• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Woonerf wyglada super, ale mieszkańcy się wyprowadzają

Piotr Weltrowski
21 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Przebudowa ulicy w sąsiedztwie Monciaka
Przesuń aby
porównać

Otwarcie sopockiego woonerfu dzieli mieszkańców, bo choć estetyka przestrzeni otwartej głównie dla pieszych i rowerzystów większości się podoba, to cała inwestycja zmniejszyła niemal o połowę liczbę miejsc parkingowych w i tak zatłoczonym Dolnym Sopocie. Dla niektórych to tak duże utrudnienie, że decydują się na wyprowadzkę.



Czym należy kierować się reorganizując ruch w centrach miast?

Przypomnijmy, woonerf na ul. ParkowejMapka oraz poprzecznie poprowadzone względem niej ulice otwarto - po trwającej przez kilkanaście miesięcy przebudowie - w zeszły weekend.

Mieszkańcy i turyści zyskali całkowicie nową przestrzeń publiczną, urządzoną w ten sposób, że zniknął podział na jezdnię i chodniki, a piesi mają do dyspozycji całą szerokość pasa drogowego.

Zarazem jednak inwestycja spowodowała zmniejszenie liczby miejsc parkingowych w całym, objętym nią rejonie.

Miejsca parkingowe w rejonie ul. Parkowej:
  • Przed budową woonerfu było ich 122.
  • Po zakończeniu inwestycji jest ich 65.

I to właśnie ten spadek liczby miejsc parkingowych niepokoi część mieszkańców. Zwracają oni uwagę na to, że w Sopocie miejsca parkingowe nie są przypisane do konkretnych budynków. Mieszkańcy mogą wykupić abonament, ale uprawnia on nie do konkretnego miejsca, a jedynie do parkowania w danej strefie. Im mniej zaś w niej miejsc, tym większe prawdopodobieństwo, że to ktoś przyjezdny, turysta, zaparkuje swoje auto i dla mieszkańców nie będzie już wolnych stanowisk.

Co z miejscami parkingowymi dla mieszkańców?



- Pytanie, czy w dłuższej perspektywie nie odstraszy to mieszkańców, a nie przyciągnie osób skupujących mieszkania pod najem krótkoterminowy. Można się chwalić zbudowaniem woonerfu, ale na Zachodzie, gdy takie miejsce się otwiera, stawia się pod nim parking podziemny, albo w inny sposób gwarantuje miejsca parkingowe mieszkańcom - mówi nasza czytelniczka.
Podobnie wypowiada się inny z naszych czytelników, który przyznaje, że niedawno wyprowadził się z ul. Parkowej.

- Dolny Sopot od jakiegoś czasu zmienia swój charakter, pojawia się coraz więcej apartamentów na wynajem. Duże mieszkania w kamienicach zamieniane są na pojedyncze pokoje. Kiedyś w kamienicy przebywało 15-18 osób, dziś 40 osób. Samochodów jest więcej, a miejsc parkingowych mniej - mówi.
Jak dodaje, jak najbardziej popiera wyprowadzenie ruchu samochodowego z dolnej części Sopotu, ale ruchu generowanego przez turystów, a nie mieszkańców. Jego zdaniem mniejsza liczba miejsc parkingowych byłaby do zaakceptowania, gdyby do ścisłego centrum Sopotu nie wpuszczać aut innych niż mieszkańców.

Woonerf super, ale...



Kolejną sprawą, na którą nasi czytelnicy zwracają uwagę jest sposób, w jaki dokonano nasadzeń - rośliny znajdują się na tym samym poziomie, co miejsca parkingowe, tuż obok nich, przez co - jak twierdzą - zieleń może być zadeptywana.

Te ulice weszły w skład woonerfu. Te ulice weszły w skład woonerfu.
Przy czym warto zaznaczyć, że wśród mieszkańców tego rejonu Sopotu zdania są podzielone. Innej z naszych czytelniczek woonerf zdecydowanie się podoba, a problem z brakiem miejsc parkingowych uważa za wyolbrzymiony.

- Latem i tak turyści mogą zawsze zająć miejsce i zapłacić za parkowanie. Prawo kurortu. Nikt nigdy nie miał zapewnionego na tej ulicy swojego miejsca. Natomiast strasznie mnie wkurzało, że nie mogę przejechać bezpiecznie wózkiem i ciągle muszę przepychać się między autami i krawężnikami. Teraz iść albo jechać tamtędy rowerem to prawdziwa przyjemność - mówi.

Dolny Sopot w przyszłości w ogóle bez samochodów?



Dyskusja dotycząca tej sprawy może być zresztą kluczowa, jeżeli chodzi o rozwój Sopotu w najbliższych latach. Już teraz miasto przygotowało bowiem dokument pt. "Strategia Rozwoju Miasta Sopotu na lata 2022-2030".

Fragment dokumentu o strategii Sopotu na najbliższą dekadę. Fragment dokumentu o strategii Sopotu na najbliższą dekadę.
Można w nim wyczytać, że konieczna jest "zmiana modelu mobilności indywidualnej", a pomóc w tym ma "uruchomienie strefy czystego transportu i wyłączenie większości dolnego miasta z ruchu samochodów" oraz stworzenie "nowych stref z priorytetem dla ruchu pieszego i rowerowego".

Co jednak ważne, w dokumencie podkreślono, że taka zmiana wymagać może nawet przeprowadzenia wśród mieszkańców referendum.

- Jeżeli strategia zostanie przegłosowana z takim zapisem, to żeby takie rozwiązanie wprowadzić trzeba będzie, według mnie, zapytać mieszkańców w referendum i poznać ich zdanie. Oczywiście ograniczenie ruchu nie będzie mogło dotyczyć osób mieszkających w tym rejonie - mówi Jacek Karnowski, prezydent Sopotu.
Dokument ten znajduje się aktualnie w trakcie konsultacji. Najbliższe spotkanie z mieszkańcami, na którym będzie on przedstawiany i omawiamy, planowane jest 21 czerwca o godz. 18:30bibliotece Broadway przy ul. Koleberga 9Mapka.

Opinie (463) ponad 10 zablokowanych

  • Niezrównoważony rozwój

    Na Niepodległości w centrum od hałasu, smrodu nie da się normalnie żyć. Ul. Grunwaldzka i Armii Krajowej jednokierunkowe albo prawie jednokierunkowe w konsekwencji na Al. Niepodległości zwiększył się ruch i tak bez końca. Czekają, aż ciąg Al. Niepodległości zupełnie się zdegraduje... Ciekawe czemu pomiary zanieczyszczeń nie są nigdy mierzone przy Al. Niepodległości skrzyżowanie z ul. Podjazd ?

    • 20 0

  • Urzędnikom jedynie do czego potrzebni

    są mieszkańcy do do płacenia A tak to mogą nie mieszkać byle by płacili!

    • 26 0

  • co ze śmieciarkami, wózkami będą wozić? co ze strażą pożarną, pogotowiem, inwalidami, dostawami (1)

    najpierw pomyślcie potem piszcie o chorych pomysłach kudłatego.

    • 26 4

    • Ooo. pieknie. zauważyłeś, że to jedyni, dla których można pozwolić na wjazd w niektóre miejsca.

      Reszta zapuszkować samochód przed miastem albo zostawić go pod obora.

      • 0 5

  • Hmm

    Istnieje nowoczesny nowy wynalazek o nazwie Garaże parkingowe. Miasto może je budować i udzielać zniżki na lokalną rezydencję.

    • 6 1

  • Còż za i**ota

    Planuje te redukcje miejsc parkingowych dla samochodów. Czyżby miasto Sopot za dużo zarabiało na parkingach? A może chcą z tego miasta zrobić taki "skansen dla emerytów z demencją"? Ci przecież siedzą w domu i nikt się nimi nie interesuje. A nawet gdyby- to jak ma do nich dotrzeć karetka pogotowia, czy serwis z jedzeniem? Rowerem? No koń by się uśmiał. Nikt na tych głupich pomysłach nie zarobi.

    • 24 3

  • to ile osób się wyprowadza? (3)

    teza odważna postawiona, ale może jakieś konkrety.

    • 6 17

    • kiedyś (lata siedemdziesiąte i osiemdziesiąte ubiegłego wieku) Sopot miał 50 tys. mieszkańców, a teraz ? Ledwo 35 tys. przekracza.

      • 11 0

    • Ja się wyprowadziłam

      i to była najlepsza decyzja w moim życiu. Mieszkać w Dolnym Sopocie to straszna rzecz, przynajmniej od pewnego czasu.

      • 5 0

    • Dokładnie, wartości domu mówią prawdziwą opinię ludzi

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Chciałbym raz i na zawsze wyjaśnić jeden temat (79)

    Ogólnodostępne miejsca parkingowe nie należą do mieszkańców. Do mieszkańca może należeć prywatne miejsce w hali garażowej, wolnostojący garaż albo wykupione miejsce na parkingu. Jeśli komuś za daleko do miejsca gdzie musi zostawić auto, to rzeczywiście musi się przeprowadzić bliżej i nie ma w tym nic dziwnego czy złego. Samemu, zanim kupiłem sobie miejsce w hali parkowałem auto czasem i 400m od domu i nie żaliłem się po internetach, że nie mogę pod okienkiem - po prostu to miejsce nie było moje.

    • 302 128

    • (1)

      400 m do parkingu to dla daleko, ale 600 m dla pieszych to blisko i nie ma sensu robić dodatkowego przejścia. Tak kierowcy widzą dystanse w mieście.

      • 59 23

      • Bo pieszy, jak chce być traktowany jak człowiek niech kupi sobie samochód ;)

        • 0 1

    • Dobrze powiedziane, (53)

      Te miejsca należą do miasta, a więc do wszystkich jego mieszkańców. I to mieszkańcy powinni przede wszystkim i w pierwszej kolejności decydować o tym, czy chcą miejsca parkingowe, czy może jakieś wunerfy. To mieszkańcy powinni decydować o swoim mieście, a nie włodarze pod turystów, którzy są tam na chwilę. Turyści wyjadą, a mieszkańcy zostają z problemem.

      • 56 24

      • Nie zgodzę się z tobą (42)

        Jeśli spytasz ludzi o to co chcą pod domem - większość opowie się za bezpłatnym, niekontrolowanym parkingiem. I to byłoby ok, gdyby nie fakt, że szybko ich sąsiedzi zaczną tego nadużywać parkując tam po 4 auta (po co sprzedawać stare, może się na cos przyda), kampery, przyczepy (dodatkowa przestrzeń do przechowywania się zawsze przyda) czy flotę aut firmowych. Bo za darmo, to można. Oczywiście to nie koniec nadużyć, każdy może dodać coś do listy, widzimy przecież co się dziej. Widać potem jak zmieniają się okolice, z zielonych, bezpiecznych przestrzeni w zabetonowane szrotowiska. Oczywiście parkingu zawsze za mało. Trudno, czas się pogodzić z tym, że wszystkie auta się do miasta nie zmieszczą i nie każdy będzie mieć gdzie parkować, jest aut po prostu za dużo. Dlatego uważam, że to urbaniści powinni decydować ile i gdzie jest miejsc na samochody.

        • 54 21

        • Taki sam wyzyskiwacz jak (21)

          samorządowcy. Zawsze były parkingi pod domami i nigdy nie były płatne. Frajeròw ktòrzy zarabiają na krzywdzie innych nigdy nie szanowałem

          • 20 32

          • (19)

            co ty bredzisz człowieku ;D przecież za parking przy domu płaci się podatek od "gruntu" zaraz pewnie od "deszczu" itd...

            • 17 8

            • Jasne i może jeszcze pomalowanie

              białą farbą krzywej ulicy to według ciebie inwestycja?

              • 7 4

            • jak płacisz podatek od gruntu - to jest TWOJE (17)

              i tu ci miasto nic nie odbiera ... Mowa jest o parkingach przed domem na drogach należących do miasta ... o które jęczą rozwydrzeni darmochą mieszkańcy Blachosmrodów!
              mało tego - w centrum mają podwórka na posesji gdzie mogliby parkować ... ale wymuszają od miasta darmowe karnety parkingowe przed domem! - a bo tak!

              • 20 19

              • W Sopocie są kamienice, ktòre (16)

                nie mają parkingòw ani nawet dròg dojazdowych. Ponieważ te należą do innych wspòlnot. Likwidując miejsca na ulicy odbiera się im miejsca parkowania. Wiem że tak jest bo widziałem plany działek.

                • 21 6

              • (4)

                A zatem czemu ktokolwiek, kto ma zamiar posiadać samochód kupuje mieszkanie w miejscu, gdzie nie ma parkingów ani nawet dróg dojazdowych?

                • 16 16

              • A pomyślałeś, że może ten ktoś miał już od dawna to mieszkanie lub działkę, (1)

                a działania miasta go pozbawiły możliwości dojazdu lub zaparkowania?

                • 22 9

              • jeśli ma działkę to niech parkuje na swojej działce, o co chodzi

                • 11 16

              • Tu mowa raczej o tym, że właśnie opuszcza ten rejon

                • 1 2

              • Jesteś cretino? Nie umiesz czytać ze zrozumieniem?

                Miejsca parkingowe tam były, tylko miasto je zlikwidowało, żeby zrobić dobrze turystom.

                • 7 3

              • przyzwyczaj się, że jeśli nie masz wykupionego miejsca (9)

                to będziesz musiał je sobie znaleźć dalej od swojego mieszkania

                • 13 9

              • I tak samo jeżeli nie masz miejsca dla swojego rowerka czy wózka lub sanek to nie kupuj. (6)

                Dość mam zawalania przestrzeni publicznej takiej jak klatki schodowe takim zlomem.

                • 16 4

              • poskarż się swojej wspólnocie

                • 7 4

              • klatka schodowa nie jest przestrzenią publiczną (2)

                to tak na marginesie

                • 3 11

              • (1)

                Jest za to częścią wspólną mieszkańców. Prawie to samo.

                • 13 2

              • jest to wewnętrzny problem wspólnoty, więc poskarż się wspólnocie

                • 3 1

              • Ależ oczywiście.

                Jedna januszerka nie usprawiedliwia innej januszerki.

                • 3 1

              • tak, ale nie rozmawiamy o sankach na klatce schodowej.

                Niezgodnej z resztą z przepisami.

                • 1 0

              • (1)

                Przyzwyczaj się że jeśli nie ma ścieżki rowerowej nie pchaj swego pojazdu do komunikacji miejskiej. Za pobyt na przystanku też chcesz płacić?

                • 10 7

              • Srogie piguły milordzie. Wyjaśnisz nam co to ma do parkowania prywatnego samochodu na publicznej ulicy?

                • 10 5

              • Skoro te kamienice nie mają parkingów to się niczego im nie odbiera

                • 1 0

          • tylko kto tu jest frajerem, zarabiający czy pokrzywdzony? a w tym przypadku jaka jest definicja krzywdy w ogóle?

            • 3 2

        • Tyle że to nie urbaniści będą mieli potem problemy z parkowaniem, tylko mieszkańcy (5)

          • 11 8

          • Jeśli urbaniści nie skopią roboty, to nie będziesz miał potrzeby parkowania. (4)

            • 5 5

            • (3)

              Potrzeba parkowania z reguły dotyczy zamożniejszych osób, niekoniecznie ciebie.. więc nie pisz za wszystkich, ok?!

              • 2 7

              • buahaha, obudź się człowieku (2)

                samochód to sobie dziś kupują nastolatkowie za pieniądze z 18-nastki :)

                • 6 1

              • Rowery to ja często widuję na śmietnikach w dobrym stanie - obudź się meduzo rowerowa.

                • 0 2

              • i jednocześnie samochód jest niezwykle kosztownym urządzeniem

                Wiele gospodarstw domowych wydaje na samochody nawet 50% budżetu.

                • 0 0

        • Wiesz jak u mnie na osiedlu to zostało rozwiązane? (11)

          Identyfikatorami z ograniczeniem ilości do jednego na właściciela nieruchomości z wpisaną rejestracją i jednego na okaziciela dla gościa. Raz dwa ukróciłoby parkowanie 'flot' pod domem. Jaki problem zrobić to samo na miejskim gruncie na konkretnej ulicy? Żaden.

          Problemem jest zabieranie miejsc parkingowych, których już nawet nie wystarcza dla samych mieszkańców. I nie mówię tu tylko o Sopocie, ale całym trójmieście.

          • 23 7

          • Problemem jest ilość samochodów, która jest jedną z najwyższych w Europie. (8)

            • 21 18

            • Guano prawda. (7)

              Samar opublikował na koniec 2021 roku raport oparty o CEPiK. Wynika z niego, ze w Polsce dopiero przekroczono średnio 500 samochodów na 1000 mieszkańców, zarejestrowanych jest 26,1 mln, a poruszających się po drogach 19,35mln.

              Natomiast średnio w UE wg ACEA jest to 562 samochody na 1000 mieszkańców. Manipulacja zatem piękna z twojej strony.

              • 18 12

              • (2)

                Porównaj sobie te same wskaźniki dla miast europejskich, a nie całych krajów.

                • 11 8

              • I czego to dowodzi?

                Że w miastach są lokalizowane firmy leasingowe, które rejestrują całe floty pojazdów na siebie?

                • 7 4

              • Grunt to wybrać statystykę która pasuje do twoich teorii :P

                • 4 1

              • Manipulacja raczej z Twojej strony (2)

                dane dla Polski wg CEPIK a dla Europy wg ACEA - ładnie to tak?

                To weźmy dane wg ACEA:
                1. Luksemburg (694),
                2. Włochy (655)
                3. Polska (642)

                Średnia dla UE: 569.

                źródło: acea.auto

                • 10 4

              • A znasz wszystkie europejskie bazy danych pojazdów? Bo ja nie. Natomiast polską znam. (1)

                Dlatego w Polsce wg samar, w reszcie europy wg acea. Skoro wszyscy tak uważacie, że 'na zachodzie' jest wszystko lepsze, to dlaczego nie wierzyć w dane ACEA dot. UE?

                Co do cepiku, to wiadomo jak on działa, dlatego dane z niego nie odfiltrowane wg rekordów nie są wiarygodne. Przefiltrowania tego dokonał właśnie samar, odrzucając tzw. martwe dusze - samochody będące w ewidencji, a już dawno nieistniejące.

                • 5 2

              • Dane zebrane według różnych metod nie są porównywalne. Jeśli chcesz porównywać, musisz wziąć tą samą metodę.

                Więc albo wszystko według ACEA. albo wszystko wg SAMAR. wybierz jedną i porównaj, ale nie mieszaj metod mierzenia.

                • 9 0

              • od kiedy 26.1/38 = 500/1000 a nie 686/1000? :D

                Na matematyce się spało? Nieporuszające się samochody dalej zajmują miejsce.

                • 4 0

          • To powinno byc zabronione

            Bo palanciki parkują swoje służbówki pod oknami zamiast na parkingu firmowym!

            • 3 2

          • Ale dlaczego pan zakłada, że wszyscy mieszkańcy wolą obleśnią ulicę, ale z miejscem parkingowym

            A nie przyjemną przestrzeń publiczną?

            Jeśli się ludziom dla alternatywę i pokaże, co im zabierają samochody to może się pan zdziwić, że wybiorą przyjazne miasto.

            • 0 0

        • (1)

          ja wolę parking płatny kontrolowany tylko dla mieszkańców, turyści i przyjezdni z innych dzielnic niech jeżdżą zbiorkomem

          • 4 2

          • nie bój... niedlugo przeprosisz się z rowerem

            • 3 4

      • Jeśli postawisz na tym miejscu swój samochód (8)

        to będzie ono służyło już tylko tobie, a nie mieszkańcom

        • 8 6

        • Komu w takim razie służą puste stojaki rowerowe zajmujące przestrzeń publiczną? (7)

          Chyba tylko temu kto je wyprodukował i zamontował w celu osiągnięcia korzyści materialnej.

          • 12 6

          • na miejscu zajmowanym przez jeden samochód (5)

            postawisz 15+ rowerów - czaisz różnicę?

            • 5 8

            • Na 1 miejscu rowerowym postawisz 25 par wrotek dla mieszkańców, też da się jeździć, czaisz jeszcze większą różnicę?

              • 8 3

            • I tak te miejsca stoją puste bo kto by chciał jeździć na rowerze w naszym klimacie. (2)

              • 6 3

              • Stoją puste bo są wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem.

                Chcesz gdzieś pojechać - masz gdzie zostawić rower, a nie miejsce stałego parkowania prywatnego pojazdu.

                • 2 2

              • kilka milionów osób

                • 1 0

            • Ale nikt ich tam nie stawia, czaisz?

              Bo cykliści to w Trójmieście margines społeczny i nie ma komu tych rowerów parkować.

              • 3 3

          • Czy ktoś trzyma na tych stojakach rower 16h na dobę?

            • 0 2

      • jeżeli do wszystkich to tym bardziej do ludzi tam mieszkających

        • 5 0

    • Przez lata żyło się dobrze aż do miasta dorwali się lewaccy patoaktywiści dla których największym wrogiem jest kierowca (8)

      Nie rozumieją, że osoba starsza nie jeździ zimą rowerem, że niektórzy tworzą rodziny robią większe zakupy itd.

      • 29 27

      • A kto ich wybiera? (1)

        • 10 5

        • takie dzbany jak ty

          • 4 2

      • Pato autkarze wciąż nie rozumieją, ze (3)

        Wiele osób starszych nie ma lub już nie może jeździć samochodem, że są mieszkańcy, którzy nie mają aut, że dzieci nie mogą chodzić/jeździć rowerem do szkoły z uwagi na zagrożenie bycia rozjechanym.
        W miejscach bez aut lub z bardzo ograniczonym, wolnym ruchem po prostu żyje się dużo lepiej wszystkim, prócz tych mentalnie przyspawanym do fotela.

        To, że ostatnia grupa się wyprowadzi nie jest żadnym problemem. W mieście zamieszkają inni, a ci co lubią sobie pojeździć wyprowadzą się za miasto i będą mogli jeździć dowoli.

        • 24 18

        • Mentalnie to ty wracasz do średniowiecza.

          • 5 5

        • Nie. W mieście nie zamieszkają inni, tylko będą (1)

          chatki kopulatki na wynajem. Tak się dzieje już teraz w Śródmieściu Gdańska. Jeden wielki burdel.

          • 7 0

          • czy sądzi pan, że gdyby w Gdańsku wpuścić ruch samochodowy na Długą to by było lepiej?

            • 0 0

      • Wszyscy ucierpicie w imię chorej lewackiej ideologii.

        • 4 2

      • Oby takich ludzi było coraz więcej, jeśli to dzięki nim miasto jest przyjemnym zazielenionym skwerem, a nie śmierdzącym

        Uzależnienia się leczy.

        A pana awersja do ładnego miasta jest przykładem agresywnej reakcji osoby uzależnionej. Tak, od samochodu można być uzależnionym.

        • 0 0

    • To dobra decyzje podjęły wladze sopotu

      Bede na nich głosował

      • 9 11

    • (1)

      Swietłana, Polacy załatwiają się sami.

      • 2 4

      • bo tobie musi ktoś przytrzymać...

        • 2 0

    • Co za głupie myslenie

      A podatki do miasta płacisz za to miejsce czy karnowski ze swoich płaci. Tam gdzie mieszkają ludzie są i będą sam. I to do rządzących miastem należy zapewnienie im komfortu życia. Miasto to nie prywatne folwarki rządzących. Największe koszty parkingów niszczenie infrastruktury drogowej jest w miastach zrzeszonych przez i**otów z zrzeszenia miast polskich . Trzaskowski Jaśkowiak Szczurek Karnowski Dulkiewicz działają przeciw mieszkańcom swoich miast.

      • 8 3

    • ojej musiałeś kupić miejsce w bloku na zd.piu a teraz wylewasz żale :D

      • 1 4

    • (2)

      Ale bzdet. "Miasto nie należy do mieszkanca". A do kogo? Do urzędnika?

      • 7 1

      • jak sobie mieszkaniec kupi całe miasto (1)

        to będzie należało do niego. Jak sobie kupi 50m2 i płaci za nie podatki to ma tylko te 50m2

        • 3 7

        • Bawmy się dalej

          Wielu mieszkańców tej ulicy ma wykupiony abonament na parking w TEJ strefie! Parę ulic dalej ten abonament już nie działa. I co Ty na to?

          • 0 0

    • Jak jest inna zabudowa, tu stoi dom obok domu i nie ma takich możliwości

      • 4 1

    • Może zaczniesz cwaniaczku wyjaśniać od siebie różne tematy najpierw?

      • 0 2

    • teraz właśnie to robisz hipokryto

      • 1 0

    • (1)

      Mieszkam pod szkołą, nie bylo jej gdy tam się wprowadzałam. Grajek z boiska szkolnego dojeżdżający sportowiec oczywiście samochodem, bo sport to zdrowie zajmuje miejsce pod wejściem do domu, a ja mam wg twojej logiki 300 m dalej i szukać miejsca?

      • 6 0

      • to powiedz mu, żeby nie zajmował ci miejsca

        • 0 1

    • No i wyjasniles" raz na zawsze" swoj poglad.A kogo to obchodzi?

      Co do meritum: W cywilizowanych krajach wlasciciel lub sprzedawca mieszkan zapewnia 1 lub 2 miejsca parkingowe/ garaze na mieszkanie.Garaz podziemny czy parkingi.Oczywiscie trzeba zaplacic za miejsce lub jego wynajem. Bez tego musialby nastawic sie na zielonych jezdzacych rowerami a tacy przewaznie sa bez grosza przy duszy i przedsiebiorca by szybko splajtowal.W polsce zas nie- dostanie od miasta/ panstwa doplate 1500+ oraz 17 pensje za utrudnianie zycia mieszkancom.Jak to w socjalizmie.Precu z komuna!!!- niech zyje wolna Polska!!!

      • 0 0

  • Niestety (1)

    właśnie na tym zależy Panu Prezydentowi Sopotu. Od lat widzę, że w Sopocie mieszkańcy są traktowani coraz bardziej po macoszemu. A wszelkie "wolne" tereny są stopniowo zabudowywane pod mieszkania inwestycyjne. Niecierpliwie czekamy na zabudowę Sopockich Błoni :)

    • 26 5

    • Dwa dla mnie!

      • 2 0

  • Pięknie projekt!

    Skorzystają i mieszkańcy i turyści

    • 3 12

  • Opinia wyróżniona

    W Dolnym Sopocie należy ograniczyć ruch tylko dla samochodów mieszkańców, służb, taxi i niewielkich autobusów elektrycznych (34)

    które powinny jeżdzić z parkingów przy Ergo Arenie i nowego parkingu od strony Gdyni

    • 118 68

    • Jak dobrze, że to tylko mokry sen (21)

      nawiedzonych aktywistów

      • 22 17

      • w holandii ograniczają parkingi i dojazdy w centrum na max (20)

        i mają pełne poparcie mieszkańców
        ...
        - jak ktoś chce mieć 100m placyk przed domem do swojej dyspozycji - to wypad pod miasto na wieś.

        • 14 21

        • a musimy mieć jak w Holandii?? (5)

          • 25 11

          • o TAK! (2)

            tam ludzie żyją w depresji - w Polsce żyją z depresją i roszczeniowo!

            • 15 7

            • roszczeniowo to żyją "aktywiści" tacy jak zwolennicy Holandii (1)

              • 14 4

              • Przepraszam, kto tu chce parkingu za darmo?

                • 3 1

          • wolisz jak w Rosji? (1)

            • 2 9

            • Nie, to wcale nie oznacza Rosji.

              • 9 1

        • Ale tak ni ejest tylko w Holandi ale w całej europie zachodniej oraz skandynawi! (2)

          • 7 14

          • (1)

            Skandynawia czy Holandia to stan umysłu. Tu jest Polska.

            • 9 3

            • wania, Ołgino to jeszcze nie Polska

              • 2 7

        • ograniczają bo maja pod mistem duże parkingi połaczene z centrum metrem, szynobusem czy darmowa Komunikacją miejską, (6)

          pokaż mi to w 3 mieście?? zabierają parkingi nie dając nic w zamian. Taki lans na eko terroryzm.

          • 22 2

          • (5)

            Nie maja wielkich parkingów pod miastem, tylko nie traktują samochodu jako wyznacznika statusu społecznego. Średnia w Europie o trochę ponad 500 aut na 1000 mieszkańców. W Polsce 640 a w 3miescie ponad 700 i to nie wliczając lesingów. A później biadolenie, ze władza nie gwarantuje miejsca pod samymi drzwiami dla mojego 10 letniego golfa..

            • 5 11

            • 10letniuego chyba zartujesz srednia to 20lat :)umnie pod blokim najwiecej 15 latkow ani jednego nowego do 5lat (1)

              • 2 6

              • No bo wystarczy. Po co mam bulić za to samo.

                • 3 0

            • A co jest wyznacznikiem statusu? Rower? To się popisałeś :P

              • 8 1

            • Przepraszam ale ja mam roczne Porsche i dwuletnie Ferrari

              • 1 0

            • gdyby auto było wyznacznikiem statusu

              to nikt nie jeździłby 20 letnim autem

              • 2 0

        • W Holandii to mogą sobie nawet heroinę nastolatkom rozdawać a ty im przyklaśniesz

          • 8 1

        • I mają, 500 nędznych rowerów parkujących na jednym metrze kwadratowym, albo utopionych w kanałach.

          • 9 0

        • Prezes mówił, ze w Holandii wyłapują na ulicy staruszków i poddają ich przymusowej eutanazji. Może dlatego maja mniejszy ruch na ulicach?

          • 5 1

        • bo mają

          super komunikację

          • 2 0

    • W całym Sopocie powinien byc ograniczony ruch Jak ktos chce miec miejsce do parkowania to nich zaplaci za nie tak jak u (3)

      ze 40-50tys zł

      • 7 12

      • Niby dlaczego miałbym płacić tyle za parkowanie pod moim domem? Płacę podatki (2)

        • 8 1

        • ja też place podatki, i co z tego? (1)

          • 0 5

          • no i masz chodnik po którym łazisz

            i masz dotacje do ukochanego zbiorkomu - a inni mają drogi i parkingi

            • 5 0

    • Świetnie

      W dodatku tylko hybrydy i elektryki. Ponoć Sopot to kurort...

      • 2 2

    • W innych dzielnicach 3miasta (1)

      Zakazać wzjazdu tym z Sopotu.

      • 8 0

      • Bojkot Sopotu

        Każdego z Sopotu gonić. Oni nam zakazem wjazdu to my im przemocą fizyczną. Jak odpowiedzialność zbiorowa to zbiorowa. Pozostanie im tylko stonka 500+ na ulicach.

        • 5 2

    • Ludzie mają prawo moc zaparkować przy domu. (1)

      Dodatkowo tam mieszka wielu emerytów. Zmuszasz dziadka, by kilometrami zasuwał do samochodu?

      • 7 2

      • buahahaha

        • 1 4

    • Nie do końca

      Wystarczy ze będzie strefa parkowania tylko dla mieszkańców. Turyści niech parkują na obrzeżach. Plus kilka parkingów krótkoterminowych. 1 godzina free a następne po 10 pln przez całą dobę. To wystarczy jeśli ktoś ma sprawę do załatwienia.

      • 5 1

    • xd

      weź ty się naucz pisać poprawnie po polsku, powinieneś napisać: ograniczyć ruch tylko do samochodów mieszkańców....a napisałeś dla mieszkańców - zupełnie przekręciłeś sens, kłopoty z logiką u Ciebie, do szkoły wracaj!

      • 2 1

    • zlikwidować wszystko

      nie będzie niczego

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane