- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (61 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (210 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (77 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (81 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (74 opinie)
- 6 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (19 opinii)
Zróbmy z WZ-etki drogę miejską
Stało się tak, jak przewidywali drogowcy i planiści: Południowa Obwodnica Gdańska odciążyła gdańską Trasę W-Z, z której zniknął tranzyt. Chyba już czas, by tę drogę, przynajmniej w jej centralnym odcinku, oddać mieszkańcom - uważa Maciej Naskręt.
- Jest nieco lepiej - piszą w opiniach na forum nasi czytelnicy. - Zniknęły korki przed Węzłem Groddecka do centrum. O wiele krócej stoi się przed ul. Jabłoniową
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Podobnie jest w drugą stronę. - Korki do centrum rano i po południu na ul. Podwale Przedmiejskie
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Przez miasto nie przewijają się tabuny pojazdów ciężarowych z kontenerami na naczepie. TIR-y już nie pogarszają nad ranem sytuacji drogowej w ciągu ul. Podwale Przedmiejskie na nitce do centrum. Ciężarówki nie potęgują też zatorów na dojeździe do ul. Jabłoniowej w kierunku centrum Gdańska. Razem z nimi zniknęła też część samochodów osobowych. A jeśli we wspomnianych miejscach korki się pojawiają, to są to zazwyczaj kierowcy zmierzający samochodami osobowymi do pracy lub szkoły z nowych osiedli, których przybywa na południu Gdańska jak grzybów po deszczu. Ponadto otwarto Węzeł Karczemki, z którego ruch teoretycznie dociąża Trasę W-Z.
Udało się to, o czym mówiły władze gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, a także miasta Gdańska. Południowa Obwodnica Gdańska
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
To jednak nie oznacza końca problemów z nową drogą. Jak trudno wjechać samochodem lub pokonać piechotą tę drogę, wiedzą mieszkańcy południa Gdańska, Kiełpinka, Jasienia, Starego Chełmu, Śródmieścia i Dolnego Miasta.
Przykład? By dotrzeć z Ujeściska do Trasy W-Z rano trzeba odstać niekiedy 25 minut w korku na al. Havla
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Niełatwo piechotą poruszać się także wszerz Trasy W-Z. Czy na dolnym, czy na górnym odcinku zawsze piesi mają do pokonania jakieś schody. Najgorzej jest w centrum. Na Podwalu Przedmiejskim średnio co 300 metrów mamy podziemne przejście dla pieszych. Od wielu lat z tego powodu Podwale Przedmiejskie tnie tkankę miejską między Dolnym Miastem a Śródmieściem.
Po pierwsze trzeba zlikwidować tunel dla pieszych na wysokości ul. Stągiewnej. W jego miejsce można wybudować przejście dla pieszych z sygnalizacją i obok skrzyżowanie dla samochodów. Jeśli pomysł się sprawdzi, zróbmy tak jeszcze na wysokości ul. Łąkowej i ul. Żabi Kruk, ale tu już bez skrzyżowania.
Tu wraca też temat budowy wiaduktów w ciągu al. Armii Krajowej nad ul. Łostowicką. Przypomnijmy, że władze Gdańska nie są zainteresowane ich realizacją, bo przewidują, że swobodny przejazd nad skrzyżowaniem wywoła ogromne korki nad ranem na Trasie W-Z tuż przed Węzłem Groddecka. Mimo wszystko budowa obiektów odciążyłaby ruch na skrzyżowaniu, więcej samochodów mogłoby wydostać się ze wspomnianej zakorkowanej al. Havla na Trasę W-Z choćby do obwodnicy.
Budowa dwóch wiaduktów o przekroju dwóch pasów nad ul. Łostowicką to według części specjalistów wydatek nie większy niż 30 mln zł. Koszt może być jeszcze mniejszy tym bardziej, że wiele prac już w tym kierunku wykonano. Schowano pod ziemię linię wysokiego napięcia, zagospodarowano miejsce, a także wykonano część nasypów i przebudowano sieci podziemne. Mało tego, budowę podobnych dwóch wiaduktów poczyniono na Węźle Jasień i nikt się nie zastanawiał nad tym, że korki rano będą przed ul. Łostowicką.
Jeśli nie można zbudować dwóch estakad, wystarczy zbudować chociaż jedną w relacji do obwodnicy. Skróciłby się w ten sposób postój na lewoskręcie w ciągu al. Havla w kierunku obwodnicy.
Po trzecie powinniśmy chętniej budować nowe zjazdy z Trasy W-Z. Choćby na dzielnicę Wzgórze Mickiewicza, o który proszą w komentarzach czytelnicy przy każdym temacie związanym z Trasą W-Z. Identyczny pomysł jest aktualnie realizowany dla wznoszonych budynków banku nieopodal ul. Leszczynowej. A skoro już mowa o okolicach ul. Leszczynowej, po zabudowie terenów na południe od Trasy W-Z może się okazać, że wąska ulica z uwagi na korki będzie potrzebować zjazdu właśnie w al. Armii Krajowej.
Trzeba rozważyć powstanie dróg rowerowych wzdłuż Trasy W-Z.. Niewątpliwie przy budowie odcinka między Chełmem a Karczemkami w ostatnich latach pominięto ten temat. Ścieżki rowerowe mogłyby powstać kosztem trzeciego pasa Trasy W-Z. Choćby rowerzyści na Podwalu Przedmiejskim od lat nie mogą doczekać się ścieżki.
W 2014 r. roku, gdy zostanie otwarty dla ruchu tunel pod Martwą Wisłą
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Opinie (277) ponad 10 zablokowanych
-
2012-09-10 16:43
Mieszkanka Gdańska
Widzę i słyszę tę ulicę z okna swego domu i co za brednie piszą że tiry znikły jak jeżdżą tak jeżdżą w dzień i w nocy tak samo z korkami jak były tak są.To wszystko to brednie i kłamstwa. Hałas i korki przez tiry i osobowe nie znikły!!!!!
- 3 0
-
2012-09-10 18:40
Nie wiem, co powiedzieć na takie stwierdzenie:
"Niełatwo piechotą poruszać się także wszerz Trasy W-Z. Czy na dolnym, czy na górnym odcinku zawsze piesi mają do pokonania jakieś schody. Najgorzej jest w centrum. Na Podwalu Przedmiejskim średnio co 300 metrów mamy podziemne przejście dla pieszych. Od wielu lat z tego powodu Podwale Przedmiejskie tnie tkankę miejską między Dolnym Miastem a Śródmieściem."
Ktoś się z czymś na głowy pozamieniał.- 3 0
-
2012-09-10 20:44
Chyba wam się w d*pach popierdo.... taka trasa, która jest znaczącym elementem komunikacyjno tranzytowym w Gdański a tu nagle oddać miastu, a za kilka lat bedzie temat czemu kiedyś tak postąpiono, ludzie myślcie długoterminowo a nie tak jak teraz!!!!!!!!!!!!!!
- 3 1
-
2012-09-11 10:31
Tańsze rozwiązanie
Poruszę tylko dwie sprawy. Pierwsza to lewoskręt z Havla na W-Z w kierunku obwodnicy. Wydaje mi się , iż obecny krótki lewoskręt powoduje przytkanie jezdni do jazdy na wprost w ul. Łostowicką. Należałoby go wydłużyć i dodać drugi kosztem wysepki wtedy zmieści się dwa razy więcej samochodów chcących jechać w lewo. Drugą sprawą jest skręt w prawo na W-Z z Havla w kierunku Gdańska. Wystarczy pozwolić jechać z tzw.środkowego pasa nie tylko prosto ale i w prawo, tak jak było podczas przebudowy przed oddaniem do użytku Havla.
Proszę zauważyć, że samochody skręcające w W-Z w prawo lub w lewo potrafią tak skutecznie przytkać jazdę na wprost, że Łostowicka robi się pusta, a samochody chcące jechać prosto tkwią w korku przyblokowane przez kierowców chcących jechać w lewo lub w prawo poniewąż pasy do skęcania są za krótkie- 0 0
-
2012-10-23 08:47
MYSLENIE MA PRZYSZŁOSC
przecież a sie prosi podziemny tunel łączący trakt sw Wojciecha z placem zebrań ludowych (z perspektywiczną możliwością przedłużenia do Wrzeszcza , Oliwy lotniska. (mimo kosztów, trudności-Motława,kolei) Ale taka musi być perspektywa -wiekszosc miast Zachodu ma takie podziemne obwodnice vide Paryż, Bruksela, Rzym.
- 0 0
-
2012-10-31 13:03
węzeł trasa W-Z ul. Łostowicka
Chciałbym trochę dorzucić do projektów usprawniających ruch na nowej trasie W-Z.
1. koniecznie przerzucić kładkę ( wystarczy jeden pas dla samochodów ) nad ul.Łostowicką w kierunku do obwodnicy.
2. umożliwić wjazd na oś. Wzgórze Mickiewicza od trasy W-Z ( wystarczy zbudować 10 m ( słownie dziesięć metrów!) drogi.
3. Zanim nie zostanie udrożnione skrzyżowanie ul. Armii Krajowej z Podwalem Przedmiejskim nie należy budować estakady nad ul. Łostowicką w kierunku Gdańska, ponieważ dojazd mieszkańców osiedli Chełm, Ujeścisko, Łostowice, Wzgórze Mickiewicza do Gdańska trasą W-Z byłby znacznie utrudniony.
4.W tej chwili bez wielkiego nakładu środków można wydłużyć lewoskręt z trasy W-Z na ul. Hawla, poprzez ścięcie kilkunastu metrów ziemi z nasypu, który był prawdopodobnie przygotowany pod budowę estakady nad ul. Łostowicką.
Szkoda że włodarze miasta nie myślą perspektywicznie i zamiast budować przez 3 lata ul. Łostowicką nie pomyśleli o moście łączącym tak duże osiedla jak Chełm, Ujescisko, Górna Orunia z Moreną i Wrzeszczem ponad ul. Kartuską. Takie rozwiązanie znacznie poprawiłoby ruch i przepustowość na dużych skrzyżowaniach w ciągu ul. Hawla i Łosowickiej- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.