• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: skończony, ale krytykowany

Patryk Szczerba
17 listopada 2023, godz. 07:00 
Opinie (704)
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni

Prace na węźle Karwiny zostały zakończone.

Oficjalnie prace na węźle KarwinyMapka zostały zakończone, ale przedstawiciele Gdyńskiego Dialogu twierdzą, że po podpisaniu aneksu do umowy zaniechano łącznie prac o wartości 11,6 mln zł. Sprawą chcą zainteresować Najwyższą Izbę Kontroli. Władze Gdyni odpowiadają, że odbyły się już kontrole. Nieprawidłowości nie było, a potwierdzeniem, że inwestycja została odpowiednio wykonana, jest decyzja marszałka województwa, który kilka dni temu zaakceptował wykonany zakres projektu węzła Karwiny.




Jak oceniasz wykonane na węźle Karwiny prace?

Na początku listopada władze Gdyni oficjalnie poinformowały o zakończeniu prowadzonych przez firmę MTM prac na węźle Karwiny, dodając, że trwają procedury odbiorowe.

Węzeł Karwiny: władze Gdyni informują o pracach odbiorowych



- Gdy wszystkie procedury będą zakończone, inwestycja zostanie formalnie przekazana do użytku. Powinno to nastąpić za ok. 7 tygodni od zakończenia prac, czyli pod koniec grudnia 2023 r. - mówił Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Inwestycja miała być gotowa w pierwszej połowie 2023 r. Opóźnienia tłumaczono koniecznością zmiany dokumentacji projektowej i oczekiwaniem na kolejne pozwolenia na budowę.

- Ze względu na szeroki zakres inwestycji jednocześnie wykorzystywanych było kilka projektów, zależnych od siebie. Złożoność prac i ogromna liczba kolizji w infrastrukturze podziemnej spowodowała wydłużenie realizacji tego zadania. Stąd aneksowanie umowy z wykonawcą przez gminę oraz nowy harmonogram. Na przeszkodzie stało także to, że Energa nie usunęła kolizji wzdłużnych na całym odcinku budowy, tj. od Górniczej do Racławickiej wraz z ulicą Strzelców. Praktycznie na całym obszarze węzła Karwiny wiele robót spowolniło tempo lub musiało zostać przerwane - dodawał podwładny wiceprezydenta Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta Gdyni.
Koniec prac na węźle Karwiny. Trwają już odbiory Koniec prac na węźle Karwiny. Trwają już odbiory

Węzeł Karwiny: jakie prace wykonano?



W komunikacie na stronie miasta informowano, że przebudowa objęła przebudowę skrzyżowań wraz z udogodnieniami dla rowerzystów i pieszych. W najbliższych dniach powstanie parking typu park&ride, na którym znajdzie się miejsce dla 140 samochodów i motocykli (w tym 20 osób poruszających się na wózkach inwalidzkich). Miejsca postojowe będą także dla rowerzystów. Powstanie parking dla 50 rowerów oraz 600 m dróg dla rowerowych.

Do tego zakończono budowę 3 km buspasów oraz zainwestowano w nowe oświetlenie i zieleń. Ostateczny zaprezentowany koszt inwestycji to 98 982 658,80 zł brutto.

Inwestycji postanowili przyjrzeć się działacze Gdyńskiego Dialogu, którzy przestudiowali harmonogram prac ustalony z wykonawcą. Ich zdaniem wiele elementów węzła nie powstało. Kluczowym był podpisany w maju aneks, przedłużający prace do listopada. Wiosną poziom zaawansowania prac budowlanych wynosił jednak zaledwie ok. 65 proc.

Gdyński Dialog: zaniechano prac na kwotę blisko 12 mln zł



- Prezydent Marek Łucyk zdecydował więc o podpisaniu z wykonawcą aneksu nr 4 w dniu 31 maja 2023 r., czyli 3 tygodnie po pierwotnym terminie zakończenia pracy. Aneks ten wprowadził nowy termin zakończenia prac na 3 listopada 2023 r. oraz... dość drastycznie zmienił zakresu prac w ramach inwestycji - mówią przedstawiciele Gdyńskiego Dialogu.
Wyszczególnione przez Gdyński Dialog prace, których nie zrealizowano. Wyszczególnione przez Gdyński Dialog prace, których nie zrealizowano.
Dodają, że w toku kontroli Gdyńskiego Dialogu okazało się, że zaniechano łącznie prac o wartości 11,6 mln zł. Z zakresu zniknęły m.in.:

  • przebudowa ulicy Sopockiej,
  • budowa parkingu park&ride przy PKM Karwiny,
  • budowa pętli autobusowej przy PKM Karwiny.




Dopłata za utrzymanie placu budowy



- Z pierwotnie planowanych 101,7 mln zł zapisanych w umowie z wykonawcą pozostało 90,2 mln zł. Żeby te pieniądze nie przepadły, a właściwie można też przypuszczać, że po to, by zwykli mieszkańcy się nie zorientowali, administrujący Gdynią zdecydowali się zlecić wykonawcy dodatkowe prace o wartości 7,8 mln zł. Na papierze zatem finalna różnica w kwocie nie jest więc duża: było 101,7 mln złotych, a jest 99,1 ml zł - twierdzi Bartłomiej Austen z Gdyńskiego Dialogu.
Działacze federacji dodają, że po tym, gdy wykonawca nie dotrzymał majowego terminu prac, miasto - zamiast rozpocząć naliczanie kar umownych - zdecydowało się... dopłacić firmie MTM 1 148 176 zł. Powodem uzasadniającym dopłatę jest to, że przez dodatkowe 6 miesięcy, między majem a listopadem, wykonawca musi utrzymać plac budowy.

Budowa parkingu nie została ukończona. Budowa parkingu nie została ukończona.

"Gdzie jest parking park&ride?"



Z inwestycji zaczęły "wypadać" też kolejne elementy.

- W maju zdecydowano się zastąpić "jednopoziomowy parking park&ride na 140 miejsc" czymś, co nazwano w harmonogramie "parking Korzenna 1". Co ciekawe, z pierwotnego projektu parkingu park&ride zniknęły systemy zliczania miejsc postojowych, płatnego parkowania oraz monitoringu. Nie będzie też tablic informacyjnych. Łącznie zrezygnowano w ten sposób z prac o wartości 1,6 mln zł. W ich miejsce wprowadzono nowy parking Korzenna 1, którego budowa zakłada wyłącznie prace drogowe oraz wykonanie oświetlenia. Powyższych systemów zliczania miejsc, płatnego parkowania czy monitoringu nie ujęto. Jednak jego koszt ma wynieść 1,8 mln zł, czyli o 200 tys. zł drożej - relacjonują działacze federacji, dodając, że mają poważne wątpliwości, czy prace zostaną zakończone do grudnia.
W aneksie pojawiły się też trasy rowerowe wzdłuż ulic Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Zdaniem Gdyńskiego Dialogu pierwotnie miało ich nie być i w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) wyraźnie jest napisane, że przetarg ich nie obejmuje.

Powstały dodatkowe kilometry dróg rowerowych. Powstały dodatkowe kilometry dróg rowerowych.

Drogi buspas i drogi rowerowe



- Za łącznie ok. 1 km długości dróg rowerowych płacimy 1,4 mln zł. Tak, to my mieszkańcy dołożyliśmy się do węzła przesiadkowego, który, jak się okazuje, wcale węzłem przesiadkowym nie jest - komentuje Aleksandra Kosiorek, kandydatka Gdyńskiego Dialogu na prezydenta Gdyni.
Kolejnym elementem jest 150-metrowy buspas na odcinku ul. Zapolskiej i Małe Karwiny.



- Na mocy aneksu został zbudowany za kwotę 639 tys. zł. To bardzo drogi buspas, bo jego zaledwie 1 m kosztował nas aż 4,3 tys. zł - komentuje Austen.
Nie będzie też przebudowy skrzyżowania z Sopocką i budowy pętli autobusowej.

- Zrezygnowano z tych inwestycji, podpisując z wykonawcą aneks w maju - twierdzą przedstawiciele federacji, która składa w sprawie węzła wniosek do Najwyższej Izby Kontroli o przeprowadzenie kontroli.

Odpowiada Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji



Postępowanie przetargowe przewidywało formułę: zaprojektuj i wybuduj. Oznaczało to, że wskazane w Programie Funkcjonalno-Użytkowym (PFU) obszary, elementy układu drogowego czy zagospodarowania terenu ujęte w dokumentacji podstawowej biura projektowego Transprojekt Gdańsk podlegały przeprojektowaniu i uzyskaniu przez wykonawcę robót nowych uzgodnień z gestorami sieci i zamiennej decyzji ZRID.

W wyniku braku uzgodnień z PKP dotyczących nowych rozwiązań projektowych gmina była zmuszona do odstąpienia między innymi od: przebudowy fragmentu ulicy Strzelców (ok. 100-metrowy odcinek od ul. Wielkopolskiej), skrzyżowania ulic Sopocka, Wielkopolska, Strzelców oraz budowy pętli odstawczej dla pojazdów komunikacji zbiorowej.

Ponadto w zakresie umowy z MTM na tę inwestycję odbyły się już kontrole, które nie wykazały nieprawidłowości. Środki z Unii Europejskiej nie są zagrożone, Zarząd Województwa Pomorskiego na posiedzeniu 9 listopada 2023 r. zaakceptował wykonany zakres projektu węzła Karwiny, co pozwala na rozliczenie dofinansowania inwestycji.


Węzeł Karwiny: więcej informacji

Miejsca

Opinie (704) ponad 20 zablokowanych

  • Dąbrowa -farba i kicha .Witomino -farba i kicha Karwiny farba i kicha A gdzie obwodnica Witomina Całe trójmiasto zadłużone (1)

    • 21 5

    • A gdzie a gdzie a co z ...

      długi długi długi, sami złodzieje i reptalianie

      • 3 2

  • Rumia przegoniła Gdynię (1)

    Jak to się dzieje, że inwestycje w Rumi toczą się szybciej, nie trwają latami i w jakiś sposób są przemyślane.
    Gdynia to powoli robi się stan umysłu. Wciskanie kitu Mieszkańcom, że wymiana nawierzchni oraz bezmyślne zwężenie jezdni w "górę" do jednego pasa ma jakikolwiek sens - może konkurować tylko z propagandą Rosji sowieckiej.

    Generalnie całkowicie nieprzemyślana, źle prowadzona i bardzo droga inwestycja, która nie osiągnęła żadnych celów poza paraliżem miasta na dwa lata.

    • 23 5

    • Brawo!!

      • 2 2

  • Ten remont to brak szacunku władz do mieszkańców Gdyni!

    Jak w temacie, 100 mil wyrzucone w błoto, najważniejsze czyli pętla sopocka i most nieruszone. Szczurki i Kucyki do dymisji a rozliczymy się przy wyborach!

    • 31 5

  • Kto robił ten remont, Czy urzędnicy oglądają tylko wizualizacje? (4)

    Remont i jego proces prowadzenia stwarza wrażenie, że inwestycją zarządzali urzędnicy z Warszawy a nie z magistratu Miasta, który jest położony 10 min jazdy samochodem lub nieco ponad 20 min rowerem.

    Jestem pewien, ż wszyscy radni, urzędnicy i Prezydent Miasta chyba mieszkają na Świętojańskiej, skoro nie wiedzą co narobili na ul. Wielkopolskiej. Chyba nigdy tam nie byli, ograniczając się tylko do wizualizacji.

    To kolejna gigantyczna wtopa Miasta, Może nie taka jak airport ale mimo wszystko wtopa.

    • 18 5

    • (3)

      Nie, żadna wtopa. To zwykłe zerowe zrozumienie oraz ignorancja komentujących.

      • 4 10

      • Ameba z UM? (1)

        Kawka i do domu a nie pisanie głupot pod premie!!!

        • 10 3

        • TRoll z Dialogu?

          głupoty wypisujecie cały dzień od 7:00 w komentarzach, wszystko na jedno kopyto

          • 2 6

      • Komentujący winni.

        • 0 0

  • Kto to zaprojektował? (2)

    Wywalone ponad 100 mln zł przy praktycznie zerowym efekcie. Sorry nie zerowym. Będzie gorzej jak było przed epoką kubła farby i pędzla. Korki przed Strzelców, za krótkie lewoskręty i prawoskręry, likwidacja zielonych strzałek.... po prostu brawo.

    Wystarczyło położyć nowy asfalt, zadbać o trawniki. Kwota byłaby krotnie niższa a czas "remontu" pewnie zamknąłby się w 3 miesiącach.

    • 21 5

    • (1)

      A jakby stara rura z centralnym ogrzewaniem pękła pod nowym asfaltem to byś pierwszy płakał, czemu przy remoncie nie została wymieniona. Prawda?

      • 3 9

      • A co - to jedyne stare rury CO w mieście? Jakby pękła, to by się ją naprawiło - w czym problem? 10razy taniej było wymienić tylko nawierzchnię a reszty po prostu nie psuć. Ta inwestycja, za takie pieniądze kompletnie nie miała sensu, widać to doskonale po efektach. Chyba, żeś upośledzony, to sorry.

        • 5 1

  • I 100 mln poszło w piz.u (8)

    A korki jak były tak zostały

    • 23 5

    • przesiądź się do autobusu (6)

      to nie będzie korków

      • 3 11

      • Ignorant (2)

        Autobus miałby sens tylko wtedy, gdyby była SIEC buspasów i częste kursy tworzące SIEĆ połączeń. Po ostatniej optymalizacji kosztowej i cięciach kursów/linii o czym bredzisz???

        • 8 2

        • (1)

          Buspasy buduje się tam, gdzie są potrzebne. Autobusy przycina się tam, gdzie nikt nie jeździ. O jakiej sieci ty bredzisz, po co budować buspasy tam, gdzie nie są potrzebne? Wzdłuż Zwycięstwa też byś chciał?

          • 1 6

          • Nikt nie jeździ z Oksywia i Obłuża do Gdyni, dlatego zlikwidowano linia 182, a 109 i 152 jeżdżą jeden za drugim i potem przerwa

            • 0 0

      • wczoraj widziałam zachętę do ZKM (1)

        Godz 16. Lało jak z cebra, 4 stopnie ciepła i stała kobiecina z wózkiem na przystanku bez wiaty, na Wielkopolskiej przed Amiciem, Buspas był a jakże ale Kucyk nie dopilnował, żeby były wiaty dla tych co się z ochotą przesiądą do ZKM. Głupia baba mogła wziąć mevo albo rower z przyczepką albo hulajnogę albo z buta. To był sarkazm jakby co.

        • 9 2

        • Tak myślałem, że zmyślasz :)

          • 1 7

      • Gdyby choć 10% kierowców cię posłuchało

        To komunikacją miejską nie dałoby się jeździć z powodu tłoku nie do wyobrażenia

        • 0 0

    • Na osła się przesiądź to nie będzie tłoku w autobusie.

      • 0 2

  • Opinia wyróżniona

    Kwestionuje się najprościej (53)

    Kontrola NIK niczego nie wykaże. Taka przebudowa to projekt. W projektach zdarzają sie różne sytuacje- to nie jest produkcja seryjna. Często zależne od samego zamawiającego, ale pośrednio, skutkujace niemożliwoscią dotrzymania harmonogramu przez wykonawce. Np. brak porozumienia z PLK czy przedłużające się ustalenia z operatorami mediów. Takie rzeczy się poprostu zdażają, nie wynika to z zaniedbań lub złych intencji. Z zewnątrz bardzo łatwo się ocenia, ale najczęściej ocena ta jest wydawana na bazie wiedzy ogólnej, a nie szczegółowej. Wiadomo, że przedłużające się utrudnienia są męczące dla wszystkich, ale na podstawie podejścia wszystkich oceniających, specjalistów, można dojść do wniosku, ze lepiej w naszym mieście nic nie robić bo i tak bedzie żle.
    Abstrachuhjąc od układu drogowego zostało zrobione coś czego nie widać, pochłoneło znaczną część budżetu, a dla funkcjonowania danej dzielnicy jest kluczowe- uzbrojenie podzemne- a to jest zakres, który sam z siebie nie zostałby objęty dofinansowaniem.
    Dla jasności, nie jestem nikogo obrońcą, tylko sugeruję zmienić minimalnie punkt podejscia. Na codzień pracując projektowo, nie w tej branży, ani powiązanej z nia, widzę to zupełnie inaczej niż grono specjalistów z różnych portali. Fundusze również sa ograniczone- gdyby nie istniały bariery mielibyśmy idealny świat.

    • 70 154

    • Daj spokój (4)

      nie dyskutuj z trolami z zerową wiedzą. Oni przyszli tu tylko szczuć na podstawie miernego artykułu

      • 17 44

      • napisał szczurowo-kucykowy trol (2)

        • 32 14

        • ale prawdę napisał

          • 16 21

        • W sumie kierowcy w Trójmieście na wszelkie sygnały o tym, że nie wszyscy podzielają ich punkt widzenia

          Mają jedną odpowiedź: milcz pracowniku urzędu. Ciekawe, kiedy zauważą, że takie podejście do współmieszkańców już obróciło się przeciwko nim - w mojej okolicy przy konsultacjach w sprawie wprowadzenia strefy płatnego parkowania ludzie gremialnie byli za. Buspasy też by nie miały priorytetu, gdyby nikt ich nie chciał. I to się tylko nakręci, bo samochód jest raptem jednym z czterech głownych sposobów komunikacji w mieście, a niektórzy traktują go jakby był jedyny

          • 2 11

      • Nie na podstawie artykułu

        Tylko na podstawie testów z tej przebudowy.To jakaś porażka i totalna amatorka .Jest gorzej niż przed remontem

        • 8 2

    • po co ruszali z remontem skoro nie mieli uzgodnien? (6)

      • 29 14

      • (5)

        Bo jęczałbyś że nie remontują bo kasa z UE by przepadła.

        • 18 29

        • czyli byle co, byle jak... (4)

          byle z dotacja nie bylo problemu...

          Ale o dotacji wiadomo od poczatku, wiele lat temu. I co? Nadal nie ma ustalen i uzgodnien?

          Rumia wybudowala wezel z tunelem, ktory zdaniem Gdyni nie mial prawa powstac.

          Bo sie nie da...

          • 18 10

          • Ordynarne kłamstwo (3)

            I tyle w temacie.

            • 7 12

            • nie powstał?! (1)

              mam omamy?

              • 9 7

              • Masz

                • 0 3

            • Ordynarne kłamstwo to słychać za każdym razem jak szczur otworzy pysk

              • 0 0

    • Parking (1)

      Nie ma parkingu ale rośnie obok osiedle, przypadek? Tu nie ma teorii spiskowej, betonoza gorsza jest od samochodozy

      • 18 8

      • No, ale parking osiedle obok będzie miało swój.

        • 11 4

    • Problem z tą inwestycją jest taki, że powinna być uwalona już na etapie założeń.

      • 16 11

    • Kto nam odda za benzynę? (15)

      Dwa lata stania w korkach a potem okazuje się, że jednak nie zrobiono wszystkiego. To jakaś kpina. Szczurek do dymisji.

      • 24 11

      • skoro wolałeś dwa lata stać w korku zamiast przesiąść się do autobusu (13)

        to najwidoczniej taki stan rzeczy ci odpowiadał

        • 14 23

        • Tego co też stał w korku? (7)

          • 22 9

          • tego co by nie stał, gdyby choć co 5-ty się do niego przesiadł (6)

            • 10 9

            • gdyby się co 500ny przesiadł (5)

              to ten autobus by się zapchał, skoro właściwie już zapchany był

              • 8 5

              • Ostro przeceniasz liczbę kierowców w mieście w stosunku do liczby jeżdżących KM (4)

                Płakałeś o zwrot za benzynę - siedząc w autobusie byś dodatkowej nie spalił.

                • 3 6

              • (2)

                Najpierw mówicie że w Trójmieście jest więcej aut niż gdzie indziej na świecie, aby zaraz napisać że.... przecenia się liczbę kierowców. Ratuszowa logika w akcji.

                • 4 3

              • Bo jest. Więcej osób jeździ samochodem osobowym, niż komunikacją miejską (1)

                W dojrzałych metropoliach unijnych jest odwrotnie. Ale to nie jest nawet 2x więcej, nie mówiąc już o kilkadziesiąt (vide "co 500-ny"). W Gdańsku udział ruchu samochodowego to 42% - bardzo dużo, w Gdyni jeszcze więcej. Ale jakby nie patrzeć, to, że się ma najwyższy słupek nie daje większości i z tworzenia rządu nici.

                • 1 5

              • W Gdyni 48% to było przed pandemią

                A ZKM absolutnie nie pali się do zrobienia nowych badań mobilności. Może dlatego, że musiałoby się skończyć skamlenie o mniejszości kierowców terroryzujących wszystkich dookoła.

                • 0 0

              • W punkt

                Wg badań tylko 25% ludzi przemieszcza się na tej trasie ZKM .I ten procent się ciągle zmniejsza.Powinno się myśleć też o tych 75%

                • 1 0

        • Autobusy też stały w koru (1)

          • 6 7

          • bo nie przesiadłeś się do nich

            • 7 5

        • Korki dla wszystkich

          Autobusy też stały w korkach. Ludzie wysiadali na trasie z autobusów i szli na piechotę.

          • 3 1

        • Nigdy nie będe jezdził autobusem (1)

          Nie po to pracowałem tyle lat na samochód dobry żeby teraz czekać chodzić na piechotę na przystanki kawał drogi i kwitnąć na nich .

          • 4 2

          • Syndrom biednego społeczeństwa

            wydawać więcej niż 3 pensje na narzędzie (bo tym jest samochód) to głupota.

            • 1 5

      • zgadzamy sie- Szczurek do dymiski natychmiast....miasto jest zniszczone....gdzie są pieniądze za remonty itd...kontrola

        • 6 4

    • No pewnie. Masz w projekcie blok mieszkalny.

      Trochę go zmieniasz i wychodzi wiata przystankowa. No przecież co za różnica, mogła się zdarzyć... XD

      • 11 2

    • to jak robia to inni? (8)

      Erystyczne pytanie, przyznaje.
      Ale cos jest na rzeczy, skoro w Gdyni nie udaja sie przedsiewziecia, ktore gdzie indziej sa "produkcja seryjna".

      Tak jak tunel w Rumi, ktorego zdaniem Gdyni, nie da sie zrobic.

      • 10 7

      • (7)

        Wymyślasz sobie jakieś teorie i powtarzasz. Po co?

        • 5 8

        • to nie są teorie (6)

          to praktyka...

          Teoretyzuje Gdynia, pod swoje interesy...
          Bo nie w kompetencjach, bo PKP, bo PLK, bo wszyscy święci...

          • 10 5

          • Okaż elementarną uczciwość i przytocz również konteksty, w których wskazywana jest PLK jako wiodąca. (3)

            Bo tak jak teraz to tylko lejesz pomyje.

            • 4 4

            • W tej Rumi coś mają poza tym tunelem, że zawsze takie brandzlowanie? (2)

              Gdynia ma 14 bezkolizyjnych przecięć infrastruktury drogowej i kolejowej. Jakieś miesięcznice otwarcia każdego z nich może robić? A na budowie przecięcia nr 15 to może niech cały czas telewizja stoi

              • 2 6

              • Gdynia jest jakieś 5-6 razy większa niz Gdynia

                I jest kolejowym węzłem komunikacyjnym.
                Nic więc dziwnego, że ma skrzyżowania bezkolizyjne... Zbudowane w przeważającej większości w bardzo odległych czasach.
                Jednak te, które pozostały kolizyjne, są mocno kłopotliwe i wskazują na brak zainteresowania miasta tym problemem.

                • 3 0

              • Spokojnie

                To ten pacjent co liczy Spółdzielczą i Bernadowską jako bezkolizyjne przecięcia.

                • 0 0

          • Rumia a Gdynia (1)

            Nie można porównywać tych dwóch przypadków, usytuowanie jest zupełnie inne. W Gdyni mamy totalnie płasko. Dostosowanie układu, żeby stało się to możliwe to niewyobrażalne kwoty. Nie mówie, że w Rumi było tanio, ale ukształtowanie terenu było bardziej sprzyjające.

            • 0 5

            • W Rumi sprzyjające?

              Droga grubo powyżej torów...

              • 2 0

    • hahaha ograniczone fundusze...na przebudowe ulic w Gdyni- Maly Kacj itd...poszlo przeszło kilka milionow zł. (1)

      • 3 4

      • Ceny

        Chyba nie znacie cen i nie wiecie ile można zrobić za dana kwotę. To nie jest malowanie pokoju śnieżką za 100pln czy remont łazienki robiony przez jednego majstra za 20kpln. To nie działa tak, że jak cegła kosztuje 5pln to wybudowanie domu przez ekipę z 5k takich cegieł to 25kpln + zaprawa murarska.
        Do tego dochodzi aspekt planowania, wielu z Was szanownych komentujacych, wykłada sie przy planowaniu remontu własnegonmieszkania i zalicza proporcjonalnie dużo dłuższe opóźnienia i zmienia zakres bardziej niż w przypadku tak dużej inwestycji. Oczywiście, ze Wy jesteście amatorami, a oni specjalistami, ale zwracam uwage tylko na to, że pomimo licznych komentarzy nie dalibyście rady zrobić tego lepiej, bo po prostu w ogóle, z całym szacunkiem, nie macie wiedzy w tym temacie.

        • 6 4

    • dajmy szansę kontroli NIK (3)

      a nuż coś wykaże, i więcej się taki dramat i żenada nie powtórzy

      • 4 1

      • NIK (2)

        Nic nie wykże. Taka kontrola opiera sie na dowodach, a nie subiektywnych odczuciach i opiniach mieszkańców. To są poprostu opóźnienia i zmiany projektowe. Ale oczywiście, niech skontrolują. Potem nierozumiejący tematu bedą nażekać na NIK, ważne żeby było na co. Taki nasz sport narodowy.
        Żeby nie było- nie uważam, że jest idalnie. Zanikanie buspasu na Wielkopolskiej to nieporozumienie, ale myślę, że z czasem to poprawią. Jaka idea przyświecała rozumiem, ale jest to mega nieergonomiczne.

        • 4 4

        • Nie ma kar umownych dla Mtm (1)

          Termin to był maj 2023. Zakres prac okazał się mniejszy o jakieś 30/35 procent.Sztandarowa przebudowa nie rozpoczęta.Więc termin oddania powinien zostać przesunięty na połowę 2022.Nie ma kar dla wykonawcy.Jest to przestępstwo i straty pieniędzy mieszkańców

          • 4 0

          • Uzgodnienia?

            Ale czy Ty nie rozumiesz, że te kary są nieegzekwowalne ze względu na niedotrzymanie warunków również przez zamawiajacego albo inne podmioty niezależne od wykonawcy- ustalenia z operatorami wszelkich sieci. Z reszta czasami kar się nie egzekwuje celowo- jak kary bedą stosowane oferty przy następnych przetargach będą znacznie wyższe ponieważ zostanie w kontrakt wkalkulowane wyższe ryzyko- trzeba patrzeć na wszystko trochę dalej niz na miesiąc do przodu. A, i to nie znaczy, ze tylko MTM wkalkuluje to większe ryzyko tylko wszyscy- czyli będzie drożej i to znacznie.

            • 1 3

    • Bzdury

      Wydać tyle milonów i utrudnić tylko życie mieszkańcom.To się nazywa niegospodarność,amatorstwo i niekompetencja.Widać że piszesz z Urzędu Miasta i Szczurek Ci kase daje

      • 9 4

    • Zmiany (1)

      A jechał Pan chociaż raz przez " węzeł Karwiny".

      • 0 2

      • Przez węzeł nikt nie jechał jeszcze

        Jak można jezdzić po czymś czego nie ma

        • 6 0

    • Wstyd Urzedniku za takie tłumaczenia (1)

      Miała być budowa nowego węzła ,nie było jej. Takie podstawowe zmiany to normalna rzecz w planie budowy? To tak samo jak: Miałem budować dom,wszystko było już podpisane ,dogadane ale ostatecznie zbudowałem tylko altane ogrodową.

      • 7 1

      • Urzędnik?

        Na całe szczęście pracuję w przemyśle, w prywatnej spółce. Więc niestety tylko płacę podatki, a nie z nich zarabiam;)

        • 0 1

    • Dlaczego z naszych podatków są sponsorowane takie płatne ***** jak ty, zatrudnione przez UM Gdynia, żeby tutaj

      wychwalać słońce Gdyni, wielkiego wodza, Mao Tze Szczur?

      • 1 0

  • szkoda kasy

    władze miasta nie znają się na projektowaniu ulic. To widać na każdej przebudowie. Wszyscy won!!!

    • 10 5

  • Cóż, to jest Miś na miarę naszych czasów... (1)

    tyle miesięcy, a ja dalej nie rozumiem po co ta cała budowa, wystarczyło by wymienić nawierzchnię na nową.

    • 10 5

    • np. po to aby autobus nie stał w korku

      • 6 5

  • a autor tego i nie tylko tego balaganu chce byc dalej Prezydentem miasta. Ten Pan nie ma chyba wstydu, a poziom jego wysokiego mniemania o sobie zahacza o niebiosa.

    • 12 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane