- 1 Elektrownia jądrowa. GDDKiA ogłasza przetarg, a Bałtyckie SOS protest (33 opinie)
- 2 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (123 opinie)
- 3 Państwowe firmy wymieniają zarządy (72 opinie)
- 4 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 5 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (187 opinii)
- 6 Młodzi zarabiają na Jarmarku (72 opinie)
Szerokie tory z Ukrainy do Gdańska? Ukraińcy chcą, my nie
Od granicy z Ukrainą do Gdańska powinny powstać szerokie tory, po których będą mogły poruszać się ukraińskie wagony. W ten sposób Polska zarobi na tranzycie ukraińskiego zboża - przekonuje Mykoła Solski, ukraiński minister rolnictwa. - Ten temat wraca regularnie, ale nie ma to dla nas sensu - uważa polski ekspert.
- W Polsce tory węższe niż w Ukrainie. Połączenie pozwoliłoby zarobić?
- Ekspert: to nieopłacalna fantazja
W Polsce tory węższe niż w Ukrainie. Połączenie pozwoliłoby zarobić?
Przypomnijmy: ukraińskie pociągi jeżdżą po torach które mają szerokość 1520 mm. Tymczasem w większości krajów Unii Europejskiej (z wyjątkiem Hiszpanii i Portugalii), w tym i w Polsce, tory kolejowe mają szerokość 1435 mm.
Dlaczego więc mielibyśmy budować niestandardowy tor dla przewozów z Ukrainy? Solsky, cytowany przez branżowy portal farmer.pl, dowodzi, że w Ukrainie jest wielokrotnie więcej wagonów do przewozu zboża, niż łącznie w całej Europie.
- Oznacza to, że nie ma sensu inwestować w wagony, które jeździłyby po europejskich torach. Jedynym sposobem rozwiązania tego problemu jest budowa szerokich torów kolejowych od granicy z Ukrainą do Gdańska i Kłajpedy na Litwie. Dzięki temu Polska będzie mogła zarabiać na tranzycie i wysyłać ukraińskie zboże w świat przez Gdańsk - przekonuje Mykoła Solsky.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Marzy ci się dom z sauną? Są takie na sprzedaż
Ekspert: to nieopłacalna fantazja
W sprawie głos zabrał Jakub Jakóbowski, wicedyrektor Ośrodka Studiów Wschodnich.
- Utnę ekscytację: temat szerokiego toru z Ukrainy do Gdańska to zupełna fantazja, choć wraca regularnie. To miliardy euro, Unia Europejska jasno mówi, że pieniędzy [na budowę - dop. red] nie da, [projekt - dop. red.] nie istnieje w strategicznych planach UE (TEN-T), poza tym nie mamy tu jasnego interesu - twierdzi ekspert.
Przypomina, że tor o standardowych, europejskich wymiarach, prowadzi już z Unii Europejskiej do Lwowa.
- I zapewne pójdzie jeszcze dalej - podsumowuje.
Katastrofa kolejowa w Trójmieście. Nagrania
Opinie (299) ponad 100 zablokowanych
-
2024-04-02 19:14
Michał ¥ (1)
Sprawa jest banalnie prosta.Ukraina wie ,że niebawem straci całkowicie dostęp do morza Czarnego.
Dlatego w planach jest budowa takiego tranzytu.
Tak w skrócie to wygląda.- 40 1
-
2024-04-03 03:34
Zanim tę linię wybudują to już Rosja całkiem wchłonie Ukrainę albo im zostawią sam obwód lwowski o powierzchni porównywalnej do województwa zachodniopomorskiego i tyle zostanie z Ukrainy.
- 6 0
-
2024-04-02 19:14
Zdecydowanie nie.
- 36 1
-
2024-04-02 19:22
bezsensowny pomysł
wojna się skończy i co z tymi torami? nikt nie będzie korzystał jak ma Morze Czarne pod nosem
- 26 0
-
2024-04-02 19:32
Ktoś te tory w pewnym celu szersze zrobił i niech tak pozostanie.
- 26 1
-
2024-04-02 19:35
Buduje się już w Gdańsku nową bocznicę w DCT/ HUB dla ukraińskiego zboża... (1)
Szeroki tranzytowy tor powstanie prędzej czy później ...
- 1 41
-
2024-04-03 21:14
Won z tym zgnilym pseudopanstwem!!!
WON z tym zgnilym pseudopanstwem!!! Dosyc tych rezunow , niech putek zrobi z nimi porzadek.
- 4 0
-
2024-04-02 19:38
Michał ¥ (5)
Minęły dwa lata od rozpoczęcia przez Rosję operacji specjalnej lub wojna jak kto woli na pełną skalę.
Przez te dwa lata z każdym miesiącem poparcie dla Ukrainy ,Ukraińcow spada w społeczeństwie polskim.
Czy dwa lata temu takie komentarze jakie dziś pojawiają się na tym forum byłyby widoczne?Zapewne nie.
W pierwszych tygodniach wojny ludzie ulegli masowej empatii.Udostępniali domy,mieszkanka,żywnosc ,pieniądze...
Jak widzimy sytuacja się zmieniła bo teraz każdy psioczy ,że Ukraińcy źli roszczeniowi.
Wielu twierdzi ,że najpierw trzeba pomóc swoim itd.
Jest to zjawisko naturalne w każdym społeczeństwie i z każdym miesiącem życzliwość Polaków do Ukraińców będzie spadać.
98% ludzi także na tym forum nie ma nawet odrobiny pojęcia czym jest polityka,biznes i sterowanie ciemna masą taką jak minimum 98% z was.
Ludzie ochoczo przekraczali granicę bez kontroli a ilu ludzi pracujących dla Rosji przekroczyło granicę XD.Ile nielegalnej broni trafiło z Ukrainy do Polski?
Ja osobiście nie mam nic do normalnych ludzi z jakiegokolwiek kraju.
Natomiast u osób po stronie życzliwych z początku z biegiem czasu życzliwość i pomoc przeradza się w nienawiść i przemoc.
Ja mam taką szklaną kulę i jak coś chce wiedzieć to wiem.Ja nawet wiem kto daje lajki do moich komentarzy od lat.Ja wiem ,kto mi szkodzi a nawet wiem kto się zabawia myśląc o mnie.
Pokaże Wam niebawem jak się pokazuje społeczeństwu ,że jest głupie i będą tym chwilowo zadowoleni dopóki ja nie pokaże im ,że chodzi o nich samych.XD
Wystarczy tylko zamienić słówa.XD- 7 22
-
2024-04-03 04:09
Martwie sie o ciebie (3)
- 0 2
-
2024-04-03 08:42
Michał ¥ (2)
Nie musisz się martwić.Zawsze możesz przynieść mi piwo i postawić na grobie XD
- 1 3
-
2024-04-03 09:50
(1)
Picie na cmentarzu za zdrowie zmarłych to wschodni zwyczaj.
- 3 2
-
2024-04-03 09:52
nie wschodni tylko sławiański i nordycki.
- 1 1
-
2024-04-04 00:28
Czy jest na Forum lekarz?
- 0 0
-
2024-04-02 19:39
Niestety zaprzepaszczono szansę na wzbogacenie się na tranzycie ukraińskich płodów przez nasze porty
Będą dalej pojawiać się bajeczki o rurze na olej słonecznikowy itp. Terminal zbożowy w Gdyni to teraz kukułcze jajo. Ciekawe dlaczego KGS "zaspała"?
- 2 27
-
2024-04-02 19:42
jeszcze czego, niech se swoje tory dopasują do naszych .... (1)
- 33 0
-
2024-04-02 19:53
Joanna
Niczego nie będą dopasowywać.Beda w Polsce szerokie tory i basta !
- 0 20
-
2024-04-02 19:42
(1)
Jeszcze czego!!!
- 31 0
-
2024-04-02 19:54
Joanna
Darmowych pracowników do budowy linii kolejowej.
- 0 11
-
2024-04-02 19:43
Chachaly już odlatuja
Tory budować by ich oligarchowie zarobili
- 41 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.