- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (442 opinie)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (146 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (175 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (275 opinii)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (60 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Tunel przy dworcu w Gdańsku będzie otwarty w kwietniu
Prace przy modernizacji tunelu przy dworcu Gdańsk Główny idą pełną parą. Zakończyła się właśnie rozbiórka dotychczasowego stropu w części łączącej Podwale Grodzkie z dworcem PKS, lada moment rozpocznie się montaż nowego stropu. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, tunel ma być udostępniony dla pieszych - choć w stanie surowym - w drugiej połowie kwietnia. Całkowite zakończenie wartej 62 mln zł inwestycji jest planowane na styczeń przyszłego roku.
Czytaj również: Duże zmiany wokół dworca Gdańsk Główny
Inwestycja wiąże się ze sporymi utrudnieniami dla pieszych. Najbliższe alternatywne drogi między wspomnianymi dworcami prowadzą bowiem przez ul. Hucisko lub wiadukt Błędnik. W praktyce oznacza to, że trzeba nadrobić piechotą aż ponad 1 km.
Mamy dobrą wiadomość dla czytelników, którym doskwierają skutki inwestycji. Kolejarze poinformowali właśnie o zakończeniu ważnego etapu modernizacji tunelu. Zgodnie z planem, udało się usunąć dotychczasową, mocno wysłużoną płytę stropową.
- W przejściu podziemnym na stacji Gdańsk Główny, łączącym miasto i dworzec autobusowy z peronami, zgodnie z harmonogramem od lutego trwają intensywne roboty. Wykonawca zakończył już rozbiórkę starego sufitu (płyty stropowej) na wysokości peronu nr 1. Ciężki sprzęt wywozi gruz z budowy. Rozpoczyna się budowa nowych ścian klatki schodowej. Kolejno konstruowany będzie strop. Równolegle toczą się prace w tunelu dworcowym [tunel prowadzący z hali dworca kolejowego na perony - przyp. red.]. Wykonawca wymienia stary sufit w przejściu. Budowane są nowe ściany i szyb windowy. Nowa konstrukcja zapewni bezpieczne korzystanie z przebudowywanych obiektów przez wiele lat - wylicza Martyn Janduła z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Jeśli prace będą kontynuowane zgodnie z harmonogramem, fragment tunelu między Podwalem Grodzkim a dworcem autobusowym powinien zostać udostępniony dla pieszych w drugiej połowie kwietnia. Warto wspomnieć, że tunel będzie w stanie surowym i do stycznia 2020 roku będą w nim kontynuowane prace wykończeniowe. Inwestycja spółki PKP PLK obejmuje jednak nie tylko kompleksową przebudowę tuneli, ale również peronów kolejowych. Jakich ułatwień można spodziewać się po zakończeniu prac?
- Inwestycja poprawi estetykę i funkcjonalność obu tuneli. Przejście, podobnie jak perony, będzie przystosowane do obsługi wszystkich osób podróżujących koleją. Istotnym ułatwieniem na peronach i w dojściu będą cztery windy i cztery pary schodów ruchomych. Ułatwieniem będzie też odpowiednie oznakowanie i ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą. Na stacji zmienia się także peron nr 1, który podobnie jak już przebudowany peron nr 2, będzie wyższy, z antypoślizgową nawierzchnią i lepiej oświetlony. Zamontowane zostaną nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacji - uzupełnia Janduła.
Inwestycja jest realizowana w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość robót wynosi 62 mln zł.
Opinie (128) 4 zablokowane
-
2019-03-03 07:25
Otwarty w kwietniu którego roku :)
mogę się założyć że jeszcze w 2030 roku będą go robić
Są niczym wyświetlacze we Wrzeszczu i jak niczym system informacji pasażerskiej w całej Polsce który od 5 lat jest w fazie testów- 2 1
-
2019-03-03 07:26
Marszałek dostosuje liczbę jednostek do potrzeb pasażerów na trasie do Tczewa czy jak zwykle bałagan będzie.
Marszałku weź się do roboty.- 2 0
-
2019-03-03 11:12
Chyba brak odważnych architektów (1)
Rozwinąć podziemne perony pod dworcem PKS.zrobić większy strumień torowisk z wyjazdem z Gdańska. ale to zostało zaprzepaszczone przy budowie Forum.Kolejne roboty za 100 lat oby znalazł się architekt z wizją 23 wieku.
- 1 1
-
2019-03-03 12:55
chyba jest tam miejsce na jeszcze jedne tory..Ale Orunia jest zabudowana.Trzeba byłoby to przemyśleć. Ale chyba nie z Tymi ludźmi w Urzędzie Marszałkowskim..to widać jak Marszałek ma wyj...na kolej. (jedyny taki w Polsce)
- 0 0
-
2019-03-03 12:51
Takie miasto a ma bieda perony, bieda dworzec, bieda przejście. Widział ktoś Wrocław? ....to jest to..
- 0 1
-
2019-03-03 12:53
Kiedyś jeździłem ...Ale na trasie do Malborka pełna patologia. co ten urząd Marszałkowski robi całymi dniami...chyba tylko kawę piją
- 0 1
-
2019-03-03 13:05
Trójmiasto zapraszam do Pociągu w stronę Pruszcza, Tczewa, Malborka, Elbląga po godz 16,17.
Zobacz jak nieudolnie zarządza koleją urząd Marszałkowski.- 1 0
-
2019-03-03 15:01
No i fajnie
- 1 0
-
2019-03-03 15:02
Szkoda że tak długo to trwa tylko a poza tym super
- 1 0
-
2019-03-03 15:10
Gdański Dworzec to porażka...
Nasz Dworzec w Gdańsku to całkowita porażka, wystarczy porównać go z pierwszym lepszym Dworcem innego dużego miasta. Weźmy Dworzec w Poznaniu, to inny świat dosłownie, Dworzec w Gdańsku nawet po...remoncie będzie straszyć swoją funkcjonalnością i wyglądem, zaściankowością, ponoć Dworzec to wizytówka miasta , Wnioski, władze Gdańska nie wiedzą o tym, nie bywają na Dworcu, bo jeżdżą służbowymi autami, a szkoda....
- 2 0
-
2019-03-03 16:42
Dobrze niech remontują długo. (1)
Turyści nie odwiedza przez przypadek wspaniałego dworca PKS. Ten dworzec to masakra. To jest to z czym turyści stykają na początku a wygląda strasznie.
- 3 0
-
2019-03-06 20:33
Turyści nie odwiedza ale ludzie dojeżdżający muszą latać na około , powinni to gdzieś przenieść bo zawsze są kłopoty
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.