• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urzędnicy się zastanawiają, a kierowcy wciąż w korkach

Michał Brancewicz
8 września 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W tym roku przebudowa Podwala z Łąkową
Z tej części Podwala Grodzkiego oprócz autobusów korzystają także samochody a to powoduje duże korki, szczególnie w godzinach szczytu. Z tej części Podwala Grodzkiego oprócz autobusów korzystają także samochody a to powoduje duże korki, szczególnie w godzinach szczytu.

Drogowcy analizują jak nowe rozwiązania drogowe, powstałe po remoncie Podwala Grodzkiego sprawdzają się podczas powakacyjnego, wzmożonego ruchu. A autobusy wciąż stoją w korkach, bo urzędnicy nie mogą się dogadać.


"Buspasy" na Podwalu Przedmiejskim i Grodzkim:


Od kilku miesięcy drogowcy wydłużyli maksymalnie zielone światło na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z ul. Okopową zobacz na mapie Gdańska. Zlikwidowana została także możliwość jazdy prosto ul. Okopową przez skrzyżowanie z al. Armii Krajowej. Tym samym ruch z Oruni do Wrzeszcza i z powrotem został poprowadzony tunelem. To rozwiązanie zmieniło także trasę kursowania autobusów.

Wcześniejszy okres próbny nie był do końca miarodajny, gdyż w lecie ruch miejski zwykle spada. Chociaż już wtedy pojawiły się pierwsze oznaki, że nowe rozwiązania rozkorkowując pewne rejony Gdańska, blokują miasto w innych miejscach.

W popołudniowych godzinach szczytu kierowcy jadący z Wrzeszcza na południe przez centrum, natrafiali na korek, który zaczynał się w okolicach niedawno zainstalowanych świateł na skrzyżowaniu Wałów Jagiellońskich z Targiem Siennym zobacz na mapie Gdańska i rozciągał się przez Podwale Grodzkie i Błędnik, aż do al. Zwycięstwa.

Drogowcy nie zrażeni tym faktem postanowili poczekać z wnioskami do września, kiedy to - paradoksalnie - ruch drogowy powróci do stałego, czyli wysokiego natężenia.

Podczas remontu, który rozpoczął się w czerwcu, zamknięto także lewoskręt na Węźle Unii Europejskiej i dla kierowców, chcących dostać się z Oruni na trasę W-Z zorganizowano specjalną zawrotkę na ul. Okopowej - na wysokości ul. Bogusławskiego. I jak wynika z analiz to właśnie ten element budzi najwięcej wątpliwości.

- Nie ma na razie decyzji, wciąż wszystko analizujemy - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego ZDiZ-u. - Zawrotka na wysokości Katowni powoduje znaczne zamieszanie w ruchu. Myślimy nad jej likwidacją.

To spowodowałby, że najbliższym miejscem do zawrócenia byłoby - i tak mocno zakorkowane - Hucisko. - To też nie jest dostatecznie dobre rozwiązanie - przyznaje szef drogowców.

Gdy remont dobiegał końca, dyrektor zdradził, że na Podwalu planowane jest także stworzenie pasa wydzielonego wyłącznie dla autobusów. Nowa nawierzchnia już od ponad miesiąca cieszy kierowców, a pasa jak nie było tak nie ma. - Decyzja należy do ZTM-u. Na razie nie wypowiedzieli się czy potrzebują takiego rozwiązania - tłumaczy Mieczysław Kotłowski.

- Brak jest jakichkolwiek uzgodnień i korespondencji z ZDiZu w sprawie tzw. "buspasów" na odcinku Podwala Przedmiejskiego. Trudno więc odpowiadać na pytania i propozycje, które nie padły - mówi Alina Żarnoch-Garnik z ZTM Gdańsk.

W obecnej sytuacji, gdy przystanek autobusowy Brama Wyżynna przeniesiono w pobliże Biblioteki Wojewódzkiej na Targu Rakowym tzw. "buspas" przydałoby się także na Podwalu Grodzkim zobacz na mapie Gdańska - od zaplecza Nowego Ratusza do skrzyżowania z węzłem Hucisko. W godzinach szczytu autobusy stoją tam długo na światłach, gdyż skrót ten jest wykorzystywany także przez kierowców innych pojazdów.

- To jest niezły pomysł, warty przeanalizowania - przyznaje dyrektor.

Na przeszkodzie do realizacji tego pomysłu mogą stanąć odmienne plany ZTM-u. Przewoźnik nie jest zadowolony z nowego, tymczasowego umiejscowienia przystanku i oczekuje zmian. - Docelowe trasy linii autobusowych w rejonie Bramy Wyżynnej powinny wrócić do układu stałego. Trasa przez Targ Sienny jest dłuższa i - co za tym idzie - niestety także kosztowniejsza - przyznaje rzeczniczka. - Rozważamy dwa inne warianty organizacji ruchu, które naszym zdaniem usprawniłyby komunikację na ul. Wały Jagiellońskie. Pierwszy z nich jest związany z wydłużeniem bliższej (patrząc od strony Dworca Gł. PKP) zatoki przystankowej "Brama Wyżynna", drugi natomiast z modyfikacją organizacji ruchu na Węźle Unii Europejskiej.

Póki co zmiany, jakie wymusił remont Podwala Przedmiejskiego na węźle Unii Europejskiej będą wciąż obowiązywały.

Opinie (246) 4 zablokowane

  • Dlaczego zawsze wszystko musi być tak poj...ne !!! (przepraszam)

    • 3 0

  • BUS PASY I TAK NIC NIE POMOGĄ

    Kiedyś jechałem autobusem, spiesząc się do pracy na 7.00 a przy Krewetce jadąc w stronę Wrzeszcza ogromny korek, był on spowodowany remontem na Alei Zwycięstwa.

    Nie przejąłem się tym bo wiedziałem że jest przecież BUS PAS a więc łatwo pokonamy ten krótki odcinek. Niestety ku mojemu zaskoczeniu BUS PAS ZAJĘTY BYŁ PRZEZ SAMOCHODY OSOBOWE, pokonanie 50m odcinka zajęło przez to 30 MINUT. Nie dość, że spóźniłem się do pracy to byłem okropnie wściekły, ponieważ było to łamanie przepisów ruchu drogowego. Tak samo będzie zapewne ze stworzeniem BUS PASÓW na podwalu przedmiejskim, dopóki CHAMSTWO z ulic nie zniknie i nie nauczymy się jeździć, dopóty żadne rozwiązania komunikacyjne nam nie pomogą!!!

    KAŻDY SIĘ ŚPIESZY I KAŻDY CHCE ZDĄŻYĆ, ALE NIE TAKIM KOSZTEM. JEŚLI KTOŚ ZAZDROŚCI AUTOBUSOM, ŻE MAJĄ OSOBNY PAS RUCHU TO ZAMIAST ZAJMOWAĆ BUS PASY NIECH SIĘ PRZESIĄDZIE Z WYGODNEGO AUTOBUSU I ZAKOSZTUJE TAKICH WYGÓD!!!

    • 5 1

  • Michał Tusk

    A przecież dziennikarz Michał Tusk obwieścił, że jego rozwiązania komunikacyjne dla śródmieścia są najlepsze

    • 1 3

  • Po co jeździ BUS równolegle z TRAM ??? (3)

    Nieuzasadnione jest utrzymywanie równolegle trasy tramwajowej i autobusowej wzdłuż Podwala Przedmiejskiego (i nie tylko).

    Powinien pozostać jedynie tramwaj, a autobusy powinny pojawiać się jedynie jako uzupełnienie sieci połączeń tramwajowych w miejscach gdzie nie ma torowisk.

    Zresztą kilka lat temu deklaracje płynące z urzędu były właśnie taki, że dublowania nie będzie.

    A tu nie dość, że linie zdublowane to jeszcze pas chcą zabrać !!!

    • 5 2

    • tak tak, szczególnie jak tramwaj ma problem, to ludzie z centrum z buta będa na stodi popierdylac, albo na wislinkę, puknij sie

      • 2 2

    • Ten pomysł to była bzdura od samego początku. (1)

      Można zrobić coś takiego w miejscu, gdzie są blisko możliwości innego połączenia. Ale na pewno nie w samym centrum miasta. Poza tym jak sobie wyobrażasz podróż z Dworca Głównego w Gdańsku np. do Sobieszewa? Z walizkami, plecakami? Najpierw do Akademii Muzycznej tramwajem, a potem tunelem do autobusu i dalej? To paranoja, a i tak wkrótce w centrum korki będą cały dzień. Trzeba niestety wywalać z miejsc, gdzie jest największy ruch i najciaśniej, samochody prywatne - nie ma innego wyjścia.

      • 0 0

      • jedziemy razem! :)

        Coraz więcej głosów rozsądku.

        • 1 0

  • Świetnie, że się w końcu dowiedziałem... (1)

    ... do kąd przenieśli przystanek spod Lotu w stronę Chełmu...
    Przecież łatwiej jest napisać "Przystanek Nieczynny"....
    Co za szajs-miasto...

    • 2 0

    • PRZYSTANEK

      Swoją drogą wiele razy widziałem jak na tym przystanku czekali ludzie ale chyba na autobus widmo :-). Nie było informacji, że tam nie jeździ komunikacja czy jak ???

      • 0 0

  • Kierowcy , chwila refleksji....

    oczywiście tam gdzie są korki, bo być muszą (ilość aut ,ilość pasów itd) to na pewno w najbliższym czasie będą. Ale są miejsca gdzie spokojnie moza zastąpić jazde autem....tramwajem. Np zjazd z chełmu. Od kiedy jest linia jadąc do pracy zostawiam auto w garażu, tylko przez okno widzę jak wszyscy stoją w korku. Chcemy być tak jak ...amerykanie? i tak coraz wiecej pick-upów jeździ po mieście(oczywiści tylko z jednym kierowcą) W USA np auta w ktorych jedzie wiecej niż jedna osoba mają wydzielony skrajny lewy pas ( ktory jest zawsze pusty:) Urzednicy urzędnikami ,drogowcy drogowcami, ale każdy z nas ma rozóm i czasami chwila refleksji się przyda, wyobraźmy sobie ze przynajmniej raz w tyg. zastąpimy auto tramwajem albo rowerem (latem) Zawsze to jeden dzień troche łątwiejszej jazdy po mieście. Wystarczy chcieć.

    • 1 1

  • W Gdańsku mamy modę na budowanie w połowie.

    Wjeżdżamy do Gdańska i podziwiamy piękny most ale nie korzytamy z niego bo nie ma połączenia z Nowym Portem. - została wykonana połowa trasy. Trzeba więc jechać przez główne miasto.

    Są trzy ulice łączące Gdańsk z obwodnicą i wszystkie są zakorkowane.

    Na spacerowej mogłyby być mniejsze korki gdyby skrzyżoawnie do ZOO i Opackiej było połączone no i oczywiście światła przy obwodnicy. Przy tej ulicy mamy dla odmiany połowę drogi rowerowej.

    Słowackiego posiada piękny dwupasmowy odcinek leśny ale co z tego jak niema przebudowanego odcinaka dolnego. Ile lat będziemy na to czekać ?

    Armii Krajowej także do obwodnicy nie dochodzi.

    • 11 0

  • Naiwne jest wierzyć w to...

    ...że urzędnik za pieniądze podatnika będzie działał dla dobra tego też podatnika.
    Rozumiem, że w bajki o ważnej roli urzędów i administracji nabierają się nastoletnie dzieci na lekcjach WOS-u. Ale nie wiem czemu dorośli ludzie w tym kraju wierzą, że urzędy będą robić to co mają w statusach.

    • 3 0

  • Buspasy to bzdura!

    Osobne buspasy gdzieś będą musiały się zaczynać czyli trzeba będzie zrobić gdzieś zwężenie. Co z tego, że w miejscu gdzie zacznie się osobny pas, autobusy będą jechać szybciej jak wcześniej powstanie gigantyczny korek, w którym także autobusy będą stać.

    • 6 1

  • Ciekawi mnie czemu nic nie piszą o (1)

    śmiertelnym wypadku na ulicy Słowackiego, który wydarzył się z soboty na niedzielę w połowie 2 pasmówki pod górę. Ulica była zamknięta około godz. 2 nad ranem, stały straże, policja i karawan...

    • 2 2

    • to nie kronika wypadków

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane