- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (516 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (193 opinie)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (82 opinie)
- 4 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (148 opinii)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (97 opinii)
- 6 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (72 opinie)
Za rok takimi wagonami pojedziemy z Trójmiasta do Wrocławia
Na wiosnę 2014 r. pasażerowie pociągów z Trójmiasta do Poznania lub Wrocławia odbędą podróż nowymi wagonami PKP Intercity. Pokazujemy jak będą wyglądały wagony warte łącznie 175 mln zł.
W październiku 2012 r. spółka PKP Intercity rozstrzygnęła przetarg na dostarczenie nowych wagonów pasażerskich, które obsłużą połączenia między Trójmiastem i Wrocławiem przez Poznań. Wygrała spółka H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych, która za wyprodukowanie nowych wagonów otrzyma ok. 175 mln zł.
- Zamówiliśmy cztery wagony bezprzedziałowe i cztery z przedziałami dla pierwszej klasy. Ponadto będzie 17 wagonów klasy drugiej, z czego 10 z nich będzie bez przedziałów. Dwa wagony drugiej klasy będą wyposażone w toalety dla osób niepełnosprawnych - wyjaśnia Beata Czemerajda, rzecznik prasowy spółki PKP Intercity.
Jak będzie wglądać 1 klasa w pociągach z Trójmiasta do Wrocławia?
Przedział pasażerski (salon) wyposażony jest m.in. w indywidualne fotele (pojedyncze lub podwójne) rozmieszczone jeden za drugim z każdej strony wagonu. Wnętrze przypomina nieco kokpit samolotu pasażerskiego.
Na jednym końcu wagonu, w szafie elektrycznej zabudowano terminal centralnego układu diagnostyki. Za jego pomocą można odczytać stan poszczególnych systemów zamontowanych w wagonie. Ułatwia to diagnostykę uszkodzeń wagonu i skraca czas usuwania usterki.
Maksymalna prędkość, z jaką wagony będą mogły pojechać, to 200 km/h.
2 Klasa, którą pojedziemy z Trójmiasta na Dolny Śląsk.
Na końcach wagonu umieszczono dwa przedziały toalet wyposażone w zamknięte, podciśnieniowe układy WC, suszarki elektryczne, umywalki ze stali nierdzewnej wraz z osprzętem. W niektórych składach pojawią się toalety dla osób niepełnosprawnych.
Czego zabraknie w nowych składach?
Przede wszystkim nie będzie klasy biznes, czyli urządzonego w wagonie pierwszej klasy przedziału, w którym może przybywać wyłącznie czterech pasażerów. Między ustawionymi naprzeciw siebie fotelami umieszczono rozkładany stolik. Nad każdym z siedzeń znajdują się lampy doświetlające miejsce ewentualnej pracy podróżnych.
Opinie (202) 5 zablokowanych
-
2013-05-13 18:15
aktualnie jedzie sie 7h plus opoznienia, czyli 8h
dziekuje, pojade samochodem
- 3 1
-
2013-05-13 18:26
do bani takie wagony
takie to mogą dawać na krótkie trasy. A tak to masakra- kilka godzin, komfort jak w samolocie, nogi cierpną, ciężko je wyprostować czy postawić na przeciwległe miejsce. Do bani też te fotele- nawet jak się jedzie w kilka osób, nie da się wzdłuż położyć
- 8 0
-
2013-05-13 18:27
wagony bezprzedziałowe (2)
wagony bezprzedziałowe na trasie o długosci ok.500km??? to chyba jakiś żart!! ok.9 godzinna podróż (tak tyle jedzie się do Wrocławia) z 54.osobami dookoła Ciebie, którzy piją browary, grają na gitarze albo śpiewają kołysanki dziecku do snu to prawdziwy obłęd. Aaa i nie zapomnijmy, że pociągami jeżdżą też różnego rodzaju pociechy, które s****ą, szczekają i śmierdzą. Ekstra!
- 13 6
-
2013-05-13 20:52
(1)
Ludzie potrafią lecieć "bezprzedziałowym" samolotem 12 godzin albo "bezprzedziałowym" Polskimbusem jechać 10 i jeszcze się cieszą, że 100 razy lepiej niż pociągiem. Europejskie pociągi dużych prędkości są w 95% bezprzedziałowe, a tam też zdarzają się relacje ok. 7-godzinne. W wagonie przedziałowym towarzystwo z naszego przedziału/przedziału obok/korytarza też potrafi nieźle dopiec, niemniej i tak uważam, że wyolbrzymiasz.
Obecny czas podróży wynika z sajgonu remontowego na odc. Poznań - Wrocław, bo do samego Poznania za chwilę (9.06.2013) będzie się jeździć w ok. 3:30h z Gdańska.- 2 2
-
2013-05-14 14:29
Europejskie szybkie pociągi mają więcej przedziałów...
...niz 5 %.
A to, ze ludzie wolą tłoczyć się w ciasnym kołchozie, bo to bardziej przypomina samolot albo autobus, to już kwestia ludzkiej głupoty. Ja jednak wolę 6 - 8 osób w jednym pomieszczeniu, niż kilkadziesiat.- 0 0
-
2013-05-13 19:15
Wreszcie klocki nie bedą wypadały z toalety na tory.
- 3 1
-
2013-05-13 20:09
ciekawi mnie czy po miesiacu jak zwykle bedzie
capic z kibla i fajkami?
- 2 1
-
2013-05-13 20:13
To nie są nowe wagony.
To nie są nowe wagony tylko wyremontowane przez Pesę w Bydgoszczy.I tyle w temacie Panie Redaktorze.
- 5 2
-
2013-05-13 21:16
Kokpit
Jak według autora te wnętrz przypominają kokpit?!
- 0 1
-
2013-05-13 21:16
Prędzej mi kaktus wyrośnie.....
.....póki nie zobaczę to nie uwierzę! ...aha napiszcie jeszcze ile ta podróż będzie trwała w tym luksusie?! bo jak się domyślam to PKP Intercity zadba o to żeby jak najdłużej, no i oczywiście w bardzo przystępnej cenie!
Dla porównania, w obecnym standardzie (czyt. smród, bród i możliwość pogryzień przez pluskwy) za 7 godzin jazdy to jedyne 100 zł. "Przydałoby się trochę polotu i finezji w tym smutnym jak p*zda kraju"- 1 1
-
2013-05-13 21:17
Fajnie!
Nie mogę się doczekać gdy zaczną cuchnąć niemyte i zaniedbane, jak wszystko w Polsce.
- 3 3
-
2013-05-13 21:24
Super!
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.