- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (129 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (252 opinie)
- 3 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (81 opinii)
- 4 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (446 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (70 opinii)
Urzędnicy się zastanawiają, a kierowcy wciąż w korkach
Drogowcy analizują jak nowe rozwiązania drogowe, powstałe po remoncie Podwala Grodzkiego sprawdzają się podczas powakacyjnego, wzmożonego ruchu. A autobusy wciąż stoją w korkach, bo urzędnicy nie mogą się dogadać.
Od kilku miesięcy drogowcy wydłużyli maksymalnie zielone światło na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z ul. Okopową
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Wcześniejszy okres próbny nie był do końca miarodajny, gdyż w lecie ruch miejski zwykle spada. Chociaż już wtedy pojawiły się pierwsze oznaki, że nowe rozwiązania rozkorkowując pewne rejony Gdańska, blokują miasto w innych miejscach.
W popołudniowych godzinach szczytu kierowcy jadący z Wrzeszcza na południe przez centrum, natrafiali na korek, który zaczynał się w okolicach niedawno zainstalowanych świateł na skrzyżowaniu Wałów Jagiellońskich z Targiem Siennym
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Drogowcy nie zrażeni tym faktem postanowili poczekać z wnioskami do września, kiedy to - paradoksalnie - ruch drogowy powróci do stałego, czyli wysokiego natężenia.
Podczas remontu, który rozpoczął się w czerwcu, zamknięto także lewoskręt na Węźle Unii Europejskiej i dla kierowców, chcących dostać się z Oruni na trasę W-Z zorganizowano specjalną zawrotkę na ul. Okopowej - na wysokości ul. Bogusławskiego. I jak wynika z analiz to właśnie ten element budzi najwięcej wątpliwości.
- Nie ma na razie decyzji, wciąż wszystko analizujemy - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego ZDiZ-u. - Zawrotka na wysokości Katowni powoduje znaczne zamieszanie w ruchu. Myślimy nad jej likwidacją.
To spowodowałby, że najbliższym miejscem do zawrócenia byłoby - i tak mocno zakorkowane - Hucisko. - To też nie jest dostatecznie dobre rozwiązanie - przyznaje szef drogowców.
Gdy remont dobiegał końca, dyrektor zdradził, że na Podwalu planowane jest także stworzenie pasa wydzielonego wyłącznie dla autobusów. Nowa nawierzchnia już od ponad miesiąca cieszy kierowców, a pasa jak nie było tak nie ma. - Decyzja należy do ZTM-u. Na razie nie wypowiedzieli się czy potrzebują takiego rozwiązania - tłumaczy Mieczysław Kotłowski.
- Brak jest jakichkolwiek uzgodnień i korespondencji z ZDiZu w sprawie tzw. "buspasów" na odcinku Podwala Przedmiejskiego. Trudno więc odpowiadać na pytania i propozycje, które nie padły - mówi Alina Żarnoch-Garnik z ZTM Gdańsk.
W obecnej sytuacji, gdy przystanek autobusowy Brama Wyżynna przeniesiono w pobliże Biblioteki Wojewódzkiej na Targu Rakowym tzw. "buspas" przydałoby się także na Podwalu Grodzkim
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- To jest niezły pomysł, warty przeanalizowania - przyznaje dyrektor.
Na przeszkodzie do realizacji tego pomysłu mogą stanąć odmienne plany ZTM-u. Przewoźnik nie jest zadowolony z nowego, tymczasowego umiejscowienia przystanku i oczekuje zmian. - Docelowe trasy linii autobusowych w rejonie Bramy Wyżynnej powinny wrócić do układu stałego. Trasa przez Targ Sienny jest dłuższa i - co za tym idzie - niestety także kosztowniejsza - przyznaje rzeczniczka. - Rozważamy dwa inne warianty organizacji ruchu, które naszym zdaniem usprawniłyby komunikację na ul. Wały Jagiellońskie. Pierwszy z nich jest związany z wydłużeniem bliższej (patrząc od strony Dworca Gł. PKP) zatoki przystankowej "Brama Wyżynna", drugi natomiast z modyfikacją organizacji ruchu na Węźle Unii Europejskiej.
Póki co zmiany, jakie wymusił remont Podwala Przedmiejskiego na węźle Unii Europejskiej będą wciąż obowiązywały.
Opinie (246) 4 zablokowane
-
2009-09-08 20:20
Wystarczy podpatrywać mądrzejszych!!!
Wystarczy pojechać np. do Holandii, tory tramwajowe są wyasfaltowane i poruszają się po nich autobusy , taksówki i oczywiście tramwaje, pozostałe pojazdy nie mogą nimi jeździć, do tego dochodzą ścieżki rowerowe i nikt tam w takich korkach nie stoi jak u nas!!! Proste?? Proste, tylko pomyśleć trochę trzeba, a z tym u naszych urzędników raczej słabo.
- 6 0
-
2009-09-08 20:22
włączam rano radio i słyszę że łostowicka stoi w korku kartuska i armi krajowej też (3)
a i świętokrzyska i małomiejska podmiejska też zresztą obojętnie która najgorzej w piątek popołudniu tragedia trakt świętego wojciecha też a żukowo rondo tragedia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!zrubcie cos z tym
- 3 0
-
2009-09-08 20:38
qnik75 (2)
Nic się z tym nie zrobi. Na całym świecie są korki pomimo rosnącej infrastruktury. Albo człowiek się przyzwyczaji albo zacznie rezygnować z samochodu. A przede wszystkim przestanie się w takim tempie rozmnażać.
- 0 1
-
2009-09-08 21:01
Gdzie jest ta rosnąca infrastruktura? (1)
Bo np. drogi dojazdowe do Gdańska z Żukowa (kartuska) czy też Kolbud (Świętokrzyska) to już przed wojną były. O nowych drogach w ramach rosnącej infrastruktury nic nie wiem, chyba że coś przeoczyłem.
- 2 0
-
2009-09-08 21:08
darthmarhev
No jasne że były. A na świecie infrastruktura się rozrasta i korki też. Poza Skandynawią, gdzie jest mała gęstość zaludnienia korków jest pełno. Dlatego budowa dodatkowych dróg rozwiąże probem jedynie w krótkim czasie.
Poza tym gdzie budować drogi w Centrum Gdańska? Zawsze będą wąskie gardła skoro wszyscy chcą wszędzie mdopjechac samochodem.- 0 2
-
2009-09-08 20:24
PAS DLA AUTOBUSÓW BARDZO POTRZBNY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
PASAŻER 112 I 186
TAK JEST W CYWILIZOWANYCH KRAJACH- 1 1
-
2009-09-08 20:33
ja już nie wierzę urzędasom w (1)
przebudowę skrzyżowania ulic powstańców warszawskich i ul bethowena na gdańskim suchaninie na wysokości posesji 79 bo juz zwodza z 2 lata a pozatym coza debil wymyślił bez kolizyjne skrzyzowanie ulic armi krajowej i lostowickiej chodzi o wiadukt nad ulica lostowicka i przy okazji tez wiadukt nad nowo remontowanym odcinkiem lostowicka -nowolipie chodzi o wiadukt nad ul kartuska brawo za myslenie urzedasy poprostu nobel za glupote
- 0 0
-
2009-09-08 21:02
oj chlopie na tej krzyzowce nowolipia z kartuska staly kiedys domy a jeden z nich byl moj tuz przy tym zabytkowym mlynie. teraz w tym miejscu jest wylot nowolipia :(
- 0 0
-
2009-09-08 20:40
A gdzie Czarna Żmija? (5)
To są jej tematy
- 0 1
-
2009-09-08 21:01
(3)
u mnie na kolanach :)
- 0 0
-
2009-09-08 21:03
ART:) (2)
To Ty jesteś tym jej mężem Anglikiem pilotem?
- 0 0
-
2009-09-08 23:31
nie - ART jest moim mężem :) Czarna Żmija przyszła się mnie poradzić w pewnej sprawie (1)
- 0 0
-
2009-09-09 10:30
Żanet Kaleta
I Ty pozwalasz siadać koleżance mężowi na kolanach. Uważaj, bo może coś z tego wyniknąć.
- 0 0
-
2009-09-09 21:48
w zoo ;)
tam ja pokazują ;)
- 0 0
-
2009-09-08 20:54
Kiedy policja zacznie wyłapywać tych debili skręcających w lewo w kierunku Biskupiej Górki na skrzyżowaniu pod Urzędem Miejskim.Przydał by się tam jakiś patrol.
- 0 0
-
2009-09-08 21:17
urzędasy...
wyonrazić sobie można lepsze życie w tym kraju ale.....
ale jest potrzebna jedna zmiana - ustawić wszystkich urzędników w rzędzie i kolejno odlicz do trzech
z numerem jeden każdy urzęndik wraca do pracy a pozostali z numerami 2 i 3 musza być wypierdol...i na zbity ryj - jak tak będzie zrobione to polska znajdzie się w G8- 3 0
-
2009-09-08 21:17
zakazac...
zabronic, wyłączyc, nie wjeżdżac, nie wyjeżdżac, zamknąc, nie pozwolic, ukarac
- 1 0
-
2009-09-08 21:31
najsamprzód, jak mawiał mój mistrz ze szkolnych warsztatów w stoczni, parę cytatów
"Drogowcy analizują jak nowe rozwiązania drogowe, powstałe po remoncie Podwala Grodzkiego sprawdzają się podczas powakacyjnego, wzmożonego ruchu."
"Drogowcy nie zrażeni tym faktem postanowili poczekać z wnioskami do września, kiedy to - paradoksalnie - ruch drogowy powróci do stałego, czyli wysokiego natężenia"
"- Nie ma na razie decyzji, wciąż wszystko analizujemy – mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego ZDiZ-u. - Zawrotka na wysokości Katowni powoduje znaczne zamieszanie w ruchu. Myślimy nad jej likwidacją"
"- Brak jest jakichkolwiek uzgodnień i korespondencji z ZDiZu w sprawie tzw. "buspasów" na odcinku Podwala Przedmiejskiego. Trudno więc odpowiadać na pytania i propozycje, które nie padły – mówi Alina Żarnoch-Garnik z ZTM Gdańsk"
"Gdy remont dobiegał końca, dyrektor zdradził, że na Podwalu planowane jest także stworzenie pasa wydzielonego wyłącznie dla autobusów. Nowa nawierzchnia już od ponad miesiąca cieszy kierowców, a pasa jak nie było tak nie ma. - Decyzja należy do ZTM-u. Na razie nie wypowiedzieli się czy potrzebują takiego rozwiązania – tłumaczy Mieczysław Kotłowski"
"Na przeszkodzie do realizacji tego pomysłu mogą stanąć odmienne plany ZTM-u."
teraz trochę statystyki
w cytatach jest:
2 x ZDiZ
3 x ZTM
2 x kotłowski mieczysław dyrrektor ZDiZ (przyklejony do stałka niczym spaw bolka - uwaga włąsna autora)
2 x "drogowcy" - nieokreśleni bliżej, aczkolwiek raczej na pewno są to "drogowcy" z ZTM i ZdiZ w stosunku 3:2
i teraz taki myk: z ZDiZ oraz ZTM zostawić wspólną litere Z jak zakaz pracy i PO prostu wypierdzielić na zbity ryj kolesiów co kase bierą z jednej kieszeni, a sie nie mogą dogadać
jakby kuźwa ich mać reprezentowali rozbiezne interesy
jak dupa od s****ia tak ci ludzie są od pracy na rzecz miasta, bo to miasto im płaci
miasto w postaci mieszkańców ma sie rozumieć
ja tam nie jestem zmotoryzowany choć byłem, nie mam przyjemności w takiej poj...nej jeździe
ale czytam komentarze
jak POwiedział ostatnio guru ekonomii vincent dziurajakcholera - żarty się skończyły
za stalina wzieliby takich osobników i dali w czape dywersje
BO TO JEST DYWERSJA
nie bójmy się POwiedzieć tego głośno:-)- 4 0
-
2009-09-08 21:56
dlaczego przy zieleniaku zapdło sie torowisko?? gdzie gwarancja (1)
tej inwestycji za 80mln zł, gdzie picwera???
- 3 0
-
2009-09-08 22:06
Szkody górnicze
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.