• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wzrosła liczba pasażerów na linii PKM

Maciej Naskręt
5 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Strzyża jest jednym z głównych docelowych przystanków pasażerów PKM. Strzyża jest jednym z głównych docelowych przystanków pasażerów PKM.

W marcu, w stosunku do grudnia zeszłego roku, liczba pasażerów na linii PKM między Wrzeszczem a Gdynią wzrosła ze 152 tys. do 190 tys. Przyczynić się do tego miały zmiany w rozkładzie jazdy pociągów. Problem w tym, że oba miesiące, w których wprowadzane są korekty rozkładu, trudno ze sobą porównywać.



Jak oceniasz wprowadzony w marcu rozkład jazdy PKM?

Marcowa zmiana rozkładu miała przyczynić się do znacznego wzrostu liczby pasażerów na linii PKM - informują władze województwa. W marcu trójmiejska SKM przewiozła 324,4 tys. osób na liniach kolejowych obsługiwanych w ramach projektu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. To o ponad 50 tysięcy więcej niż w grudniu 2017 roku, kiedy było ich 271,1 tys.

Tym razem największe wzrosty zostały odnotowane na aglomeracyjnym odcinku PKM, a nie regionalnych trasach, jak to miało miejsce w poprzednich podsumowaniach prowadzonych co kwartał.

Wzrost liczby pasażerów na linii PKM. Wzrost liczby pasażerów na linii PKM.
Dla porównania - w grudniu 2017 r., kiedy weszła w życie poprzednia wersja rozkładu jazdy, pociągi SKM na trasie PKM z Gdańska Wrzeszcza do Gdyni przewiozły 152,4 tys. osób, a po marcowej korekcie rozkładu jazdy liczba ta wzrosła aż o 25 proc. osiągając poziom 190 tys. pasażerów.

- Duża w tym zasługa zmian w rozkładzie jazdy wprowadzonych przez nas właśnie w marcu, dzięki którym na terenie Trójmiasta pociągi na linii PKM zaczęły jeździć w równym takcie, a ich godziny odjazdów i przyjazdów zostały lepiej dopasowane do godzin pracy i nauki w Gdańsku i Gdyni - komentuje najnowsze statystyki Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.
Trzeba jednak pamiętać, że porównywanie marca do grudnia jest pewnym nadużyciem. Dlaczego? W okresie świąteczno-noworocznym z komunikacji miejskiej nie korzysta młodzież i dzieci, bowiem nie działają szkoły i uczelnie. Stąd łatwiej osiągnąć dobry wynik w marcu.

  • Wzrost liczby pasażerów na linii PKM.
  • Wzrost liczby pasażerów na linii PKM.
  • Wzrost liczby pasażerów na linii PKM.
  • Wzrost liczby pasażerów na linii PKM.

Wrzeszcz i lotnisko na czele



Na aglomeracyjnym odcinku PKM najwięcej pasażerów korzysta ze stacji Gdańsk Wrzeszcz, która już dawno stała się głównym węzłem przesiadkowym całego Trójmiasta. Aż 23 proc. pasażerów wsiada i wysiada tam do i z pociągów SKM. Na drugim miejscu jest Gdańsk Port Lotniczy (13 proc.), a na trzecim Gdynia Główna (11 proc.).

Zestawienie dotyczy również pasażerów wsiadających i wysiadających na poszczególnych przystankach pomiędzy Gdańskiem Wrzeszczem i Gdynią Główną. Zostało ono wykonane na przykładzie dwóch marcowych pociągów SKM jadących w godzinach porannego szczytu. Wynika z niego, że najwięcej osób wsiada do tych pociągów na przystankach zlokalizowanych przy dużych gdańskich osiedlach: Jasień, Kiełpinek oraz Osowa i dla większości z nich celem podróży są dwa końcowe przystanki w każdej z relacji: Gdańsk Strzyża i Gdańsk Wrzeszcz oraz Gdynia Stadion i Gdynia Główna.

Kursy z Kościerzyny zachęcają pasażerów



Na regionalnych odcinkach PKM wzrost liczby pasażerów w tym samym okresie kształtował się następująco:

  • Kościerzyna - Gdańsk/Gdynia - 52,7 tys. w grudniu 2017 i 60,4 tys. w marcu 2018 (wzrost o 15 proc.)
  • Kartuzy - Gdańsk - 66 tys. w grudniu 2017 i 74 tys. w marcu 2018 (wzrost o 12 proc.)


Kilkunastoprocentowe wzrosty na regionalnym odcinku PKM w stosunku do poprzedniego kwartału urzędnicy marszałka obserwują regularnie od grudnia 2016 r., kiedy wprowadzili dla pasażerów zmianę polegającą na skierowaniu większości pociągów z Kościerzyny do Gdyni nową trasą przez Gdańsk Wrzeszcz.

- Od tamtej pory też większość pociągów kartuskich jest dobrze skomunikowana z pociągami aglomeracyjnymi w Gdańsku Rębiechowie i z przesiadek pomiędzy nimi również korzysta coraz więcej osób. W połączeniu z nowymi, oddanymi do użytku w grudniu 2017 r. przystankami w Gdyni oraz wprowadzonym od marca 2018 r. równym taktem pociągów na odcinku aglomeracyjnym zaowocowało to obecnie tak dużym wzrostem liczby pasażerów PKM w samym Trójmieście - mówi Ryszard Świlski, zastępca marszałka województwa.

Miejsca

Opinie (127)

  • Brak bezpośredniego połączenia lotniska z sercem miasta czyli Starówką (3)

    Wrzeszcz jest piękny, ale turyści przyjeżdzają na Starówkę do Gdańska. Dziwię się jak mozna sie chwalić zmianami na gorsze!

    • 6 3

    • Starówka to jest w Warszawie. Gdańsk ma Główne Miasto, przez miejscowych zwane po prostu Gdańskiem. Natomiast Stare Miasto to obszar w okolicach Wielkiego Młyna, Ratusza Staromiejskiego, itp.

      • 4 2

    • 210, N3 (1)

      Jest bezpośrednie połączenie - autobusy:
      210 w dzień,
      N3 w nocy.

      • 0 2

      • Tak , raz na 3 godziny.

        • 0 1

  • (1)

    Jednocześnie wzrosła liczba kursów pociągów z Gdyni do Kościerzyny z niesprawna i zamknięta toaleta. To jest dramat. Gdzie mam wysiąść żeby zrobić swoje ? W Sławkach obszcz*c mur czy w wiezycy pod drzewem ? Czy pociąg będzie wtedy na mnie czekał ?

    • 9 0

    • Wys*aj się na budowie

      I po problemie

      • 0 1

  • (1)

    Jest jak jest ale dlaczego nikt nie pisze ze pasazerowie stoja sklady sa za male

    • 7 0

    • ale kogo to obchodzi

      • 0 1

  • Jak to jest? (1)

    Że na odcinku aglomeracyjnym jeździ wielokrotnie więcej pasażerów niż do Kościerzyny, a z Gdyni do Kościerzyny jest więcej pociągów PKM niż z Gdyni do Gdańska?

    • 5 2

    • Cos kręcisz.

      Z Gdyni do Kościerzyny jest jeden pociąg dziennie, po południu jak wracają z roboty kaszyby

      • 1 0

  • Z lotniska po 21 się nie dojedzie. (2)

    A podczas budowy to było jedno z głównych haseł, dojazdy na lotnisko. Jak PKM ruszyła to do 24 kursowały składy, a teraz się nie opłaca, nie ma składów itd.

    • 6 1

    • zlikwidować!

      będzie pan zadowolony

      • 0 1

    • Układ z Taxi.

      • 0 1

  • Koleje Mazowieckie podpisały umowę dofinansowania 55 pociągów

    Z czym do gości?

    • 4 0

  • Eureka

    Od roku na jasieniu juz ledwo wsiadam! Ta inwestycja mogla byc taka wspaniala tym bardziej mnie serce boli jak widze jeden kurs na godzine.

    • 4 1

  • Inwestycja niewykorzystana (2)

    Mało kursow
    Nie jezdzi na tyle czesto na lotnisko by byc alternatywa dla samochodu a moglaby byc idealna
    Scisk jak w tokijskim metrze
    Czesciej jezdzi do koscierzyny jak do gdyni
    Konczy bieg we wrzeszczu (!)
    Malo miejsca na rowery (pomijam ze powinien byc rower miejski ze stacjami przy pkm bo to nie pociag towarowy)

    • 4 1

    • Rozklad jazdy (1)

      Cały czas slysze ze robicie wszystko z mysla o pasazerach, a dlaczego zabraliscie pierwszy pociag ktory jezdzil , z Kościerzyny do Gdyni.Nie kazdy pracuje w biurze, niektorzy musza byc wcześniej w pracy .

      • 3 0

      • Zmień prace, proste...

        • 1 1

  • skoro jest tak dobrze, to pora na kolejny przemyślany krok

    ...czyli ograniczenie kursowania pociągów do taktu co dwie godziny. Zobaczymy ile ludzie jeszcze wytrzymają!

    • 1 2

  • Powiększać składy. (1)

    W okresie szczególnie letnim zwiększyć ilość miejsc do przewozu rowerów.

    • 2 2

    • Żadnych rowerów!! To nie pociąg towarowy!!!

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane