na peronach i w dojściu będą cztery windy i cztery pary schodów ruchomych. Ułatwieniem będzie też odpowiednie oznakowanie i ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą. Na stacji zmienia się także peron nr 1, który podobnie jak już przebudowany peron nr 2, będzie wyższy, z antypoślizgową nawierzchnią i lepiej oświetlony. Zamontowane zostaną nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacji - uzupełnia Janduła.
Inwestycja jest realizowana w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość robót wynosi 62 mln zł.

Opinie (128) 4 zablokowane

  • Kiedy przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów w stronę ulicy Elżbietańskiej i Podbielańskiej na poziomie jezdni? (3)

    Kiedy uspokojenie ruchu przed dworcem PKP w Gdańsku?
    W godzinach szczytu i tak prędkości pojazdów są niższe niż prędkość pieszych, poza godzinami szczytu tylko hałas i pojazdy hamujące po zbliżaniu się do dawnego Żaka.

    • 9 11

    • Nigdy

      bo znowu przez przejście będziemy musieli hamować.

      • 2 3

    • Pohamuj swoje szaleństwa

      Nigdy!

      • 1 2

    • Oby nigdy!

      • 0 2

  • Idę o zakład, że nie będzie.

    • 5 1

  • tak jak rower miejski (1)

    Gdzie info o dniu zolnierzy niezlomnych. Jakis urzednik zlozyl kwiaty na grobie Inki?
    Trzecie pokolenie AK ciagle walczy z trzecim pokoleniem UB

    • 11 14

    • było patrzeć na stronę pani D to byś wiedział

      • 2 1

  • Sprzedawcy sznurówek i wełnianych skarpet

    Już zacierają ręce na otwarcie nowego szlaku handlowego z Trojmiasta do świata zachodniego.

    • 11 0

  • Niewiarygodne. (1)

    Wydaje mi się, że tam nie przewidziano ruchomych schodów z tunelu na perony. Czy projektujący się pochorował? Czy może nigdy nie jechał pociągiem mając ciężką walizę. Taki wielki remont dworca i taka prowincja. Milczeniem pomijam fakt, że dworzec ten po tym kosztownym remoncie wciąż niczym się nie różni od przystanku w Pieścirogach Nowych gdzie wiatr hula po peronach. Podpowiadam inwestorowi i architektom, że jakieś ponad sto lat temu zaczęto dworce pokrywać wielkimi, wysokimi kopułami dając podróżnym komfort oczekiwania w osłoniętym od wiatru miejscu.

    • 9 3

    • Mogą wziąć przykład z lotniska w Atenach. Terminal

      dla tanich lotów jest daleko wiec komu się nie chce iść jedzie ruchomym chodnikiem.

      • 0 0

  • Zacznijcie myśleć głowami. (1)

    Może po zakończeniu remontu tych dworcowych tuneli ktoś w końcu wpadnie na niebywale dla niektórych ekstrawagancki pomysł, by na ulicę 3 Maja puścić ruch niektórych linii tramwajowych z linią "12" na czele? To pomoże odkorkować Węzeł Hucisko.

    • 4 3

    • Genialny pomysl.

      ...10 sprzed dworca pkp,12 sprzed dworca pks.Pomysl jak by ludziska jadacy w kierunku Moreny sie cieszyli

      • 0 1

  • To skandal żeby ten tunel był wiecznie rozgrzebany i zasyfiony. Niedobrze się robi jak mam przez niego przechodzić.

    Odwieczny bród i syf jak na peryferiach Bangladeszu.

    • 14 1

  • Remont kładki i peronu SKM Stocznia

    • 8 0

  • Deski na Stoczni są tak przegniłe ,że tylko patrzeć jak ktoś poleci na łeb i złamie kark (1)

    Dodatkowo jet tam ciemno jak w @*pie. Czy ktoś to wogóle ma zamiar remontować? Czy dojdzie do wypadku?

    • 10 1

    • to wlasnośc PKP

      • 0 0

  • A takiego ,,dobrego '' gospodarza mieliśmy (4)

    Dworzec PKS i tunele zapuszczone są od 50 lat ,a ruchome schody to 50 letni złom ,który przez 40 lat w ogóle nie działał .

    • 16 4

    • do PKP pretensje (2)

      • 4 4

      • (1)

        A co ma PKP do dworca PKS? Właścicielem jest Gryf z Kartuz. Firma, która wozi ludzi samymi dezelami, więc nie należy raczej spodziewać się remontu dworca, bo oni na wszystkim oszczędzają.

        • 0 1

        • Włascicielem dworca jest deweloper Górski

          Prywatna firma jaką jest PKS ma tam swoją bazę. Gryf jest tam tylko podwykonawcą.

          • 0 0

    • Nie aż taki złom.. W 1994 roku przeszedł modernizację.. Aczkolwiek faktycznie wymagają schody ruchome gruntowej rewitalizacji

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane