• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za rok takimi wagonami pojedziemy z Trójmiasta do Wrocławia

Maciej Naskręt
13 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Tak podświetlany jest nocą wagon Intercity I klasy, który od wiosny 2014 będzie przewoził pasażerów z Trójmiasta do  Wrocławia przez Poznań. Tak podświetlany jest nocą wagon Intercity I klasy, który od wiosny 2014 będzie przewoził pasażerów z Trójmiasta do  Wrocławia przez Poznań.

Na wiosnę 2014 r. pasażerowie pociągów z Trójmiasta do Poznania lub Wrocławia odbędą podróż nowymi wagonami PKP Intercity. Pokazujemy jak będą wyglądały wagony warte łącznie 175 mln zł.



W październiku 2012 r. spółka PKP Intercity rozstrzygnęła przetarg na dostarczenie nowych wagonów pasażerskich, które obsłużą połączenia między Trójmiastem i Wrocławiem przez Poznań. Wygrała spółka H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych, która za wyprodukowanie nowych wagonów otrzyma ok. 175 mln zł.

- Zamówiliśmy cztery wagony bezprzedziałowe i cztery z przedziałami dla pierwszej klasy. Ponadto będzie 17 wagonów klasy drugiej, z czego 10 z nich będzie bez przedziałów. Dwa wagony drugiej klasy będą wyposażone w toalety dla osób niepełnosprawnych - wyjaśnia Beata Czemerajda, rzecznik prasowy spółki PKP Intercity.

Jak będzie wglądać 1 klasa w pociągach z Trójmiasta do Wrocławia?

Wagon pasażerski I klasy z fabryki H. Cegielskiego. Wagon pasażerski I klasy z fabryki H. Cegielskiego.
W nowych wagonach znajdować się będą 54 miejsca siedzące dla podróżnych. Podróż uprzyjemniać ma klimatyzacja, zapewniająca w czasie zimy ogrzewanie.

Przedział pasażerski (salon) wyposażony jest m.in. w indywidualne fotele (pojedyncze lub podwójne) rozmieszczone jeden za drugim z każdej strony wagonu. Wnętrze przypomina nieco kokpit samolotu pasażerskiego.

Na jednym końcu wagonu, w szafie elektrycznej zabudowano terminal centralnego układu diagnostyki. Za jego pomocą można odczytać stan poszczególnych systemów zamontowanych w wagonie. Ułatwia to diagnostykę uszkodzeń wagonu i skraca czas usuwania usterki.

Maksymalna prędkość, z jaką wagony będą mogły pojechać, to 200 km/h.

2 Klasa, którą pojedziemy z Trójmiasta na Dolny Śląsk.

Wagon bez przedziałów klasy 2. Wagon bez przedziałów klasy 2.
W wagonie miejsce na fotelu znajdzie 72 pasażerów. Także te wagony będą klimatyzowane i będą mogły poruszać się z prędkością do 200 km/h.

Na końcach wagonu umieszczono dwa przedziały toalet wyposażone w zamknięte, podciśnieniowe układy WC, suszarki elektryczne, umywalki ze stali nierdzewnej wraz z osprzętem. W niektórych składach pojawią się toalety dla osób niepełnosprawnych.

Czego zabraknie w nowych składach?

Przede wszystkim nie będzie klasy biznes, czyli urządzonego w wagonie pierwszej klasy przedziału, w którym może przybywać wyłącznie czterech pasażerów. Między ustawionymi naprzeciw siebie fotelami umieszczono rozkładany stolik. Nad każdym z siedzeń znajdują się lampy doświetlające miejsce ewentualnej pracy podróżnych.

Przypomnijmy, że oprócz wymiany taboru na trasie Trójmiasto - Wrocław, PKP sprawi sobie do końca 2014 r. nowe składy Pendolino, które obsłużą trasę Warszawa-Trójmiasto.

Opinie (202) 5 zablokowanych

  • miejsce na bagaż

    Super. Tylko dlaczego tak mało miejsca na bagaże.
    Rozumiem, że z Gdyni do Wrocławia ludzie będą jeździć tylko z gazetami w ręku????

    • 4 0

  • Wagony pojadą 200km/h ? (3)

    Napiszcie lepiej, ile pojedzie elektrowóz, który te wagony będzie ciągnął, bo one same raczej żadnej prędkości nie rozwiną, chyba że z górki.

    • 4 2

    • Służę

      Elektrowóz pojedzie 160 km/h.

      • 1 0

    • EU44 Husarz Siemensa znany jako Eurosprinter Vmax 250km/h. Any questions? (1)

      • 0 0

      • Ja mam jedno.

        Kto Cię oszukał? :) Vmax tej maszyny to 235 km/h i to jest naprawdę wiedza dostępna w Google, więc warto najpierw się dokształcić a potem pisać.
        Niemniej fajnie, że mamy maszyny z nadmiarem mocy. Szkoda, że tylko 10.

        • 0 0

  • Bardzo ładne do czasu pierwszego przejazdu debili w szalikach

    D

    • 2 3

  • Samolot dla biedoty !!!

    A tak na powaznie wszelkie zmiany,inwestycje daja do myslenia.Specjalista Bąk od transportu kolejowego(szkolenie w Chinach),transportu powietrznego(Amber gold)maczał w tym palce,nalezy sie bać.Lot takze zakupil nowe dreamlinery,teraz spłolka idzie na sprzedaz(pewnie za grosze,samoloty gratis :-) i tak bedzie z PKP,Poczta Polska,szpitalami itp.Dobranoc,dziekuje za przeczytanie.

    • 1 2

  • 200 km na godzine....

    chyba jak wyleca z torów hehehehehee

    • 3 0

  • (1)

    A internet i indywidualne gniazda 230V będą? Bo jak nie, to jadę Polbusem. Taki sam bezprzedziałowy.

    • 3 1

    • internet

      internetu niet, gniazda da..

      zaliczyłem już takie wagoniki w IC relacji Wawa-
      poznań-Szczecin, oczywiście gniazda na laptop są, ale żaden mózg w IC nie wykminił jeszcze WIFI w wagonach.. mam nadzieję, że kiedyś do tego dorosną i będzie WIFI.

      • 0 0

  • Ładny. Wnętrze prawie jak w samolocie. Ale astronomiczny czas przejazdu zrekompensuje tylko... (1)

    ...salonka. To jedyny rodzaj wagonu, który skusiłby mnie bardziej niż samochód.

    • 1 0

    • W salonce niewskazana jest duża prędkość :)))))

      • 0 0

  • PKP TO ZA 100 LAT FRANCJA TGV I MA NOWE AGV

    PKP ZA STO LAT NIC TO DZĄD MA SAMOCHODY 300KM/H Z NASZ PODATKU . JA WOLE FRANCJA MAM TGV 574KM/H A TERAZ AGV 340 KM/H

    • 2 1

  • po co remontowac wagony dla bydła ?

    • 2 0

  • :D

    Francuzi juz nie chcieli to oddali nam, a PKP dokleilo tylko znaczki Inter City PKP ;p

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane