• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wzrosła liczba pasażerów na linii PKM

Maciej Naskręt
5 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Strzyża jest jednym z głównych docelowych przystanków pasażerów PKM. Strzyża jest jednym z głównych docelowych przystanków pasażerów PKM.

W marcu, w stosunku do grudnia zeszłego roku, liczba pasażerów na linii PKM między Wrzeszczem a Gdynią wzrosła ze 152 tys. do 190 tys. Przyczynić się do tego miały zmiany w rozkładzie jazdy pociągów. Problem w tym, że oba miesiące, w których wprowadzane są korekty rozkładu, trudno ze sobą porównywać.



Jak oceniasz wprowadzony w marcu rozkład jazdy PKM?

Marcowa zmiana rozkładu miała przyczynić się do znacznego wzrostu liczby pasażerów na linii PKM - informują władze województwa. W marcu trójmiejska SKM przewiozła 324,4 tys. osób na liniach kolejowych obsługiwanych w ramach projektu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. To o ponad 50 tysięcy więcej niż w grudniu 2017 roku, kiedy było ich 271,1 tys.

Tym razem największe wzrosty zostały odnotowane na aglomeracyjnym odcinku PKM, a nie regionalnych trasach, jak to miało miejsce w poprzednich podsumowaniach prowadzonych co kwartał.

Wzrost liczby pasażerów na linii PKM. Wzrost liczby pasażerów na linii PKM.
Dla porównania - w grudniu 2017 r., kiedy weszła w życie poprzednia wersja rozkładu jazdy, pociągi SKM na trasie PKM z Gdańska Wrzeszcza do Gdyni przewiozły 152,4 tys. osób, a po marcowej korekcie rozkładu jazdy liczba ta wzrosła aż o 25 proc. osiągając poziom 190 tys. pasażerów.

- Duża w tym zasługa zmian w rozkładzie jazdy wprowadzonych przez nas właśnie w marcu, dzięki którym na terenie Trójmiasta pociągi na linii PKM zaczęły jeździć w równym takcie, a ich godziny odjazdów i przyjazdów zostały lepiej dopasowane do godzin pracy i nauki w Gdańsku i Gdyni - komentuje najnowsze statystyki Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.
Trzeba jednak pamiętać, że porównywanie marca do grudnia jest pewnym nadużyciem. Dlaczego? W okresie świąteczno-noworocznym z komunikacji miejskiej nie korzysta młodzież i dzieci, bowiem nie działają szkoły i uczelnie. Stąd łatwiej osiągnąć dobry wynik w marcu.

  • Wzrost liczby pasażerów na linii PKM.
  • Wzrost liczby pasażerów na linii PKM.
  • Wzrost liczby pasażerów na linii PKM.
  • Wzrost liczby pasażerów na linii PKM.

Wrzeszcz i lotnisko na czele



Na aglomeracyjnym odcinku PKM najwięcej pasażerów korzysta ze stacji Gdańsk Wrzeszcz, która już dawno stała się głównym węzłem przesiadkowym całego Trójmiasta. Aż 23 proc. pasażerów wsiada i wysiada tam do i z pociągów SKM. Na drugim miejscu jest Gdańsk Port Lotniczy (13 proc.), a na trzecim Gdynia Główna (11 proc.).

Zestawienie dotyczy również pasażerów wsiadających i wysiadających na poszczególnych przystankach pomiędzy Gdańskiem Wrzeszczem i Gdynią Główną. Zostało ono wykonane na przykładzie dwóch marcowych pociągów SKM jadących w godzinach porannego szczytu. Wynika z niego, że najwięcej osób wsiada do tych pociągów na przystankach zlokalizowanych przy dużych gdańskich osiedlach: Jasień, Kiełpinek oraz Osowa i dla większości z nich celem podróży są dwa końcowe przystanki w każdej z relacji: Gdańsk Strzyża i Gdańsk Wrzeszcz oraz Gdynia Stadion i Gdynia Główna.

Kursy z Kościerzyny zachęcają pasażerów



Na regionalnych odcinkach PKM wzrost liczby pasażerów w tym samym okresie kształtował się następująco:

  • Kościerzyna - Gdańsk/Gdynia - 52,7 tys. w grudniu 2017 i 60,4 tys. w marcu 2018 (wzrost o 15 proc.)
  • Kartuzy - Gdańsk - 66 tys. w grudniu 2017 i 74 tys. w marcu 2018 (wzrost o 12 proc.)


Kilkunastoprocentowe wzrosty na regionalnym odcinku PKM w stosunku do poprzedniego kwartału urzędnicy marszałka obserwują regularnie od grudnia 2016 r., kiedy wprowadzili dla pasażerów zmianę polegającą na skierowaniu większości pociągów z Kościerzyny do Gdyni nową trasą przez Gdańsk Wrzeszcz.

- Od tamtej pory też większość pociągów kartuskich jest dobrze skomunikowana z pociągami aglomeracyjnymi w Gdańsku Rębiechowie i z przesiadek pomiędzy nimi również korzysta coraz więcej osób. W połączeniu z nowymi, oddanymi do użytku w grudniu 2017 r. przystankami w Gdyni oraz wprowadzonym od marca 2018 r. równym taktem pociągów na odcinku aglomeracyjnym zaowocowało to obecnie tak dużym wzrostem liczby pasażerów PKM w samym Trójmieście - mówi Ryszard Świlski, zastępca marszałka województwa.

Miejsca

Opinie (127)

  • A ja sądzę, że nie tyle rozkład jazdy tylko otwarcie Karwin i Stadionu miało wpływ na wzrost ilości pasażerów.

    • 10 0

  • Wzrost oczywiście nie miał nic wspólnego z tym, że w grudniu mieliśmy okres świąteczny?

    Statystyka = matematyka o płynnych regułach.

    • 6 0

  • defekowaU pasażerów pkm

    Żądam nowych składów SKM i częstotliwości kursowania składów na linii Gdańsk-Gdynia co 6 minut.

    • 12 0

  • Tramwaj numer 9

    Dla myślących; zamiast wysiadać z dziewiątki na dworcu Głównym lub w Gdańsku Wrzeszczu gdzie jeszcze trzeba dojść kawałeczek można jechać dziewiątką do końca i wprost przesiąść się na PKM-kę przystanek STRZYŻA. Mniej ludzi większy komfort jazdy.

    • 4 3

  • Na POhybel!! (2)

    POroniony PeOwskiPOmysł!!PKMkę rozebrać natychmiast!!Wiecie ile słusznych pomników z odzyskanej stali można wszędzie wybudować?!

    • 3 10

    • Na pohybel pislamistom !!!

      • 2 0

    • won trollu z tego forym

      • 1 0

  • Gdynia-koscierzyna bezposrednio (1)

    Więcej połączeń bezpośrednich przez gdynia stadion i Gdynia Karwiny do koscierzyny i spowrotem.
    Super alternatywa dla zakorkowanego chwaszczyna i masakry w zukowie !

    • 6 1

    • Przecież specjalnie ograniczono to połączenie do dwóch dziennie. Chodziło o zapewnienie frekwencji kolei metropolitarnej. Niestety przedłużyło tp podróż o pół godziny! Skutek jest taki że sporo ludzi zrezygnowało z kolei i zaczęło dojeżdżać do Gdyni autami. W efekcie Żukowa zakorkowało się na amen.

      • 3 1

  • To dzieki wygranej pis jajahaahaahhaaaaa

    • 0 4

  • (1)

    Ciekawe czy tak samo cieszy dojeżdżających na 6 do pracy z Kościerzyny?

    • 6 1

    • To po co jeżdżą na 6 z Kościerzyny? Niech jada na później, albo bliżej i po problemie..

      • 1 1

  • Moje propozycje jeszcze większego zwiększenia pasażerów: (2)

    -wydzielony, tylko dla PKM-ek peron we Wrzeszczu, z oznaczeniami i informacją pasażerską jak na pozostałych przystankach PKM
    -kursowanie co 15 minut w szczycie pociąg relacji Gdańsk Wrzeszcz-Gdańska Osowa-Gdynia Głowna, co pół godziny poza nim i w weekendy
    -zbudowanie przystanku i węzła przesiadkowego Karczemki lub Kokoszki, przed przystankiem Matarnia, to jedyna dzielnica przy PKM, która nie ma "swojego" przystanku, w dodatku ze sporą ilością mieszkańców i zakładami pracy
    -jeżeli PKM-ki kończyłyby bieg we Wrzeszczu, wzrost częstotliwości SKM co 5 minut w szczycie, co 10 minut poza nim
    -bilet gdański-na wszystko ZTM, SKM, PKM w rozsądnej cenie, koło 100 zł.

    • 11 1

    • A zapłaci za to wszystko kto? (1)

      • 2 1

      • A czy to istotne? Może nikt nie płacić, ale ma być...

        • 0 1

  • (1)

    Czy turyści-obcokrajowcy odwiedzający Gdansk nie mają problemów z dotarciem na lotnisko? Z Gdańska Głównego muszą dojechać do Wrzeszcza a stąd dopiero do Rębiechowa. Czy ktoś pomyślał o tym jaki to moze stanowić problem dla osoby ktora nie jest autochtonem i nie zna infrastruktury miasta

    • 3 2

    • dla większości obcokrajowców taksówka nie jest obciażeniem

      Gorzej z podstawowym ruchem lotniska jakim jest "dojazd do pracy".

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane