- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (88 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (79 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
Urzędnicy się zastanawiają, a kierowcy wciąż w korkach
Drogowcy analizują jak nowe rozwiązania drogowe, powstałe po remoncie Podwala Grodzkiego sprawdzają się podczas powakacyjnego, wzmożonego ruchu. A autobusy wciąż stoją w korkach, bo urzędnicy nie mogą się dogadać.
Od kilku miesięcy drogowcy wydłużyli maksymalnie zielone światło na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z ul. Okopową . Zlikwidowana została także możliwość jazdy prosto ul. Okopową przez skrzyżowanie z al. Armii Krajowej. Tym samym ruch z Oruni do Wrzeszcza i z powrotem został poprowadzony tunelem. To rozwiązanie zmieniło także trasę kursowania autobusów.
Wcześniejszy okres próbny nie był do końca miarodajny, gdyż w lecie ruch miejski zwykle spada. Chociaż już wtedy pojawiły się pierwsze oznaki, że nowe rozwiązania rozkorkowując pewne rejony Gdańska, blokują miasto w innych miejscach.
W popołudniowych godzinach szczytu kierowcy jadący z Wrzeszcza na południe przez centrum, natrafiali na korek, który zaczynał się w okolicach niedawno zainstalowanych świateł na skrzyżowaniu Wałów Jagiellońskich z Targiem Siennym i rozciągał się przez Podwale Grodzkie i Błędnik, aż do al. Zwycięstwa.
Drogowcy nie zrażeni tym faktem postanowili poczekać z wnioskami do września, kiedy to - paradoksalnie - ruch drogowy powróci do stałego, czyli wysokiego natężenia.
Podczas remontu, który rozpoczął się w czerwcu, zamknięto także lewoskręt na Węźle Unii Europejskiej i dla kierowców, chcących dostać się z Oruni na trasę W-Z zorganizowano specjalną zawrotkę na ul. Okopowej - na wysokości ul. Bogusławskiego. I jak wynika z analiz to właśnie ten element budzi najwięcej wątpliwości.
- Nie ma na razie decyzji, wciąż wszystko analizujemy - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego ZDiZ-u. - Zawrotka na wysokości Katowni powoduje znaczne zamieszanie w ruchu. Myślimy nad jej likwidacją.
To spowodowałby, że najbliższym miejscem do zawrócenia byłoby - i tak mocno zakorkowane - Hucisko. - To też nie jest dostatecznie dobre rozwiązanie - przyznaje szef drogowców.
Gdy remont dobiegał końca, dyrektor zdradził, że na Podwalu planowane jest także stworzenie pasa wydzielonego wyłącznie dla autobusów. Nowa nawierzchnia już od ponad miesiąca cieszy kierowców, a pasa jak nie było tak nie ma. - Decyzja należy do ZTM-u. Na razie nie wypowiedzieli się czy potrzebują takiego rozwiązania - tłumaczy Mieczysław Kotłowski.
- Brak jest jakichkolwiek uzgodnień i korespondencji z ZDiZu w sprawie tzw. "buspasów" na odcinku Podwala Przedmiejskiego. Trudno więc odpowiadać na pytania i propozycje, które nie padły - mówi Alina Żarnoch-Garnik z ZTM Gdańsk.
W obecnej sytuacji, gdy przystanek autobusowy Brama Wyżynna przeniesiono w pobliże Biblioteki Wojewódzkiej na Targu Rakowym tzw. "buspas" przydałoby się także na Podwalu Grodzkim - od zaplecza Nowego Ratusza do skrzyżowania z węzłem Hucisko. W godzinach szczytu autobusy stoją tam długo na światłach, gdyż skrót ten jest wykorzystywany także przez kierowców innych pojazdów.
- To jest niezły pomysł, warty przeanalizowania - przyznaje dyrektor.
Na przeszkodzie do realizacji tego pomysłu mogą stanąć odmienne plany ZTM-u. Przewoźnik nie jest zadowolony z nowego, tymczasowego umiejscowienia przystanku i oczekuje zmian. - Docelowe trasy linii autobusowych w rejonie Bramy Wyżynnej powinny wrócić do układu stałego. Trasa przez Targ Sienny jest dłuższa i - co za tym idzie - niestety także kosztowniejsza - przyznaje rzeczniczka. - Rozważamy dwa inne warianty organizacji ruchu, które naszym zdaniem usprawniłyby komunikację na ul. Wały Jagiellońskie. Pierwszy z nich jest związany z wydłużeniem bliższej (patrząc od strony Dworca Gł. PKP) zatoki przystankowej "Brama Wyżynna", drugi natomiast z modyfikacją organizacji ruchu na Węźle Unii Europejskiej.
Póki co zmiany, jakie wymusił remont Podwala Przedmiejskiego na węźle Unii Europejskiej będą wciąż obowiązywały.
Opinie (246) 4 zablokowane
-
2009-09-08 15:21
Nawiązując do tytułu tego artykułu, to rozumiem że chodzi o kierowców autobusów. Bo "buspas" zwykłemu szaremu kierowcy jest potrzebny jak g.. w lesie. Pozdrawiam kierowców
- 3 0
-
2009-09-08 15:27
to jest przeciez normalne
nie zdążyliście się przyzwyczaić?
- 1 0
-
2009-09-08 15:58
wina zakorkowanych ulic jest jedna.. (4)
WIEŚNIAKI na blachach GKA,GKW,GWE,GST a przede wszyskim przybłedy z innych województw na blachach C... i N......gdyby nie oni nie było by takich korkow,tak wysokich cen wynajmu mieszkan w Gdańsku,oraz tak niskich stawek godzinowych dla pracownikow.wiesniaki robia wszystko za pól ceny,panosza sie jak u siebie,i nie potrafia jezdzic-czemu nie mozemy sie dziwic-wiekszosc przesiadla sie z konia na 20 letniego golfa,i probuje robic "kariere" w miescie.Tylko k...a czemu w naszym ?..
- 9 9
-
2009-09-08 16:08
nieprawda
Najgorsi są ci TLW, KOL, DJ i WSL. Co jak wjadą do Trójmiasta to jest prawdziwa tragedia, choć oni i tak nie przebiją Słowaków z KM, RA i TT oraz Chorwatów z ŠI i DA. Tym to powinni w ogóle zabronić wjazdu do Trójmiasta
- 1 0
-
2009-09-08 16:41
jestes glupi jak cep. nie wzne na jakich blachach kto tu wjezdza wazne ze zostawia tu kase kupujac w trojmiejskich centrach handlowych. znam niejednego na blachach NE co ma cos lepszego niz 20 golf bo chyba tylko takie auta znasz. a kariere niech robi w naszym miescie przynajmniej tu zostawia podatki. zatrudnia takich cepow jak ty. i te teksty z rejesracjami juz nikogo nie bawia. masz jakies kompleksy? lotosem zarzadza gosciu z rejestracja NE i co masz mu cos za zle? jakos o zwolnieniach grupowych jak w stoczni czy likwidacja zakladu...o tym w rafinerii nie slychac, malo tego firma inwestuje wiec schowaj sie do obory cepie bo takich jak ty to juz czytac nie chce.
- 3 0
-
2009-09-08 17:42
cicho glonojadzie, ja jetsem rodowitym gdanszczaninem a Tobie mozna skolowac utylizacje
- 1 0
-
2009-09-08 23:04
Urodzony Gdańszczanin
chyba w Lipcach...
- 0 0
-
2009-09-08 16:17
Dzięki tym wszystkim zabiegom zabrano parking sprzed Biblioteki na przystanek autobusowy .A autobusy jadą przez wertepy Targu Rakowego ok 3 min dłużej niż przed LOTem .
- 2 1
-
2009-09-08 16:35
(2)
a to zdjęcie z którego miejsca podwala grodzkiego bo jakoś nie mogę sobie go dopasować. Do autora tego czegoś co się nazywa artykułem podwale grodzkie jest pomiędzy błędnikiem a wałami jagielońskimi, natomiast to zdjęcie to skąd jest?
- 1 4
-
2009-09-08 17:58
to jest fragment Podwala Grodzkiego między Huciskiem a dworcem - tam gdzie jeżdziły busy niedawno. a te samochody po drugiej stronie nie stoją w korku, tylko są zaparkowane!
- 1 0
-
2009-09-08 21:21
tak fajnie to zdjecie wygląda do tej wypociny ale do niedawna tam nie było wcale ruchu pojedyncze auta dojeżdzające do dworca a cała ta ulica służyła za parking. Panie pseudo redaktorze korki to ma pan na trasie wały jagielonskie fragment podwala grodzkiego ale ten przy zieleniaku i dalej w stronę wrzeszcza lub jak wola w drugą stronę.
- 0 0
-
2009-09-08 16:41
centrum centrum
PROSZE LASKAWIE ZALATAC TE DZIURY POD WIADUKTEM OKOPOWA/PODWALE
Zjezdzajac z Armii Krajowej jadac w strone Elblaskiej mozna kola pourywac! Przeciez to glowne skrzyzowanie w Gdansku!!!- 3 0
-
2009-09-08 16:42
Dlaczego urzędnicy mają takie wybałuszone oczy?
Bo mają w d..... korki.
- 4 0
-
2009-09-08 16:42
buspasy również dla samochodów z 3+ pasażerami (1)
Dobrym rozwiązaniem byłoby stworzenie buspasów, po których mogłyby się poruszać również samochody, w których podróżują minimum 3 osoby.
Kto chce jechać bez korków bierze ze sobą kolegę i koleżankę z pracy i śmiga.- 2 2
-
2009-09-08 16:52
i co bedą u niego mieszkać?
- 1 0
-
2009-09-08 16:53
budyn musi odejsc !
- 1 0
-
2009-09-08 17:00
jeden pas jezdni tylko dla autobusow
kierowcy wozacy wlasne tylki przekonaja sie, ze warto auto zostawic na skraju miasta lub w domu i skorzystac z komunikacji miejskiej.Korzysci niewspolmierne,tylko trzeba wczesniej ruszyc w droge a nie na ostatnia minute.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.