- 1 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (89 opinii)
- 2 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (70 opinii)
- 3 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (26 opinii)
- 4 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (221 opinii)
- 5 Nowa wiceprezydent zaczyna pracę 5 lipca (222 opinie)
- 6 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (81 opinii)
Zróbmy z WZ-etki drogę miejską
Stało się tak, jak przewidywali drogowcy i planiści: Południowa Obwodnica Gdańska odciążyła gdańską Trasę W-Z, z której zniknął tranzyt. Chyba już czas, by tę drogę, przynajmniej w jej centralnym odcinku, oddać mieszkańcom - uważa Maciej Naskręt.
- Jest nieco lepiej - piszą w opiniach na forum nasi czytelnicy. - Zniknęły korki przed Węzłem Groddecka do centrum. O wiele krócej stoi się przed ul. Jabłoniową
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Podobnie jest w drugą stronę. - Korki do centrum rano i po południu na ul. Podwale Przedmiejskie
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Przez miasto nie przewijają się tabuny pojazdów ciężarowych z kontenerami na naczepie. TIR-y już nie pogarszają nad ranem sytuacji drogowej w ciągu ul. Podwale Przedmiejskie na nitce do centrum. Ciężarówki nie potęgują też zatorów na dojeździe do ul. Jabłoniowej w kierunku centrum Gdańska. Razem z nimi zniknęła też część samochodów osobowych. A jeśli we wspomnianych miejscach korki się pojawiają, to są to zazwyczaj kierowcy zmierzający samochodami osobowymi do pracy lub szkoły z nowych osiedli, których przybywa na południu Gdańska jak grzybów po deszczu. Ponadto otwarto Węzeł Karczemki, z którego ruch teoretycznie dociąża Trasę W-Z.
Udało się to, o czym mówiły władze gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, a także miasta Gdańska. Południowa Obwodnica Gdańska
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
To jednak nie oznacza końca problemów z nową drogą. Jak trudno wjechać samochodem lub pokonać piechotą tę drogę, wiedzą mieszkańcy południa Gdańska, Kiełpinka, Jasienia, Starego Chełmu, Śródmieścia i Dolnego Miasta.
Przykład? By dotrzeć z Ujeściska do Trasy W-Z rano trzeba odstać niekiedy 25 minut w korku na al. Havla
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Niełatwo piechotą poruszać się także wszerz Trasy W-Z. Czy na dolnym, czy na górnym odcinku zawsze piesi mają do pokonania jakieś schody. Najgorzej jest w centrum. Na Podwalu Przedmiejskim średnio co 300 metrów mamy podziemne przejście dla pieszych. Od wielu lat z tego powodu Podwale Przedmiejskie tnie tkankę miejską między Dolnym Miastem a Śródmieściem.
Po pierwsze trzeba zlikwidować tunel dla pieszych na wysokości ul. Stągiewnej. W jego miejsce można wybudować przejście dla pieszych z sygnalizacją i obok skrzyżowanie dla samochodów. Jeśli pomysł się sprawdzi, zróbmy tak jeszcze na wysokości ul. Łąkowej i ul. Żabi Kruk, ale tu już bez skrzyżowania.
Tu wraca też temat budowy wiaduktów w ciągu al. Armii Krajowej nad ul. Łostowicką. Przypomnijmy, że władze Gdańska nie są zainteresowane ich realizacją, bo przewidują, że swobodny przejazd nad skrzyżowaniem wywoła ogromne korki nad ranem na Trasie W-Z tuż przed Węzłem Groddecka. Mimo wszystko budowa obiektów odciążyłaby ruch na skrzyżowaniu, więcej samochodów mogłoby wydostać się ze wspomnianej zakorkowanej al. Havla na Trasę W-Z choćby do obwodnicy.
Budowa dwóch wiaduktów o przekroju dwóch pasów nad ul. Łostowicką to według części specjalistów wydatek nie większy niż 30 mln zł. Koszt może być jeszcze mniejszy tym bardziej, że wiele prac już w tym kierunku wykonano. Schowano pod ziemię linię wysokiego napięcia, zagospodarowano miejsce, a także wykonano część nasypów i przebudowano sieci podziemne. Mało tego, budowę podobnych dwóch wiaduktów poczyniono na Węźle Jasień i nikt się nie zastanawiał nad tym, że korki rano będą przed ul. Łostowicką.
Jeśli nie można zbudować dwóch estakad, wystarczy zbudować chociaż jedną w relacji do obwodnicy. Skróciłby się w ten sposób postój na lewoskręcie w ciągu al. Havla w kierunku obwodnicy.
Po trzecie powinniśmy chętniej budować nowe zjazdy z Trasy W-Z. Choćby na dzielnicę Wzgórze Mickiewicza, o który proszą w komentarzach czytelnicy przy każdym temacie związanym z Trasą W-Z. Identyczny pomysł jest aktualnie realizowany dla wznoszonych budynków banku nieopodal ul. Leszczynowej. A skoro już mowa o okolicach ul. Leszczynowej, po zabudowie terenów na południe od Trasy W-Z może się okazać, że wąska ulica z uwagi na korki będzie potrzebować zjazdu właśnie w al. Armii Krajowej.
Trzeba rozważyć powstanie dróg rowerowych wzdłuż Trasy W-Z.. Niewątpliwie przy budowie odcinka między Chełmem a Karczemkami w ostatnich latach pominięto ten temat. Ścieżki rowerowe mogłyby powstać kosztem trzeciego pasa Trasy W-Z. Choćby rowerzyści na Podwalu Przedmiejskim od lat nie mogą doczekać się ścieżki.
W 2014 r. roku, gdy zostanie otwarty dla ruchu tunel pod Martwą Wisłą
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Opinie (277) ponad 10 zablokowanych
-
2012-09-09 21:00
Ciężkie samochdy nadal widuję jadące przez Centrum. Trzeba wyprowadzić ze Sródmieścia. (1)
- 1 0
-
2012-09-10 10:10
odpowiedź
bo nadal nier jest skończona trasa sucharskiego oraz nie ma tunelu pod martwą Wisłą . Dopiero po zakończeniu tych inwestycji tiry do końca znikną z Podwala Przedmiejskiego
- 0 0
-
2012-09-09 21:03
sygnalizacja
nie wiem dlaczego ale najtańsze rozwiązania przychodzą najtrudniej. Ile to razy był wysyłany mail z prośbą i nawet z pomysłami zmiany częstotliwości świateł sygnalizacji na skrzyżowaniach i każdy kto powinien się tym zająć ma to głęboko w du..e.
Przykład sygnalizacji na ul. Havla przy Armii Krajowej, dlaczego nie ma tam podwójnego skrętu w lewo?? Jak była budowa drogi to drugi skręt się pojawił i problemu nie było, korków też nie, a teraz jakaś masakra.
Druga sprawa skrzyżowanie Witosa-Cebertowicza po co sygnalizator z kierunkowym skrętem w prawo w Cebertowicza, kierowcy nie są ułomni ( w większości) więc dobrze sobie dadzą radę bez niego z przejazdem przez tory tramwajowe.- 5 1
-
2012-09-09 21:17
Chyba nie mieszkamy w tym samym mieście..?
Codziennie jeżdżę POdwalem Przedmiejskim i jak do tej pory nie zauważyłem rsdykalnej zmiany w natężeniu ruchu po otwarciu Obwodnicy Południowej.
Wciąż jedzie tędy pełno TIR-ów i korki sięgają do Akademii Muzycznej. Pomysły przedstawione w artykule pochodzą chyba z Ksieżyca?- 10 2
-
2012-09-09 21:31
TIRY :)
Gdyby nie te TIRY to nie było by nic w tej smiesznej polsce a i nawet europie!!!!!! A w trojmieście taki i tak nie bedzie zakazów bo są PORTY buraki :) hahaha i odwalcie sie od cieżarówek w 3-MIASTO
- 2 6
-
2012-09-09 21:32
A gdzie w tej "tkance miejskiej" jest bezpieczeństwo?
Zlikwidować istniejące tunele na rzecz skrzyżowań z sygnalizacją.???? Zacznijcie od likwidacji wiaduktu Błędnik, potem proponuję estakadę na wężle Unii Europejskiej.A co na to lekarze?
- 5 1
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2012-09-09 21:55
Te
tunele są mało uczęszczane. Nogi bolą, jak się do nich zejdzie i wyjdzie,człowiek jest już zmęczony. To super rozwiązanie ,częściej będzie się chodziło na Dolne Miasto.Tunel jest niebezpieczny .Tunele odcięły tych ludzi jak w getcie.
- 1 11
-
2012-09-09 21:58
eeee zróbmy z Grunwaldzkiej autostradę!
wskaźnik się poprawi w tuskolandii
- 2 0
-
2012-09-09 22:38
Naskręt ekspert od inżynierii drogowej
oby nikt z "miejskich specjalistów" go nie posłuchał bo dopero bedzie. Co za idiotyczny argument: bedzie otwarta trasa alternatywna, wiec ruch na WZ sie zmniejszyl,wiec tzeba zakorkowac na maksa WZ.A co jak ruch na południowej wzrosnie? Chyba budujac poludniowa chodzilo o to by byla alteernatywa a nie o to by zakorkowac WZ. Z WZ-ki nie korzysta tylko tranzyt ale ruch osobowy gdańka i także od strony kartuz, a raczej bedzie on rósł i to nieliniowo. Ja cie krece. Takie glupoty to chyba tylko tutaj mozna przeczytac. I likwidowac tunele dla pieszych i wprowadzac sygnalzacje? Pieknie, chcialbym zapytać czy aby nie jest to artykuł sponsorowany przez firme eldro. Osobiscie, jako pieszy wole korzystac z tunelu, bo jest szybciej i bezpieczniej, głównie dla dzieci. Tuneli dla pieszych powinno byc wiecej a sygnalizacji mniej!!!
- 9 0
-
2012-09-09 22:57
Dziennikarze nie są od uważania, a od relacjonowania i pytania.
Niniejszy artykuł jest kolejnym na to dowodem.
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.