• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za rok takimi wagonami pojedziemy z Trójmiasta do Wrocławia

Maciej Naskręt
13 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Tak podświetlany jest nocą wagon Intercity I klasy, który od wiosny 2014 będzie przewoził pasażerów z Trójmiasta do  Wrocławia przez Poznań. Tak podświetlany jest nocą wagon Intercity I klasy, który od wiosny 2014 będzie przewoził pasażerów z Trójmiasta do  Wrocławia przez Poznań.

Na wiosnę 2014 r. pasażerowie pociągów z Trójmiasta do Poznania lub Wrocławia odbędą podróż nowymi wagonami PKP Intercity. Pokazujemy jak będą wyglądały wagony warte łącznie 175 mln zł.



W październiku 2012 r. spółka PKP Intercity rozstrzygnęła przetarg na dostarczenie nowych wagonów pasażerskich, które obsłużą połączenia między Trójmiastem i Wrocławiem przez Poznań. Wygrała spółka H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych, która za wyprodukowanie nowych wagonów otrzyma ok. 175 mln zł.

- Zamówiliśmy cztery wagony bezprzedziałowe i cztery z przedziałami dla pierwszej klasy. Ponadto będzie 17 wagonów klasy drugiej, z czego 10 z nich będzie bez przedziałów. Dwa wagony drugiej klasy będą wyposażone w toalety dla osób niepełnosprawnych - wyjaśnia Beata Czemerajda, rzecznik prasowy spółki PKP Intercity.

Jak będzie wglądać 1 klasa w pociągach z Trójmiasta do Wrocławia?

Wagon pasażerski I klasy z fabryki H. Cegielskiego. Wagon pasażerski I klasy z fabryki H. Cegielskiego.
W nowych wagonach znajdować się będą 54 miejsca siedzące dla podróżnych. Podróż uprzyjemniać ma klimatyzacja, zapewniająca w czasie zimy ogrzewanie.

Przedział pasażerski (salon) wyposażony jest m.in. w indywidualne fotele (pojedyncze lub podwójne) rozmieszczone jeden za drugim z każdej strony wagonu. Wnętrze przypomina nieco kokpit samolotu pasażerskiego.

Na jednym końcu wagonu, w szafie elektrycznej zabudowano terminal centralnego układu diagnostyki. Za jego pomocą można odczytać stan poszczególnych systemów zamontowanych w wagonie. Ułatwia to diagnostykę uszkodzeń wagonu i skraca czas usuwania usterki.

Maksymalna prędkość, z jaką wagony będą mogły pojechać, to 200 km/h.

2 Klasa, którą pojedziemy z Trójmiasta na Dolny Śląsk.

Wagon bez przedziałów klasy 2. Wagon bez przedziałów klasy 2.
W wagonie miejsce na fotelu znajdzie 72 pasażerów. Także te wagony będą klimatyzowane i będą mogły poruszać się z prędkością do 200 km/h.

Na końcach wagonu umieszczono dwa przedziały toalet wyposażone w zamknięte, podciśnieniowe układy WC, suszarki elektryczne, umywalki ze stali nierdzewnej wraz z osprzętem. W niektórych składach pojawią się toalety dla osób niepełnosprawnych.

Czego zabraknie w nowych składach?

Przede wszystkim nie będzie klasy biznes, czyli urządzonego w wagonie pierwszej klasy przedziału, w którym może przybywać wyłącznie czterech pasażerów. Między ustawionymi naprzeciw siebie fotelami umieszczono rozkładany stolik. Nad każdym z siedzeń znajdują się lampy doświetlające miejsce ewentualnej pracy podróżnych.

Przypomnijmy, że oprócz wymiany taboru na trasie Trójmiasto - Wrocław, PKP sprawi sobie do końca 2014 r. nowe składy Pendolino, które obsłużą trasę Warszawa-Trójmiasto.

Opinie (202) 5 zablokowanych

  • Już to widzę

    I kto uwierzy w te bzdury ;)

    • 5 3

  • i tak już od 20 lat...

    16 lat temi Intrcity do Warszawy jechało 3,20 h, dzisiaj idziemy z postępem i jedzie ponad 5 godzin...

    • 20 2

  • PO CZYM POJEDZIEMY? (1)

    • 13 4

    • jak to "po czym"?

      po wypłacie

      • 0 0

  • (1)

    Z zewnątrz wyglądają tak samo tandetnie

    • 13 1

    • Dlaczego tandetnie? Wlasnie bardzo gustownie.

      Chcialbys aby przypominaly wozy cyganskie z lat 50tych?

      • 0 1

  • czy pluskwy będą ? W sumie to fajnie zrobili te bezprzedziałowe wagony. Jak przyjdą wakacje, to ludzie będą mieli gdzie stać całą drogę.

    • 19 1

  • (2)

    Czy PKP przewiduje wagony dla kibiców? :p

    • 12 3

    • Tak, platformy albo węglarki.

      • 9 2

    • Wagony bagazowe i towarowe dla nich sa tylko.

      • 1 0

  • Oczywiście juz to widzę (3)

    Póki nie zobaczę nie uwierzę w nic. Już głowa puchnie od tych bzdur, najpierw metro miało być już gotowe potem Najszybsza kolej i teraz niby wagony hymn świstak siedzi i zawija w te sreberka przykładów by wymieniać kilka dziesiąt. A wszystko kończy sie fiaskiem.

    • 6 2

    • Ekhm... Jakie metro...? (2)

      W Gdansku nikt nigdy metra nie planował...

      • 1 0

      • (1)

        Ja mowie ogólnie o każdej inwestycji w Polsce. Nie koniecznie Gdańsk. Ale cuda się dzieją i tak można to nazwać.

        • 0 1

        • To nie jest portal dotyczący całej Polski.

          Ani polityki w całej Polsce.

          • 1 1

  • nieprawdopodobne (2)

    to można kupić / zmodernizować pociągi tak żeby faktycznie przyjechały do trójmiasta? SKM chyba tego nie potrafi, bo Ci od 4 lat modernizują składy na EURO... jesteśmy już rok po EURO a pociągów nie ma... a dodatkowo w piątek Urząd Transportu Kolejowego wstrzymał ruch jednego pociągu... Panie Marszałku... tak będzie częściej! Niedługo nie będzie czym jeździć...bo SKM nie umie kupić/zmodernizować pociągów... choć ma na to pieniądze...

    • 11 0

    • Moze to celowa polityki kadry zarzadzajacej SKM-Ka?

      Siedza tam na tych stolkach dyrektorzy od peronow,oswietlenia,informacjii,i bog czego jeszcze to nie moga sie zdecydowac.

      • 1 0

    • pewnie liczą na łapówkę

      • 1 0

  • PB lepszy

    Chyba PB ;)

    • 3 2

  • to wagony umią same jeździć? Nieźle. Jaki postęp :O (1)

    • 4 0

    • jo umio jezdzic same!

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane