- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (517 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (233 opinie)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (135 opinii)
- 4 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (159 opinii)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (100 opinii)
- 6 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (75 opinii)
Za rok takimi wagonami pojedziemy z Trójmiasta do Wrocławia
Na wiosnę 2014 r. pasażerowie pociągów z Trójmiasta do Poznania lub Wrocławia odbędą podróż nowymi wagonami PKP Intercity. Pokazujemy jak będą wyglądały wagony warte łącznie 175 mln zł.
W październiku 2012 r. spółka PKP Intercity rozstrzygnęła przetarg na dostarczenie nowych wagonów pasażerskich, które obsłużą połączenia między Trójmiastem i Wrocławiem przez Poznań. Wygrała spółka H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych, która za wyprodukowanie nowych wagonów otrzyma ok. 175 mln zł.
- Zamówiliśmy cztery wagony bezprzedziałowe i cztery z przedziałami dla pierwszej klasy. Ponadto będzie 17 wagonów klasy drugiej, z czego 10 z nich będzie bez przedziałów. Dwa wagony drugiej klasy będą wyposażone w toalety dla osób niepełnosprawnych - wyjaśnia Beata Czemerajda, rzecznik prasowy spółki PKP Intercity.
Jak będzie wglądać 1 klasa w pociągach z Trójmiasta do Wrocławia?
Przedział pasażerski (salon) wyposażony jest m.in. w indywidualne fotele (pojedyncze lub podwójne) rozmieszczone jeden za drugim z każdej strony wagonu. Wnętrze przypomina nieco kokpit samolotu pasażerskiego.
Na jednym końcu wagonu, w szafie elektrycznej zabudowano terminal centralnego układu diagnostyki. Za jego pomocą można odczytać stan poszczególnych systemów zamontowanych w wagonie. Ułatwia to diagnostykę uszkodzeń wagonu i skraca czas usuwania usterki.
Maksymalna prędkość, z jaką wagony będą mogły pojechać, to 200 km/h.
2 Klasa, którą pojedziemy z Trójmiasta na Dolny Śląsk.
Na końcach wagonu umieszczono dwa przedziały toalet wyposażone w zamknięte, podciśnieniowe układy WC, suszarki elektryczne, umywalki ze stali nierdzewnej wraz z osprzętem. W niektórych składach pojawią się toalety dla osób niepełnosprawnych.
Czego zabraknie w nowych składach?
Przede wszystkim nie będzie klasy biznes, czyli urządzonego w wagonie pierwszej klasy przedziału, w którym może przybywać wyłącznie czterech pasażerów. Między ustawionymi naprzeciw siebie fotelami umieszczono rozkładany stolik. Nad każdym z siedzeń znajdują się lampy doświetlające miejsce ewentualnej pracy podróżnych.
Opinie (202) 5 zablokowanych
-
2013-05-13 21:33
miejsce na bagaż
Super. Tylko dlaczego tak mało miejsca na bagaże.
Rozumiem, że z Gdyni do Wrocławia ludzie będą jeździć tylko z gazetami w ręku????- 4 0
-
2013-05-13 21:39
Wagony pojadą 200km/h ? (3)
Napiszcie lepiej, ile pojedzie elektrowóz, który te wagony będzie ciągnął, bo one same raczej żadnej prędkości nie rozwiną, chyba że z górki.
- 4 2
-
2013-05-13 22:31
Służę
Elektrowóz pojedzie 160 km/h.
- 1 0
-
2013-05-14 09:15
EU44 Husarz Siemensa znany jako Eurosprinter Vmax 250km/h. Any questions? (1)
- 0 0
-
2013-05-14 10:46
Ja mam jedno.
Kto Cię oszukał? :) Vmax tej maszyny to 235 km/h i to jest naprawdę wiedza dostępna w Google, więc warto najpierw się dokształcić a potem pisać.
Niemniej fajnie, że mamy maszyny z nadmiarem mocy. Szkoda, że tylko 10.- 0 0
-
2013-05-13 21:42
Bardzo ładne do czasu pierwszego przejazdu debili w szalikach
D
- 2 3
-
2013-05-13 21:57
Samolot dla biedoty !!!
A tak na powaznie wszelkie zmiany,inwestycje daja do myslenia.Specjalista Bąk od transportu kolejowego(szkolenie w Chinach),transportu powietrznego(Amber gold)maczał w tym palce,nalezy sie bać.Lot takze zakupil nowe dreamlinery,teraz spłolka idzie na sprzedaz(pewnie za grosze,samoloty gratis :-) i tak bedzie z PKP,Poczta Polska,szpitalami itp.Dobranoc,dziekuje za przeczytanie.
- 1 2
-
2013-05-13 22:00
200 km na godzine....
chyba jak wyleca z torów hehehehehee
- 3 0
-
2013-05-13 22:03
(1)
A internet i indywidualne gniazda 230V będą? Bo jak nie, to jadę Polbusem. Taki sam bezprzedziałowy.
- 3 1
-
2013-05-16 21:25
internet
internetu niet, gniazda da..
zaliczyłem już takie wagoniki w IC relacji Wawa-
poznań-Szczecin, oczywiście gniazda na laptop są, ale żaden mózg w IC nie wykminił jeszcze WIFI w wagonach.. mam nadzieję, że kiedyś do tego dorosną i będzie WIFI.- 0 0
-
2013-05-13 22:14
Ładny. Wnętrze prawie jak w samolocie. Ale astronomiczny czas przejazdu zrekompensuje tylko... (1)
...salonka. To jedyny rodzaj wagonu, który skusiłby mnie bardziej niż samochód.
- 1 0
-
2013-05-14 00:43
W salonce niewskazana jest duża prędkość :)))))
- 0 0
-
2013-05-13 22:15
PKP TO ZA 100 LAT FRANCJA TGV I MA NOWE AGV
PKP ZA STO LAT NIC TO DZĄD MA SAMOCHODY 300KM/H Z NASZ PODATKU . JA WOLE FRANCJA MAM TGV 574KM/H A TERAZ AGV 340 KM/H
- 2 1
-
2013-05-13 22:20
po co remontowac wagony dla bydła ?
- 2 0
-
2013-05-13 22:23
:D
Francuzi juz nie chcieli to oddali nam, a PKP dokleilo tylko znaczki Inter City PKP ;p
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.