- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (140 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (256 opinii)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (446 opinii)
- 4 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (87 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (442 opinie)
Zróbmy z WZ-etki drogę miejską
Stało się tak, jak przewidywali drogowcy i planiści: Południowa Obwodnica Gdańska odciążyła gdańską Trasę W-Z, z której zniknął tranzyt. Chyba już czas, by tę drogę, przynajmniej w jej centralnym odcinku, oddać mieszkańcom - uważa Maciej Naskręt.
- Jest nieco lepiej - piszą w opiniach na forum nasi czytelnicy. - Zniknęły korki przed Węzłem Groddecka do centrum. O wiele krócej stoi się przed ul. Jabłoniową
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Podobnie jest w drugą stronę. - Korki do centrum rano i po południu na ul. Podwale Przedmiejskie
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Przez miasto nie przewijają się tabuny pojazdów ciężarowych z kontenerami na naczepie. TIR-y już nie pogarszają nad ranem sytuacji drogowej w ciągu ul. Podwale Przedmiejskie na nitce do centrum. Ciężarówki nie potęgują też zatorów na dojeździe do ul. Jabłoniowej w kierunku centrum Gdańska. Razem z nimi zniknęła też część samochodów osobowych. A jeśli we wspomnianych miejscach korki się pojawiają, to są to zazwyczaj kierowcy zmierzający samochodami osobowymi do pracy lub szkoły z nowych osiedli, których przybywa na południu Gdańska jak grzybów po deszczu. Ponadto otwarto Węzeł Karczemki, z którego ruch teoretycznie dociąża Trasę W-Z.
Udało się to, o czym mówiły władze gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, a także miasta Gdańska. Południowa Obwodnica Gdańska
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
To jednak nie oznacza końca problemów z nową drogą. Jak trudno wjechać samochodem lub pokonać piechotą tę drogę, wiedzą mieszkańcy południa Gdańska, Kiełpinka, Jasienia, Starego Chełmu, Śródmieścia i Dolnego Miasta.
Przykład? By dotrzeć z Ujeściska do Trasy W-Z rano trzeba odstać niekiedy 25 minut w korku na al. Havla
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Niełatwo piechotą poruszać się także wszerz Trasy W-Z. Czy na dolnym, czy na górnym odcinku zawsze piesi mają do pokonania jakieś schody. Najgorzej jest w centrum. Na Podwalu Przedmiejskim średnio co 300 metrów mamy podziemne przejście dla pieszych. Od wielu lat z tego powodu Podwale Przedmiejskie tnie tkankę miejską między Dolnym Miastem a Śródmieściem.
Po pierwsze trzeba zlikwidować tunel dla pieszych na wysokości ul. Stągiewnej. W jego miejsce można wybudować przejście dla pieszych z sygnalizacją i obok skrzyżowanie dla samochodów. Jeśli pomysł się sprawdzi, zróbmy tak jeszcze na wysokości ul. Łąkowej i ul. Żabi Kruk, ale tu już bez skrzyżowania.
Tu wraca też temat budowy wiaduktów w ciągu al. Armii Krajowej nad ul. Łostowicką. Przypomnijmy, że władze Gdańska nie są zainteresowane ich realizacją, bo przewidują, że swobodny przejazd nad skrzyżowaniem wywoła ogromne korki nad ranem na Trasie W-Z tuż przed Węzłem Groddecka. Mimo wszystko budowa obiektów odciążyłaby ruch na skrzyżowaniu, więcej samochodów mogłoby wydostać się ze wspomnianej zakorkowanej al. Havla na Trasę W-Z choćby do obwodnicy.
Budowa dwóch wiaduktów o przekroju dwóch pasów nad ul. Łostowicką to według części specjalistów wydatek nie większy niż 30 mln zł. Koszt może być jeszcze mniejszy tym bardziej, że wiele prac już w tym kierunku wykonano. Schowano pod ziemię linię wysokiego napięcia, zagospodarowano miejsce, a także wykonano część nasypów i przebudowano sieci podziemne. Mało tego, budowę podobnych dwóch wiaduktów poczyniono na Węźle Jasień i nikt się nie zastanawiał nad tym, że korki rano będą przed ul. Łostowicką.
Jeśli nie można zbudować dwóch estakad, wystarczy zbudować chociaż jedną w relacji do obwodnicy. Skróciłby się w ten sposób postój na lewoskręcie w ciągu al. Havla w kierunku obwodnicy.
Po trzecie powinniśmy chętniej budować nowe zjazdy z Trasy W-Z. Choćby na dzielnicę Wzgórze Mickiewicza, o który proszą w komentarzach czytelnicy przy każdym temacie związanym z Trasą W-Z. Identyczny pomysł jest aktualnie realizowany dla wznoszonych budynków banku nieopodal ul. Leszczynowej. A skoro już mowa o okolicach ul. Leszczynowej, po zabudowie terenów na południe od Trasy W-Z może się okazać, że wąska ulica z uwagi na korki będzie potrzebować zjazdu właśnie w al. Armii Krajowej.
Trzeba rozważyć powstanie dróg rowerowych wzdłuż Trasy W-Z.. Niewątpliwie przy budowie odcinka między Chełmem a Karczemkami w ostatnich latach pominięto ten temat. Ścieżki rowerowe mogłyby powstać kosztem trzeciego pasa Trasy W-Z. Choćby rowerzyści na Podwalu Przedmiejskim od lat nie mogą doczekać się ścieżki.
W 2014 r. roku, gdy zostanie otwarty dla ruchu tunel pod Martwą Wisłą
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Opinie (277) ponad 10 zablokowanych
-
2012-09-09 11:18
Buhaha
"Zlikwidować tunel i zrobić przejście dla pieszych". Chyba Pan Maciek wczoraj dobrze zamelanżował :)
- 55 13
-
2012-09-09 11:19
(1)
przebudowa Podwala Przedmiejskiego w normalną ulicę jest testem dla władz miasta, które wciąż opowiadają o mieście przyjaznym dla mieszkańców ale ogromna większość inwestycji w mieście wciąż ukierunkowana jest na przekształcenie Gdańska w amerykańskie miasto dla samochodów, pełne ekspresówek, estakad, parkingów, ekranów kosztem przestrzeni publicznej i tkanki miejskiej.
poza tym jest to jedyna szansa pełnej rewitalizacji Dolnego Miasta i Starego Przedmieścia i ponownego przyłączenia tych dzielnic do Śródmieśćia- 29 12
-
2012-09-09 12:12
Nie jedyna, lecz bardzo ważna. Pierwsza to wyjazd patologii do kontenerów, gdziekolwiek.
- 2 6
-
2012-09-09 11:19
trazyt (2)
Ciężkie ciężarówki dalej jeżdżą tą trasą i ją korkują należałoby wprowadzić zakaz wjazdu dla Tirów do centrum miasta i na W-Z etke - wszystkie uszkodzenia drogi są przez te auta spowodowane
- 34 4
-
2012-09-09 11:38
Panie mądraliński... (1)
a jak taki tir ma wjechać do portu? przefrunąć ? wiesz wogóle gdzie jest port? wobraź sobie ze tiry nie pchaja si na miasto tak sobie żeby pozwiedzac tylko żeby dojechać do konkretnego celu typu firma itp
- 6 6
-
2012-09-09 11:44
...
Te pretensje to do budynia . Miasto to nie miejsce dla tir-ów . od tego są mniejsze samochody dostawcze ..A jak potrafisz to naucz tira latać ,kupę kasy zarobisz
- 2 9
-
2012-09-09 11:20
miejsca postojowe !!!
można jeszcze zrobić z jednego pasa miejsca postojowe, wtedy ludzie będą wchodzi i schodzić ze skarpy do swoich samochodzików ;) i skończą się korki na dojazdówkach ;)
- 9 0
-
2012-09-09 11:22
Inne ulice!!!
jest duzo innych ulic w Gdansku w ktore trzeba zainwestowac a nie wkladac pieniadze w trase W-Z ktora w porownaniu do innych drog jest bardzo dobra... Remontu wymaga Malomiejska, Swietokrzyska, Starogardzka... nie wspominajac juz o Trakcie Swietego Wojciecha i wielu innych...
- 24 6
-
2012-09-09 11:26
Mają poczucie humoru, uśmiałem się do łez.
- 20 5
-
2012-09-09 11:32
Przejścia dla pieszych (2)
Zamiast czerpać korzyści z odciążenia jednej z głównych arterii gdańska, co umożliwiło szybkie i PŁYNNE poruszanie się (nawet wg. ograniczeń prędkości), to teraz dorzućmy tam przejście dla pieszych co 100 metrów !!
W ten sposób spotęgujemy tylko to, co było wcześniej, korki. A co za różnica czy stojąc w korku mamy obok auto sąsiada czy tira z wawy...
Żeby nie było, sam mieszkam na dolnym mieście, i to że tunele są dosyć obskurne, niebezpieczne oraz trochę odcinają śródmieście jest niezaprzeczalne. Jednak to nie infrastruktura a ludzie są główną przyczyną. Uważam że największą głupotą jest celowe spowalnianie ruchu - to trochę jak cofanie się w rozwoju. A jeśli poprzez brak tirów ludzie nagle zaczynają tam rozwijać kosmiczne prędkości, już dużo lepszym wyjściem jest fotoradar co 100 metrów.
W wielu miastach planuje się budowę tuneli, a my je zasypujmy...
Nie neguje całego artykułu, budowa ścieżek rowerowych, czy wiadukt przy ulicy łostowickiej to świetne pomysły, jedyne o co proszę to trochę rozsądku...- 26 14
-
2012-09-09 12:14
Pewnie, że planuje się tunele, ale dla aut, nie dla ludzi!
- 10 1
-
2012-09-09 18:45
korki powodował tranzyt
przecież 3/4 samochodów jechało Podwalem do obwodnicy. Przejścia w poziomie jezdni mają sens, podobnie likwidacja tej debilnej estakady - pamiętajmy o fakcie, że ruch z Podwala ma przejąć "Nowa Wałowa". Przed jej powstaniem nikt się do Podwala nie dotknie.
- 2 3
-
2012-09-09 11:32
Nie wiem co oni tam palili, lub brali
ale niech przestaną, lub biorą tego połowę.
- 35 5
-
2012-09-09 11:36
to nie pierwszy kwietnia (3)
Bez jaj z tymi przejsciami , moze jeszcze na obwodnicy co pol kilometra zeberke walnac ? Ruch w miescie trzeba jak najbardziej uplynnic ,a nie korkowac Gdansk do granic absurdu . Wyspij sie Pan ,Panie Naskret ! Wystarczy mi doswiadczen jak sobie Olechnowicz przed rafineria swiatla na guziczek zamowil ...i kazda sierota z rafinerii blokuje wylot z Gdanska .
- 30 14
-
2012-09-09 12:28
(1)
A próbowałeś tam przejść przez jezdnę. Bez tego guziczka czekałbyś godzinami. Pomyśl, że wokół Ciebie są inni, słabsi bez Twojej samochodowej zbroi i też należy im się prawo do poruszania się po ich mieście.
- 5 3
-
2012-09-09 14:23
To jest najbogatsza firma w regionie .Budujac swoj "szklany dom" Olechnowicz mogl troche wydac na reorganizacje tego miejsca ,tym bardziej ,ze droga byla "naprawiana" ale nie ,taniej bylo swiatla od budynia zalatwic . Co do mojej zbroi to pudlo ,nie mam samochodu .
- 5 1
-
2012-09-10 12:56
nie bądź idiotą
Nie porównuj ekspresówki do drogi na której JUŻ SĄ skrzyżowania ze światłami.
- 1 0
-
2012-09-09 11:45
Po pierwsze trzeba zlikwidować tunel dla pieszych na wysokości ul. Stągiewnej. W jego miejsce można wybudować przejście dla
dalej jest jeszcze bardziej zabawniej z tym pasem dla rowerów buhahaha
- 19 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.