- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (513 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (146 opinii)
- 3 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (115 opinii)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (93 opinie)
- 5 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (59 opinii)
- 6 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (34 opinie)
Za rok takimi wagonami pojedziemy z Trójmiasta do Wrocławia
Na wiosnę 2014 r. pasażerowie pociągów z Trójmiasta do Poznania lub Wrocławia odbędą podróż nowymi wagonami PKP Intercity. Pokazujemy jak będą wyglądały wagony warte łącznie 175 mln zł.
W październiku 2012 r. spółka PKP Intercity rozstrzygnęła przetarg na dostarczenie nowych wagonów pasażerskich, które obsłużą połączenia między Trójmiastem i Wrocławiem przez Poznań. Wygrała spółka H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych, która za wyprodukowanie nowych wagonów otrzyma ok. 175 mln zł.
- Zamówiliśmy cztery wagony bezprzedziałowe i cztery z przedziałami dla pierwszej klasy. Ponadto będzie 17 wagonów klasy drugiej, z czego 10 z nich będzie bez przedziałów. Dwa wagony drugiej klasy będą wyposażone w toalety dla osób niepełnosprawnych - wyjaśnia Beata Czemerajda, rzecznik prasowy spółki PKP Intercity.
Jak będzie wglądać 1 klasa w pociągach z Trójmiasta do Wrocławia?
Przedział pasażerski (salon) wyposażony jest m.in. w indywidualne fotele (pojedyncze lub podwójne) rozmieszczone jeden za drugim z każdej strony wagonu. Wnętrze przypomina nieco kokpit samolotu pasażerskiego.
Na jednym końcu wagonu, w szafie elektrycznej zabudowano terminal centralnego układu diagnostyki. Za jego pomocą można odczytać stan poszczególnych systemów zamontowanych w wagonie. Ułatwia to diagnostykę uszkodzeń wagonu i skraca czas usuwania usterki.
Maksymalna prędkość, z jaką wagony będą mogły pojechać, to 200 km/h.
2 Klasa, którą pojedziemy z Trójmiasta na Dolny Śląsk.
Na końcach wagonu umieszczono dwa przedziały toalet wyposażone w zamknięte, podciśnieniowe układy WC, suszarki elektryczne, umywalki ze stali nierdzewnej wraz z osprzętem. W niektórych składach pojawią się toalety dla osób niepełnosprawnych.
Czego zabraknie w nowych składach?
Przede wszystkim nie będzie klasy biznes, czyli urządzonego w wagonie pierwszej klasy przedziału, w którym może przybywać wyłącznie czterech pasażerów. Między ustawionymi naprzeciw siebie fotelami umieszczono rozkładany stolik. Nad każdym z siedzeń znajdują się lampy doświetlające miejsce ewentualnej pracy podróżnych.
Opinie (202) 5 zablokowanych
-
2013-05-13 15:02
Przyjemniej minie te 10 godzin i 400 km podróży w takim świetle :-) (28)
- 279 6
-
2013-05-13 15:19
... (1)
luz....
przed wojną można było sobie nawet nogi wyciągnąć, teraz tylko kajdanek i zakucia w dyby brakuje.
nie mówiąc o tym, że totalna inwigilacja każdego przed każdym - gdzie tu zasłonkę zaciągniesz? drzwi zamkniesz? i przekimasz? jakiś horror wymyślają projektanty - takie coś to się co najwyżej na skm nadaje- 34 17
-
2013-05-13 19:58
...
Ostatnio miałem okazję przejechać się podobnym wagonem i powiem tak...wolę o wiele bardziej taki bezprzedziałowy niż przedziałowy.
Mam wspolpasażera tylko po jednej stronie, do tego nogi mogę bezproblemowo wyciagnąc, a mam 195cm.
O wiele bardziej komfortowo mi.- 10 1
-
2013-05-13 15:35
bzdury gadasz (4)
Już teraz na trasie Gdańsk-Poznań jedziesz pociągiem TLK 3.50min, a Eurocity to nawet 3.30min. Więc nie pisz że 10h.
Co innego na trasie Gdańsk-Wawa - tam to kompletna porażka z czasem podróży jak dotąd.- 27 2
-
2013-05-13 15:59
wow (1)
W 3,5 minuty do Poznania? No nieźle!
- 22 2
-
2013-05-13 16:16
Pewnie wynaleźli tunel areodynamiczny lub czasoprzestrzenny i dlatego w 3 min 30 sek jedziesz do Poznania :)
- 18 0
-
2013-05-13 17:51
Pomorzanin jak był (1)
to leciał 4.40 a wtedy to pociągi naprawdę jeździły szybko a nie jak teraz ... na papierze.
- 6 1
-
2013-05-13 20:00
...
No ja właśnie 2 tyg temu do Poznania jechałem pociągiem BGE w czasie 3h30min.
Autem ciężko taki czas osiągnąć- 2 0
-
2013-05-13 15:40
(8)
Jeszcze czujniki dymu w ubikacjach aby tępić śmierdzieli. Czujnik po wykryciu dymu blokuje drzwi i wzywa konduktora który wlepia mandat w wysokości 500PLN!
Od razu by się hołota nauczyła, a kolej zarobiła na nowe wagony i remonty starych.- 58 4
-
2013-05-13 15:57
a gdyby (5)
zaczelo sie palic ? i drzwi bylyby zablokowane ?
- 6 5
-
2013-05-13 16:11
To... (1)
...konduktor lub osoba upoważniona miałaby możliwość otworzenia drzwi?
- 10 4
-
2013-05-14 21:35
To konduktor wlepiłby mandat, przecież gościu pisał
- 0 0
-
2013-05-13 16:19
To (2)
kible wyposażonoby wtedy w czujniki dymu, ale tytoniowego. A jak bd leciał prawdziwny dym to czujniki wtedy go by nie wykrywały.
- 2 2
-
2013-05-13 18:02
łoj!
Cóż za składnia! Cóż za znajomość języka polskiego! W końcu cóż za znajomość technologii!
Rośnie nam wspaniałe, gimnazjalne pokolenie. Ku chwale!- 3 1
-
2013-05-13 21:58
gandzia
Zeby czasem dymu od gandzi nie wykrywał.
- 1 0
-
2013-05-13 16:55
Póki co, masz rozbryzg na tory nie napisze czego (1)
a tobie się czujników zachciewa, poza tym tak trudno zrobić 1 przedział dla palących ?
- 6 3
-
2013-05-13 23:48
a mi właśnie tych nowych kibli szkoda - z próżniowym system spłukiwania nieczystości. technologia wchodzi a jeden z drugim niszczy więc lepiej zostawić prymitywne rozwiązania, idioto odporne
- 3 0
-
2013-05-13 15:40
(1)
Czy przewidywane jest utrzymanie dotychczasowych standardów w postaci przedziałów sauna i krioterapia w cenie biletu?
- 30 0
-
2013-05-13 16:14
Na szczęście w nowych wagonach systemy ogrzewania są skonstruowane zupełnie inaczej.
- 7 0
-
2013-05-13 15:59
Tylko nikt nie powiedział, że podróz za tę samą cenę! (2)
0ooooo
- 7 0
-
2013-05-13 17:13
Juz teraz jezdza IC (1)
i kosztuja 2x wiecej niz TLK. Cena raczej pozostanie na podobnym poziomie...
- 2 0
-
2013-05-13 18:37
przeczytaj raz jeszcze artykuł: spolka InterCity obsluguje połączenia TLK jak i Intercity. Te wagony będą w TLK
- 0 0
-
2013-05-13 17:11
A co z wagonami dla matek z dziecmi?:)
chyba ze malenstwa w koncu beda mogly sie wybiegac bo raczej nie pospia :)
- 6 1
-
2013-05-13 17:31
Do Poznania jest 350 km a do Wroclawia 500 km (1)
- 2 0
-
2013-05-13 17:49
No to do Wrocławia 15 godzin ;)
- 3 0
-
2013-05-13 19:03
Taaa... jak w solarium :P
A te kible to jak rozumiem dla klasy Biznes? a normalni ludzie nic nie zyskają?
- 2 0
-
2013-05-13 23:37
(2)
gdzie tam niby mozna nogi wyciagnac,
chyba w klasie biznes ...
pkp troche pozno sie obudzilo,
wole 2h lot za ok 150- 200 zl- 1 0
-
2013-05-14 09:15
(1)
A gdzie dolecisz w te 2h ? Do Bydgoszczy ?
- 0 0
-
2013-05-14 09:38
Lądek Luton
moze byc?- 0 0
-
2013-05-13 15:03
Szkoda, ze tak malo tych nowych wagonow, (5)
ale dobrze, ze cos zaczeli kupowac.
Prezentuja sie bardzo fajnie.- 72 5
-
2013-05-13 15:38
a po co więcej? żeby hołota miała co niszczyć?
- 4 8
-
2013-05-13 17:03
Nie kokpit tylko kabinę samolotu pasażerskiego. (1)
Pan redaktor wie, że coś dzwoni, ale nie wie, w którym kościele.
- 13 0
-
2013-05-13 18:48
Oczywiście w tym z wieżą ponad 42 metry.
Ad maiorem Slavoi gloriam.
- 1 0
-
2013-05-13 18:39
w chinach pewnie w latach 70tych takie jeździły, tak po wyglądzie można stwierdzić
- 2 2
-
2013-05-14 00:02
i tak zaraz zdemolują
- 1 0
-
2013-05-13 15:03
"wagony będą mogły pojechać to 200 km/h" (12)
A jak szybko będą jechać w rzeczywistości? Czy na trasie do Wrocławia trwa jakiś remont, który ma przyspieszyć połączenie?
- 70 3
-
2013-05-13 15:16
120 km/h - i to nie na całej trasie (3)
- 4 2
-
2013-05-13 16:10
160 km/h (2)
zdziwiony? Na większości odcinka z Gdańska do Poznania już od 9 czerwca....Oczywiście jest to prędkość dopuszczalna dla linii.Jak szybko będą jeździć poszczególne pociągi to zależy od możliwości tamorowych "przewoźników"
- 5 1
-
2013-05-13 19:06
taka będzie prędkość podróżna, nie zdziwiony :)
- 0 0
-
2013-05-13 20:49
Nie przesadzał bym z ta większością, od 9 czerwca 200 na 160 (część w tą, część z powrotem).
- 0 1
-
2013-05-13 15:28
kpina (1)
60 km tyle wytrzymają tory na tej trasie które nie były wymieniane od kilkudziesięciu lat. Po co piszecie i mówicie że "będą mogły" jeśli to nie realne.
- 7 15
-
2013-05-13 18:38
chyba dawno nie sprawdzałeś danych: większość trasy Gdansk-Poznan (a wlasciwie Tczew-Poznan) jest już po remoncie
- 8 1
-
2013-05-13 15:41
propaganda
to zwykla propaganda. Wagony same nie pojada i po czyms musza jechac. Lokomotyw nowych nie ma, nie wspominajac o zaniedbanych, nie remontowanych torach, ktore pozwola jechac max 80km/h.
- 5 14
-
2013-05-13 16:06
(1)
200 km/h nie pojedziemy. 160 km/h jak najbardziej. Odcinkowo takie prędkości będą wprowadzone na trasie Gdańsk - Wrocław od 9 czerwca br. (właściwie na odc. do Tczewa już obowiązują, ale krótko mówiąc nie ma sensu rozpędzać się powyżej 120 km/h na takim ogryzku). Dalsze skrócenia czasu jazdy od grudnia 2013 i w kolejnych latach. M.in. odc. Poznań - Wrocław jest w tej chwili kompleksowo modernizowany.
- 14 1
-
2013-05-13 19:46
Dzięki, o takie info mi chodziło.
- 4 0
-
2013-05-13 16:53
U wierze jak zobaczę!!Jak usiądę i jak dojadę:)
przytakich rządach obiecanek juz było tak wiele i tak wieloetnich opóznien ze niema zadnego zaufania do polityków!!
- 5 0
-
2013-05-13 20:47
Na razie wymieniają się zegarkami.
- 2 0
-
2013-05-13 22:33
Całe szczęście, że wagony I i II klasy będą mogły jeździć 200 km/h!
Nie wyobrażam sobie, jakby I klasa jechała 200 km/h, a II klasa 190 km/h. Co o takich przypadkach mówi fizyka? "Pociąg z punktu a do punktu b jedzie 10 godzin. Zakładając, że wagony I klasy jadą 200 km/h, a II klasy 190 ... aaaa"
- 3 0
-
2013-05-13 15:03
(4)
idelany dla kibiców na wyjazdy. super fajowo bedzie w srodku!!
- 144 7
-
2013-05-13 15:34
max żywotności 1 wyjazd
w imię piłki nożnej
- 17 4
-
2013-05-13 15:41
beda jezdzic w klasie biznes (1)
juz widze "grubego Bola" z lampka and glowa ktora mu doswietla browara....
- 14 1
-
2013-05-13 22:10
rewelacja:)
- 3 0
-
2013-05-13 18:52
jak wyjazd to tylko w przedziałach i prywatne alkoholowe imprezy
- 1 2
-
2013-05-13 15:04
mam nadzieję, że (5)
uda się utrzymać te wagony w nienagannym stanie higienicznym.
- 85 0
-
2013-05-13 17:43
Poniżej fragment artykułu z 3.04.2013 z tego portalu. (2)
"Autobus czy tramwaj, w którym przyłapie się żądnych emocji kochanków, nie przechodzi jakiejś szczególnej kwarantanny. Natomiast PKP Intercity jest bardziej surowe wobec wagonu, który był areną miłosnych igraszek: jest on zawsze wyłączany z ruchu, a na koszt niefrasobliwych kochanków przeprowadzana jest jego dezynfekcja."
- 2 1
-
2013-05-14 07:44
za to pluskwy i zasrany od lat kibel (1)
to nie są wystarczającymi powodami do dezynfekcji, gratuluję.
- 2 0
-
2013-05-14 09:14
Kierownik intercity ma taką przypadłość:
Po każdym zbliżeniu każe żonie wymieniać pościel dać materac do czyszczenia, etc. Ale jak się zesika czy zes*a to potem mu się przyjemniej śpi.
- 1 0
-
2013-05-13 19:12
dopóki nie zaczną nimi jeździć parlamentarzyści - jest szansa
- 4 0
-
2013-05-13 23:10
Bardzo w to watpie.
Znajac kulture spoleczenstwa to wagony beda zaswinione juz po pierwszej podrozy. Przeciez nasze stare wagony nie byly zle ale niektorym sie pomylilo ze to wiocha i tak brudzili ze kolej nie mogla nadgonic z czyszczeniem. Kibice zwracajacy z meczow pilkarskich itd...
- 1 0
-
2013-05-13 15:04
nie rozumiem (9)
dlaczego zamawiaja wagony bez przdzialow, w ktorym albo wszyscy jada przodem, albo wszyscy tylem.
jesli juz robic bez przedzialow, to "czworki" ze stolikiem posrodku!- 47 47
-
2013-05-13 15:22
w wagonach bezprzediałowych łatwiej robić dezynsekcje
- 7 2
-
2013-05-13 15:42
połowa jedzie tyłem, połowa przodem
Zwróć uwagę, że w połowie wagonu są takie siedzenia ze stolikami... gdzie są odwrócone do siebie... tam właśnie zaczynają się jedne tyłem drugie przodem...
- 8 1
-
2013-05-13 15:43
(1)
polowa takich miejsc byla by pusta, nie kazdy lubi jak z naprzeciwka ktos wlepia w Ciebie wzrok. Ja np nie wsiadlbym do takiego wagonu.
- 15 4
-
2013-05-13 16:36
Bzdury gadasz. Miejsca ze stolikami są dwa, bo tam następuje zmiana stron. Dwa takie stoliki są akurat np. dla rodziny albo grupy znajomych, która zawsze znajdzie się w pociagu. Pozostałe siedziska są jeden za drugim i wybierasz sobie czy chcesz jechać tyłem czy przodem do kierunku jazdy. Ja osobiście dużo lepiej znoszę wielogodzinne podróże tyłem do kierunku jazdy, a poza tym to bezpieczeniejsze miejsce w sytuacji czy jakiś idiota będzie rzucał kamieniem w okno.
- 6 0
-
2013-05-13 17:54
Fotele można odwracać.
W nowoczesnych wagonach fotele można szybko odwrócić (są zamontowane na specjalnej obrotowej ramie). Podobne rozwiazanie stosuje sie na szeroka skale w Japonii i Chinach. Miejmy nadzieje ze ktoś z PKP tez wpadł na ten pomysł.
- 7 1
-
2013-05-13 19:36
Zamawiają, ponieważ... (2)
...wśród pasażerów wykształciła się nowoczesna kategoria snobów, dla których podróż bez przedziałów jest w dobrym tonie.
- 5 3
-
2013-05-13 22:14
albo po prostu (1)
wolą wyprostować nogi wsuwając je pod poprzedni fotel zamiast co chwila trykać się kolankami z sąsiadem z naprzeciwka. Nie mówiąc już o festiwalu "przepraszam" przeciskając się do wyjścia.
Kto jeździ ten docenia. Kto nie jeździ wymyśla problemy z odwłoka.- 7 1
-
2013-05-14 08:39
Masz rację.
Bagaży leżących na podłodze w przejściu, bo brak jest ścian, na których można zainstalować półki, nie trzeba przepraszać. Wystarczy przefrunąć.
- 0 0
-
2013-05-13 23:13
Powinno byc tak ze
jak chcesz siedziec do przodu to wyjmujesz fotel z podpory obracasz o 180 stopni i wkladasz z powrotem. Bo na obracanie dookola podpory to nie ma miejsca.
- 0 0
-
2013-05-13 15:07
(2)
To my mamy bezpośrednie połączenie z Wrocławiem?
- 43 15
-
2013-05-13 16:00
TLK ROZEWIE
Gdynia Główna - Gdańsk Główny - Bydgoszcz Główna - Poznań Główny - Wrocław Główny (- Jelenia Góra)
- 7 1
-
2013-05-13 16:21
A czy będzie specjalny wagon
w którym pasażerowie mogliby się powymieniać zegarkami?
- 14 0
-
2013-05-13 15:09
(14)
Wagony bezprzedziałowe to beznadzieja. Miałem okazję takim jechać i nie czułem się jak w Intercity ale w SKMce.
- 51 74
-
2013-05-13 15:49
(5)
Bo tylko raz czymś takim jechałeś... w samolocie tez masz przedziały? Przedziały to relikt komuny.
- 20 9
-
2013-05-13 16:00
Taa komuny
a nazwa takich wagon pochodzi od znanego komunisty Pullmana.
- 14 0
-
2013-05-13 16:07
(2)
Jakiej komuny? Przedziały to historia kolei, były w XIX wieku. No, chyba że komuniści wymyślili kolej.
- 14 0
-
2013-05-14 11:33
(1)
I powiesz mi że na zachodzie dalej korzysta się z wagonów przedziałowych? Na początku wagony były przedziałowe i co z tego? Były też np parowe... tzn że maja powrócić czasy kolei parowej?
- 1 1
-
2013-05-14 14:17
Owszem, na zachodzie cały czas są przedziały.
Nawet supernowoczesne i szybkie pociągi ICE mają część wagonów wyposażonych w przedziały. Nie mówiąc o konwencjonalnych wagonach, stosowanych w połączeniach dalekobieżnych.
- 0 0
-
2013-05-13 16:39
Relikt komuny,
relikt PiS-u,
relikt Rydzyka,
jeszcze jakieś idiotyzmy?
Owszem na wielu trasach stosuje się wagony bezprzedziałowe ale z reguły wówczas jeśli podróż nie trwa dłużej niż 6 godzin. Dlatego takie wagony stosuje się w superekspresach.
Tyle że skład pociągu do Wrocławia to żaden superekspres.- 10 1
-
2013-05-13 15:54
Ja również i to nie raz. Mam jednak (1)
całkowicie inną opinię. Jedzie się o niebo lepiej niż w zwykłym wagonie z przedziałami już nawet racji wygody siedzisk.
- 14 5
-
2013-05-13 19:53
I na dodatek więcej osób zobaczy...
...jaki masz notebook, czy tam tablet. albo słuchawki. Względnie modnego autora książki, którą aktualnie czytasz.
W wagonie przedziałowym nie ma jak tego wyeksponować...- 4 4
-
2013-05-13 15:56
akurat w SKMce masz siedzenia do siebie....
- 5 1
-
2013-05-13 19:21
Też nie rozumiem zachwytu pasażerów nad brakiem przedziałów. (4)
Wagon dalekobieżny, to nie samolot, ani autobus. Podróż takim wagonem zwykle trwa kilka godzin, które niekoniecznie mam ochotę spędzać w bezpośrednim towarzystwie 50 innych osób. Między rzędami siedzeń jest zbyt mało miejsca na nogi, bo sa one obliczone na średni wzrost pasażera. umiejscowienie rzędów siedzeń nie ma żadnego związku z umiejscowieniem okien, więc część pasażerów może sobie popatrzeć w ścianę. Nie można sobie zgasić światła, kiedy te kilka osób w przedziale zechce się zdrzemnąc. Wszystkie rozmowy słychać w całym wagonie, a jak już jakiś pasażer jest podpity i hałaśliwy, to 50 osób ma schrzanioną podróż.
Nowoczesność nie oznacza lepszości. Przedziały w wagonie to najlepszy sposób zagospodarowania miejsca, zwolennicy tych kołchozów, to chyba za dużo amerykańskich filmów się naoglądali.
Przedziały to nie jest żaden relikt komuny, to wynalazek z czasów, kiedy komuniści jeszcze w więzieniach siedzieli. Chyba, że ktoś ma na myśli.... BEZprzedziałowe wagony z kuszetkami, szeroko znane w ZSRR.- 10 0
-
2013-05-13 21:05
Ja np. na trasie Gdynia-Kraków wolę patrzeć w plecy innego fotela niż oczy jakiegoś kolesia. (2)
Wagony bezprzedziałowe dają jakby minimalnie więcej prywatności. Nikt nie obserwuje każdego mojego ruchu przez 10h. I właśnie w bezprzedziałowych nikt nie widzi, jakiego używam laptopa. Przedziały wymuszają nawiązanie jakiegoś kontaktu - wzrokowego chociażby, na który w ogóle nie mam ochoty. A współpasażerowie często gęsto chcą sobie zwyczajnie pogadać, na co tym bardziej nie mam ochoty. Może aspołeczna jestem.
- 9 4
-
2013-05-14 06:26
To raczej ucieczka od nawiązania kontaktów z innymi osobami. Samoistne zamykanie się w własnej klatce.
- 2 1
-
2013-05-14 08:51
Wagon bezprzedziałowy, to...
kilkadziesiąt osób w jednym pomieszczeniu.
Przedział, to nawet przy największym tłoku tylko osiem osób.
Nie miej złudzeń, w bezprzedziałowym obserwuje Cię dużo więcej osób, nawet, jeśli Ci się wydaje, że nie.- 1 0
-
2013-05-13 23:17
Jestem gleboko przyzwyczajony do przedzialow.
Chcialbym aby stosowano przedzialy w wielkich samolotach pasazerskich jak Boeingi 747 i Airbusy A 380. Gwarancja prywatnosci i intymnosci.
- 3 0
-
2013-05-13 15:09
Za rok + 3 lata poślizgu (10)
Gonimy Europe Zachodnią oj gonimy:) szkoda tylko, że tak wolno ale biorąc pod uwagę 50 lat okupacji "komunistycznej" gdzie brat zabijał brata to nie jest źle
- 40 18
-
2013-05-13 15:31
Przestańcie się wreszcie tłumaczyć komuna. To było 20 lat temu (8)
I nie gońmy Europy zachodniej, bo Europa zachodnia to trup gospodarczy. Patrzmy na wschód (Chiny, Indie) i południe (Brazylia, Afryka).
Tam są nowe ośrodki rozwoju i to z nimi należy konkurować.
I wreszcie przestańcie z tymi kompleksami europy zachodniej, jakby tam było wszystko idealnie.- 17 7
-
2013-05-13 16:59
czu jestes głupi czy tylko udajesz chesz róznac Polske do Chin?? to tak jak byc chciał słonia do karakana porónywac (7)
Tak własnie Polska powinna darzyc do zachodu i to njak najszybciej i niema krajów idealnych ale standarty maja 100razy wyzsze niz Polsce!Obecnie Polska jest 100lat za murzynami
- 1 8
-
2013-05-13 17:14
(4)
przepraszam to niby chiny są tym karakanem? bo nie wiem czy smiac sie czy płakać...
- 4 1
-
2013-05-13 19:55
proponuje zaplakac bo gdybys znał chociaz by mape geograficzną to bys wiedział (3)
a od kiedy to Polska była tak wielka ze można ją nazwać słoniem.Chiny są potęgą przemysłowa i tak do tego Polska powinna dążyć.Ale na pewnie nie do ustroju komunistycznego który tam panuje i nie do cenzury która tam jest.Nie do wsadzania więźniów politycznych za kratki .
- 3 0
-
2013-05-13 20:07
To Polska powinna dążyć do... (2)
...bycia taką potęgą przemysłową jak Chiny?
Oczywiście bierzesz pod uwagę, że ta chińska potęga wynika z systemu znanego w zachodniej cywilizacji w XIX wieku? Praca dzieci, kobiet i starców po kilkanaście godzin dziennie i życie w slumsach?- 3 1
-
2013-05-14 06:49
Hipokryta (1)
obsmarowujesz tyłek Chińczykom a sam korzystasz z tych wyrobów, być może wykonanych przez małoletnich.
- 0 1
-
2013-05-14 08:48
Korzystam...
...ale nie nawołuję do dążenia w tym kierunku. Nie bardzo mam wybór, bo nawet najbardziej markowe produkty są tam teraz wytwarzane.
- 1 0
-
2013-05-13 18:10
Masz mgliste pojęcie
gdzie teraz "dzwonią".
Nr 1 Chiny,
nr 2 Indie,
nr 3 Brazylia,
taka jest teraz pierwsza trójka "światowych tygrysów".
A propos pociągów w Chinach, np na takiej trasie Pekin-Beidahe (to taki ichni Sopot i miejsce gdzie się Wielki Mur zaczyna) to masz do wyboru ekspres gdzie trasę 277 km pojedziesz w 2 h 5 min za ok. 43 PLN lub pośpiesznym w 3h 40 min za 21,30 PLN. Można też pojechać starą trasą dookoła ok. 400 km w niecałe 6 godzin (5h 45 m) za 18,70.
I do interesu nie dopłacają.- 3 3
-
2013-05-14 07:57
Do tego karakana "tak dozachodu"...
... ty to nie tylko jesteś za murzynami, ale nawet i za przedszkolakami. Do szkółki wpierw nauczyć się pisać. Jesteś gamoniem bo nawet nie potrafisz skorzystać z podpowiedzi ABC---> Sprawdź pisownię.
- 0 0
-
2013-05-13 22:16
smerf maruda
i tak dobrze że wyklejanki "PO" nie zrobił
- 0 0
-
2013-05-13 15:12
No w końcu kilka miesięcy temu właśnie jechałem tą trasą. (1)
Na razie podstawiaja wagony z antykwariatu.
- 40 3
-
2013-05-14 10:33
elegancko ;)
ja tez pare razy
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.