- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (516 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (198 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (88 opinii)
- 4 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (151 opinii)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (97 opinii)
- 6 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (72 opinie)
Za rok takimi wagonami pojedziemy z Trójmiasta do Wrocławia
Na wiosnę 2014 r. pasażerowie pociągów z Trójmiasta do Poznania lub Wrocławia odbędą podróż nowymi wagonami PKP Intercity. Pokazujemy jak będą wyglądały wagony warte łącznie 175 mln zł.
W październiku 2012 r. spółka PKP Intercity rozstrzygnęła przetarg na dostarczenie nowych wagonów pasażerskich, które obsłużą połączenia między Trójmiastem i Wrocławiem przez Poznań. Wygrała spółka H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych, która za wyprodukowanie nowych wagonów otrzyma ok. 175 mln zł.
- Zamówiliśmy cztery wagony bezprzedziałowe i cztery z przedziałami dla pierwszej klasy. Ponadto będzie 17 wagonów klasy drugiej, z czego 10 z nich będzie bez przedziałów. Dwa wagony drugiej klasy będą wyposażone w toalety dla osób niepełnosprawnych - wyjaśnia Beata Czemerajda, rzecznik prasowy spółki PKP Intercity.
Jak będzie wglądać 1 klasa w pociągach z Trójmiasta do Wrocławia?
Przedział pasażerski (salon) wyposażony jest m.in. w indywidualne fotele (pojedyncze lub podwójne) rozmieszczone jeden za drugim z każdej strony wagonu. Wnętrze przypomina nieco kokpit samolotu pasażerskiego.
Na jednym końcu wagonu, w szafie elektrycznej zabudowano terminal centralnego układu diagnostyki. Za jego pomocą można odczytać stan poszczególnych systemów zamontowanych w wagonie. Ułatwia to diagnostykę uszkodzeń wagonu i skraca czas usuwania usterki.
Maksymalna prędkość, z jaką wagony będą mogły pojechać, to 200 km/h.
2 Klasa, którą pojedziemy z Trójmiasta na Dolny Śląsk.
Na końcach wagonu umieszczono dwa przedziały toalet wyposażone w zamknięte, podciśnieniowe układy WC, suszarki elektryczne, umywalki ze stali nierdzewnej wraz z osprzętem. W niektórych składach pojawią się toalety dla osób niepełnosprawnych.
Czego zabraknie w nowych składach?
Przede wszystkim nie będzie klasy biznes, czyli urządzonego w wagonie pierwszej klasy przedziału, w którym może przybywać wyłącznie czterech pasażerów. Między ustawionymi naprzeciw siebie fotelami umieszczono rozkładany stolik. Nad każdym z siedzeń znajdują się lampy doświetlające miejsce ewentualnej pracy podróżnych.
Opinie (202) 5 zablokowanych
-
2013-05-13 16:35
A zgrzytające jak cierpiętnik
składy EN57 to kiedy zostaną wymienione.
Niektóre chyba już pobiły rekord starych EW 90.- 4 1
-
2013-05-13 16:37
Jeżeli takie wagony mogą poruszać się z predkością 200km/h to po co kupowali drogie Pendolino????
które i tak po naszych szynach nie pojedzie szybciej jak 200km/h.
- 10 0
-
2013-05-13 16:43
przy okazji KOKPIT...
Kokpit (kabina pilota) w lotnictwie wydzielone pomieszczenie statku powietrznego przeznaczone dla załogi pilotów, sterujących jego lotem.
wnetrze wagonu moze przypomina wnetrze samolotu pasazerskiego , ale gdzie kokpit???- 9 0
-
2013-05-13 17:11
(4)
Wagony bez przedziałów w mojej opinii są bardzo wygodne. Jest sporo miejsca do swobodnego siedzenia, nie trzeba z nikim "stukać" się kolanami jak w zwykłych przedziałach gdzie siedzi się na przeciw siebie. Często jeżdżę pociągami i jeżeli jest taka możliwość to zawsze wybieram tego typu miejsce.
- 10 3
-
2013-05-13 18:33
mozna buty zdjac
i nogi rozprostowac, bez szwanku ze komus sie pod nos podstawia. poza tym jak jak przytne komara to nikt nie gapi sie na mnie jak na popielniczke spie, a jak juz sie obudzę i rozejrze to nie spotykam sie ze wzrokiem innych tylko sobie moge o czyms myslec albo nie i patrzec gdzie chce :)
- 2 1
-
2013-05-13 19:27
Urośnij do 185 cm... (2)
...i powtórz te zachwyty nad miejscem na nogi w wagonie bezprzedziałowym...
- 2 1
-
2013-05-13 23:59
(1)
w przedziale ten problem na pewno nie istnieje...
- 0 0
-
2013-05-14 14:20
W przedziale przynajmniej można...
wykorzystać przestrzeń "na zakładkę" z pasażerem siedzącym naprzeciwko. Nie mówiąc o sytuacji, kiedy naprzeciwko nikt nie siedzi.
W bezprzedziałowym jest jak w autobusie: przed pasażerem jest oparcie siedzenia, przed którym nie sposób zmieścić nogi.- 0 0
-
2013-05-13 17:11
jaja
te niby nowe wagony to jakieś jaja ?? pryma aplilis już był
- 4 0
-
2013-05-13 17:17
Wagony o Vmax 200km/h. (4)
Ale bez wychylmego pudła. A dla takich wagomów Vmax na magistrali centralnej to 180km/h. Nie ma szans. Nigdy nie pojedziemy pociągiem 200km/h w polsce
- 5 1
-
2013-05-13 17:26
Na próbach było już i 200 i 230 i 250 (3)
Planowo z pasażerami będzie od grudnia 2014, ale co ja tam wiem ;)
- 3 0
-
2013-05-13 17:40
Na próbach. (2)
Poza tym ograniczenia pretkości na magistrali centralej to 180 dla składu bez wychylnego pudła i 220 dla taboru w niego wyposażonego. A te wagony mają "twarde zawieszenie"
- 1 2
-
2013-05-13 17:48
Obawiam się, że ktoś naopowiadał Ci bajek
Wychylne pudło to wynalazek zaprojektowany na linie o ciasnych łukach, których na CMK zwyczajnie nie ma, ponieważ geometrycznie linia jest przystosowana do 300 km/h. Nie ma żadnych _wielkich_ przeszkód by jeździć po CMK 200 km/h składem tradycyjnym i 230 km/h Pendolino bez wychylnego pudła. Jest to kwestia czasu.
- 4 0
-
2013-05-13 18:44
Naucz się poprawnie pisać a i również myśleć
Część /może kilkanaście albo kilkadziesiąt/ wagonów posiadanych przez PKP IC ma v dopuszczalną 200 km/h.
I z taką prędkością mogą się poruszać po CMK, próby takowe już były. Ale najpierw należy w pełni wdrożyć system ERMTS.
Z prędkościami powyżej 200 km/h jeżdżą tylko i wyłącznie składy zespolone /niekonieczne pseudolino, które ma się u nas pojawić/. I uwież.- 3 0
-
2013-05-13 17:32
Wreszcie jak czlowiek pojade do Poznania (1)
- 2 1
-
2013-05-13 22:02
do Poznania to raczej jak pyra ;)
- 0 4
-
2013-05-13 17:35
Przedziały (2)
Te bezprzedziałowe, to istny kretynizm, idiotyzm. Co to jest!? Samolot na szynach!?
- 8 8
-
2013-05-13 20:34
polaki lubią ciepły smrodek i zamknięcie, głośno gadać przez komórę i słuchać na maxa muzy (1)
Do bezprzedziałowego wchodzi więcej pasażerów i są tańsze w budowie i eksploatacji. Tylko ta qu...ltira pasażerów jak w Indiach...
- 1 2
-
2013-05-14 14:26
Nie wchodzi więcej.
Opis w artykule mówi o 54 miejscach w klasie 1 i o 72 miejscach w klasie 2. wymiary wagonów są jednakowe, zatem druga klasa jest po prostu ciaśniejsza.
W wagonie przedziałowym 1 klasy jest 9 przedziałów po 6 miejsc (czyli też 54 miejsca), a w wagonie przedziałowym 2 klasy jest 10 lub 11 (zależnie od standardu / długości wagonu) po 8 miejsc: zatem miejsc jest 80 albo 88. Są co prawda wagony 11-przedziałowe 2 klasy z 6 miejscami w przedziale (66 miejsc), ale one nie kursują w pociągach TLK.- 0 0
-
2013-05-13 17:36
A gdzie w tych bezprzedziałowcach miejsce na walizę/y??? (1)
- 14 2
-
2013-05-13 19:30
nie ma.
A ponieważ od kilkunastu lat nie ma też wagonów bagażowych, to bagaż będzie stać w przejściu i je tarasować.
Ale ludzie i tak pieją z zachwytu nad bezprzedziałową nowoczesnością.- 6 0
-
2013-05-13 17:53
Ladne
Jak SKM będzie tak wyglądać to zostawię samochód, pewnie za 100 lat
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.