- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (440 opinii)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (145 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (175 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (274 opinie)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (60 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Tunel przy dworcu w Gdańsku będzie otwarty w kwietniu
Prace przy modernizacji tunelu przy dworcu Gdańsk Główny idą pełną parą. Zakończyła się właśnie rozbiórka dotychczasowego stropu w części łączącej Podwale Grodzkie z dworcem PKS, lada moment rozpocznie się montaż nowego stropu. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, tunel ma być udostępniony dla pieszych - choć w stanie surowym - w drugiej połowie kwietnia. Całkowite zakończenie wartej 62 mln zł inwestycji jest planowane na styczeń przyszłego roku.
Czytaj również: Duże zmiany wokół dworca Gdańsk Główny
Inwestycja wiąże się ze sporymi utrudnieniami dla pieszych. Najbliższe alternatywne drogi między wspomnianymi dworcami prowadzą bowiem przez ul. Hucisko lub wiadukt Błędnik. W praktyce oznacza to, że trzeba nadrobić piechotą aż ponad 1 km.
Mamy dobrą wiadomość dla czytelników, którym doskwierają skutki inwestycji. Kolejarze poinformowali właśnie o zakończeniu ważnego etapu modernizacji tunelu. Zgodnie z planem, udało się usunąć dotychczasową, mocno wysłużoną płytę stropową.
- W przejściu podziemnym na stacji Gdańsk Główny, łączącym miasto i dworzec autobusowy z peronami, zgodnie z harmonogramem od lutego trwają intensywne roboty. Wykonawca zakończył już rozbiórkę starego sufitu (płyty stropowej) na wysokości peronu nr 1. Ciężki sprzęt wywozi gruz z budowy. Rozpoczyna się budowa nowych ścian klatki schodowej. Kolejno konstruowany będzie strop. Równolegle toczą się prace w tunelu dworcowym [tunel prowadzący z hali dworca kolejowego na perony - przyp. red.]. Wykonawca wymienia stary sufit w przejściu. Budowane są nowe ściany i szyb windowy. Nowa konstrukcja zapewni bezpieczne korzystanie z przebudowywanych obiektów przez wiele lat - wylicza Martyn Janduła z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Jeśli prace będą kontynuowane zgodnie z harmonogramem, fragment tunelu między Podwalem Grodzkim a dworcem autobusowym powinien zostać udostępniony dla pieszych w drugiej połowie kwietnia. Warto wspomnieć, że tunel będzie w stanie surowym i do stycznia 2020 roku będą w nim kontynuowane prace wykończeniowe. Inwestycja spółki PKP PLK obejmuje jednak nie tylko kompleksową przebudowę tuneli, ale również peronów kolejowych. Jakich ułatwień można spodziewać się po zakończeniu prac?
- Inwestycja poprawi estetykę i funkcjonalność obu tuneli. Przejście, podobnie jak perony, będzie przystosowane do obsługi wszystkich osób podróżujących koleją. Istotnym ułatwieniem na peronach i w dojściu będą cztery windy i cztery pary schodów ruchomych. Ułatwieniem będzie też odpowiednie oznakowanie i ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą. Na stacji zmienia się także peron nr 1, który podobnie jak już przebudowany peron nr 2, będzie wyższy, z antypoślizgową nawierzchnią i lepiej oświetlony. Zamontowane zostaną nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacji - uzupełnia Janduła.
Inwestycja jest realizowana w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość robót wynosi 62 mln zł.
Opinie (128) 4 zablokowane
-
2019-03-02 10:45
Kiedy przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów w stronę ulicy Elżbietańskiej i Podbielańskiej na poziomie jezdni? (3)
Kiedy uspokojenie ruchu przed dworcem PKP w Gdańsku?
W godzinach szczytu i tak prędkości pojazdów są niższe niż prędkość pieszych, poza godzinami szczytu tylko hałas i pojazdy hamujące po zbliżaniu się do dawnego Żaka.- 9 11
-
2019-03-02 11:35
Nigdy
bo znowu przez przejście będziemy musieli hamować.
- 2 3
-
2019-03-02 20:54
Pohamuj swoje szaleństwa
Nigdy!
- 1 2
-
2019-03-02 20:58
Oby nigdy!
- 0 2
-
2019-03-02 10:51
Idę o zakład, że nie będzie.
- 5 1
-
2019-03-02 10:54
tak jak rower miejski (1)
Gdzie info o dniu zolnierzy niezlomnych. Jakis urzednik zlozyl kwiaty na grobie Inki?
Trzecie pokolenie AK ciagle walczy z trzecim pokoleniem UB- 11 14
-
2019-03-02 12:30
było patrzeć na stronę pani D to byś wiedział
- 2 1
-
2019-03-02 10:59
Sprzedawcy sznurówek i wełnianych skarpet
Już zacierają ręce na otwarcie nowego szlaku handlowego z Trojmiasta do świata zachodniego.
- 11 0
-
2019-03-02 11:53
Niewiarygodne. (1)
Wydaje mi się, że tam nie przewidziano ruchomych schodów z tunelu na perony. Czy projektujący się pochorował? Czy może nigdy nie jechał pociągiem mając ciężką walizę. Taki wielki remont dworca i taka prowincja. Milczeniem pomijam fakt, że dworzec ten po tym kosztownym remoncie wciąż niczym się nie różni od przystanku w Pieścirogach Nowych gdzie wiatr hula po peronach. Podpowiadam inwestorowi i architektom, że jakieś ponad sto lat temu zaczęto dworce pokrywać wielkimi, wysokimi kopułami dając podróżnym komfort oczekiwania w osłoniętym od wiatru miejscu.
- 9 3
-
2019-03-02 21:37
Mogą wziąć przykład z lotniska w Atenach. Terminal
dla tanich lotów jest daleko wiec komu się nie chce iść jedzie ruchomym chodnikiem.
- 0 0
-
2019-03-02 12:00
Zacznijcie myśleć głowami. (1)
Może po zakończeniu remontu tych dworcowych tuneli ktoś w końcu wpadnie na niebywale dla niektórych ekstrawagancki pomysł, by na ulicę 3 Maja puścić ruch niektórych linii tramwajowych z linią "12" na czele? To pomoże odkorkować Węzeł Hucisko.
- 4 3
-
2019-03-02 12:25
Genialny pomysl.
...10 sprzed dworca pkp,12 sprzed dworca pks.Pomysl jak by ludziska jadacy w kierunku Moreny sie cieszyli
- 0 1
-
2019-03-02 12:06
To skandal żeby ten tunel był wiecznie rozgrzebany i zasyfiony. Niedobrze się robi jak mam przez niego przechodzić.
Odwieczny bród i syf jak na peryferiach Bangladeszu.
- 14 1
-
2019-03-02 12:06
Remont kładki i peronu SKM Stocznia
- 8 0
-
2019-03-02 12:12
Deski na Stoczni są tak przegniłe ,że tylko patrzeć jak ktoś poleci na łeb i złamie kark (1)
Dodatkowo jet tam ciemno jak w @*pie. Czy ktoś to wogóle ma zamiar remontować? Czy dojdzie do wypadku?
- 10 1
-
2019-03-02 19:17
to wlasnośc PKP
- 0 0
-
2019-03-02 12:18
A takiego ,,dobrego '' gospodarza mieliśmy (4)
Dworzec PKS i tunele zapuszczone są od 50 lat ,a ruchome schody to 50 letni złom ,który przez 40 lat w ogóle nie działał .
- 16 4
-
2019-03-02 12:31
do PKP pretensje (2)
- 4 4
-
2019-03-02 23:11
(1)
A co ma PKP do dworca PKS? Właścicielem jest Gryf z Kartuz. Firma, która wozi ludzi samymi dezelami, więc nie należy raczej spodziewać się remontu dworca, bo oni na wszystkim oszczędzają.
- 0 1
-
2019-03-06 16:09
Włascicielem dworca jest deweloper Górski
Prywatna firma jaką jest PKS ma tam swoją bazę. Gryf jest tam tylko podwykonawcą.
- 0 0
-
2019-03-02 19:24
Nie aż taki złom.. W 1994 roku przeszedł modernizację.. Aczkolwiek faktycznie wymagają schody ruchome gruntowej rewitalizacji
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.