• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za rok takimi wagonami pojedziemy z Trójmiasta do Wrocławia

Maciej Naskręt
13 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Tak podświetlany jest nocą wagon Intercity I klasy, który od wiosny 2014 będzie przewoził pasażerów z Trójmiasta do  Wrocławia przez Poznań. Tak podświetlany jest nocą wagon Intercity I klasy, który od wiosny 2014 będzie przewoził pasażerów z Trójmiasta do  Wrocławia przez Poznań.

Na wiosnę 2014 r. pasażerowie pociągów z Trójmiasta do Poznania lub Wrocławia odbędą podróż nowymi wagonami PKP Intercity. Pokazujemy jak będą wyglądały wagony warte łącznie 175 mln zł.



W październiku 2012 r. spółka PKP Intercity rozstrzygnęła przetarg na dostarczenie nowych wagonów pasażerskich, które obsłużą połączenia między Trójmiastem i Wrocławiem przez Poznań. Wygrała spółka H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych, która za wyprodukowanie nowych wagonów otrzyma ok. 175 mln zł.

- Zamówiliśmy cztery wagony bezprzedziałowe i cztery z przedziałami dla pierwszej klasy. Ponadto będzie 17 wagonów klasy drugiej, z czego 10 z nich będzie bez przedziałów. Dwa wagony drugiej klasy będą wyposażone w toalety dla osób niepełnosprawnych - wyjaśnia Beata Czemerajda, rzecznik prasowy spółki PKP Intercity.

Jak będzie wglądać 1 klasa w pociągach z Trójmiasta do Wrocławia?

Wagon pasażerski I klasy z fabryki H. Cegielskiego. Wagon pasażerski I klasy z fabryki H. Cegielskiego.
W nowych wagonach znajdować się będą 54 miejsca siedzące dla podróżnych. Podróż uprzyjemniać ma klimatyzacja, zapewniająca w czasie zimy ogrzewanie.

Przedział pasażerski (salon) wyposażony jest m.in. w indywidualne fotele (pojedyncze lub podwójne) rozmieszczone jeden za drugim z każdej strony wagonu. Wnętrze przypomina nieco kokpit samolotu pasażerskiego.

Na jednym końcu wagonu, w szafie elektrycznej zabudowano terminal centralnego układu diagnostyki. Za jego pomocą można odczytać stan poszczególnych systemów zamontowanych w wagonie. Ułatwia to diagnostykę uszkodzeń wagonu i skraca czas usuwania usterki.

Maksymalna prędkość, z jaką wagony będą mogły pojechać, to 200 km/h.

2 Klasa, którą pojedziemy z Trójmiasta na Dolny Śląsk.

Wagon bez przedziałów klasy 2. Wagon bez przedziałów klasy 2.
W wagonie miejsce na fotelu znajdzie 72 pasażerów. Także te wagony będą klimatyzowane i będą mogły poruszać się z prędkością do 200 km/h.

Na końcach wagonu umieszczono dwa przedziały toalet wyposażone w zamknięte, podciśnieniowe układy WC, suszarki elektryczne, umywalki ze stali nierdzewnej wraz z osprzętem. W niektórych składach pojawią się toalety dla osób niepełnosprawnych.

Czego zabraknie w nowych składach?

Przede wszystkim nie będzie klasy biznes, czyli urządzonego w wagonie pierwszej klasy przedziału, w którym może przybywać wyłącznie czterech pasażerów. Między ustawionymi naprzeciw siebie fotelami umieszczono rozkładany stolik. Nad każdym z siedzeń znajdują się lampy doświetlające miejsce ewentualnej pracy podróżnych.

Przypomnijmy, że oprócz wymiany taboru na trasie Trójmiasto - Wrocław, PKP sprawi sobie do końca 2014 r. nowe składy Pendolino, które obsłużą trasę Warszawa-Trójmiasto.

Opinie (202) 5 zablokowanych

  • Przyjemniej minie te 10 godzin i 400 km podróży w takim świetle :-) (28)

    • 279 6

    • ... (1)

      luz....

      przed wojną można było sobie nawet nogi wyciągnąć, teraz tylko kajdanek i zakucia w dyby brakuje.
      nie mówiąc o tym, że totalna inwigilacja każdego przed każdym - gdzie tu zasłonkę zaciągniesz? drzwi zamkniesz? i przekimasz? jakiś horror wymyślają projektanty - takie coś to się co najwyżej na skm nadaje

      • 34 17

      • ...

        Ostatnio miałem okazję przejechać się podobnym wagonem i powiem tak...wolę o wiele bardziej taki bezprzedziałowy niż przedziałowy.
        Mam wspolpasażera tylko po jednej stronie, do tego nogi mogę bezproblemowo wyciagnąc, a mam 195cm.
        O wiele bardziej komfortowo mi.

        • 10 1

    • bzdury gadasz (4)

      Już teraz na trasie Gdańsk-Poznań jedziesz pociągiem TLK 3.50min, a Eurocity to nawet 3.30min. Więc nie pisz że 10h.
      Co innego na trasie Gdańsk-Wawa - tam to kompletna porażka z czasem podróży jak dotąd.

      • 27 2

      • wow (1)

        W 3,5 minuty do Poznania? No nieźle!

        • 22 2

        • Pewnie wynaleźli tunel areodynamiczny lub czasoprzestrzenny i dlatego w 3 min 30 sek jedziesz do Poznania :)

          • 18 0

      • Pomorzanin jak był (1)

        to leciał 4.40 a wtedy to pociągi naprawdę jeździły szybko a nie jak teraz ... na papierze.

        • 6 1

        • ...

          No ja właśnie 2 tyg temu do Poznania jechałem pociągiem BGE w czasie 3h30min.
          Autem ciężko taki czas osiągnąć

          • 2 0

    • (8)

      Jeszcze czujniki dymu w ubikacjach aby tępić śmierdzieli. Czujnik po wykryciu dymu blokuje drzwi i wzywa konduktora który wlepia mandat w wysokości 500PLN!
      Od razu by się hołota nauczyła, a kolej zarobiła na nowe wagony i remonty starych.

      • 58 4

      • a gdyby (5)

        zaczelo sie palic ? i drzwi bylyby zablokowane ?

        • 6 5

        • To... (1)

          ...konduktor lub osoba upoważniona miałaby możliwość otworzenia drzwi?

          • 10 4

          • To konduktor wlepiłby mandat, przecież gościu pisał

            • 0 0

        • To (2)

          kible wyposażonoby wtedy w czujniki dymu, ale tytoniowego. A jak bd leciał prawdziwny dym to czujniki wtedy go by nie wykrywały.

          • 2 2

          • łoj!

            Cóż za składnia! Cóż za znajomość języka polskiego! W końcu cóż za znajomość technologii!

            Rośnie nam wspaniałe, gimnazjalne pokolenie. Ku chwale!

            • 3 1

          • gandzia

            Zeby czasem dymu od gandzi nie wykrywał.

            • 1 0

      • Póki co, masz rozbryzg na tory nie napisze czego (1)

        a tobie się czujników zachciewa, poza tym tak trudno zrobić 1 przedział dla palących ?

        • 6 3

        • a mi właśnie tych nowych kibli szkoda - z próżniowym system spłukiwania nieczystości. technologia wchodzi a jeden z drugim niszczy więc lepiej zostawić prymitywne rozwiązania, idioto odporne

          • 3 0

    • (1)

      Czy przewidywane jest utrzymanie dotychczasowych standardów w postaci przedziałów sauna i krioterapia w cenie biletu?

      • 30 0

      • Na szczęście w nowych wagonach systemy ogrzewania są skonstruowane zupełnie inaczej.

        • 7 0

    • Tylko nikt nie powiedział, że podróz za tę samą cenę! (2)

      0ooooo

      • 7 0

      • Juz teraz jezdza IC (1)

        i kosztuja 2x wiecej niz TLK. Cena raczej pozostanie na podobnym poziomie...

        • 2 0

        • przeczytaj raz jeszcze artykuł: spolka InterCity obsluguje połączenia TLK jak i Intercity. Te wagony będą w TLK

          • 0 0

    • A co z wagonami dla matek z dziecmi?:)

      chyba ze malenstwa w koncu beda mogly sie wybiegac bo raczej nie pospia :)

      • 6 1

    • Do Poznania jest 350 km a do Wroclawia 500 km (1)

      • 2 0

      • No to do Wrocławia 15 godzin ;)

        • 3 0

    • Taaa... jak w solarium :P

      A te kible to jak rozumiem dla klasy Biznes? a normalni ludzie nic nie zyskają?

      • 2 0

    • (2)

      gdzie tam niby mozna nogi wyciagnac,
      chyba w klasie biznes ...

      pkp troche pozno sie obudzilo,
      wole 2h lot za ok 150- 200 zl

      • 1 0

      • (1)

        A gdzie dolecisz w te 2h ? Do Bydgoszczy ?

        • 0 0

        • Lądek Luton
          moze byc?

          • 0 0

  • Szkoda, ze tak malo tych nowych wagonow, (5)

    ale dobrze, ze cos zaczeli kupowac.
    Prezentuja sie bardzo fajnie.

    • 72 5

    • a po co więcej? żeby hołota miała co niszczyć?

      • 4 8

    • Nie kokpit tylko kabinę samolotu pasażerskiego. (1)

      Pan redaktor wie, że coś dzwoni, ale nie wie, w którym kościele.

      • 13 0

      • Oczywiście w tym z wieżą ponad 42 metry.

        Ad maiorem Slavoi gloriam.

        • 1 0

    • w chinach pewnie w latach 70tych takie jeździły, tak po wyglądzie można stwierdzić

      • 2 2

    • i tak zaraz zdemolują

      • 1 0

  • "wagony będą mogły pojechać to 200 km/h" (12)

    A jak szybko będą jechać w rzeczywistości? Czy na trasie do Wrocławia trwa jakiś remont, który ma przyspieszyć połączenie?

    • 70 3

    • 120 km/h - i to nie na całej trasie (3)

      • 4 2

      • 160 km/h (2)

        zdziwiony? Na większości odcinka z Gdańska do Poznania już od 9 czerwca....Oczywiście jest to prędkość dopuszczalna dla linii.Jak szybko będą jeździć poszczególne pociągi to zależy od możliwości tamorowych "przewoźników"

        • 5 1

        • taka będzie prędkość podróżna, nie zdziwiony :)

          • 0 0

        • Nie przesadzał bym z ta większością, od 9 czerwca 200 na 160 (część w tą, część z powrotem).

          • 0 1

    • kpina (1)

      60 km tyle wytrzymają tory na tej trasie które nie były wymieniane od kilkudziesięciu lat. Po co piszecie i mówicie że "będą mogły" jeśli to nie realne.

      • 7 15

      • chyba dawno nie sprawdzałeś danych: większość trasy Gdansk-Poznan (a wlasciwie Tczew-Poznan) jest już po remoncie

        • 8 1

    • propaganda

      to zwykla propaganda. Wagony same nie pojada i po czyms musza jechac. Lokomotyw nowych nie ma, nie wspominajac o zaniedbanych, nie remontowanych torach, ktore pozwola jechac max 80km/h.

      • 5 14

    • (1)

      200 km/h nie pojedziemy. 160 km/h jak najbardziej. Odcinkowo takie prędkości będą wprowadzone na trasie Gdańsk - Wrocław od 9 czerwca br. (właściwie na odc. do Tczewa już obowiązują, ale krótko mówiąc nie ma sensu rozpędzać się powyżej 120 km/h na takim ogryzku). Dalsze skrócenia czasu jazdy od grudnia 2013 i w kolejnych latach. M.in. odc. Poznań - Wrocław jest w tej chwili kompleksowo modernizowany.

      • 14 1

      • Dzięki, o takie info mi chodziło.

        • 4 0

    • U wierze jak zobaczę!!Jak usiądę i jak dojadę:)

      przytakich rządach obiecanek juz było tak wiele i tak wieloetnich opóznien ze niema zadnego zaufania do polityków!!

      • 5 0

    • Na razie wymieniają się zegarkami.

      • 2 0

    • Całe szczęście, że wagony I i II klasy będą mogły jeździć 200 km/h!

      Nie wyobrażam sobie, jakby I klasa jechała 200 km/h, a II klasa 190 km/h. Co o takich przypadkach mówi fizyka? "Pociąg z punktu a do punktu b jedzie 10 godzin. Zakładając, że wagony I klasy jadą 200 km/h, a II klasy 190 ... aaaa"

      • 3 0

  • (4)

    idelany dla kibiców na wyjazdy. super fajowo bedzie w srodku!!

    • 144 7

    • max żywotności 1 wyjazd

      w imię piłki nożnej

      • 17 4

    • beda jezdzic w klasie biznes (1)

      juz widze "grubego Bola" z lampka and glowa ktora mu doswietla browara....

      • 14 1

      • rewelacja:)

        • 3 0

    • jak wyjazd to tylko w przedziałach i prywatne alkoholowe imprezy

      • 1 2

  • mam nadzieję, że (5)

    uda się utrzymać te wagony w nienagannym stanie higienicznym.

    • 85 0

    • Poniżej fragment artykułu z 3.04.2013 z tego portalu. (2)

      "Autobus czy tramwaj, w którym przyłapie się żądnych emocji kochanków, nie przechodzi jakiejś szczególnej kwarantanny. Natomiast PKP Intercity jest bardziej surowe wobec wagonu, który był areną miłosnych igraszek: jest on zawsze wyłączany z ruchu, a na koszt niefrasobliwych kochanków przeprowadzana jest jego dezynfekcja."

      • 2 1

      • za to pluskwy i zasrany od lat kibel (1)

        to nie są wystarczającymi powodami do dezynfekcji, gratuluję.

        • 2 0

        • Kierownik intercity ma taką przypadłość:

          Po każdym zbliżeniu każe żonie wymieniać pościel dać materac do czyszczenia, etc. Ale jak się zesika czy zes*a to potem mu się przyjemniej śpi.

          • 1 0

    • dopóki nie zaczną nimi jeździć parlamentarzyści - jest szansa

      • 4 0

    • Bardzo w to watpie.

      Znajac kulture spoleczenstwa to wagony beda zaswinione juz po pierwszej podrozy. Przeciez nasze stare wagony nie byly zle ale niektorym sie pomylilo ze to wiocha i tak brudzili ze kolej nie mogla nadgonic z czyszczeniem. Kibice zwracajacy z meczow pilkarskich itd...

      • 1 0

  • nie rozumiem (9)

    dlaczego zamawiaja wagony bez przdzialow, w ktorym albo wszyscy jada przodem, albo wszyscy tylem.
    jesli juz robic bez przedzialow, to "czworki" ze stolikiem posrodku!

    • 47 47

    • w wagonach bezprzediałowych łatwiej robić dezynsekcje

      • 7 2

    • połowa jedzie tyłem, połowa przodem

      Zwróć uwagę, że w połowie wagonu są takie siedzenia ze stolikami... gdzie są odwrócone do siebie... tam właśnie zaczynają się jedne tyłem drugie przodem...

      • 8 1

    • (1)

      polowa takich miejsc byla by pusta, nie kazdy lubi jak z naprzeciwka ktos wlepia w Ciebie wzrok. Ja np nie wsiadlbym do takiego wagonu.

      • 15 4

      • Bzdury gadasz. Miejsca ze stolikami są dwa, bo tam następuje zmiana stron. Dwa takie stoliki są akurat np. dla rodziny albo grupy znajomych, która zawsze znajdzie się w pociagu. Pozostałe siedziska są jeden za drugim i wybierasz sobie czy chcesz jechać tyłem czy przodem do kierunku jazdy. Ja osobiście dużo lepiej znoszę wielogodzinne podróże tyłem do kierunku jazdy, a poza tym to bezpieczeniejsze miejsce w sytuacji czy jakiś idiota będzie rzucał kamieniem w okno.

        • 6 0

    • Fotele można odwracać.

      W nowoczesnych wagonach fotele można szybko odwrócić (są zamontowane na specjalnej obrotowej ramie). Podobne rozwiazanie stosuje sie na szeroka skale w Japonii i Chinach. Miejmy nadzieje ze ktoś z PKP tez wpadł na ten pomysł.

      • 7 1

    • Zamawiają, ponieważ... (2)

      ...wśród pasażerów wykształciła się nowoczesna kategoria snobów, dla których podróż bez przedziałów jest w dobrym tonie.

      • 5 3

      • albo po prostu (1)

        wolą wyprostować nogi wsuwając je pod poprzedni fotel zamiast co chwila trykać się kolankami z sąsiadem z naprzeciwka. Nie mówiąc już o festiwalu "przepraszam" przeciskając się do wyjścia.

        Kto jeździ ten docenia. Kto nie jeździ wymyśla problemy z odwłoka.

        • 7 1

        • Masz rację.

          Bagaży leżących na podłodze w przejściu, bo brak jest ścian, na których można zainstalować półki, nie trzeba przepraszać. Wystarczy przefrunąć.

          • 0 0

    • Powinno byc tak ze

      jak chcesz siedziec do przodu to wyjmujesz fotel z podpory obracasz o 180 stopni i wkladasz z powrotem. Bo na obracanie dookola podpory to nie ma miejsca.

      • 0 0

  • (2)

    To my mamy bezpośrednie połączenie z Wrocławiem?

    • 43 15

    • TLK ROZEWIE

      Gdynia Główna - Gdańsk Główny - Bydgoszcz Główna - Poznań Główny - Wrocław Główny (- Jelenia Góra)

      • 7 1

    • A czy będzie specjalny wagon

      w którym pasażerowie mogliby się powymieniać zegarkami?

      • 14 0

  • (14)

    Wagony bezprzedziałowe to beznadzieja. Miałem okazję takim jechać i nie czułem się jak w Intercity ale w SKMce.

    • 51 74

    • (5)

      Bo tylko raz czymś takim jechałeś... w samolocie tez masz przedziały? Przedziały to relikt komuny.

      • 20 9

      • Taa komuny

        a nazwa takich wagon pochodzi od znanego komunisty Pullmana.

        • 14 0

      • (2)

        Jakiej komuny? Przedziały to historia kolei, były w XIX wieku. No, chyba że komuniści wymyślili kolej.

        • 14 0

        • (1)

          I powiesz mi że na zachodzie dalej korzysta się z wagonów przedziałowych? Na początku wagony były przedziałowe i co z tego? Były też np parowe... tzn że maja powrócić czasy kolei parowej?

          • 1 1

          • Owszem, na zachodzie cały czas są przedziały.

            Nawet supernowoczesne i szybkie pociągi ICE mają część wagonów wyposażonych w przedziały. Nie mówiąc o konwencjonalnych wagonach, stosowanych w połączeniach dalekobieżnych.

            • 0 0

      • Relikt komuny,

        relikt PiS-u,
        relikt Rydzyka,
        jeszcze jakieś idiotyzmy?
        Owszem na wielu trasach stosuje się wagony bezprzedziałowe ale z reguły wówczas jeśli podróż nie trwa dłużej niż 6 godzin. Dlatego takie wagony stosuje się w superekspresach.
        Tyle że skład pociągu do Wrocławia to żaden superekspres.

        • 10 1

    • Ja również i to nie raz. Mam jednak (1)

      całkowicie inną opinię. Jedzie się o niebo lepiej niż w zwykłym wagonie z przedziałami już nawet racji wygody siedzisk.

      • 14 5

      • I na dodatek więcej osób zobaczy...

        ...jaki masz notebook, czy tam tablet. albo słuchawki. Względnie modnego autora książki, którą aktualnie czytasz.

        W wagonie przedziałowym nie ma jak tego wyeksponować...

        • 4 4

    • akurat w SKMce masz siedzenia do siebie....

      • 5 1

    • Też nie rozumiem zachwytu pasażerów nad brakiem przedziałów. (4)

      Wagon dalekobieżny, to nie samolot, ani autobus. Podróż takim wagonem zwykle trwa kilka godzin, które niekoniecznie mam ochotę spędzać w bezpośrednim towarzystwie 50 innych osób. Między rzędami siedzeń jest zbyt mało miejsca na nogi, bo sa one obliczone na średni wzrost pasażera. umiejscowienie rzędów siedzeń nie ma żadnego związku z umiejscowieniem okien, więc część pasażerów może sobie popatrzeć w ścianę. Nie można sobie zgasić światła, kiedy te kilka osób w przedziale zechce się zdrzemnąc. Wszystkie rozmowy słychać w całym wagonie, a jak już jakiś pasażer jest podpity i hałaśliwy, to 50 osób ma schrzanioną podróż.

      Nowoczesność nie oznacza lepszości. Przedziały w wagonie to najlepszy sposób zagospodarowania miejsca, zwolennicy tych kołchozów, to chyba za dużo amerykańskich filmów się naoglądali.

      Przedziały to nie jest żaden relikt komuny, to wynalazek z czasów, kiedy komuniści jeszcze w więzieniach siedzieli. Chyba, że ktoś ma na myśli.... BEZprzedziałowe wagony z kuszetkami, szeroko znane w ZSRR.

      • 10 0

      • Ja np. na trasie Gdynia-Kraków wolę patrzeć w plecy innego fotela niż oczy jakiegoś kolesia. (2)

        Wagony bezprzedziałowe dają jakby minimalnie więcej prywatności. Nikt nie obserwuje każdego mojego ruchu przez 10h. I właśnie w bezprzedziałowych nikt nie widzi, jakiego używam laptopa. Przedziały wymuszają nawiązanie jakiegoś kontaktu - wzrokowego chociażby, na który w ogóle nie mam ochoty. A współpasażerowie często gęsto chcą sobie zwyczajnie pogadać, na co tym bardziej nie mam ochoty. Może aspołeczna jestem.

        • 9 4

        • To raczej ucieczka od nawiązania kontaktów z innymi osobami. Samoistne zamykanie się w własnej klatce.

          • 2 1

        • Wagon bezprzedziałowy, to...

          kilkadziesiąt osób w jednym pomieszczeniu.

          Przedział, to nawet przy największym tłoku tylko osiem osób.

          Nie miej złudzeń, w bezprzedziałowym obserwuje Cię dużo więcej osób, nawet, jeśli Ci się wydaje, że nie.

          • 1 0

      • Jestem gleboko przyzwyczajony do przedzialow.

        Chcialbym aby stosowano przedzialy w wielkich samolotach pasazerskich jak Boeingi 747 i Airbusy A 380. Gwarancja prywatnosci i intymnosci.

        • 3 0

  • Za rok + 3 lata poślizgu (10)

    Gonimy Europe Zachodnią oj gonimy:) szkoda tylko, że tak wolno ale biorąc pod uwagę 50 lat okupacji "komunistycznej" gdzie brat zabijał brata to nie jest źle

    • 40 18

    • Przestańcie się wreszcie tłumaczyć komuna. To było 20 lat temu (8)

      I nie gońmy Europy zachodniej, bo Europa zachodnia to trup gospodarczy. Patrzmy na wschód (Chiny, Indie) i południe (Brazylia, Afryka).

      Tam są nowe ośrodki rozwoju i to z nimi należy konkurować.

      I wreszcie przestańcie z tymi kompleksami europy zachodniej, jakby tam było wszystko idealnie.

      • 17 7

      • czu jestes głupi czy tylko udajesz chesz róznac Polske do Chin?? to tak jak byc chciał słonia do karakana porónywac (7)

        Tak własnie Polska powinna darzyc do zachodu i to njak najszybciej i niema krajów idealnych ale standarty maja 100razy wyzsze niz Polsce!Obecnie Polska jest 100lat za murzynami

        • 1 8

        • (4)

          przepraszam to niby chiny są tym karakanem? bo nie wiem czy smiac sie czy płakać...

          • 4 1

          • proponuje zaplakac bo gdybys znał chociaz by mape geograficzną to bys wiedział (3)

            a od kiedy to Polska była tak wielka ze można ją nazwać słoniem.Chiny są potęgą przemysłowa i tak do tego Polska powinna dążyć.Ale na pewnie nie do ustroju komunistycznego który tam panuje i nie do cenzury która tam jest.Nie do wsadzania więźniów politycznych za kratki .

            • 3 0

            • To Polska powinna dążyć do... (2)

              ...bycia taką potęgą przemysłową jak Chiny?

              Oczywiście bierzesz pod uwagę, że ta chińska potęga wynika z systemu znanego w zachodniej cywilizacji w XIX wieku? Praca dzieci, kobiet i starców po kilkanaście godzin dziennie i życie w slumsach?

              • 3 1

              • Hipokryta (1)

                obsmarowujesz tyłek Chińczykom a sam korzystasz z tych wyrobów, być może wykonanych przez małoletnich.

                • 0 1

              • Korzystam...

                ...ale nie nawołuję do dążenia w tym kierunku. Nie bardzo mam wybór, bo nawet najbardziej markowe produkty są tam teraz wytwarzane.

                • 1 0

        • Masz mgliste pojęcie

          gdzie teraz "dzwonią".
          Nr 1 Chiny,
          nr 2 Indie,
          nr 3 Brazylia,
          taka jest teraz pierwsza trójka "światowych tygrysów".
          A propos pociągów w Chinach, np na takiej trasie Pekin-Beidahe (to taki ichni Sopot i miejsce gdzie się Wielki Mur zaczyna) to masz do wyboru ekspres gdzie trasę 277 km pojedziesz w 2 h 5 min za ok. 43 PLN lub pośpiesznym w 3h 40 min za 21,30 PLN. Można też pojechać starą trasą dookoła ok. 400 km w niecałe 6 godzin (5h 45 m) za 18,70.
          I do interesu nie dopłacają.

          • 3 3

        • Do tego karakana "tak dozachodu"...

          ... ty to nie tylko jesteś za murzynami, ale nawet i za przedszkolakami. Do szkółki wpierw nauczyć się pisać. Jesteś gamoniem bo nawet nie potrafisz skorzystać z podpowiedzi ABC---> Sprawdź pisownię.

          • 0 0

    • smerf maruda

      i tak dobrze że wyklejanki "PO" nie zrobił

      • 0 0

  • No w końcu kilka miesięcy temu właśnie jechałem tą trasą. (1)

    Na razie podstawiaja wagony z antykwariatu.

    • 40 3

    • elegancko ;)

      ja tez pare razy

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane