• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wzrosła liczba pasażerów na linii PKM

Maciej Naskręt
5 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Strzyża jest jednym z głównych docelowych przystanków pasażerów PKM. Strzyża jest jednym z głównych docelowych przystanków pasażerów PKM.

W marcu, w stosunku do grudnia zeszłego roku, liczba pasażerów na linii PKM między Wrzeszczem a Gdynią wzrosła ze 152 tys. do 190 tys. Przyczynić się do tego miały zmiany w rozkładzie jazdy pociągów. Problem w tym, że oba miesiące, w których wprowadzane są korekty rozkładu, trudno ze sobą porównywać.



Jak oceniasz wprowadzony w marcu rozkład jazdy PKM?

Marcowa zmiana rozkładu miała przyczynić się do znacznego wzrostu liczby pasażerów na linii PKM - informują władze województwa. W marcu trójmiejska SKM przewiozła 324,4 tys. osób na liniach kolejowych obsługiwanych w ramach projektu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. To o ponad 50 tysięcy więcej niż w grudniu 2017 roku, kiedy było ich 271,1 tys.

Tym razem największe wzrosty zostały odnotowane na aglomeracyjnym odcinku PKM, a nie regionalnych trasach, jak to miało miejsce w poprzednich podsumowaniach prowadzonych co kwartał.

Wzrost liczby pasażerów na linii PKM. Wzrost liczby pasażerów na linii PKM.
Dla porównania - w grudniu 2017 r., kiedy weszła w życie poprzednia wersja rozkładu jazdy, pociągi SKM na trasie PKM z Gdańska Wrzeszcza do Gdyni przewiozły 152,4 tys. osób, a po marcowej korekcie rozkładu jazdy liczba ta wzrosła aż o 25 proc. osiągając poziom 190 tys. pasażerów.

- Duża w tym zasługa zmian w rozkładzie jazdy wprowadzonych przez nas właśnie w marcu, dzięki którym na terenie Trójmiasta pociągi na linii PKM zaczęły jeździć w równym takcie, a ich godziny odjazdów i przyjazdów zostały lepiej dopasowane do godzin pracy i nauki w Gdańsku i Gdyni - komentuje najnowsze statystyki Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.
Trzeba jednak pamiętać, że porównywanie marca do grudnia jest pewnym nadużyciem. Dlaczego? W okresie świąteczno-noworocznym z komunikacji miejskiej nie korzysta młodzież i dzieci, bowiem nie działają szkoły i uczelnie. Stąd łatwiej osiągnąć dobry wynik w marcu.

  • Wzrost liczby pasażerów na linii PKM.
  • Wzrost liczby pasażerów na linii PKM.
  • Wzrost liczby pasażerów na linii PKM.
  • Wzrost liczby pasażerów na linii PKM.

Wrzeszcz i lotnisko na czele



Na aglomeracyjnym odcinku PKM najwięcej pasażerów korzysta ze stacji Gdańsk Wrzeszcz, która już dawno stała się głównym węzłem przesiadkowym całego Trójmiasta. Aż 23 proc. pasażerów wsiada i wysiada tam do i z pociągów SKM. Na drugim miejscu jest Gdańsk Port Lotniczy (13 proc.), a na trzecim Gdynia Główna (11 proc.).

Zestawienie dotyczy również pasażerów wsiadających i wysiadających na poszczególnych przystankach pomiędzy Gdańskiem Wrzeszczem i Gdynią Główną. Zostało ono wykonane na przykładzie dwóch marcowych pociągów SKM jadących w godzinach porannego szczytu. Wynika z niego, że najwięcej osób wsiada do tych pociągów na przystankach zlokalizowanych przy dużych gdańskich osiedlach: Jasień, Kiełpinek oraz Osowa i dla większości z nich celem podróży są dwa końcowe przystanki w każdej z relacji: Gdańsk Strzyża i Gdańsk Wrzeszcz oraz Gdynia Stadion i Gdynia Główna.

Kursy z Kościerzyny zachęcają pasażerów



Na regionalnych odcinkach PKM wzrost liczby pasażerów w tym samym okresie kształtował się następująco:

  • Kościerzyna - Gdańsk/Gdynia - 52,7 tys. w grudniu 2017 i 60,4 tys. w marcu 2018 (wzrost o 15 proc.)
  • Kartuzy - Gdańsk - 66 tys. w grudniu 2017 i 74 tys. w marcu 2018 (wzrost o 12 proc.)


Kilkunastoprocentowe wzrosty na regionalnym odcinku PKM w stosunku do poprzedniego kwartału urzędnicy marszałka obserwują regularnie od grudnia 2016 r., kiedy wprowadzili dla pasażerów zmianę polegającą na skierowaniu większości pociągów z Kościerzyny do Gdyni nową trasą przez Gdańsk Wrzeszcz.

- Od tamtej pory też większość pociągów kartuskich jest dobrze skomunikowana z pociągami aglomeracyjnymi w Gdańsku Rębiechowie i z przesiadek pomiędzy nimi również korzysta coraz więcej osób. W połączeniu z nowymi, oddanymi do użytku w grudniu 2017 r. przystankami w Gdyni oraz wprowadzonym od marca 2018 r. równym taktem pociągów na odcinku aglomeracyjnym zaowocowało to obecnie tak dużym wzrostem liczby pasażerów PKM w samym Trójmieście - mówi Ryszard Świlski, zastępca marszałka województwa.

Miejsca

Opinie (127)

  • Ciekawe ilu podrożnych spędziło lot w PKM-ce

    zamiast w samolocie. Ja bym się bał przy takiej frekwencji awaryjności. Ktoś już miał taką przygodę ? No i jak sądzę o odszkodowaniu nie ma co myśleć , tylko dodatkowo cierpliwość tracić na jakże wysokim podejściu do klienta.

    • 8 8

  • Takie ładne i amerykańskie te nowe składy (1)

    a zaczyna tam wyglądać i śmierdzieć jak w typowym pekape. Na zewnątrz temperatura 18st.C a grzanie włączone aż w nogi parzy. Ob**ygane siedzenia i usmarowane szyby. Gniazdka prądu już powyrywane i na odpierdziel wciśnięte takie z wyburzeń budynków. Tapicerka siedzeń już się klei. Kierownik pociągu ma na wszystko w***ne.

    • 11 13

    • Ludzie sami sobie zgotowali ten los...

      Zero tolerancji dla meneli!

      • 7 0

  • "ze stacji Gdańsk Wrzeszcz, która już dawno stała się głównym węzłem przesiadkowym całego Trójmiasta" jak miała się nie stać jak pociąg z lotniska do Gdańska Głównego kursował raz na godzinę lub rzadziej. To nie ludzie wybrali tylko urzędasy głupoty powymyslali, że turysta aby dostać się z lotniska najczęściej musiał się przesiadać z w nowego pociągu do 50-letniego złomu aby dojechać do Gdańska Głównego!!!!!!!! Jak można tworzyć takie absurdy wiadomo ze turysta chce się dostać do Gdańska Głównego a urzędasy potworzyli absurdy i jeszcze się tym chwalą!!!

    • 25 5

  • w nocy chociaż

    co godzine ale powinny kursować !!!!

    • 25 0

  • (2)

    Gdańsk kielpinek - przystanek ma duży potencjał jest najbliżej obwodnicy jednak jest bardzo trudno dostępny trzeba krążyć po węźle, tak samo z sąsiednich karczemek jest bardzo ciężko się tam dostać. Powinno się rozbudować węzeł by można było do niego dojechać, szkoda że nikt nie pomyślał

    • 17 2

    • ludzie z pruszcza czy kowal mogliby sie skusic na park & ride ale masz racje - nie beda krazyc 15 minut zeby za Auchan dojechac, wiec wola zatykac Slowackiego

      • 1 0

    • Teraz można gdybac, ale szkoda że

      Nie przesunięta PKM trochę na południe. Przystanek Kielpinek pod parkingwie. Auchan byłby strzałem w 10.

      • 1 0

  • Pamietam jak

    Wciskali nam kit o dogodnosciach jeśli chodzi o lotnisko !otóż jak sie wyladuje w nocy to nie ma zadnej Pkm

    • 21 4

  • ciekawe, że parking przy biurowcu PKM jest zapełniony samochodami ludzi z tegoż biura

    a przystanek PKM mają dosłownie obok.
    Czyżby sami nie korzystali z nowej linii kolejki? ha ha ha

    • 35 4

  • warszawsie metro przewozi na I linii milion pasażerów miesięcznie

    a ci idioci z PKM cieszą się bo "coś tam" im w statystykach podskoczyło.

    swoją droga ciekawe po ilu dniach taki jeden z drugim od zarzadzania PKM zostałby wywalony z roboty w prywatnej firmie. dzięki bogu dla nich to państwowa instytucja i można trwonić pieniądze i mieć kiepskie pomysły bez żadnych konsekwencji. krzyż wam na drogę nieudacznicy

    • 18 7

  • Kto porównuje grudzień z marcem?

    W grudniu mamy święta,to czas urlopów, wolnego od szkoły uczelni itd to chyba jasne że pasażerów też będzie mniej niż w każdym innym miesiącu!

    Nie naginajcie faktów w ten sposób!

    • 20 4

  • Brak pkm po 22.. (1)

    Czy ktoś mi odpowie dlaczego ostatnia pkm do Gdyni jedzie przed 22? A później nic?? Jaki to ma sens... Chociaż jeden skład przed 24 by się przydał.. Dramat.

    • 37 1

    • Jeszcze lepiej jest np. z Gdyni Stadion do Gdańska - ostatni pociąg o 20:15!

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane