• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urzędnicy się zastanawiają, a kierowcy wciąż w korkach

Michał Brancewicz
8 września 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W tym roku przebudowa Podwala z Łąkową
Z tej części Podwala Grodzkiego oprócz autobusów korzystają także samochody a to powoduje duże korki, szczególnie w godzinach szczytu. Z tej części Podwala Grodzkiego oprócz autobusów korzystają także samochody a to powoduje duże korki, szczególnie w godzinach szczytu.

Drogowcy analizują jak nowe rozwiązania drogowe, powstałe po remoncie Podwala Grodzkiego sprawdzają się podczas powakacyjnego, wzmożonego ruchu. A autobusy wciąż stoją w korkach, bo urzędnicy nie mogą się dogadać.


"Buspasy" na Podwalu Przedmiejskim i Grodzkim:


Od kilku miesięcy drogowcy wydłużyli maksymalnie zielone światło na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z ul. Okopową zobacz na mapie Gdańska. Zlikwidowana została także możliwość jazdy prosto ul. Okopową przez skrzyżowanie z al. Armii Krajowej. Tym samym ruch z Oruni do Wrzeszcza i z powrotem został poprowadzony tunelem. To rozwiązanie zmieniło także trasę kursowania autobusów.

Wcześniejszy okres próbny nie był do końca miarodajny, gdyż w lecie ruch miejski zwykle spada. Chociaż już wtedy pojawiły się pierwsze oznaki, że nowe rozwiązania rozkorkowując pewne rejony Gdańska, blokują miasto w innych miejscach.

W popołudniowych godzinach szczytu kierowcy jadący z Wrzeszcza na południe przez centrum, natrafiali na korek, który zaczynał się w okolicach niedawno zainstalowanych świateł na skrzyżowaniu Wałów Jagiellońskich z Targiem Siennym zobacz na mapie Gdańska i rozciągał się przez Podwale Grodzkie i Błędnik, aż do al. Zwycięstwa.

Drogowcy nie zrażeni tym faktem postanowili poczekać z wnioskami do września, kiedy to - paradoksalnie - ruch drogowy powróci do stałego, czyli wysokiego natężenia.

Podczas remontu, który rozpoczął się w czerwcu, zamknięto także lewoskręt na Węźle Unii Europejskiej i dla kierowców, chcących dostać się z Oruni na trasę W-Z zorganizowano specjalną zawrotkę na ul. Okopowej - na wysokości ul. Bogusławskiego. I jak wynika z analiz to właśnie ten element budzi najwięcej wątpliwości.

- Nie ma na razie decyzji, wciąż wszystko analizujemy - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego ZDiZ-u. - Zawrotka na wysokości Katowni powoduje znaczne zamieszanie w ruchu. Myślimy nad jej likwidacją.

To spowodowałby, że najbliższym miejscem do zawrócenia byłoby - i tak mocno zakorkowane - Hucisko. - To też nie jest dostatecznie dobre rozwiązanie - przyznaje szef drogowców.

Gdy remont dobiegał końca, dyrektor zdradził, że na Podwalu planowane jest także stworzenie pasa wydzielonego wyłącznie dla autobusów. Nowa nawierzchnia już od ponad miesiąca cieszy kierowców, a pasa jak nie było tak nie ma. - Decyzja należy do ZTM-u. Na razie nie wypowiedzieli się czy potrzebują takiego rozwiązania - tłumaczy Mieczysław Kotłowski.

- Brak jest jakichkolwiek uzgodnień i korespondencji z ZDiZu w sprawie tzw. "buspasów" na odcinku Podwala Przedmiejskiego. Trudno więc odpowiadać na pytania i propozycje, które nie padły - mówi Alina Żarnoch-Garnik z ZTM Gdańsk.

W obecnej sytuacji, gdy przystanek autobusowy Brama Wyżynna przeniesiono w pobliże Biblioteki Wojewódzkiej na Targu Rakowym tzw. "buspas" przydałoby się także na Podwalu Grodzkim zobacz na mapie Gdańska - od zaplecza Nowego Ratusza do skrzyżowania z węzłem Hucisko. W godzinach szczytu autobusy stoją tam długo na światłach, gdyż skrót ten jest wykorzystywany także przez kierowców innych pojazdów.

- To jest niezły pomysł, warty przeanalizowania - przyznaje dyrektor.

Na przeszkodzie do realizacji tego pomysłu mogą stanąć odmienne plany ZTM-u. Przewoźnik nie jest zadowolony z nowego, tymczasowego umiejscowienia przystanku i oczekuje zmian. - Docelowe trasy linii autobusowych w rejonie Bramy Wyżynnej powinny wrócić do układu stałego. Trasa przez Targ Sienny jest dłuższa i - co za tym idzie - niestety także kosztowniejsza - przyznaje rzeczniczka. - Rozważamy dwa inne warianty organizacji ruchu, które naszym zdaniem usprawniłyby komunikację na ul. Wały Jagiellońskie. Pierwszy z nich jest związany z wydłużeniem bliższej (patrząc od strony Dworca Gł. PKP) zatoki przystankowej "Brama Wyżynna", drugi natomiast z modyfikacją organizacji ruchu na Węźle Unii Europejskiej.

Póki co zmiany, jakie wymusił remont Podwala Przedmiejskiego na węźle Unii Europejskiej będą wciąż obowiązywały.

Opinie (246) 4 zablokowane

  • Nawiązując do tytułu tego artykułu, to rozumiem że chodzi o kierowców autobusów. Bo "buspas" zwykłemu szaremu kierowcy jest potrzebny jak g.. w lesie. Pozdrawiam kierowców

    • 3 0

  • to jest przeciez normalne

    nie zdążyliście się przyzwyczaić?

    • 1 0

  • wina zakorkowanych ulic jest jedna.. (4)

    WIEŚNIAKI na blachach GKA,GKW,GWE,GST a przede wszyskim przybłedy z innych województw na blachach C... i N......gdyby nie oni nie było by takich korkow,tak wysokich cen wynajmu mieszkan w Gdańsku,oraz tak niskich stawek godzinowych dla pracownikow.wiesniaki robia wszystko za pól ceny,panosza sie jak u siebie,i nie potrafia jezdzic-czemu nie mozemy sie dziwic-wiekszosc przesiadla sie z konia na 20 letniego golfa,i probuje robic "kariere" w miescie.Tylko k...a czemu w naszym ?..

    • 9 9

    • nieprawda

      Najgorsi są ci TLW, KOL, DJ i WSL. Co jak wjadą do Trójmiasta to jest prawdziwa tragedia, choć oni i tak nie przebiją Słowaków z KM, RA i TT oraz Chorwatów z ŠI i DA. Tym to powinni w ogóle zabronić wjazdu do Trójmiasta

      • 1 0

    • jestes glupi jak cep. nie wzne na jakich blachach kto tu wjezdza wazne ze zostawia tu kase kupujac w trojmiejskich centrach handlowych. znam niejednego na blachach NE co ma cos lepszego niz 20 golf bo chyba tylko takie auta znasz. a kariere niech robi w naszym miescie przynajmniej tu zostawia podatki. zatrudnia takich cepow jak ty. i te teksty z rejesracjami juz nikogo nie bawia. masz jakies kompleksy? lotosem zarzadza gosciu z rejestracja NE i co masz mu cos za zle? jakos o zwolnieniach grupowych jak w stoczni czy likwidacja zakladu...o tym w rafinerii nie slychac, malo tego firma inwestuje wiec schowaj sie do obory cepie bo takich jak ty to juz czytac nie chce.

      • 3 0

    • cicho glonojadzie, ja jetsem rodowitym gdanszczaninem a Tobie mozna skolowac utylizacje

      • 1 0

    • Urodzony Gdańszczanin

      chyba w Lipcach...

      • 0 0

  • Dzięki tym wszystkim zabiegom zabrano parking sprzed Biblioteki na przystanek autobusowy .A autobusy jadą przez wertepy Targu Rakowego ok 3 min dłużej niż przed LOTem .

    • 2 1

  • (2)

    a to zdjęcie z którego miejsca podwala grodzkiego bo jakoś nie mogę sobie go dopasować. Do autora tego czegoś co się nazywa artykułem podwale grodzkie jest pomiędzy błędnikiem a wałami jagielońskimi, natomiast to zdjęcie to skąd jest?

    • 1 4

    • to jest fragment Podwala Grodzkiego między Huciskiem a dworcem - tam gdzie jeżdziły busy niedawno. a te samochody po drugiej stronie nie stoją w korku, tylko są zaparkowane!

      • 1 0

    • tak fajnie to zdjecie wygląda do tej wypociny ale do niedawna tam nie było wcale ruchu pojedyncze auta dojeżdzające do dworca a cała ta ulica służyła za parking. Panie pseudo redaktorze korki to ma pan na trasie wały jagielonskie fragment podwala grodzkiego ale ten przy zieleniaku i dalej w stronę wrzeszcza lub jak wola w drugą stronę.

      • 0 0

  • centrum centrum

    PROSZE LASKAWIE ZALATAC TE DZIURY POD WIADUKTEM OKOPOWA/PODWALE
    Zjezdzajac z Armii Krajowej jadac w strone Elblaskiej mozna kola pourywac! Przeciez to glowne skrzyzowanie w Gdansku!!!

    • 3 0

  • Dlaczego urzędnicy mają takie wybałuszone oczy?

    Bo mają w d..... korki.

    • 4 0

  • buspasy również dla samochodów z 3+ pasażerami (1)

    Dobrym rozwiązaniem byłoby stworzenie buspasów, po których mogłyby się poruszać również samochody, w których podróżują minimum 3 osoby.
    Kto chce jechać bez korków bierze ze sobą kolegę i koleżankę z pracy i śmiga.

    • 2 2

    • i co bedą u niego mieszkać?

      • 1 0

  • budyn musi odejsc !

    • 1 0

  • jeden pas jezdni tylko dla autobusow

    kierowcy wozacy wlasne tylki przekonaja sie, ze warto auto zostawic na skraju miasta lub w domu i skorzystac z komunikacji miejskiej.Korzysci niewspolmierne,tylko trzeba wczesniej ruszyc w droge a nie na ostatnia minute.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane