• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zakręty-katapulty na ważnym łączniku na południu Gdańska?

Szymon Zięba
5 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (232)

Zdaniem naszego czytelnika łącznik między Łuczniczą a Niepołomicką jest źle wyprofilowany.

Wyczekiwany przez mieszkańców południa Gdańska łącznik między ul. Łuczniczą a NiepołomickąMapka to trasa, na której można trafić na "zakręty-katapulty". Czytelnicy alarmują, że droga jest źle wyprofilowana, a zimą lub podczas dużych opadów auta łatwo wypadną z zakrętu na pobocze.



Uważasz, że zakręty na łączniku mogą być niebezpieczne?

Łącznik ulic Łuczniczej i Niepołomickiej ma zaledwie 325 m. To jednak szczególnie ważna droga, na którą mieszkańcy południowych dzielnic Gdańska bardzo czekali.

Wszystko dlatego, że dzięki tej krótkiej trasie udało się rozładować korki, które w godzinach szczytu paraliżowały dzielnicę. Długość zatorów sięgała wówczas nawet 2,5 km.

I choć mieszkańcy cieszą się, że inwestycję wreszcie udało się oddać, niektórzy z nich mają wątpliwości co do tego, czy jej wykonanie zostało dobrze przemyślane.

- Czy po pierwszych przymrozkach i opadach śniegu samochody nie będą wypadać na pobocze? - zastanawia się pan Wojciech.
Jak wskazuje nasz rozmówca, zakręty na łączniku "wyprofilowane" są do zewnętrznej strony jezdni, co powoduje, że auta, wchodząc w zakręt, mocno przechylają się w kierunku pobocza.

- Z reguły zakręty mają spadek "do wewnątrz", tak by siła odśrodkowa pomagała pojazdowi zostać na drodze. W tym przypadku przy większych opadach deszczu albo "szklance" samochód wypadnie z takiego zakrętu jak z katapulty - uważa kierowca.

Rowy odprowadzą wodę, kierowcy powinni przestrzegać ograniczenia prędkości



Co na to drogowcy? Ewa Parafjanowicz-Potuczko z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska przekazała, że łącznik został wykonany zgodnie z projektem.

Jak tłumaczy, by można było połączyć ulicę Łuczniczą z Niepołomicką, trzeba było dopasować fragment trasy do już istniejącego układu drogowego.

Nasza rozmówczyni przyznaje, że na trasie faktycznie jest "duży spadek", woda na drodze stać jednak nie powinna, ponieważ na poboczach trasy wybudowano specjalne rowy odprowadzające deszczówkę.

Zakręt-katapulta na Trasie WZ Zakręt-katapulta na Trasie WZ

Zakrętów nie można było także "wyprofilować" w drugą stronę w związku z ukształtowaniem terenu.

Przedstawicielka DRMG podkreśla także, że na drodze obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h. Stosowanie się do niego ograniczy więc ryzyko wypadnięcia z zakrętu.

Opinie (232) 5 zablokowanych

  • Należy postawić znak "uwaga źle wyprofilowany zakręt" i po kłopocie

    A tak poważnie - przy lekkim szronie na jezdni to na tym zakręcie i przy 10 km/h wylecisz.
    A jak będziesz miał szczęście i nikogo nie trafisz, to urwiesz koła na palikach w tej rynnie.
    Pomysł dla redakcji: zamontujcie tam kamerę online. Będzie kino "ale urwał" 24h/dobę.

    • 9 0

  • Dla 3miejskich kierowców

    to nawet prosta droga jak obwodnica jest zbyt trudna aby dzień w dzień nie było dzwona ale nie wszystkie drogi mogą być całkiem proste...

    • 2 5

  • Buhaha buhaha

    Jak w ....... ..... ....
    ..

    • 1 0

  • Zamknąć i rozebrać!

    • 6 0

  • Dobre rozwiązanie

    Zap...jacych wyeliminuje z ruchu zanim spowodują większe straty.

    • 0 5

  • wystarczy jechać zgodnie z przepisami

    • 0 10

  • Normalny zakręt

    Dobry kierowca widzi że jest na zewnątrz pochylony zakręt i traci przyczepność.Prawa fizyki są nieubłagalne.

    • 1 2

  • Zgodnie

    z przepisami, to rowerom nie wolno jeździć po chodnikach dla pieszych.

    • 1 2

  • Jak ktoś chce dobrze zarobić na YouTube...

    To po przymrozkach można będzie nakręcić gdański sequel szczecińskiego "Ale urwał".
    Do drogowców a w szczególności do pani Ewa Parafjanowicz-Potuczko, mam taką uwagę, w Szczecinie jeździli z przepisową prędkością, a jednak nie udawało im się unikać kolizji.

    • 8 0

  • Jedź zgodnie z przepisami to cię nie wyrzuci

    • 0 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane