• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urzędnicy się zastanawiają, a kierowcy wciąż w korkach

Michał Brancewicz
8 września 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W tym roku przebudowa Podwala z Łąkową
Z tej części Podwala Grodzkiego oprócz autobusów korzystają także samochody a to powoduje duże korki, szczególnie w godzinach szczytu. Z tej części Podwala Grodzkiego oprócz autobusów korzystają także samochody a to powoduje duże korki, szczególnie w godzinach szczytu.

Drogowcy analizują jak nowe rozwiązania drogowe, powstałe po remoncie Podwala Grodzkiego sprawdzają się podczas powakacyjnego, wzmożonego ruchu. A autobusy wciąż stoją w korkach, bo urzędnicy nie mogą się dogadać.


"Buspasy" na Podwalu Przedmiejskim i Grodzkim:


Od kilku miesięcy drogowcy wydłużyli maksymalnie zielone światło na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z ul. Okopową zobacz na mapie Gdańska. Zlikwidowana została także możliwość jazdy prosto ul. Okopową przez skrzyżowanie z al. Armii Krajowej. Tym samym ruch z Oruni do Wrzeszcza i z powrotem został poprowadzony tunelem. To rozwiązanie zmieniło także trasę kursowania autobusów.

Wcześniejszy okres próbny nie był do końca miarodajny, gdyż w lecie ruch miejski zwykle spada. Chociaż już wtedy pojawiły się pierwsze oznaki, że nowe rozwiązania rozkorkowując pewne rejony Gdańska, blokują miasto w innych miejscach.

W popołudniowych godzinach szczytu kierowcy jadący z Wrzeszcza na południe przez centrum, natrafiali na korek, który zaczynał się w okolicach niedawno zainstalowanych świateł na skrzyżowaniu Wałów Jagiellońskich z Targiem Siennym zobacz na mapie Gdańska i rozciągał się przez Podwale Grodzkie i Błędnik, aż do al. Zwycięstwa.

Drogowcy nie zrażeni tym faktem postanowili poczekać z wnioskami do września, kiedy to - paradoksalnie - ruch drogowy powróci do stałego, czyli wysokiego natężenia.

Podczas remontu, który rozpoczął się w czerwcu, zamknięto także lewoskręt na Węźle Unii Europejskiej i dla kierowców, chcących dostać się z Oruni na trasę W-Z zorganizowano specjalną zawrotkę na ul. Okopowej - na wysokości ul. Bogusławskiego. I jak wynika z analiz to właśnie ten element budzi najwięcej wątpliwości.

- Nie ma na razie decyzji, wciąż wszystko analizujemy - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego ZDiZ-u. - Zawrotka na wysokości Katowni powoduje znaczne zamieszanie w ruchu. Myślimy nad jej likwidacją.

To spowodowałby, że najbliższym miejscem do zawrócenia byłoby - i tak mocno zakorkowane - Hucisko. - To też nie jest dostatecznie dobre rozwiązanie - przyznaje szef drogowców.

Gdy remont dobiegał końca, dyrektor zdradził, że na Podwalu planowane jest także stworzenie pasa wydzielonego wyłącznie dla autobusów. Nowa nawierzchnia już od ponad miesiąca cieszy kierowców, a pasa jak nie było tak nie ma. - Decyzja należy do ZTM-u. Na razie nie wypowiedzieli się czy potrzebują takiego rozwiązania - tłumaczy Mieczysław Kotłowski.

- Brak jest jakichkolwiek uzgodnień i korespondencji z ZDiZu w sprawie tzw. "buspasów" na odcinku Podwala Przedmiejskiego. Trudno więc odpowiadać na pytania i propozycje, które nie padły - mówi Alina Żarnoch-Garnik z ZTM Gdańsk.

W obecnej sytuacji, gdy przystanek autobusowy Brama Wyżynna przeniesiono w pobliże Biblioteki Wojewódzkiej na Targu Rakowym tzw. "buspas" przydałoby się także na Podwalu Grodzkim zobacz na mapie Gdańska - od zaplecza Nowego Ratusza do skrzyżowania z węzłem Hucisko. W godzinach szczytu autobusy stoją tam długo na światłach, gdyż skrót ten jest wykorzystywany także przez kierowców innych pojazdów.

- To jest niezły pomysł, warty przeanalizowania - przyznaje dyrektor.

Na przeszkodzie do realizacji tego pomysłu mogą stanąć odmienne plany ZTM-u. Przewoźnik nie jest zadowolony z nowego, tymczasowego umiejscowienia przystanku i oczekuje zmian. - Docelowe trasy linii autobusowych w rejonie Bramy Wyżynnej powinny wrócić do układu stałego. Trasa przez Targ Sienny jest dłuższa i - co za tym idzie - niestety także kosztowniejsza - przyznaje rzeczniczka. - Rozważamy dwa inne warianty organizacji ruchu, które naszym zdaniem usprawniłyby komunikację na ul. Wały Jagiellońskie. Pierwszy z nich jest związany z wydłużeniem bliższej (patrząc od strony Dworca Gł. PKP) zatoki przystankowej "Brama Wyżynna", drugi natomiast z modyfikacją organizacji ruchu na Węźle Unii Europejskiej.

Póki co zmiany, jakie wymusił remont Podwala Przedmiejskiego na węźle Unii Europejskiej będą wciąż obowiązywały.

Opinie (246) 4 zablokowane

  • Trasa Sucharskiego wraz z tunelem- jedyne rozwiazanie dla zakorkowanego Gdanska!!

    Drodzu wladczy naszym miastem tedy droga.

    • 2 0

  • DLACZEGO AUTOBUSY NIE PRZYJEŻADŻAJĄ NA CZAS :(((

    ILE TO MOŻNA CZEKAĆ NA PRZYSTANKU NA AUTOBUS.
    MIESZKAM NA CHEŁMIE I MIESIĄC TEMU NA AUTOBUS LINII 108 CZEKAŁAM 45MINUT!!!!!
    AUTOBUS MIAŁ PRZYJECHAĆ O GODZINIE 15 : 05 A PRZYJECHAŁ O GODZINIE 15 :50 !!!!!
    JAK TAK BĘDZIE DALEJ TO CHYBA LEPIEJ BĘDZIE CHODZIĆ PIECHOTĄ!!!!!

    • 3 2

  • jest wyjście

    Trzeba zacząą od szybkiej wymiany urzędników.To są darmozjady które nie maja wizji, bo boją się wyzwań.Wystarczy popatrzeć i posłuchać ich wodza i wszystko jasne

    • 1 0

  • Dlaczego zamknięto przejazd

    Wciąż nierozumiem idei zamknięcia przejazdu na wprost z Podwala w kierunku Traktu św. Wojciecha (przecinając Armii Krajowej). Ogromny korek jaki tworzy się przed skrętem w Armii jest chyba najtragiczniejszą pomyłką nowego "rozwiązania". I po co to wszystko było? Może mi ktoś wyjaśni.

    • 1 1

  • zakaz wjazu dla GKA,GKS,GPU.GTC,GND,GWE i koniec z korkami (4)

    ostatni raz podpowiadam!!!!!!!!

    • 7 10

    • A TY Z JAKIEGO c***CZKOWA JESTES,BURAKU?

      • 1 0

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Kultura jazdy ma się nijak do rejestracji.

      Jednak im droższe lub większe auto i mocniejszy silnik to kierowcę bardziej rozrywa energia na drodze. Tacy kierowcy wychodząz założenia, że są sprytniejsi od innych. Tymczasem łamiąc przepisy, dają wyraz swojej głupoty i niskiej kultury osobistej. Codziennie widzę takie sytuacje. Klasyka to skręcanie z innego pasa i ruszanie spod świateł z pasa skręcającego na wprost. Być debilem, to jest prosta sprawa. Tylko co by było, gdyby zostały na drodze same debile? Oczywiście, można powiedzieć- jak w życiu, tacy ludzie żerują na innych. Jednak ja jestem spokojny. Wiele razy widziałem debila w rowie, albo na drzewie. Ten typ kierowcy "doskonałego" myli się tylko raz. Wiele razy zajeżdża nam drogę przed maską naszego auta. Natomiast w zamian otrzymuje od losu jedną maskę - pośmiertną, na której jest zarejestrowane ostatnie zdziwienie.

      • 2 0

    • zadowolony

      A ja Ci ostattni raz mówię. Nie znasz tych z rejestracjami TLW, LTM, DJ i SBL. To są dopiero aparaty, a Ty się czepiasz GKA, GKS, GPU i innych.
      A widziałeś kiedyś buraków z departamentu 44 we Francji, Rumunów z HD i AR oraz Macedończyków z OH? No to jak nie widziałeś to masz szczęście, bo GKA, GKS i GPU to przy nich pikuś, pan Pikuś.

      • 0 0

  • Jestem ekspertem od spraw budowy skrzyżowań (3)

    Czekam na pytania

    • 2 0

    • Raczej prosze napierac na budowe tunelu i Trasy Sucharskiego to rozwiaze w duzej mierze problem kierowanych na Podwale (2)

      tirow!!!!

      • 0 0

      • (1)

        tam jest grząskie PO-dłoże - z budyniu.

        • 0 1

        • Polityka nie ma z tym nic wspólnego. Co Wy ciągle z tą polityką.

          • 1 0

  • Michał Brancewicz

    K mac Gryzipiórku !!!!

    myśl co piszesz !!! Był remont Podwala Przedmiejskiego a nie Grodzkiego !!! Nawrotka BYŁA ale na wysokości CHMIELNEJ !!!

    No coment !!!!

    • 2 1

  • ŚMIEJEMY SIĘ WSZYSCY Z KACZORÓW I PISU TYM CZASEM GDYBY SIĘ

    BARDZIEJ PRZYJRZEĆ SPRÓBUJCIE WŚRÓD SWYCH PRZYJACIÓŁ SKRYTYKOWAĆ PLATFORMĘ NATKNIECIE SIĘ NA STRASZNĄ AGRESJĘ CO ZASTANAWIA JA NIE JESTEM ZA PISEM TYLKO ZA INNĄ ALTERNATYWĄ NIŻ (PO I PIS ) RAZEM WZIĘTE CHCĘ BY W POLSCE NAPRAWDĘ ZACZĘŁY SIĘ ZMIANY BY MŁODZI LUDZIE MOGLI WREŚCIE PRZEBIĆ SIĘ PRZEZ TEN MUR, JUŻ CZAS NA ZMIANY CZAS NA NOWYCH LUDZI ANI Z PISU ANI Z PO ANI Z SLD I PSL TYLKO NOWA ZUPEŁNIE PARTIA MŁODYCH KOMPETENTNYCH LUDZI MOŻE UZDROWIĆ NASZĄ CHORĄ DEMOKRACJĘ.

    • 5 1

  • czy to ja jestem debilem czy ten kto to napisal?

    "kierowcy jadący z Wrzeszcza na południe przez centrum, natrafiali na korek, który zaczynał się w okolicach niedawno zainstalowanych świateł na skrzyżowaniu Wałów Jagiellońskich z Targiem Siennym zobacz na mapie Gdańska i rozciągał się przez Podwale Grodzkie i Błędnik, aż do al. Zwycięstwa"

    w jaki sposob jadac z wrzeszcza na poludnie mozna dojechac do al. zwyciestwa?

    • 3 0

  • (3)

    korki byly są i będą i nic się nato nie poradzi a jak oni to zrobią to wtedy się zobaczy .

    • 0 1

    • (2)

      Korki są i będą i nawet wydłużenie zielonego światła nic nie pomoże gdyż kierowcy stojący na światłach np . jako dziesiąty to tak wolno rusza że całe to wydłużenie światła przemija na próżno. I zamiast na zielonym świetle przejechać 20 aut przejeżdża zaledwie 8 do 12 max.
      Mamy wszyscy coraz bardziej dynamiczne auta ale wykorzystać to w dobrym znaczeniu nie potrafimy. Większość z kierowców to mistrzowie prostej i brawury.

      • 2 0

      • bo u nas to jest tak czerwone stoi zółte myśli zielone zastanawia się i po chwili bieg i rusza i tak 4-5 samochodów mniej przejechało na światłach, inni z kolei czerwone stoi i zastanawia się zółte gaz do dechy i rusza a wtedy jedno wielkie buuum bo przeciwnik jeszcze na czerwonym a może się zdąży.

        • 1 0

      • jeden taki

        Dochodzi do tego całkowita desynchronizacja świateł. Tylko w Polsce nie ma zielonej fali.
        W BG, RO, SRB i MK na ten przykład przy swiatłach zielonych i czerwonych podawany jest czas do końca palenia się danego światła. Dlaczego nasze urzędasy nie mogą tego wdrożyć?

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane