- 1 Poszukiwania 36-latka na Stogach (72 opinie)
- 2 Tu strach o zawieszenie. Będzie remont (119 opinii)
- 3 Rusza naprawa parkingu. Przeparkuj auto (50 opinii)
- 4 Ubywa mieszkańców i rozwodów (387 opinii)
- 5 Niespokojna noc na gdańskich drogach (179 opinii)
- 6 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (34 opinie)
Wzrosła liczba pasażerów na linii PKM
W marcu, w stosunku do grudnia zeszłego roku, liczba pasażerów na linii PKM między Wrzeszczem a Gdynią wzrosła ze 152 tys. do 190 tys. Przyczynić się do tego miały zmiany w rozkładzie jazdy pociągów. Problem w tym, że oba miesiące, w których wprowadzane są korekty rozkładu, trudno ze sobą porównywać.
Tym razem największe wzrosty zostały odnotowane na aglomeracyjnym odcinku PKM, a nie regionalnych trasach, jak to miało miejsce w poprzednich podsumowaniach prowadzonych co kwartał.
Dla porównania - w grudniu 2017 r., kiedy weszła w życie poprzednia wersja rozkładu jazdy, pociągi SKM na trasie PKM z Gdańska Wrzeszcza do Gdyni przewiozły 152,4 tys. osób, a po marcowej korekcie rozkładu jazdy liczba ta wzrosła aż o 25 proc. osiągając poziom 190 tys. pasażerów.
- Duża w tym zasługa zmian w rozkładzie jazdy wprowadzonych przez nas właśnie w marcu, dzięki którym na terenie Trójmiasta pociągi na linii PKM zaczęły jeździć w równym takcie, a ich godziny odjazdów i przyjazdów zostały lepiej dopasowane do godzin pracy i nauki w Gdańsku i Gdyni - komentuje najnowsze statystyki Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.
Trzeba jednak pamiętać, że porównywanie marca do grudnia jest pewnym nadużyciem. Dlaczego? W okresie świąteczno-noworocznym z komunikacji miejskiej nie korzysta młodzież i dzieci, bowiem nie działają szkoły i uczelnie. Stąd łatwiej osiągnąć dobry wynik w marcu.
Wrzeszcz i lotnisko na czele
Na aglomeracyjnym odcinku PKM najwięcej pasażerów korzysta ze stacji Gdańsk Wrzeszcz, która już dawno stała się głównym węzłem przesiadkowym całego Trójmiasta. Aż 23 proc. pasażerów wsiada i wysiada tam do i z pociągów SKM. Na drugim miejscu jest Gdańsk Port Lotniczy (13 proc.), a na trzecim Gdynia Główna (11 proc.).
Zestawienie dotyczy również pasażerów wsiadających i wysiadających na poszczególnych przystankach pomiędzy Gdańskiem Wrzeszczem i Gdynią Główną. Zostało ono wykonane na przykładzie dwóch marcowych pociągów SKM jadących w godzinach porannego szczytu. Wynika z niego, że najwięcej osób wsiada do tych pociągów na przystankach zlokalizowanych przy dużych gdańskich osiedlach: Jasień, Kiełpinek oraz Osowa i dla większości z nich celem podróży są dwa końcowe przystanki w każdej z relacji: Gdańsk Strzyża i Gdańsk Wrzeszcz oraz Gdynia Stadion i Gdynia Główna.
Kursy z Kościerzyny zachęcają pasażerów
Na regionalnych odcinkach PKM wzrost liczby pasażerów w tym samym okresie kształtował się następująco:
- Kościerzyna - Gdańsk/Gdynia - 52,7 tys. w grudniu 2017 i 60,4 tys. w marcu 2018 (wzrost o 15 proc.)
- Kartuzy - Gdańsk - 66 tys. w grudniu 2017 i 74 tys. w marcu 2018 (wzrost o 12 proc.)
Kilkunastoprocentowe wzrosty na regionalnym odcinku PKM w stosunku do poprzedniego kwartału urzędnicy marszałka obserwują regularnie od grudnia 2016 r., kiedy wprowadzili dla pasażerów zmianę polegającą na skierowaniu większości pociągów z Kościerzyny do Gdyni nową trasą przez Gdańsk Wrzeszcz.
- Od tamtej pory też większość pociągów kartuskich jest dobrze skomunikowana z pociągami aglomeracyjnymi w Gdańsku Rębiechowie i z przesiadek pomiędzy nimi również korzysta coraz więcej osób. W połączeniu z nowymi, oddanymi do użytku w grudniu 2017 r. przystankami w Gdyni oraz wprowadzonym od marca 2018 r. równym taktem pociągów na odcinku aglomeracyjnym zaowocowało to obecnie tak dużym wzrostem liczby pasażerów PKM w samym Trójmieście - mówi Ryszard Świlski, zastępca marszałka województwa.
Miejsca
Opinie (127)
-
2018-04-06 08:24
Pociągi przyspieszone nie będą zatrzymywać się na Morenie (czyli w Brętowie) bo tak założyliśmy
i tyle w temacie. Taką otrzymałem odpowiedź. Dlatego trzeba jechać do Wrzeszcza autobusem by tam wsiąść do PKM. Ciekawe dlaczego wybudowano linię tramwajową do Brętowa?
- 3 1
-
2018-04-06 09:15
i dalej w takim tłoku? (1)
Może dostawcie wagony bo ja nie myślę stać na korytarzu.
- 3 1
-
2018-04-07 19:26
Widzę, ze ty wcale nie myślisz...
- 0 3
-
2018-04-06 11:20
Popołudniowa przerwa 2,5h w kursach z Trójmiasta do Kościerzyny to żart (2)
Ciekawe kiedy wpadną na to, że można całkiem tanio zrobić dodatkowe kursy PKM na trasie Kościerzyna-Żukowo skomunikowane z tymi z Kartuz, wystarczyłoby do szczęścia.
- 2 1
-
2018-04-06 11:31
Grupa
na Facebooku pojawiła się grupa "Burdel w rozkładzie" (linka nie mogę tu podać) gdzie zapisują się i jednoczą osoby wkurzone coraz lepszymi rozkładami ustalanymi przez Urząd...(a nie PKM czy SKM jak mi PKM bezpodstawnie zarzuciła).
- 2 0
-
2018-04-06 12:55
My sie nie znamy...
Oni lepiej wiedzą w Gdańsku co dla nas dobre - a spróbuj się odezwać, że masz inne zdanie na temat rozkładu (który ustala Urząd Wojewódzki) to PKM się na ciebie wkurzy, że oczerniasz... PKM. Chore!
- 2 0
-
2018-05-10 13:22
Szkoda, że nikt nie wyciąga wniosków, tylko pieniądze
Liczba pasażerów na linii Gdańsk - Kościerzyna zwiększyła się znacznie, ale nie dodano pociągów, nie zwiększono składów. Zwłaszcza w dni wolne! Np. 3 maja w pociągu o 11-tej nie było nawet gdzie stanąć! Któż mógł przypuszczać, że w długi weekend ludzie będą chcieli wyjechać na Kaszuby? To tak absurdalne jak w zimie śnieg, który wciąż potrafi zaskoczyć drogowców. I dlaczego nie można pojechać do Kościerzyny z Gdańska? Tylko Wrzeszcz i Gdynia są skomunikowane z Kościerzyną. A wystarczyło by zatrzymać się w Brętowie!
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.