• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Uprzejmość bez czekoladek - badania w urzędzie

Katarzyna Moritz
10 lutego 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
41 proc. spraw załatwianych w UM w Gdańsku jest związanych z rejestracją pojazdów. 41 proc. spraw załatwianych w UM w Gdańsku jest związanych z rejestracją pojazdów.

Kawka, ciasteczka i piłowanie paznokci - to ciągle stereotyp myślenia o tym, czym przez cały dzień zajmują się urzędniczki. Ostatnie badania pokazały, że petenci w gdańskim Urzędzie Miejskim są zadowoleni nie tylko z jakości obsługi, ale też z kompetencji, a nawet życzliwości urzędników.



W Gdańskim urzędzie miejskim codziennie obsługiwanych jest średnio 4 tysiące mieszkańców. W trzech miejscach (przy ul. Nowe Ogrody, Partyzantów i Milskiego) mają oni do dyspozycji w sumie 84 stanowiska. W dniach od 2 do 5 grudnia 2008 roku postanowiono przeprowadzić badania jakości pracy i oceny obsługi klientów wśród petentów urzędu.

Typy załatwianych spraw w UM Typy załatwianych spraw w UM
"Można zaryzykować twierdzenie, że niewiele urzędów w Polsce może się poszczycić tak wysoką oceną wśród swoich klientów" - czytamy w podsumowaniu raportu z badań, które sporządziła Pracownia Badań Społecznych w Sopocie.

Co wpłynęło na tak wysoką ocenę urzędu i urzędników? Jak pokazały badania wykonane na próbie 314 mieszkańców, aż 90 proc. respondentów załatwiło swoją sprawę w dniu wizyty w Urzędzie. Tym, którym nie udało się załatwić - 7 proc. - twierdziło, że to z powodu niedoinformowania urzędników.

Z drugiej strony, ocena sprawności obsługi klientów oraz urzędnika są na bardzo wysokim poziomie. Aż 86 proc. respondentów oceniło sprawność obsługi klientów dobrze lub bardzo dobrze.
Ponadto 84 proc. badanych uważa, że pracownicy urzędu postępują etycznie, moralnie i zgodnie z obowiązującym prawem.
Ocena pracy urzędników Ocena pracy urzędników

- Czekoladki z wdzięczności to zamierzchła przeszłość, obecnie klienci chętnie sami wrzucają do skrzynek w urzędzie pozytywne opinie o pracy urzędników - zapewnia Danuta Janczarek, sekretarz miasta Gdańska. -Wiemy, że nie każdy urzędnik nadaje się do pracy na stanowiskach obsługi i to nasza rola, aby dokonać selekcji. Urzędnicy muszą pokonać bariery psychologiczne związane z kontaktem z klientem, nie każdy to wytrzymuje. Organizowane są też szkolenia z asertywności - wyjaśnia sekretarz.

Ponadto większości badanych (81 proc.) odpowiadają godziny otwarcia urzędu w godz. od 9 do 17.

Zgadzasz się z oceną jaka wyłania się z badania?

- Mieliśmy okres kiedy np. w środy pracowaliśmy do godz. 18, ale to się nie sprawdziło. Ponadto na ul. Partyzantów można załatwiać sprawy w soboty, ale czas pokazał, że rzadko kto tego dnia przychodzi do urzędu. Od marca zawiesimy obsługę w soboty - wyjaśnia Janczarek.

Co ciekawe, aż 64 proc. badanych stwierdziło, że nic nie chciałoby zmienić w funkcjonowaniu urzędu. Jedynie 12 proc. wskazało na potrzebę zwiększenia ilości stanowisk, a 5 proc. na zmniejszenie kolejek i szybszą obsługę. - Największe kolejki pojawiały się u nas przy wymianie dowodów osobistych, teraz są kolejki w związku z opłatami podatku od nieruchomości, ale to wynika z tego, że w banku, który znajduje się w urzędzie, nie pobierana jest prowizja - zapewnia sekretarz.

Co zmieniliby pracownicy urzędu, aby poprawić jakość usług? - Dążymy do idealnego urzędu, ale nie przeskoczymy spraw z powierzchnią pomieszczeń czy problemu małego parkingu przy ul. 3 Maja. Będziemy kładli większy nacisk na e-administrację, czyli obsługę w Internecie. Już coraz więcej osób z tego korzysta. Dopóki nie pojawi się powszechnie używany podpis elektroniczny to oryginał wniosków trzeba będzie jednak składać osobiście - tłumaczy Janczarek.

Zobacz cały raport z badania

Informacje o 314 ankietowanych
Wśród przebadanych osób 43% stanowiły kobiety, a 57% mężczyźni. Najliczniejszą grupę stanowiły osoby w wieku 25-39 lat - 37%. 34% spośród ankietowanych stanowiły osoby w wieku 40-59 lat i powyżej. 47% badanych legitymowało się wykształceniem średnim, a 41% wyższym.

Opinie (134) 4 zablokowane

  • no jak w sumie

    adamowicz ma poparcie 500 osob to i tak wyjdzie na swoje na niego glosowala jedna ulica przeciez wszyscy matematycy mieli wtedy niezly ubaw a zona championa z sylwestra to przejdzie do salonow

    • 2 3

  • Referat Handlu do reorganizacji!!!!! KOniecznie!! (2)

    Łapówkarstwo i interesownosc Pań pracujacych w tym referacie siega granic. Radze odpowiednim wladzom dobrze i skrupulatnie sie przyjrzec pracy niektorych urzedniczek z tego referatu. Pani Barbaro, Pani Elżbieto, "pozdrawiam".

    • 6 0

    • (1)

      kabel!!!!!!!!!!!!

      • 1 1

      • To i tak niewiele da, ze cos napisze.....

        .....do momentu gdy odpowiednie wladze nie wezma na widelec tego "balaganu". Kabel??????? Raczej zyczliwy.

        • 2 0

  • taaaaa ale niech się przejdą na górę (2)

    Frontmenki to mają faktycznie przechlapane, ale wystarczy odsłonić zasłonę i "Kawka, ciasteczka i piłowanie paznokci" Wystarczy się przejść po wyższych piętrach, drogo, nie uprzejmie, niekompetentnie, nigdy nikogo nie ma komuna i zasiedziałość połączona z butą. Zmieniono opakowanie a towar stęchły.

    • 4 0

    • Popieram przedmowce!!!! POKOJ 220!!!!!!!

      WIecej nie napisze, gdyz to cuchnaca sprawa :(((

      • 3 0

    • Popieram Prezdmowce!!!! pokoj 220!!!!!!!!!

      Nie pisze wiecej, gdyz to cuchnaca sprawa :((

      • 3 0

  • Energa to jest szczyt bezszczelnosći dla petentów.

    Polecam wizytę w gdańskim biurze obsługi klienta. Standard to dwóch petentów i przerwa.

    • 2 0

  • POKOJ 220 na widelec! ! ! ! (1)

    pokoj 220 + 221 = korupcja i niezyczliwosc

    • 4 0

    • Na widly a nie na wideec kolego!

      Korupcja sie szerzy w wydziale wydawania koncesji na alkohol. Moze troche odbijamy od tematu, ale to naprawde istotne. Niech ktos wreszcie zrobi z tymi kobietami porzadek!!!!!!!

      • 2 0

  • ARTYKUŁ SPONSOROWANY

    • 1 0

  • Czasem gdy wchodzi się do Urzędu Miejskeigo w Sopocie to idzie zwarjować

    czas oczekiwania wydłużony do maksimum

    • 0 1

  • Internet

    Ludzie, jak macie czas pisać na tej stronie to macie też czas złożyć rezerwację w Internecie.

    • 0 0

  • Kiedy były przeprowadzane te badania?

    Kiedy były przeprowadzane te badania?Akurat w tym czasie byłem w urzędzie kilka razy dziennie(starałem się załatwić przydział mieszkalnego lokalu komunalnego)uzupełnianie danych osobowych,składanie podań druków,zaświadczeń o dochodach i zatrudnieniu.Jeden Urząd,jeden budynek kilka pięter posiada pod jednym prezydentem i jednym systemem komputerowym. ALE ŻADNEGO PRZEPŁYWU INFORMACJI O MIESZKAŃCACH MIASTA między wydziałami.A by wykonać aktualizację danych w "lokalówce" musiałem w różnych pokojach zostawić około 200 pln-ów. I kto tutaj mówi o uczciwej pracy urzędników skoro panie robią sobie przerwę w lokalówce co 3-go może 4-petenta a nie ma kto przenieść jedno piętro w dół dokumentów i samemu uaktualnić dane.Ten artykuł to jedno wielkie kłamstwo i propagandowa bzdura!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 1 0

  • P.S.

    P.S. Wypowiedz jednej Pani pracującej w UM w gdańsku o pozostałych pracownikach gdańskiego magistratu: " Wystarczy wyjść na korytarz i popatrzeć na te zamknięte kliki.Nawet pracownicy najniższego szczebla dostają angaże przez kolesiostwo.mama Ciotka pociotka wszystko to tylko po to aby utrudnić zwykłemu człowiekowi życie a sobie któż to wie niech ktoś wreszcie to sprawdzi."

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane