• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za rok takimi wagonami pojedziemy z Trójmiasta do Wrocławia

Maciej Naskręt
13 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Tak podświetlany jest nocą wagon Intercity I klasy, który od wiosny 2014 będzie przewoził pasażerów z Trójmiasta do  Wrocławia przez Poznań. Tak podświetlany jest nocą wagon Intercity I klasy, który od wiosny 2014 będzie przewoził pasażerów z Trójmiasta do  Wrocławia przez Poznań.

Na wiosnę 2014 r. pasażerowie pociągów z Trójmiasta do Poznania lub Wrocławia odbędą podróż nowymi wagonami PKP Intercity. Pokazujemy jak będą wyglądały wagony warte łącznie 175 mln zł.



W październiku 2012 r. spółka PKP Intercity rozstrzygnęła przetarg na dostarczenie nowych wagonów pasażerskich, które obsłużą połączenia między Trójmiastem i Wrocławiem przez Poznań. Wygrała spółka H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych, która za wyprodukowanie nowych wagonów otrzyma ok. 175 mln zł.

- Zamówiliśmy cztery wagony bezprzedziałowe i cztery z przedziałami dla pierwszej klasy. Ponadto będzie 17 wagonów klasy drugiej, z czego 10 z nich będzie bez przedziałów. Dwa wagony drugiej klasy będą wyposażone w toalety dla osób niepełnosprawnych - wyjaśnia Beata Czemerajda, rzecznik prasowy spółki PKP Intercity.

Jak będzie wglądać 1 klasa w pociągach z Trójmiasta do Wrocławia?

Wagon pasażerski I klasy z fabryki H. Cegielskiego. Wagon pasażerski I klasy z fabryki H. Cegielskiego.
W nowych wagonach znajdować się będą 54 miejsca siedzące dla podróżnych. Podróż uprzyjemniać ma klimatyzacja, zapewniająca w czasie zimy ogrzewanie.

Przedział pasażerski (salon) wyposażony jest m.in. w indywidualne fotele (pojedyncze lub podwójne) rozmieszczone jeden za drugim z każdej strony wagonu. Wnętrze przypomina nieco kokpit samolotu pasażerskiego.

Na jednym końcu wagonu, w szafie elektrycznej zabudowano terminal centralnego układu diagnostyki. Za jego pomocą można odczytać stan poszczególnych systemów zamontowanych w wagonie. Ułatwia to diagnostykę uszkodzeń wagonu i skraca czas usuwania usterki.

Maksymalna prędkość, z jaką wagony będą mogły pojechać, to 200 km/h.

2 Klasa, którą pojedziemy z Trójmiasta na Dolny Śląsk.

Wagon bez przedziałów klasy 2. Wagon bez przedziałów klasy 2.
W wagonie miejsce na fotelu znajdzie 72 pasażerów. Także te wagony będą klimatyzowane i będą mogły poruszać się z prędkością do 200 km/h.

Na końcach wagonu umieszczono dwa przedziały toalet wyposażone w zamknięte, podciśnieniowe układy WC, suszarki elektryczne, umywalki ze stali nierdzewnej wraz z osprzętem. W niektórych składach pojawią się toalety dla osób niepełnosprawnych.

Czego zabraknie w nowych składach?

Przede wszystkim nie będzie klasy biznes, czyli urządzonego w wagonie pierwszej klasy przedziału, w którym może przybywać wyłącznie czterech pasażerów. Między ustawionymi naprzeciw siebie fotelami umieszczono rozkładany stolik. Nad każdym z siedzeń znajdują się lampy doświetlające miejsce ewentualnej pracy podróżnych.

Przypomnijmy, że oprócz wymiany taboru na trasie Trójmiasto - Wrocław, PKP sprawi sobie do końca 2014 r. nowe składy Pendolino, które obsłużą trasę Warszawa-Trójmiasto.

Opinie (202) 5 zablokowanych

  • "Wnętrze przypomina nieco kokpit samolotu pasażerskiego."

    co przypomina kokpit? nie zrozumialem... Moze chodzi o kabine pasazerska?

    • 3 0

  • pytanie. (2)

    a będą wtyczki sieciowe Z PRĄDEM??

    • 3 2

    • Wolałbym gniazdka z prądem.

      Wtyczki mają wystające elementy metalowe. Bezpieczniej jest, kiedy wtyczki są bez prądu dopóki ich się nie włoży do gniazdka.

      • 1 0

    • odp do pytanie

      wagony beda posiadaly klime,gniazdka elektryczne,wi-fi,itp.Natomiast pociagi jezdzace dzis w kategorii TLK,ktore otrzymaja te wagony,dostana kategorie EXPRESS.Beda to:POMORZANIN,MIESZKO (obydwa Gdynia-Wroclaw-GDYNIA,przez Bydgoszcz,Inowroclaw,Gniezno,Poznan)

      • 0 0

  • Ludzie otwórzcie oczy na to co was otacza i na wiedzę którą można wyczytać!!! (2)

    Tylko to wystarczy aby na własne oczy zauważyć i własnymi oczami przeczytać tylko zwykle techniczne artykuły dla laików napisane przez dziennikarzy laików żeby być pewnym, że tak jest, tak będzie lada chwila taka nowoczesna kolej w PL. Wa-wa - Kraków, Wa-wa - Poznań, etc Już dawno jest od dekad!!!!. tylko my Trójmieszczanie jesteśmy odcięci od tego od lat z racji dalekiego położenia i potrzeby budowy długich szlaków bez możliwości przecinania-komunikowania kolejnych aglomeracji. Z tych powodów to wielki problem natury finansowej. A remonty już trwają a w ogromnej części są również już dawno pokończone. Wystarczy tylko oczy otworzyć lub wsadzić d*pe do pociągu i zjechać Polskę a nie pierd..ić trzy po trzy. Szybką kolej już mamy a będzie jej coraz więcej.
    A Wy moi Rodacy przestańcie w końcu wciąż narzekać!! Ja zwiedzam cały świat z racji mojego zawodu i powiem wprost. Obecnie niczym nie ustępujemy zachodowi!!!! Absolutnie niczym. I tylko jakiś Idiota kompletny mógłby stwierdzić inaczej ale chyba tylko tradycyjny polski NARZEKACZ. Pozdrawiam.

    • 4 1

    • Tak szczególnie lotnisko w Rębiechowie standard iście zachodni (na Dominikanie)

      • 0 1

    • .....ty podróżnik

      ...chyba w krajach trzeciego świata pracujesz, bo jako jedyny za granicą nie byłeś. Wiemy jak jest i PKP to nadal syf kiła i mogiła.

      • 0 2

  • Fajnie, ale...

    wczoraj wracałem właśnie z Wrocławia i w PKP tradycyjnie: smród, brud, kiła i mogiła.

    • 2 0

  • marzenia

    Takie "lotnicze" wagony zaprojektowane zostały do kilkugodzinnych podróży i rzetelnej obsługi pociągu. To znaczy sprzątanie każdego śmiecia w każdej chwili czyli również i zachlane moczymordy, obrzygane, wrzeszczące też na śmietnik. Tego u nas nie ma.
    Nie potępiam tak całkowicie tych pijanych pasażerów którzy zmuszeni podróżować w takich warunkach aplikują sobie tego typu znieczulenie na warunki, tylko wskazuję na los tych co muszą podróżować w ich towarzystwie
    W warunkach gdzie jasno określa się, ze 10 godzinne (i więcej) podróże nie skończą się wcześniej niż w 1925 roku to jazda takim wagonem bez obrotowych foteli jest świadomym znęcaniem się nad pasażerem (i to za drogie pieniądze).
    Nota bene to każdy nowy, czysty wagon będzie zachęcająco wyglądał. Liczy się praktyka i rzeczywistość.

    • 2 0

  • ciekawe, czy zapomnieli...

    Zamontować w przedziałach dla każdego podróżnego gniazdka z prądem oczywiście, bo w tych "starych TLK" są "tylko" gniazdka;(, a móc podładować telefon czy laptop jak to za granicą bywa taki komfort, to tu pewnie zapomnieli...... ;/ a kasa poszła.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane