• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za rok takimi wagonami pojedziemy z Trójmiasta do Wrocławia

Maciej Naskręt
13 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Tak podświetlany jest nocą wagon Intercity I klasy, który od wiosny 2014 będzie przewoził pasażerów z Trójmiasta do  Wrocławia przez Poznań. Tak podświetlany jest nocą wagon Intercity I klasy, który od wiosny 2014 będzie przewoził pasażerów z Trójmiasta do  Wrocławia przez Poznań.

Na wiosnę 2014 r. pasażerowie pociągów z Trójmiasta do Poznania lub Wrocławia odbędą podróż nowymi wagonami PKP Intercity. Pokazujemy jak będą wyglądały wagony warte łącznie 175 mln zł.



W październiku 2012 r. spółka PKP Intercity rozstrzygnęła przetarg na dostarczenie nowych wagonów pasażerskich, które obsłużą połączenia między Trójmiastem i Wrocławiem przez Poznań. Wygrała spółka H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych, która za wyprodukowanie nowych wagonów otrzyma ok. 175 mln zł.

- Zamówiliśmy cztery wagony bezprzedziałowe i cztery z przedziałami dla pierwszej klasy. Ponadto będzie 17 wagonów klasy drugiej, z czego 10 z nich będzie bez przedziałów. Dwa wagony drugiej klasy będą wyposażone w toalety dla osób niepełnosprawnych - wyjaśnia Beata Czemerajda, rzecznik prasowy spółki PKP Intercity.

Jak będzie wglądać 1 klasa w pociągach z Trójmiasta do Wrocławia?

Wagon pasażerski I klasy z fabryki H. Cegielskiego. Wagon pasażerski I klasy z fabryki H. Cegielskiego.
W nowych wagonach znajdować się będą 54 miejsca siedzące dla podróżnych. Podróż uprzyjemniać ma klimatyzacja, zapewniająca w czasie zimy ogrzewanie.

Przedział pasażerski (salon) wyposażony jest m.in. w indywidualne fotele (pojedyncze lub podwójne) rozmieszczone jeden za drugim z każdej strony wagonu. Wnętrze przypomina nieco kokpit samolotu pasażerskiego.

Na jednym końcu wagonu, w szafie elektrycznej zabudowano terminal centralnego układu diagnostyki. Za jego pomocą można odczytać stan poszczególnych systemów zamontowanych w wagonie. Ułatwia to diagnostykę uszkodzeń wagonu i skraca czas usuwania usterki.

Maksymalna prędkość, z jaką wagony będą mogły pojechać, to 200 km/h.

2 Klasa, którą pojedziemy z Trójmiasta na Dolny Śląsk.

Wagon bez przedziałów klasy 2. Wagon bez przedziałów klasy 2.
W wagonie miejsce na fotelu znajdzie 72 pasażerów. Także te wagony będą klimatyzowane i będą mogły poruszać się z prędkością do 200 km/h.

Na końcach wagonu umieszczono dwa przedziały toalet wyposażone w zamknięte, podciśnieniowe układy WC, suszarki elektryczne, umywalki ze stali nierdzewnej wraz z osprzętem. W niektórych składach pojawią się toalety dla osób niepełnosprawnych.

Czego zabraknie w nowych składach?

Przede wszystkim nie będzie klasy biznes, czyli urządzonego w wagonie pierwszej klasy przedziału, w którym może przybywać wyłącznie czterech pasażerów. Między ustawionymi naprzeciw siebie fotelami umieszczono rozkładany stolik. Nad każdym z siedzeń znajdują się lampy doświetlające miejsce ewentualnej pracy podróżnych.

Przypomnijmy, że oprócz wymiany taboru na trasie Trójmiasto - Wrocław, PKP sprawi sobie do końca 2014 r. nowe składy Pendolino, które obsłużą trasę Warszawa-Trójmiasto.

Opinie (202) 5 zablokowanych

  • A zgrzytające jak cierpiętnik

    składy EN57 to kiedy zostaną wymienione.
    Niektóre chyba już pobiły rekord starych EW 90.

    • 4 1

  • Jeżeli takie wagony mogą poruszać się z predkością 200km/h to po co kupowali drogie Pendolino????

    które i tak po naszych szynach nie pojedzie szybciej jak 200km/h.

    • 10 0

  • przy okazji KOKPIT...

    Kokpit (kabina pilota) w lotnictwie wydzielone pomieszczenie statku powietrznego przeznaczone dla załogi pilotów, sterujących jego lotem.

    wnetrze wagonu moze przypomina wnetrze samolotu pasazerskiego , ale gdzie kokpit???

    • 9 0

  • (4)

    Wagony bez przedziałów w mojej opinii są bardzo wygodne. Jest sporo miejsca do swobodnego siedzenia, nie trzeba z nikim "stukać" się kolanami jak w zwykłych przedziałach gdzie siedzi się na przeciw siebie. Często jeżdżę pociągami i jeżeli jest taka możliwość to zawsze wybieram tego typu miejsce.

    • 10 3

    • mozna buty zdjac

      i nogi rozprostowac, bez szwanku ze komus sie pod nos podstawia. poza tym jak jak przytne komara to nikt nie gapi sie na mnie jak na popielniczke spie, a jak juz sie obudzę i rozejrze to nie spotykam sie ze wzrokiem innych tylko sobie moge o czyms myslec albo nie i patrzec gdzie chce :)

      • 2 1

    • Urośnij do 185 cm... (2)

      ...i powtórz te zachwyty nad miejscem na nogi w wagonie bezprzedziałowym...

      • 2 1

      • (1)

        w przedziale ten problem na pewno nie istnieje...

        • 0 0

        • W przedziale przynajmniej można...

          wykorzystać przestrzeń "na zakładkę" z pasażerem siedzącym naprzeciwko. Nie mówiąc o sytuacji, kiedy naprzeciwko nikt nie siedzi.

          W bezprzedziałowym jest jak w autobusie: przed pasażerem jest oparcie siedzenia, przed którym nie sposób zmieścić nogi.

          • 0 0

  • jaja

    te niby nowe wagony to jakieś jaja ?? pryma aplilis już był

    • 4 0

  • Wagony o Vmax 200km/h. (4)

    Ale bez wychylmego pudła. A dla takich wagomów Vmax na magistrali centralnej to 180km/h. Nie ma szans. Nigdy nie pojedziemy pociągiem 200km/h w polsce

    • 5 1

    • Na próbach było już i 200 i 230 i 250 (3)

      Planowo z pasażerami będzie od grudnia 2014, ale co ja tam wiem ;)

      • 3 0

      • Na próbach. (2)

        Poza tym ograniczenia pretkości na magistrali centralej to 180 dla składu bez wychylnego pudła i 220 dla taboru w niego wyposażonego. A te wagony mają "twarde zawieszenie"

        • 1 2

        • Obawiam się, że ktoś naopowiadał Ci bajek

          Wychylne pudło to wynalazek zaprojektowany na linie o ciasnych łukach, których na CMK zwyczajnie nie ma, ponieważ geometrycznie linia jest przystosowana do 300 km/h. Nie ma żadnych _wielkich_ przeszkód by jeździć po CMK 200 km/h składem tradycyjnym i 230 km/h Pendolino bez wychylnego pudła. Jest to kwestia czasu.

          • 4 0

        • Naucz się poprawnie pisać a i również myśleć

          Część /może kilkanaście albo kilkadziesiąt/ wagonów posiadanych przez PKP IC ma v dopuszczalną 200 km/h.
          I z taką prędkością mogą się poruszać po CMK, próby takowe już były. Ale najpierw należy w pełni wdrożyć system ERMTS.
          Z prędkościami powyżej 200 km/h jeżdżą tylko i wyłącznie składy zespolone /niekonieczne pseudolino, które ma się u nas pojawić/. I uwież.

          • 3 0

  • Wreszcie jak czlowiek pojade do Poznania (1)

    • 2 1

    • do Poznania to raczej jak pyra ;)

      • 0 4

  • Przedziały (2)

    Te bezprzedziałowe, to istny kretynizm, idiotyzm. Co to jest!? Samolot na szynach!?

    • 8 8

    • polaki lubią ciepły smrodek i zamknięcie, głośno gadać przez komórę i słuchać na maxa muzy (1)

      Do bezprzedziałowego wchodzi więcej pasażerów i są tańsze w budowie i eksploatacji. Tylko ta qu...ltira pasażerów jak w Indiach...

      • 1 2

      • Nie wchodzi więcej.

        Opis w artykule mówi o 54 miejscach w klasie 1 i o 72 miejscach w klasie 2. wymiary wagonów są jednakowe, zatem druga klasa jest po prostu ciaśniejsza.

        W wagonie przedziałowym 1 klasy jest 9 przedziałów po 6 miejsc (czyli też 54 miejsca), a w wagonie przedziałowym 2 klasy jest 10 lub 11 (zależnie od standardu / długości wagonu) po 8 miejsc: zatem miejsc jest 80 albo 88. Są co prawda wagony 11-przedziałowe 2 klasy z 6 miejscami w przedziale (66 miejsc), ale one nie kursują w pociągach TLK.

        • 0 0

  • A gdzie w tych bezprzedziałowcach miejsce na walizę/y??? (1)

    • 14 2

    • nie ma.

      A ponieważ od kilkunastu lat nie ma też wagonów bagażowych, to bagaż będzie stać w przejściu i je tarasować.

      Ale ludzie i tak pieją z zachwytu nad bezprzedziałową nowoczesnością.

      • 6 0

  • Ladne

    Jak SKM będzie tak wyglądać to zostawię samochód, pewnie za 100 lat

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane