- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (169 opinii)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (320 opinii)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (204 opinie)
- 4 Okradała drogerie, zmieniając peruki (29 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (79 opinii)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (64 opinie)
Nowa Politechniczna czeka 2,5 roku na decyzję środowiskową
Od prawie dwóch i pół roku miasto nie może doczekać się decyzji środowiskowej, kluczowego dokumentu, bez którego nie może ruszyć budowa Trasy Gdańsk Południe - Wrzeszcz. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska nie może jej wydać, bo wciąż wpływają do niej kolejne uwagi od mieszkańców i instytucji, mających zastrzeżenia do inwestycji.
Wybrana została już firma projektowa, która ma przygotować dokumentację. Nie zrobi tego jednak, ponieważ wciąż nie wiadomo, jak dokładnie przebiegnie trasa na swoim ostatnim etapie. Decyzja w tej sprawie zostanie podjęta na podstawie tzw. decyzji środowiskowej, która określi wpływ inwestycji na środowisko. Wydać musi ją Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gdańsku.
Dopiero wówczas będzie można przygotować szczegółową dokumentację.
- Wszystkie nasze analizy prowadzone są dwuwariantowo. Jeden z wariantów dotyczy poprowadzenia trasy na całej długości przez ul. Do Studzienki do al. Grunwaldzkiej . Drugi zakłada, że trasa włączy się do al. Grunwaldzkiej poprzez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego - tłumaczy Alan Aleksandrowicz, wiceprezydent Gdańska do spraw gospodarczych.
Tramwaj do Wrzeszcza: powrót do przeszłości
Wniosek o wydanie dwóch decyzji środowiskowych na oba warianty miejscy urzędnicy złożyli w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku 31 stycznia 2017 roku.
Wątpliwości wokół ul. Nowej Politechnicznej wydłużają procedury
Ostatecznego dokumentu jednak wciąż nie ma. Dlaczego?
- W związku z budową trasy regularnie wpływają do nas różnego rodzaju wnioski, uwagi i zastrzeżenia mieszkańców, dotyczące różnych etapów budowy ul. Nowej Politechnicznej. W każdej sprawie musimy się ustosunkować do tematu, co wpływa na wydłużenie okresu oczekiwania na decyzję środowiskową. Szczególnie dużo pytań budzi kwestia zachowania odległości linii tramwajowej na ul. Bohaterów Getta Warszawskiego od zabudowy - mówi wiceprezydent Aleksandrowicz.
Mieszkańcy Bohaterów Getta boją się tramwaju
Ale nie tylko mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego mają swoje zastrzeżenia do przebiegu nowej trasy tramwajowej. 16 sierpnia do Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska wpłynęło pismo z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku z prośbą o odniesienie się do uwag przesłanych do RDOŚ przez Stowarzyszenie Dolina Królewska.
- Uwagi dotyczyły projektowanego połączenia ul. Wileńskiej i Sobieskiego i wycinki drzew na ul. Bohaterów Getta Warszawskiego - mówi Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Odpowiedzi w tej sprawie przesłane zostały już do RDOŚ.
Materiał archiwalny
Poznaj historię ul. Do Studzienki
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska: decyzja będzie po otrzymaniu wszystkich odpowiedzi
W RDOŚ usłyszeliśmy, że jej dyrektor zawiadomił strony o "zakończeniu postępowania dowodowego w sprawie o wydanie decyzji środowiskowych".
- Od dnia wydania zawiadomienia pojawiły się jednak nowe uwagi przekazane przez strony postępowania (dot. m.in. aspektów prawnych, technicznych, przyrodniczych, społecznych, finansowych, warunków hydrogeologicznych terenu, wpływu drgań na budynki, hałasu oraz wariantów przedsięwzięcia itd.) - tłumaczy Radosław Iwiński, Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Gdańsku.
RDOŚ oczekuje na ustosunkowanie się inwestora do wniesionych uwag, a decyzja - jak podkreślają urzędnicy - zostanie wydana niezwłocznie po otrzymaniu odpowiedzi.
Plany dotyczące Nowej Politechnicznej zawierały różne koncepcje. Tak wyglądały poprzednie propozycje:
Dziś już wiadomo, że nie powstanie odbicie w kierunku ul. Smoluchowskiego (niebieska linia) oraz że trasa nie pobiegnie przez ul. Siedlicką (brązowa linia).
Miejsca
Opinie (259) 5 zablokowanych
-
2019-10-07 09:52
Skandal
Wyburzenie przedwojennych kamienic zamiast renowacji i przeciskanie tego tramwaju między zabytkowymi budynkami to moim zdaniem skandal. No i wypuszczenie tramwaju bezpośrednio z ulicy Do Studzienki zakorkuje Grunwaldzką!
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.