- 1 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (88 opinii)
- 2 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (70 opinii)
- 3 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (25 opinii)
- 4 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (221 opinii)
- 5 Nowa wiceprezydent zaczyna pracę 5 lipca (222 opinie)
- 6 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (81 opinii)
Zróbmy z WZ-etki drogę miejską
Stało się tak, jak przewidywali drogowcy i planiści: Południowa Obwodnica Gdańska odciążyła gdańską Trasę W-Z, z której zniknął tranzyt. Chyba już czas, by tę drogę, przynajmniej w jej centralnym odcinku, oddać mieszkańcom - uważa Maciej Naskręt.
- Jest nieco lepiej - piszą w opiniach na forum nasi czytelnicy. - Zniknęły korki przed Węzłem Groddecka do centrum. O wiele krócej stoi się przed ul. Jabłoniową
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Podobnie jest w drugą stronę. - Korki do centrum rano i po południu na ul. Podwale Przedmiejskie
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Przez miasto nie przewijają się tabuny pojazdów ciężarowych z kontenerami na naczepie. TIR-y już nie pogarszają nad ranem sytuacji drogowej w ciągu ul. Podwale Przedmiejskie na nitce do centrum. Ciężarówki nie potęgują też zatorów na dojeździe do ul. Jabłoniowej w kierunku centrum Gdańska. Razem z nimi zniknęła też część samochodów osobowych. A jeśli we wspomnianych miejscach korki się pojawiają, to są to zazwyczaj kierowcy zmierzający samochodami osobowymi do pracy lub szkoły z nowych osiedli, których przybywa na południu Gdańska jak grzybów po deszczu. Ponadto otwarto Węzeł Karczemki, z którego ruch teoretycznie dociąża Trasę W-Z.
Udało się to, o czym mówiły władze gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, a także miasta Gdańska. Południowa Obwodnica Gdańska
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
To jednak nie oznacza końca problemów z nową drogą. Jak trudno wjechać samochodem lub pokonać piechotą tę drogę, wiedzą mieszkańcy południa Gdańska, Kiełpinka, Jasienia, Starego Chełmu, Śródmieścia i Dolnego Miasta.
Przykład? By dotrzeć z Ujeściska do Trasy W-Z rano trzeba odstać niekiedy 25 minut w korku na al. Havla
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Niełatwo piechotą poruszać się także wszerz Trasy W-Z. Czy na dolnym, czy na górnym odcinku zawsze piesi mają do pokonania jakieś schody. Najgorzej jest w centrum. Na Podwalu Przedmiejskim średnio co 300 metrów mamy podziemne przejście dla pieszych. Od wielu lat z tego powodu Podwale Przedmiejskie tnie tkankę miejską między Dolnym Miastem a Śródmieściem.
Po pierwsze trzeba zlikwidować tunel dla pieszych na wysokości ul. Stągiewnej. W jego miejsce można wybudować przejście dla pieszych z sygnalizacją i obok skrzyżowanie dla samochodów. Jeśli pomysł się sprawdzi, zróbmy tak jeszcze na wysokości ul. Łąkowej i ul. Żabi Kruk, ale tu już bez skrzyżowania.
Tu wraca też temat budowy wiaduktów w ciągu al. Armii Krajowej nad ul. Łostowicką. Przypomnijmy, że władze Gdańska nie są zainteresowane ich realizacją, bo przewidują, że swobodny przejazd nad skrzyżowaniem wywoła ogromne korki nad ranem na Trasie W-Z tuż przed Węzłem Groddecka. Mimo wszystko budowa obiektów odciążyłaby ruch na skrzyżowaniu, więcej samochodów mogłoby wydostać się ze wspomnianej zakorkowanej al. Havla na Trasę W-Z choćby do obwodnicy.
Budowa dwóch wiaduktów o przekroju dwóch pasów nad ul. Łostowicką to według części specjalistów wydatek nie większy niż 30 mln zł. Koszt może być jeszcze mniejszy tym bardziej, że wiele prac już w tym kierunku wykonano. Schowano pod ziemię linię wysokiego napięcia, zagospodarowano miejsce, a także wykonano część nasypów i przebudowano sieci podziemne. Mało tego, budowę podobnych dwóch wiaduktów poczyniono na Węźle Jasień i nikt się nie zastanawiał nad tym, że korki rano będą przed ul. Łostowicką.
Jeśli nie można zbudować dwóch estakad, wystarczy zbudować chociaż jedną w relacji do obwodnicy. Skróciłby się w ten sposób postój na lewoskręcie w ciągu al. Havla w kierunku obwodnicy.
Po trzecie powinniśmy chętniej budować nowe zjazdy z Trasy W-Z. Choćby na dzielnicę Wzgórze Mickiewicza, o który proszą w komentarzach czytelnicy przy każdym temacie związanym z Trasą W-Z. Identyczny pomysł jest aktualnie realizowany dla wznoszonych budynków banku nieopodal ul. Leszczynowej. A skoro już mowa o okolicach ul. Leszczynowej, po zabudowie terenów na południe od Trasy W-Z może się okazać, że wąska ulica z uwagi na korki będzie potrzebować zjazdu właśnie w al. Armii Krajowej.
Trzeba rozważyć powstanie dróg rowerowych wzdłuż Trasy W-Z.. Niewątpliwie przy budowie odcinka między Chełmem a Karczemkami w ostatnich latach pominięto ten temat. Ścieżki rowerowe mogłyby powstać kosztem trzeciego pasa Trasy W-Z. Choćby rowerzyści na Podwalu Przedmiejskim od lat nie mogą doczekać się ścieżki.
W 2014 r. roku, gdy zostanie otwarty dla ruchu tunel pod Martwą Wisłą
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Opinie (277) ponad 10 zablokowanych
-
2012-09-09 23:12
w dużych miastach buduje się drogi szybkiego ruchu i w tym kierunku należy podążąć (1)
a nie robić z WZ-tki drogę osiedlową, z miejscem dla dzieci na wrotkach. Jadę do zjazdu ( bezkolizyjnego ) a stąd w 5-10 min do miejsca docelowego. Co jest dramatyczne na tej trasie ? Np. skrzyżowanie z Łostowicką. W latach 80-tych zeszłego wieku potrafiono przygotować tu podejścia pod skrzyżowanie bezkolizyjne i czeka ono tak już 30 lat. No i węzeł "Leningradzki " ( Sankt Petersburski ??? ) Jedyne w świecie skrzyżowanie trójpoziomowe kolizyjne.
- 8 1
-
2012-09-10 06:15
Przecież tam są mega korki
jeszcze ten bus-pas blokujący ruch, na którym tracą wszyscy kierowcy.
- 1 1
-
2012-09-10 06:39
NIECH NAJPIERW ZROBIA TE DROGI KTÓRE ROZKOPALI JAK SLOWACKIEGO
NAJPIERW NIECH ZROBIA SLOWACKIEGO I INNE TE KTORE ROZKOPALI A POTEM NIECH MYSLAO NOWYCH BUDOWACH.....
a przy okazji UWAZAM że W-Z powinna zostac przedluzona aż do Leżna przeciesz na tych pierwszych świaatlach zaczynaja robic się korki z rana i w godzinnach popoludniowych.......o korkach w kokoszkach już nie wspomne..... a zrobienie drogi przez cale Kokoszki az do Leżna jest to okolo 4 kilometry- 1 1
-
2012-09-10 08:14
wiekszej glupoty nie slyszalem
- 3 2
-
2012-09-10 08:19
oznakowanie
Jadąc ostatnio obwodnicą Trójmiasta w kierunku obwodnicy Południowej zauważyłem, że nie ma odpowiedniego oznakowania. Znaki na Warszawa nie kierują prosto na obwodnicę Południową, a właśnie na trasę W-Z i nie ma żadnej informacji, że jak pojedziemy dalej prosto to będzie zjazd na Warszawę, także nie wiem czy zniknął tranzyt bo myślę, że kierowcy, którzy tylko tędy przejeżdżają nie muszą wiedzieć o istnieniu obwodnicy i jadą przez miasto. Myślę, że ktoś powinien się tym zainteresować.
- 5 0
-
2012-09-10 08:20
Stwórz problemy
po czym zaproponujmy jeszcze gorsze rozwiązanie, aż do nieakceptowalnego poziomu.
- 2 1
-
2012-09-10 08:22
tranzyt może i tak, ale korki pozostały....
- 3 1
-
2012-09-10 08:26
co za bzdury! (2)
w tym artykule jest tylko jeden dobry pomysł - budowa wiaduktu nad Łostowicką. Reszta to jakiś chory sen szalonego planisty.
- 7 2
-
2012-09-10 09:11
pod warunkiem przebudowy węzła UE
pod warunkiem przebudowy węzła UE !!!
- 0 0
-
2012-09-10 09:52
Szalonego dzinnikarza :-P
- 1 1
-
2012-09-10 08:43
BARDZO DOBRZE
ulice w mieście to nie autostrada.
- 1 9
-
2012-09-10 09:20
al Vaclava Havla
ładna, nowa, szeroka i co 200 metrów światła: przejścia dla pieszych, skrzyżowania, przystanki. Nawet tramwaj co chwila ma czerwone bo przejścia dla pieszych i skrzyżowania, a miało być tak pięknie - tramwaj dojeżdzając do świateł miał "wymuszać" dla siebie pierwszeństwo a tu d * p a i co chwila musi się zatrzymywać. W ten sposób nigdy nie będzie się szybciej podróżować komunikacją miejską! Z takim myśleniem zawsze będą korki. Tylko kładki i przejścia podziemne przy dwujezdniowych arteriach przyspieszyć mogą jazdę autem i zwiększyć bezpieczeństwo pieszych!
- 4 1
-
2012-09-10 09:28
Matko, większej bzdury już dawno nie czytałam. Nie dość, że pomysły do kitu, to pan Autor ma jakieś mylne wyobrażenie o Armii Krajowej i rzekomo zbawiennej roli obwodnicy południowej. Ledwo się zaczął rok szkolny i korki są jeszcze większe niż przed oddaniem obwodnicy południowej...
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.