- 1 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (150 opinii)
- 2 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (58 opinii)
- 3 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (39 opinii)
- 4 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (53 opinie)
- 5 Jest nowy szef Eko Doliny. Będzie lepiej? (56 opinii)
- 6 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (20 opinii)
Wykorzystajmy stację PKP Gdańsk Lipce. Mieszkanka ma kilka pomysłów
Marzenia szybują wysoko, a niektóre latają kolejką linową. O takiej kolejce pomyślała nasza czytelniczka, która zaproponowała swoje rozwiązanie na odkorkowanie południa Gdańska i wykorzystanie tego, co już mamy - czyli stacji PKP Gdańsk Lipce.
- Wymyśliłam trzy rozwiązania, które prawdopodobnie nie są możliwe do realizacji, ale być może zainspirują kogoś do znalezienia realnych rozwiązań - zastrzega pani Agnieszka. Oto jej spostrzeżenia.
Jest przecież przystanek PKP Gdańsk Lipce
Obecnie barierę w dotarciu do niego stanowi strefa krawędziowa Pojezierza Kaszubskiego, Kanał Raduni, Trakt Św. Wojciecha (brak dogodnego skrzyżowania poza wylotem zakorkowanej ul. Starogardzkiej) oraz brak parkingu, czy nawet miejsca kiss&fly przy przystanku PKP Gdańsk Lipce. I co najważniejsze, brak krótkich połączeń autobusowych Gdańsk Południe - PKP Gdańsk Lipce.
Nowy węzeł przesiadkowy powstanie przy obwodnicy
Proponuję skupić się na tym ostatnim zagadnieniu. Może jakiś zespół specjalistów wymyśli, jak stworzyć transport zbiorowy z rejonu rond: Borkowska/Starogardzka i Niepołomicka/Starogardzka do przystanku PKP Gdańsk Lipce (z pominięciem zakorkowanej ul. Starogardzkiej), lub chociaż do Kanału Raduni w tym rejonie, z umożliwieniem dalszej wędrówki pieszej pasażerów.
Pierwszy fragment Nowej Świętokrzyskiej dopiero w 2026 r.
Wg mapy dojście piesze z rejonu Przedszkola nr 24, nad Kanałem Raduni, do PKP Gdańsk Lipce zajmuje 5 minut.
Trzy rozwiązania
Wymyśliłam trzy rozwiązania, które prawdopodobnie nie są możliwe do realizacji, ale być może zainspirują kogoś do znalezienia realnych rozwiązań.
Rozwiązanie pierwsze
Autobus miejski dowozi pasażerów z rejonu ul. Starogardzkiej ulicą Borkowską do rejonu przedszkola nr 24, dalej przemarsz do PKP Gdańsk Lipce. Mankament - zbyt wąska droga (i brak rezerwy na jej poszerzenie) nad Kanałem Raduni i brak miejsca na pętlę autobusową (chyba że w rejonie ul. Bartniczej).
Rozwiązanie drugie
Autobus miejski dowozi pasażerów z rejonu ul. Starogardzkiej ulicą Bartniczą do rejonu przedszkola nr 24, dalej przemarsz do PKP Gdańsk Lipce. To rozwiązanie wymagałoby utwardzenia drogi leśnej (ul. Bartniczej) i prawdopodobnie umożliwienia tu ruchu wyłącznie pojazdów ZTM Gdańsk i wyłącznie elektrycznych (w trosce o środowisko leśne Parku Ferberów).
Rozwiązanie trzecie
Autobus miejski dowozi pasażerów z rejonu ul. Starogardzkiej ulicą Borkowską do rejonu przebiegu obwodnicy południowej Gdańska nad Kanałem Raduni. Tu (pod wiaduktem obwodnicy południowej) być możne uda się zrobić pętlę autobusową, a dla pieszych wiadukt przez Kanał Raduni i Trakt Św. Wojciecha, najlepiej tak aby obwodnica południowa stanowiła zadaszenie tegoż wiaduktu dla pieszych. Zejście z wiaduktu powinno wypadać aż na peron PKP lub na ul. Niegowską.
Analiza ruchu na Armii Krajowej. Powstaną estakady i nowe skrzyżowania?
Nawet gdyby nie było wiaduktu dla pieszych, biegnącego nad Kanałem Raduni i Traktem Św. Wojciecha, to dojście piechotą z końca ul. Borkowskiej do PKP Lipce zajmuje ok. 11 min.
Autobusy powinny być małe i kursować często.
A może kolejka linowa?
To rozwiązanie-żart, ale... według mnie kolejka linowa, byłaby najlepsza, bo dzielnica Gdańsk Południe znajduje się dużo wyżej w stosunku do PKP Gdańsk Lipce. Miasto Gdańsk już miało takie rozwiązanie w swej historii (w 1644 r. z Biskupiej Górki), tylko że był to transport ziemi do rozbudowy wałów (o czym pisało swego czasu trojmiasto.pl). Natomiast Gdynia ma obecnie kolejkę linowo-terenową, która służy za atrakcję turystyczną).
Rozkład komunikacji miejskiej w Trójmieście
Pragnę podkreślić, że zdaje sobie sprawę, że te moje wizje są tylko marzeniem laika, który nie zna się na przepisach, wymogach technicznych, realiach finansowania itp. Ale może warto nawoływać do rozpętania burzy mózgów naszej wspaniałej Społeczności. Wierzę że jest jakieś rozwiązanie, które pomoże usprawnić nasz transport z wykorzystaniem tego, co już mamy - pobliskiej linii kolejowej i jednocześnie z ominięciem zakorkowanych już tras.
Współpraca gmin, więcej połączeń
Trzeba również pomyśleć nad intensyfikacją połączeń na linii kolejowej. W dniu 13 sierpnia o godzinie 9.42 nie udało mi się na przykład wejść do pociągu Polregio, z powodu tłoku na przystanku Gdańsk-Orunia. A pociągi Polregio to chyba jedyne koleje, które zatrzymują się na przystankach Orunia i Lipce.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Miejsca
Opinie (136) 4 zablokowane
-
2023-09-17 09:27
Pani Agnieszko, Pani jest "zagrozeniem" (1)
dla wladz miasta. Maja tam setki urzednikow, specjalistow, doradcow, wizjonerow...ale zaden nigdy nie wpadlby na to zeby o czyms pomyslec, nie mowiac juz nic o realizacji czegos sensownego a o wzieciu odpowiedzialnosci za decyzje juz nie wspomne. A tu...jedna osoba i od razu jaki efekt. A jakby do Pani dolaczyly inne myslace osoby to by sie okazalo ze caly UM mozna na taczkach na Szadolki odstawic.
- 20 10
-
2023-09-17 09:34
Tak tak
Osoby "myślące"
- 6 3
-
2023-09-17 09:30
Podobno SKM-ka rozważała budowę odnogi kolejowej przez Borkowo do Rotmanki w o okolice toru Motocrossowego
- 2 7
-
2023-09-17 09:36
Szerokie horyzonty są cenne szczególnie w Gdańsku, który wyraźnie kapcanieje.
Dla jasności - Gdańsk owszem, rozwija się ale w sposób maksymalnie przaśny. Koronnym przykładem jest Polski Hak, na którym miała powstać spektakularna budowla a buduje się tam banalne, nudne blokowisko. Ktoś zapomniał, że jest to jedyne takie miejsce nie tylko w Trójmieście ale i w Polsce, które mogło by być wizytówką Gdańska? Podoba mi się odważna wizja tej pani związana z kolejką linową chociaż boję się , że z grubsza ociosane umysły decydentów tego nie strawią podobnie jak pomysłu z metrem, o którym kiedyś czytałem.
- 18 5
-
2023-09-17 09:41
kolejka linowa bardzo dobry pomysł
autobusy w sumie też, ale tylko elektryczne. To przyszłość!
- 14 18
-
2023-09-17 09:46
świetnie. Dwie przesiadki, dwie przechadzki i jestem już w okolicyh g*wnego dworca PKP
stąd jeszcze jakieś 1-2 przesiadki w zależnośic od celu i ja to panie kolego mam bardzo dobry dojazd do pracy.
- 26 12
-
2023-09-17 09:46
Trzeba (1)
Coś zmienić
Położyć tory kupić drezyny i hajda każdy jedzie
Postawić słupy pociągnąć liny i zrobić kolejkę gondolową
Zrobić przekop puścić wodę i zrobić ekspresowe poduszkowce- 1 5
-
2023-09-18 13:45
sobie możesz ironizować...
Ale Gdynia całkiem serio, ustami "poważnych" prominentów, takie plany głosiła.
Chciała budować kolej gondolową z Dworca Głównego do SeaTowers...
Każdy ma swoje "owce"...
I jak tu poważnie traktować samorządy?- 1 0
-
2023-09-17 09:48
może tramwaj wodny 2.0 kanałem Raduni? (1)
- 7 5
-
2023-09-18 08:52
świetny pomysł
- 1 0
-
2023-09-17 10:09
To nie stacja a przystanek.
- 4 3
-
2023-09-17 10:10
Proszę Pani (1)
Pewnie Pani nie wie, ale w Gdańsku jedynym wizjonerem komunikacyjnym tolerowanym przez władze jest niejaki Michał T, z zawodu syn. Inne koncepcje nie mają szans.
- 11 5
-
2023-09-18 14:25
to niech zmieni zaopatrzenie
bo jak ma takie (!!!) wizje, to znaczy, że go w rogi walą...
- 1 0
-
2023-09-17 10:14
Przekombinowane na maksa
Po prostu niech w koncu zrobia skm na poludnie
- 10 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.