• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za rok takimi wagonami pojedziemy z Trójmiasta do Wrocławia

Maciej Naskręt
13 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Tak podświetlany jest nocą wagon Intercity I klasy, który od wiosny 2014 będzie przewoził pasażerów z Trójmiasta do  Wrocławia przez Poznań. Tak podświetlany jest nocą wagon Intercity I klasy, który od wiosny 2014 będzie przewoził pasażerów z Trójmiasta do  Wrocławia przez Poznań.

Na wiosnę 2014 r. pasażerowie pociągów z Trójmiasta do Poznania lub Wrocławia odbędą podróż nowymi wagonami PKP Intercity. Pokazujemy jak będą wyglądały wagony warte łącznie 175 mln zł.



W październiku 2012 r. spółka PKP Intercity rozstrzygnęła przetarg na dostarczenie nowych wagonów pasażerskich, które obsłużą połączenia między Trójmiastem i Wrocławiem przez Poznań. Wygrała spółka H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych, która za wyprodukowanie nowych wagonów otrzyma ok. 175 mln zł.

- Zamówiliśmy cztery wagony bezprzedziałowe i cztery z przedziałami dla pierwszej klasy. Ponadto będzie 17 wagonów klasy drugiej, z czego 10 z nich będzie bez przedziałów. Dwa wagony drugiej klasy będą wyposażone w toalety dla osób niepełnosprawnych - wyjaśnia Beata Czemerajda, rzecznik prasowy spółki PKP Intercity.

Jak będzie wglądać 1 klasa w pociągach z Trójmiasta do Wrocławia?

Wagon pasażerski I klasy z fabryki H. Cegielskiego. Wagon pasażerski I klasy z fabryki H. Cegielskiego.
W nowych wagonach znajdować się będą 54 miejsca siedzące dla podróżnych. Podróż uprzyjemniać ma klimatyzacja, zapewniająca w czasie zimy ogrzewanie.

Przedział pasażerski (salon) wyposażony jest m.in. w indywidualne fotele (pojedyncze lub podwójne) rozmieszczone jeden za drugim z każdej strony wagonu. Wnętrze przypomina nieco kokpit samolotu pasażerskiego.

Na jednym końcu wagonu, w szafie elektrycznej zabudowano terminal centralnego układu diagnostyki. Za jego pomocą można odczytać stan poszczególnych systemów zamontowanych w wagonie. Ułatwia to diagnostykę uszkodzeń wagonu i skraca czas usuwania usterki.

Maksymalna prędkość, z jaką wagony będą mogły pojechać, to 200 km/h.

2 Klasa, którą pojedziemy z Trójmiasta na Dolny Śląsk.

Wagon bez przedziałów klasy 2. Wagon bez przedziałów klasy 2.
W wagonie miejsce na fotelu znajdzie 72 pasażerów. Także te wagony będą klimatyzowane i będą mogły poruszać się z prędkością do 200 km/h.

Na końcach wagonu umieszczono dwa przedziały toalet wyposażone w zamknięte, podciśnieniowe układy WC, suszarki elektryczne, umywalki ze stali nierdzewnej wraz z osprzętem. W niektórych składach pojawią się toalety dla osób niepełnosprawnych.

Czego zabraknie w nowych składach?

Przede wszystkim nie będzie klasy biznes, czyli urządzonego w wagonie pierwszej klasy przedziału, w którym może przybywać wyłącznie czterech pasażerów. Między ustawionymi naprzeciw siebie fotelami umieszczono rozkładany stolik. Nad każdym z siedzeń znajdują się lampy doświetlające miejsce ewentualnej pracy podróżnych.

Przypomnijmy, że oprócz wymiany taboru na trasie Trójmiasto - Wrocław, PKP sprawi sobie do końca 2014 r. nowe składy Pendolino, które obsłużą trasę Warszawa-Trójmiasto.

Opinie (202) 5 zablokowanych

  • aktualnie jedzie sie 7h plus opoznienia, czyli 8h

    dziekuje, pojade samochodem

    • 3 1

  • do bani takie wagony

    takie to mogą dawać na krótkie trasy. A tak to masakra- kilka godzin, komfort jak w samolocie, nogi cierpną, ciężko je wyprostować czy postawić na przeciwległe miejsce. Do bani też te fotele- nawet jak się jedzie w kilka osób, nie da się wzdłuż położyć

    • 8 0

  • wagony bezprzedziałowe (2)

    wagony bezprzedziałowe na trasie o długosci ok.500km??? to chyba jakiś żart!! ok.9 godzinna podróż (tak tyle jedzie się do Wrocławia) z 54.osobami dookoła Ciebie, którzy piją browary, grają na gitarze albo śpiewają kołysanki dziecku do snu to prawdziwy obłęd. Aaa i nie zapomnijmy, że pociągami jeżdżą też różnego rodzaju pociechy, które s****ą, szczekają i śmierdzą. Ekstra!

    • 13 6

    • (1)

      Ludzie potrafią lecieć "bezprzedziałowym" samolotem 12 godzin albo "bezprzedziałowym" Polskimbusem jechać 10 i jeszcze się cieszą, że 100 razy lepiej niż pociągiem. Europejskie pociągi dużych prędkości są w 95% bezprzedziałowe, a tam też zdarzają się relacje ok. 7-godzinne. W wagonie przedziałowym towarzystwo z naszego przedziału/przedziału obok/korytarza też potrafi nieźle dopiec, niemniej i tak uważam, że wyolbrzymiasz.

      Obecny czas podróży wynika z sajgonu remontowego na odc. Poznań - Wrocław, bo do samego Poznania za chwilę (9.06.2013) będzie się jeździć w ok. 3:30h z Gdańska.

      • 2 2

      • Europejskie szybkie pociągi mają więcej przedziałów...

        ...niz 5 %.

        A to, ze ludzie wolą tłoczyć się w ciasnym kołchozie, bo to bardziej przypomina samolot albo autobus, to już kwestia ludzkiej głupoty. Ja jednak wolę 6 - 8 osób w jednym pomieszczeniu, niż kilkadziesiat.

        • 0 0

  • Wreszcie klocki nie bedą wypadały z toalety na tory.

    • 3 1

  • ciekawi mnie czy po miesiacu jak zwykle bedzie

    capic z kibla i fajkami?

    • 2 1

  • To nie są nowe wagony.

    To nie są nowe wagony tylko wyremontowane przez Pesę w Bydgoszczy.I tyle w temacie Panie Redaktorze.

    • 5 2

  • Kokpit

    Jak według autora te wnętrz przypominają kokpit?!

    • 0 1

  • Prędzej mi kaktus wyrośnie.....

    .....póki nie zobaczę to nie uwierzę! ...aha napiszcie jeszcze ile ta podróż będzie trwała w tym luksusie?! bo jak się domyślam to PKP Intercity zadba o to żeby jak najdłużej, no i oczywiście w bardzo przystępnej cenie!
    Dla porównania, w obecnym standardzie (czyt. smród, bród i możliwość pogryzień przez pluskwy) za 7 godzin jazdy to jedyne 100 zł. "Przydałoby się trochę polotu i finezji w tym smutnym jak p*zda kraju"

    • 1 1

  • Fajnie!

    Nie mogę się doczekać gdy zaczną cuchnąć niemyte i zaniedbane, jak wszystko w Polsce.

    • 3 3

  • Super!

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane