• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urzędnicy się zastanawiają, a kierowcy wciąż w korkach

Michał Brancewicz
8 września 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W tym roku przebudowa Podwala z Łąkową
Z tej części Podwala Grodzkiego oprócz autobusów korzystają także samochody a to powoduje duże korki, szczególnie w godzinach szczytu. Z tej części Podwala Grodzkiego oprócz autobusów korzystają także samochody a to powoduje duże korki, szczególnie w godzinach szczytu.

Drogowcy analizują jak nowe rozwiązania drogowe, powstałe po remoncie Podwala Grodzkiego sprawdzają się podczas powakacyjnego, wzmożonego ruchu. A autobusy wciąż stoją w korkach, bo urzędnicy nie mogą się dogadać.


"Buspasy" na Podwalu Przedmiejskim i Grodzkim:


Od kilku miesięcy drogowcy wydłużyli maksymalnie zielone światło na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z ul. Okopową zobacz na mapie Gdańska. Zlikwidowana została także możliwość jazdy prosto ul. Okopową przez skrzyżowanie z al. Armii Krajowej. Tym samym ruch z Oruni do Wrzeszcza i z powrotem został poprowadzony tunelem. To rozwiązanie zmieniło także trasę kursowania autobusów.

Wcześniejszy okres próbny nie był do końca miarodajny, gdyż w lecie ruch miejski zwykle spada. Chociaż już wtedy pojawiły się pierwsze oznaki, że nowe rozwiązania rozkorkowując pewne rejony Gdańska, blokują miasto w innych miejscach.

W popołudniowych godzinach szczytu kierowcy jadący z Wrzeszcza na południe przez centrum, natrafiali na korek, który zaczynał się w okolicach niedawno zainstalowanych świateł na skrzyżowaniu Wałów Jagiellońskich z Targiem Siennym zobacz na mapie Gdańska i rozciągał się przez Podwale Grodzkie i Błędnik, aż do al. Zwycięstwa.

Drogowcy nie zrażeni tym faktem postanowili poczekać z wnioskami do września, kiedy to - paradoksalnie - ruch drogowy powróci do stałego, czyli wysokiego natężenia.

Podczas remontu, który rozpoczął się w czerwcu, zamknięto także lewoskręt na Węźle Unii Europejskiej i dla kierowców, chcących dostać się z Oruni na trasę W-Z zorganizowano specjalną zawrotkę na ul. Okopowej - na wysokości ul. Bogusławskiego. I jak wynika z analiz to właśnie ten element budzi najwięcej wątpliwości.

- Nie ma na razie decyzji, wciąż wszystko analizujemy - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego ZDiZ-u. - Zawrotka na wysokości Katowni powoduje znaczne zamieszanie w ruchu. Myślimy nad jej likwidacją.

To spowodowałby, że najbliższym miejscem do zawrócenia byłoby - i tak mocno zakorkowane - Hucisko. - To też nie jest dostatecznie dobre rozwiązanie - przyznaje szef drogowców.

Gdy remont dobiegał końca, dyrektor zdradził, że na Podwalu planowane jest także stworzenie pasa wydzielonego wyłącznie dla autobusów. Nowa nawierzchnia już od ponad miesiąca cieszy kierowców, a pasa jak nie było tak nie ma. - Decyzja należy do ZTM-u. Na razie nie wypowiedzieli się czy potrzebują takiego rozwiązania - tłumaczy Mieczysław Kotłowski.

- Brak jest jakichkolwiek uzgodnień i korespondencji z ZDiZu w sprawie tzw. "buspasów" na odcinku Podwala Przedmiejskiego. Trudno więc odpowiadać na pytania i propozycje, które nie padły - mówi Alina Żarnoch-Garnik z ZTM Gdańsk.

W obecnej sytuacji, gdy przystanek autobusowy Brama Wyżynna przeniesiono w pobliże Biblioteki Wojewódzkiej na Targu Rakowym tzw. "buspas" przydałoby się także na Podwalu Grodzkim zobacz na mapie Gdańska - od zaplecza Nowego Ratusza do skrzyżowania z węzłem Hucisko. W godzinach szczytu autobusy stoją tam długo na światłach, gdyż skrót ten jest wykorzystywany także przez kierowców innych pojazdów.

- To jest niezły pomysł, warty przeanalizowania - przyznaje dyrektor.

Na przeszkodzie do realizacji tego pomysłu mogą stanąć odmienne plany ZTM-u. Przewoźnik nie jest zadowolony z nowego, tymczasowego umiejscowienia przystanku i oczekuje zmian. - Docelowe trasy linii autobusowych w rejonie Bramy Wyżynnej powinny wrócić do układu stałego. Trasa przez Targ Sienny jest dłuższa i - co za tym idzie - niestety także kosztowniejsza - przyznaje rzeczniczka. - Rozważamy dwa inne warianty organizacji ruchu, które naszym zdaniem usprawniłyby komunikację na ul. Wały Jagiellońskie. Pierwszy z nich jest związany z wydłużeniem bliższej (patrząc od strony Dworca Gł. PKP) zatoki przystankowej "Brama Wyżynna", drugi natomiast z modyfikacją organizacji ruchu na Węźle Unii Europejskiej.

Póki co zmiany, jakie wymusił remont Podwala Przedmiejskiego na węźle Unii Europejskiej będą wciąż obowiązywały.

Opinie (246) 4 zablokowane

  • Wystarczy podpatrywać mądrzejszych!!!

    Wystarczy pojechać np. do Holandii, tory tramwajowe są wyasfaltowane i poruszają się po nich autobusy , taksówki i oczywiście tramwaje, pozostałe pojazdy nie mogą nimi jeździć, do tego dochodzą ścieżki rowerowe i nikt tam w takich korkach nie stoi jak u nas!!! Proste?? Proste, tylko pomyśleć trochę trzeba, a z tym u naszych urzędników raczej słabo.

    • 6 0

  • włączam rano radio i słyszę że łostowicka stoi w korku kartuska i armi krajowej też (3)

    a i świętokrzyska i małomiejska podmiejska też zresztą obojętnie która najgorzej w piątek popołudniu tragedia trakt świętego wojciecha też a żukowo rondo tragedia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!zrubcie cos z tym

    • 3 0

    • qnik75 (2)

      Nic się z tym nie zrobi. Na całym świecie są korki pomimo rosnącej infrastruktury. Albo człowiek się przyzwyczaji albo zacznie rezygnować z samochodu. A przede wszystkim przestanie się w takim tempie rozmnażać.

      • 0 1

      • Gdzie jest ta rosnąca infrastruktura? (1)

        Bo np. drogi dojazdowe do Gdańska z Żukowa (kartuska) czy też Kolbud (Świętokrzyska) to już przed wojną były. O nowych drogach w ramach rosnącej infrastruktury nic nie wiem, chyba że coś przeoczyłem.

        • 2 0

        • darthmarhev

          No jasne że były. A na świecie infrastruktura się rozrasta i korki też. Poza Skandynawią, gdzie jest mała gęstość zaludnienia korków jest pełno. Dlatego budowa dodatkowych dróg rozwiąże probem jedynie w krótkim czasie.
          Poza tym gdzie budować drogi w Centrum Gdańska? Zawsze będą wąskie gardła skoro wszyscy chcą wszędzie mdopjechac samochodem.

          • 0 2

  • PAS DLA AUTOBUSÓW BARDZO POTRZBNY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    PASAŻER 112 I 186
    TAK JEST W CYWILIZOWANYCH KRAJACH

    • 1 1

  • ja już nie wierzę urzędasom w (1)

    przebudowę skrzyżowania ulic powstańców warszawskich i ul bethowena na gdańskim suchaninie na wysokości posesji 79 bo juz zwodza z 2 lata a pozatym coza debil wymyślił bez kolizyjne skrzyzowanie ulic armi krajowej i lostowickiej chodzi o wiadukt nad ulica lostowicka i przy okazji tez wiadukt nad nowo remontowanym odcinkiem lostowicka -nowolipie chodzi o wiadukt nad ul kartuska brawo za myslenie urzedasy poprostu nobel za glupote

    • 0 0

    • oj chlopie na tej krzyzowce nowolipia z kartuska staly kiedys domy a jeden z nich byl moj tuz przy tym zabytkowym mlynie. teraz w tym miejscu jest wylot nowolipia :(

      • 0 0

  • A gdzie Czarna Żmija? (5)

    To są jej tematy

    • 0 1

    • (3)

      u mnie na kolanach :)

      • 0 0

      • ART:) (2)

        To Ty jesteś tym jej mężem Anglikiem pilotem?

        • 0 0

        • nie - ART jest moim mężem :) Czarna Żmija przyszła się mnie poradzić w pewnej sprawie (1)

          • 0 0

          • Żanet Kaleta

            I Ty pozwalasz siadać koleżance mężowi na kolanach. Uważaj, bo może coś z tego wyniknąć.

            • 0 0

    • w zoo ;)

      tam ja pokazują ;)

      • 0 0

  • Kiedy policja zacznie wyłapywać tych debili skręcających w lewo w kierunku Biskupiej Górki na skrzyżowaniu pod Urzędem Miejskim.Przydał by się tam jakiś patrol.

    • 0 0

  • urzędasy...

    wyonrazić sobie można lepsze życie w tym kraju ale.....
    ale jest potrzebna jedna zmiana - ustawić wszystkich urzędników w rzędzie i kolejno odlicz do trzech
    z numerem jeden każdy urzęndik wraca do pracy a pozostali z numerami 2 i 3 musza być wypierdol...i na zbity ryj - jak tak będzie zrobione to polska znajdzie się w G8

    • 3 0

  • zakazac...

    zabronic, wyłączyc, nie wjeżdżac, nie wyjeżdżac, zamknąc, nie pozwolic, ukarac

    • 1 0

  • najsamprzód, jak mawiał mój mistrz ze szkolnych warsztatów w stoczni, parę cytatów

    "Drogowcy analizują jak nowe rozwiązania drogowe, powstałe po remoncie Podwala Grodzkiego sprawdzają się podczas powakacyjnego, wzmożonego ruchu."



    "Drogowcy nie zrażeni tym faktem postanowili poczekać z wnioskami do września, kiedy to - paradoksalnie - ruch drogowy powróci do stałego, czyli wysokiego natężenia"



    "- Nie ma na razie decyzji, wciąż wszystko analizujemy – mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego ZDiZ-u. - Zawrotka na wysokości Katowni powoduje znaczne zamieszanie w ruchu. Myślimy nad jej likwidacją"



    "- Brak jest jakichkolwiek uzgodnień i korespondencji z ZDiZu w sprawie tzw. "buspasów" na odcinku Podwala Przedmiejskiego. Trudno więc odpowiadać na pytania i propozycje, które nie padły – mówi Alina Żarnoch-Garnik z ZTM Gdańsk"



    "Gdy remont dobiegał końca, dyrektor zdradził, że na Podwalu planowane jest także stworzenie pasa wydzielonego wyłącznie dla autobusów. Nowa nawierzchnia już od ponad miesiąca cieszy kierowców, a pasa jak nie było tak nie ma. - Decyzja należy do ZTM-u. Na razie nie wypowiedzieli się czy potrzebują takiego rozwiązania – tłumaczy Mieczysław Kotłowski"



    "Na przeszkodzie do realizacji tego pomysłu mogą stanąć odmienne plany ZTM-u."



    teraz trochę statystyki

    w cytatach jest:

    2 x ZDiZ

    3 x ZTM

    2 x kotłowski mieczysław dyrrektor ZDiZ (przyklejony do stałka niczym spaw bolka - uwaga włąsna autora)

    2 x "drogowcy" - nieokreśleni bliżej, aczkolwiek raczej na pewno są to "drogowcy" z ZTM i ZdiZ w stosunku 3:2



    i teraz taki myk: z ZDiZ oraz ZTM zostawić wspólną litere Z jak zakaz pracy i PO prostu wypierdzielić na zbity ryj kolesiów co kase bierą z jednej kieszeni, a sie nie mogą dogadać

    jakby kuźwa ich mać reprezentowali rozbiezne interesy

    jak dupa od s****ia tak ci ludzie są od pracy na rzecz miasta, bo to miasto im płaci

    miasto w postaci mieszkańców ma sie rozumieć

    ja tam nie jestem zmotoryzowany choć byłem, nie mam przyjemności w takiej poj...nej jeździe

    ale czytam komentarze

    jak POwiedział ostatnio guru ekonomii vincent dziurajakcholera - żarty się skończyły

    za stalina wzieliby takich osobników i dali w czape dywersje

    BO TO JEST DYWERSJA

    nie bójmy się POwiedzieć tego głośno:-)

    • 4 0

  • dlaczego przy zieleniaku zapdło sie torowisko?? gdzie gwarancja (1)

    tej inwestycji za 80mln zł, gdzie picwera???

    • 3 0

    • Szkody górnicze

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane