• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za rok takimi wagonami pojedziemy z Trójmiasta do Wrocławia

Maciej Naskręt
13 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Tak podświetlany jest nocą wagon Intercity I klasy, który od wiosny 2014 będzie przewoził pasażerów z Trójmiasta do  Wrocławia przez Poznań. Tak podświetlany jest nocą wagon Intercity I klasy, który od wiosny 2014 będzie przewoził pasażerów z Trójmiasta do  Wrocławia przez Poznań.

Na wiosnę 2014 r. pasażerowie pociągów z Trójmiasta do Poznania lub Wrocławia odbędą podróż nowymi wagonami PKP Intercity. Pokazujemy jak będą wyglądały wagony warte łącznie 175 mln zł.



W październiku 2012 r. spółka PKP Intercity rozstrzygnęła przetarg na dostarczenie nowych wagonów pasażerskich, które obsłużą połączenia między Trójmiastem i Wrocławiem przez Poznań. Wygrała spółka H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych, która za wyprodukowanie nowych wagonów otrzyma ok. 175 mln zł.

- Zamówiliśmy cztery wagony bezprzedziałowe i cztery z przedziałami dla pierwszej klasy. Ponadto będzie 17 wagonów klasy drugiej, z czego 10 z nich będzie bez przedziałów. Dwa wagony drugiej klasy będą wyposażone w toalety dla osób niepełnosprawnych - wyjaśnia Beata Czemerajda, rzecznik prasowy spółki PKP Intercity.

Jak będzie wglądać 1 klasa w pociągach z Trójmiasta do Wrocławia?

Wagon pasażerski I klasy z fabryki H. Cegielskiego. Wagon pasażerski I klasy z fabryki H. Cegielskiego.
W nowych wagonach znajdować się będą 54 miejsca siedzące dla podróżnych. Podróż uprzyjemniać ma klimatyzacja, zapewniająca w czasie zimy ogrzewanie.

Przedział pasażerski (salon) wyposażony jest m.in. w indywidualne fotele (pojedyncze lub podwójne) rozmieszczone jeden za drugim z każdej strony wagonu. Wnętrze przypomina nieco kokpit samolotu pasażerskiego.

Na jednym końcu wagonu, w szafie elektrycznej zabudowano terminal centralnego układu diagnostyki. Za jego pomocą można odczytać stan poszczególnych systemów zamontowanych w wagonie. Ułatwia to diagnostykę uszkodzeń wagonu i skraca czas usuwania usterki.

Maksymalna prędkość, z jaką wagony będą mogły pojechać, to 200 km/h.

2 Klasa, którą pojedziemy z Trójmiasta na Dolny Śląsk.

Wagon bez przedziałów klasy 2. Wagon bez przedziałów klasy 2.
W wagonie miejsce na fotelu znajdzie 72 pasażerów. Także te wagony będą klimatyzowane i będą mogły poruszać się z prędkością do 200 km/h.

Na końcach wagonu umieszczono dwa przedziały toalet wyposażone w zamknięte, podciśnieniowe układy WC, suszarki elektryczne, umywalki ze stali nierdzewnej wraz z osprzętem. W niektórych składach pojawią się toalety dla osób niepełnosprawnych.

Czego zabraknie w nowych składach?

Przede wszystkim nie będzie klasy biznes, czyli urządzonego w wagonie pierwszej klasy przedziału, w którym może przybywać wyłącznie czterech pasażerów. Między ustawionymi naprzeciw siebie fotelami umieszczono rozkładany stolik. Nad każdym z siedzeń znajdują się lampy doświetlające miejsce ewentualnej pracy podróżnych.

Przypomnijmy, że oprócz wymiany taboru na trasie Trójmiasto - Wrocław, PKP sprawi sobie do końca 2014 r. nowe składy Pendolino, które obsłużą trasę Warszawa-Trójmiasto.

Opinie (202) 5 zablokowanych

  • Bilety

    Ciekawe o ile podrożeje bilet skoro będziemy jeździć takimi luksusami ;p

    • 0 0

  • ten, a jak z Lizolem ?

    czy będzie nim czuć wszędzie, jak teraz ?

    • 0 0

  • Szkoda pieniędzy na takie wagony.

    Lepsze są z tradycyjnymi przedziałami !

    • 1 2

  • "Przede wszystkim nie będzie klasy biznes...

    ...czyli urządzonego w wagonie pierwszej klasy przedziału, w którym może przybywać wyłącznie czterech pasażerów."

    I dlatego na pierwszej stronie portalu jako ilustrację do artykułu dano właśnie zdjęcie z klasy biznes :)

    • 1 0

  • co za sciema to zdjecie wew jest z beinga dżrimlanera cholera

    • 1 0

  • By tradycyji stało się zadość...

    Opierając się na treści artykułu, wnioskuję, że niektóre wagony będą posiadać toalety przystosowane dla niepełnosprawnych, lecz urządzeń pozwalających na dostanie się do takiego wagonu już nie? Czyli, by skorzystać z takiej toalety, trzeba będzie się najpierw wczołgać do wagonu (specjalnie nie wspominam o podróżowaniu, gdyż nie będzie przecież kulturalnego miejsca na ustawienie się z wózkiem inwalidzkim).

    Niezmiernie jestem ciekaw, czy osoby piszące i zatwierdzające specyfikacje zamawianych wagonów choć przez chwilę zastanawiają się nad tym, co tworzą? Czy może wszystkim jest już wszystko tak zobojętniałe, że pisze się to, co ktoś tam karze?

    • 4 0

  • Dzień Świra

    Odkąd pamiętam te klapy zawsze opadały.... Bo bezmyślni kretyni pod dowództwem innych bezmyślnych kretynów montowali klapy tyłem do kierunku jazdy. Klapa po otwarciu nachylona była ku muszli i puszczona musiała opaść... A jeśli Polska to właśnie ta ojszczana klapa ?

    • 1 1

  • a pędniki alternatorów będą sie urywały jak dotychczas?

    Toaleta jakby 10-letnia ....

    • 0 0

  • klasa biznes

    Nie rozumiem do końca intencji zamieszczenia w artykule zdjęcia 'Klasy biznes w wagonach 1 klasy' skoro w nowych wagonach zabraknie 'Przede wszystkim nie będzie klasy biznes'?
    Może chodziło o to, by podrażnić potencjalnych pasażerów. Nie ma, ale gdyby była to wyglądała by tak :)

    • 5 0

  • organizacja

    jeszcze tylko przed oddaniem wszy ze starych wagonów wpuszczą i możemy ruszać ! ;)

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane