- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (477 opinii)
- 2 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (278 opinii)
- 3 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (157 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (228 opinii)
- 6 Szybko odzyskali skradzionego pheatona (67 opinii)
Zmiany w komunikacji niepokoją mieszkańców
Zmiany w komunikacji miejskiej, które wywoła otwarcie tramwaju na Morenę niepokoją naszych czytelników. Postanowiliśmy poprosić Zarząd Transportu Miejskiego o komentarz i ustosunkowanie się do najczęściej powtarzających się pytań mieszkańców.
Od chwili publikacji zapowiadanych zmian w momencie uruchomienia trasy tramwajowej na Morenę (Piecki-Migowo), co nastąpi już w poniedziałek 31 sierpnia, praktycznie codziennie otrzymujemy e-maile od zaniepokojonych pasażerów.
Zdecydowanie najwięcej kontrowersji budzi skrócenie tras autobusów z zachodnich dzielnic do przebudowanej pętli Siedlce
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Przystanek Dworzec Główny
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Zdaniem urzędników przystanek przy dworcu głównym jest częściowo przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, ponieważ istnieje rampa przyschodowa. Nie skorzystają z niej jednak osoby o kulach czy pasażerowie z wózkami dziecięcymi.
Zarząd Transportu Miejskiego przekonuje także, że i tak będzie to lepsze rozwiązanie od podróży autobusem pod "Krewetkę"
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Skrócenie linii autobusowych do pętli Siedlce oznacza przede wszystkim wygodniejsze przesiadki dla osób starszych i niepełnosprawnych. Na pętli, gdzie został zbudowany wspólny peron tramwajowo-autobusowy, osoby te mogą w sposób komfortowy przesiąść się między tramwajem i autobusem w systemie drzwi-w-drzwi, co obecnie nie jest możliwe przy dworcu. Dla większej grupy osób sytuacja się więc poprawi - mówi Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM Gdańsk.
Kolejnym zaskoczeniem dla pasażerów jest brak powiązania Karczemek
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- PKM-ka odcięła nas od zbiornika retencyjnego, a teraz nawet nie dostaliśmy z nią żadnego połączenia. Mamy nowe tory kolejowe, z których nie będziemy mogli skorzystać - żali się pani Jolanta, czytelniczka.
ZTM zapewnia, że pamięta o mieszkańcach tej części miasta, ale nie powinni się oni spodziewać połączenia z przystankiem PKM Kiełpinek. Najwcześniej w październiku zyskają w zamian wygodne połączenie z przystankiem PKM Matarnia
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Nie ma sensu kierować autobusów do przystanku PKM Kiełpinek, ponieważ oznacza to bardzo okrężną trasę dojazdu podyktowaną brakiem zjazdu z al. Armii Krajowej (Trasy W-Z) na wysokości ulicy prowadzącej do PKM Kiełpinek. Jesteśmy w kontakcie z Radą Dzielnicy Kokoszki i wkrótce wprowadzimy po konsultacjach zmiany w układzie linii autobusowych dla mieszkańców tego rejonu miasta - zapowiada Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów.
Zomkowski jednocześnie zwraca uwagę, że mieszkańcy pragnący dostać się do Wrzeszcza nie muszą wybierać PKM-ki, ponieważ nowy rozkład wydłuża linię 168 do dworca kolejowego Wrzeszcz przez ul. Sobieskiego
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
A czy ze wspomnianej pętli Siedlce faktycznie będzie łatwo przesiąść się do tramwaju? Czy tramwaje nie będą już zapełnione po opuszczeniu Moreny (Piecek-Migowa)?
Początkowo na odcinku Hucisko-Morena planowano uruchomić tylko dwie linie tramwajowe: 10 (do PKM Brętowo) oraz 12 (do Migowa), jednak ostatecznie dołączy do nich jeszcze linia 4 z Jelitkowa przez Zaspę do pętli Siedlce. Uruchomienie (a właściwie reaktywację) "czwórki" obwieszczono dopiero podczas przejazdu testowego dla mediów po nowych torach.
- Urzędnicy podkreślają, że chcą stworzyć węzeł podobny do pętli przy ul. Świętokrzyskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- W godzinach szczytu w dni powszednie na wspólnym odcinku ze Śródmieścia do Siedlec tramwaje linii 4, 10 i 12 będą jeździć łącznie średnio co ok. cztery minuty. Do Piecek-Migowa tramwaje linii 10 i 12 pojadą łącznie co ok. pięć minut niemalże przez cały dzień powszedni, co ok. 6-7 minut w soboty i co ok. 10 minut w niedziele i święta - wylicza rzecznik ZTM-u.
Ta częstotliwość ma zdaniem ZTM-u zagwarantować pasażerom odpowiednie warunki podróży bez nadmiernego ścisku. Co ważne, na kursującą tylko w godzinach szczytu linię 4 zostaną skierowane wyłącznie pojazdy niskopodłogowe.
Ale zmiany w komunikacji miejskiej dotykają nie tylko mieszkańców dzielnic zachodnich. Mieszkańcy Wrzeszcza tracą m.in. linię 142, która zapewnia dojazd przez ul. Słowackiego - Morenę - ul. Kartuską aż do Urzędu Miejskiego i dalej do dworca PKS. Czy faktycznie musi ona zostać zlikwidowana?
- Trasa linii 142 w przeważającej części pokrywa się z równolegle biegnącą linią 10 od Brętowa do Śródmieścia. Nie ma ekonomicznego uzasadnienia dla jej funkcjonowania w dotychczasowym kształcie. Brak tej linii rekompensujemy zwiększoną częstotliwością linii 227, która będzie jeździła w dni powszednie co 20, a nie jak dotychczas co 30 minut - zapowiada Gołąb.
A co z linią 127, której autobusy pojadą rzadziej? Wprawdzie mieszkańcy ul. Myśliwskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Zupełnie nie rozumiem, dlaczego nowe rozkłady dotykają dzielnic, które przecież leżą z dala od PKM-ki czy tramwaju na Morenę. Dlaczego mamy cierpieć z tego powodu i mieć większe trudności z dojazdem do Wrzeszcza? - dziwi się pan Piotr.
ZTM tłumaczy taką decyzję racjonalizacją wykorzystania taboru. Z badań wynika, że główny potok pasażerski linii 127 na dolnym tarasie obejmuje odcinek od ul. Jaśkowa Dolina
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Zwiększamy liczbę kursów linii 158 (Wrzeszcz PKP - Nowy Port), która podobnie jak 127, jeździ przez al. Jana Pawła II, więc większość pasażerów dolnego tarasu nie straci na spadku częstotliwości linii 127 - przekonuje Zomkowski.
Nowe rozkłady komunikacji miejskiej są już dostępne na stronie Zarządu Transportu Miejskiego oraz portalu Trojmiasto.pl Warto zapoznać się także z aktualnościami, ponieważ przy okazji dokonano zmian w nazewnictwie przystanków oraz uruchomienia kilku nowych.
Poznaj nową trasę tramwajową na Morenę.
Inauguracja PKM - dzień otwarty w niedzielę
Miejsca
Opinie (872) 6 zablokowanych
-
2015-08-31 11:57
(Drugie) dno.
Utrudniony dojazd do centrum ma spowodować mniejszą frekwencję na zajęciach w Pałacu Młodzieży. I tedy go zamkną! Taki chytry plan. Budyń! Dziękujemy!
- 18 1
-
2015-08-31 12:06
dlatego najlepszy jest własny samochód
w komforcie, bez czekania na przystankach, czasem w korku, ale do tego można się przyzwyczaić.
- 25 0
-
2015-08-31 12:10
Tramwaje na Stogi (1)
Z innej beczki jeśli chodzio tramwaje na Drogi to puszczają same stare i pasujące się gruchoty a cena biletu jest dla wszystkich taka sama ,latem można sięugotować w takim śmierdzący tramwaju ,już nie wspome że tu też powinny jeździć niskopodłogowe wozy a tych jest mało i gdzie tu sprawiedliwość?
- 20 0
-
2015-08-31 12:14
ups....
Zamiast Drogi miało być Stogi
- 8 0
-
2015-08-31 12:10
Przebudować przystanek tramwajowy przy dworcu głównym (2)
Przystanek jest tak wąski, że w godzinach szczytu dy są dwa tramwaje na przystanku ludzie maja wile trudności sie minąć, jedni wsiadaja drudzy wysiadają inni sie przesiadają, a teraz jeszcze bedzie wiecej ludzi bo nie będzie autobusów jadących do dworca, co za żenada robi się w tym Gdańsku, jak tu korzystać z komunikacji to bardziej zmusza do jazdy samochodem, bo mieć jeden bezpośredni dojazd teraz mam przesiadkę :-(((
- 34 0
-
2015-08-31 13:12
przystanek powinien być szerszy, ale przede wszystkim należy dobudować dojście do przystanku od drugiej strony (przeciwnej do wyjścia z tunelu) - w poziomie jezdni połączone z przejściem dla pieszych na wysokości krewetki
dzięki temu unikniemy gigantycznych zatorów na przystanku i schodach do tunelu- 14 0
-
2015-08-31 21:09
Wkrótce bedzie luźno.
Po ostatnich zmianach dużo osób wsiądzie w samochody i na przystanku bedzie pusto.
- 4 0
-
2015-08-31 12:11
skargi i wnioski do ZTM (3)
proponuję pisać bezpośrednio do ZTM na adres ztm@ztm.gda.pl zgłaszając uwagi, i wnioski z "reorganizacji" , im więcej zgłoszeń, tym większa szansa na sensowne korekty w połączeniach, bo wygląda, że znowu KTOŚ CZEGOŚ nie przemyślał jak należy
- 21 0
-
2015-08-31 14:48
(1)
Ja pisalam i zadnej odpowiedzi,maja to gdzies!!!
- 4 0
-
2015-09-01 01:12
nie pisz do ztm pisz do Prezydenta Gdańska
- 2 0
-
2015-08-31 15:55
Ja też pisałam i to dwukrotnie (w poniedziałek i czwartek). Do dziś żadnej odpowiedzi. Mają pasażerów za nic... Trzeba iść chyba osobiście do urzędu, ale i to pewnie nic nie da... może zebrać jakąś większą grupę ludzi...?
- 8 0
-
2015-08-31 12:18
rozkład do poprawki
zaniepokojenie to mało powiedziane... skrócenie linii 167 to najgłupszy pomysł o jakim słyszałam... te autobusy nigdy nie jeżdżą puste... a przesiadka na Siedlcach to jakaś porażka...
- 42 0
-
2015-08-31 12:19
Kto za to odpowie ? (2)
Gdzie konsultacje społeczne? Gdzie głos zainteresowanych czyli mieszkańców, pasażerów? Dlaczego rozwala się wszystko głupimi decyzjami zza biurka? Kto za to bierze odpowiedzialność? Czy wcześniej te pseudopomysły i ich konsekwencje były analizowane? Czy tramwaj nie miał być UZUPEŁNIENIEM oferty komunikacyjnej? Dlaczego władza w Gdańsku jest tak arogancka? Czy komunikacja miejska jest dla ludzi czy do zabawy dla włodarzy? Czemu nie podaje się z nazwiska pomysłodawców tej chorej rewolucji? Gdzie i kiedy zabierze głos w tej sprawie prezydent lub któryś vice? Kiedy w Gdańsku UM zrobi coś dla ludzi? Kiedy UM otworzy się na RZECZYWISTE potrzeby mieszkańców?
- 38 1
-
2015-08-31 15:01
Pewnie były tylko nikt na nie nie przyszedł
- 2 5
-
2015-08-31 15:21
. Rzeczywistą potrzebą mieszkańców jest, by trasy i rozkłady były konsultowane indywidualnie z każdym z nich.
- 0 8
-
2015-08-31 12:20
Komunikacja wiejska...
To co oni odwalili jest nie do opisania... mam wrażenie, że większość zmian w 3mieście przynosi straty dla mieszkańców. Byłem ostatnio w Warszawie, za 7zł bilet całodobowy, na autobusy, tramwaje i metro, na całą Warszawę... u nas co innego na SKM, co innego PKM, co innego Gdańsk i co innego Gdynia...to jak tu ludzi zachęcić do komunikacji miejskiej? Oprócz dyskonfortu przesiadek, bo nie wiem co w nich wygodnego, to ceny. Jestem studentem, mieszkam na kokoszkach i dojade np na Osowe, oprocz tego, ze wychodzi mi szybciej autem(20min, a nie 1,5h), to mimo zniżki na bilety, taniej... Więc jaki sens korzystać z komunikacji, jeżeli własnym samochodem jest szybciej, bez ścisku, a dodatku taniej niż transportem publicznym... pozabierać tej bandzie nieudaczników auta na ROK i niech pojeżdżą komunikacją, zobaczymy jak szybko zaczną zmieniać...
- 48 0
-
2015-08-31 12:24
jezeli zamiast autobudu jest mozliwosc pojechania tramwajem (3)
to taki autobus powinien byc zlikwidowany ze wzgledu na halas i ekologie i pokrywanie sie.
- 3 36
-
2015-08-31 12:37
podaj przykład takiego autobusu, który pokrywa/ł się z tramwajem.
żaden ze zlikwidowanych się nie pokrywał.
z istniejących też żaden się nie pokrywa.- 13 1
-
2015-08-31 20:51
Jeśli autobus pokrywał tramwaj (1)
to chętnie wezmę młode.
- 5 0
-
2015-08-31 22:17
W Gdyni ich potomstwo już jeździ
- 3 0
-
2015-08-31 12:25
LPG (1)
Napęd powinien być na LPG, żeby nie zatruwać Kaszub. Chyba to nic trudnego, kiedy statki w Gdańsku takie budują.
- 0 8
-
2015-08-31 20:52
Dla każdego pasazera Red Bull i leci !
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.