- 1 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (91 opinii)
- 2 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (72 opinie)
- 3 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (26 opinii)
- 4 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (221 opinii)
- 5 Nowa wiceprezydent zaczyna pracę 5 lipca (222 opinie)
- 6 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (81 opinii)
Zróbmy z WZ-etki drogę miejską
Stało się tak, jak przewidywali drogowcy i planiści: Południowa Obwodnica Gdańska odciążyła gdańską Trasę W-Z, z której zniknął tranzyt. Chyba już czas, by tę drogę, przynajmniej w jej centralnym odcinku, oddać mieszkańcom - uważa Maciej Naskręt.
- Jest nieco lepiej - piszą w opiniach na forum nasi czytelnicy. - Zniknęły korki przed Węzłem Groddecka do centrum. O wiele krócej stoi się przed ul. Jabłoniową
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Podobnie jest w drugą stronę. - Korki do centrum rano i po południu na ul. Podwale Przedmiejskie
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Przez miasto nie przewijają się tabuny pojazdów ciężarowych z kontenerami na naczepie. TIR-y już nie pogarszają nad ranem sytuacji drogowej w ciągu ul. Podwale Przedmiejskie na nitce do centrum. Ciężarówki nie potęgują też zatorów na dojeździe do ul. Jabłoniowej w kierunku centrum Gdańska. Razem z nimi zniknęła też część samochodów osobowych. A jeśli we wspomnianych miejscach korki się pojawiają, to są to zazwyczaj kierowcy zmierzający samochodami osobowymi do pracy lub szkoły z nowych osiedli, których przybywa na południu Gdańska jak grzybów po deszczu. Ponadto otwarto Węzeł Karczemki, z którego ruch teoretycznie dociąża Trasę W-Z.
Udało się to, o czym mówiły władze gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, a także miasta Gdańska. Południowa Obwodnica Gdańska
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
To jednak nie oznacza końca problemów z nową drogą. Jak trudno wjechać samochodem lub pokonać piechotą tę drogę, wiedzą mieszkańcy południa Gdańska, Kiełpinka, Jasienia, Starego Chełmu, Śródmieścia i Dolnego Miasta.
Przykład? By dotrzeć z Ujeściska do Trasy W-Z rano trzeba odstać niekiedy 25 minut w korku na al. Havla
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Niełatwo piechotą poruszać się także wszerz Trasy W-Z. Czy na dolnym, czy na górnym odcinku zawsze piesi mają do pokonania jakieś schody. Najgorzej jest w centrum. Na Podwalu Przedmiejskim średnio co 300 metrów mamy podziemne przejście dla pieszych. Od wielu lat z tego powodu Podwale Przedmiejskie tnie tkankę miejską między Dolnym Miastem a Śródmieściem.
Po pierwsze trzeba zlikwidować tunel dla pieszych na wysokości ul. Stągiewnej. W jego miejsce można wybudować przejście dla pieszych z sygnalizacją i obok skrzyżowanie dla samochodów. Jeśli pomysł się sprawdzi, zróbmy tak jeszcze na wysokości ul. Łąkowej i ul. Żabi Kruk, ale tu już bez skrzyżowania.
Tu wraca też temat budowy wiaduktów w ciągu al. Armii Krajowej nad ul. Łostowicką. Przypomnijmy, że władze Gdańska nie są zainteresowane ich realizacją, bo przewidują, że swobodny przejazd nad skrzyżowaniem wywoła ogromne korki nad ranem na Trasie W-Z tuż przed Węzłem Groddecka. Mimo wszystko budowa obiektów odciążyłaby ruch na skrzyżowaniu, więcej samochodów mogłoby wydostać się ze wspomnianej zakorkowanej al. Havla na Trasę W-Z choćby do obwodnicy.
Budowa dwóch wiaduktów o przekroju dwóch pasów nad ul. Łostowicką to według części specjalistów wydatek nie większy niż 30 mln zł. Koszt może być jeszcze mniejszy tym bardziej, że wiele prac już w tym kierunku wykonano. Schowano pod ziemię linię wysokiego napięcia, zagospodarowano miejsce, a także wykonano część nasypów i przebudowano sieci podziemne. Mało tego, budowę podobnych dwóch wiaduktów poczyniono na Węźle Jasień i nikt się nie zastanawiał nad tym, że korki rano będą przed ul. Łostowicką.
Jeśli nie można zbudować dwóch estakad, wystarczy zbudować chociaż jedną w relacji do obwodnicy. Skróciłby się w ten sposób postój na lewoskręcie w ciągu al. Havla w kierunku obwodnicy.
Po trzecie powinniśmy chętniej budować nowe zjazdy z Trasy W-Z. Choćby na dzielnicę Wzgórze Mickiewicza, o który proszą w komentarzach czytelnicy przy każdym temacie związanym z Trasą W-Z. Identyczny pomysł jest aktualnie realizowany dla wznoszonych budynków banku nieopodal ul. Leszczynowej. A skoro już mowa o okolicach ul. Leszczynowej, po zabudowie terenów na południe od Trasy W-Z może się okazać, że wąska ulica z uwagi na korki będzie potrzebować zjazdu właśnie w al. Armii Krajowej.
Trzeba rozważyć powstanie dróg rowerowych wzdłuż Trasy W-Z.. Niewątpliwie przy budowie odcinka między Chełmem a Karczemkami w ostatnich latach pominięto ten temat. Ścieżki rowerowe mogłyby powstać kosztem trzeciego pasa Trasy W-Z. Choćby rowerzyści na Podwalu Przedmiejskim od lat nie mogą doczekać się ścieżki.
W 2014 r. roku, gdy zostanie otwarty dla ruchu tunel pod Martwą Wisłą
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Opinie (277) ponad 10 zablokowanych
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2012-09-09 19:27
no tak
skoro jest lepiej to trzeba to pogorszyć, nam kierowcom mieszkającymw Gdańsku trzeba rzucić kolejne kłody po nogi bo zrobiło się za różowo
- 4 1
-
2012-09-09 19:32
W-Z
Panie MACIEJU NASKRĘT co Pan za zioło wciąga.
Zmień Pan dostawce .
A drogi zostaw tym co się na tym znają.- 11 1
-
2012-09-09 19:37
Kto płaci ?
Droga miejska, płaci miasto. Droga krajowa, płaci państwo.
- 2 0
-
2012-09-09 19:43
(1)
Przede wszystkim należy zrobić 2 prawoskręty z havla na wz przedtem można było skręcać ze środkowego pasa i z bocznego, dzięki temu nie musielibyśmy tkwić niepotrzebnie w korku włączając się na trasę w-z!!! Moze drogowcy wkońcu zaczną myśleć!
- 6 3
-
2012-09-09 20:16
dobre, drogowcy zaczną myśleć
Naprawdę dobre, prawie się uśmiałem. Prędzej zbudują Ci wysepkę na środku drogi. Później będą udawać zaskoczonych jak karetka w zimie utknie, albo będzie cisnąć po oblodzonych kocich łbach tak jak to się dzieje na przykład na kartuskiej. Było szeroko, to jakiś skończony debil bez wyobraźni wymyślił że trzeba zwęzić i zmniejszyć liczbę miejsc parkingowych. To taki nowy trend w budownictwie drogowym - 'kreatywny' kretynizm.
- 2 1
-
2012-09-09 20:13
Ul. Leszczynowa (3)
Tak, czyli na ul. Leszczynową chcą zrobić wjazdy z W-Z-tki, ale bez żadnego zjazdu z ul. Leszczynowej na W-Z-tkę?! Z tego co wiem, to w biurowcach bankowych na ul. Leszczynowej ma pracować ok. 4 TYSIĄCE (sic!) ludzi i jakoś nie widzę sytuacji, w której ludzie ci będą po pracy wracać ul. Kartuską do Centrum lub do Gdańska-Południe, ponieważ ktoś tam zaoszczędził i nie zrobił zjazdów na Trasę W-Z. Wygląda na to, że na ul. Kartuską wróci natężenie ruchu sprzed budowy Trasy W-Z! Tym bardziej, że nie ma żadnego tramwaju, a autobusy na 100% będą mieć kłopoty z rozładowaniem takiego natężenia ruchu pieszego w godzinach szczytu. No brawo planiści!!!
- 1 1
-
2012-09-09 20:25
mozna chodzic, albo jezdzic autobusem (1)
jeden autobus zabiera 50 osob czyli 4tys. ludzi zmiesci sie w 80 autobusach zamiast w 4000 aut i nie bedzie korków
- 2 1
-
2012-09-10 17:27
uuu
prawie wszyscy kończymy o 16, jedzie 1 autobus, na ile? 15-20 minut? No to zanim przyjedzie ten osiemdziesiaty autobus, żeby zabrać tego czterotysięcznego nieszczęśnika, to już będzie rano, i znów do roboty. Normalnie nie opłaca się do domu wracać...
- 0 0
-
2012-09-10 20:12
2700 pracowników
- 0 0
-
2012-09-09 20:13
BARDZO DOBRE POMYSŁY (1)
Szczególnie to o zbudowaniu wiaduktów w ciagu Armii Krajowej nad Łostowicką. Nie można cały czas budować tylu nowych dróg z kolizyjnymi skrzyżowaniami - możliwe są tunele, wiadukty z których się nie korzysta.
- 3 2
-
2012-09-09 20:17
Tunele, wiadukty i bez kolizyjne skrzyżowania.
Widzę coraz więcej ludzi sypiących żartami z rękawa jak rostowski nowymi pomysłami na podatki.
- 2 1
-
2012-09-09 20:15
Postawcie fotoradary i zmniejszcie prędkość do 50km/h
Będzie fura kasy. Co jeszcze miasto chce zrobicie by nam uprzykszyć życie?
- 5 0
-
2012-09-09 20:29
Gdyby Adamowicz zgodził się na te światła na W-Z, to...
...byłaby to jego ostatnia kadencja!
- 6 3
-
2012-09-09 20:33
gs
Nie ma dzielnicy Łostowice. Jest Ujeścisko-Łostowice i al. Havla jak najbardziej nią przecina.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.