- 1 Wojsko okazyjnie sprzedaje działkę w Gdyni (115 opinii)
- 2 Dolne Miasto. Pierwszy budynek w PPP (104 opinie)
- 3 Park Południowy i Jasień. Nowe plany (54 opinie)
- 4 Nowy park w centrum Gdyni aż do mariny (122 opinie)
- 5 Najem krótkoterminowy. Co może wspólnota? (218 opinii)
- 6 Jak urządzić mieszkanie na wynajem? (29 opinii)
Rabat, wykończenie, miejsce postojowe? Na co mogą liczyć klienci deweloperów
W ciągu kilku miesięcy sytuacja na rynku sprzedaży mieszkań deweloperskich zmieniła się nie do poznania. Nie dość, że wybierać można w coraz większej liczbie mieszkań gotowych lub z szybkim terminem oddania, to deweloperzy prześcigają się w dodatkowych zachętach zakupowych. Sprawdziliśmy, na co mogą liczyć klienci.
Grupa Murapol zorganizowała dni otwarte w swoich inwestycjach w całym kraju, w tym w Gdańsku na osiedlach Zdrovo i Zdrovo 2, osiedlu Ambro oraz Novelo. Przy okazji można było spotkać się nawet z wybitnym polskim ski-alpinistą Andrzejem Bargielem, z którym firma współpracuje.
Euro Styl zapraszał na dzień otwarty inwestycji Doki na Młodym Mieście oraz Perpektywa na Siedlcach. Domesta z kolei zachęcała do zapoznania się z inwestycją Leszczynowy Park na Jasieniu, gdzie w sprzedaży ma gotowe mieszkania.
Rynek mieszkaniowy w 2022 r. Spadek sprzedaży, ale bez spadku cen
- My przygotowaliśmy dni otwarte inwestycji Zagaje. Impreza przyciągnęła mnóstwo osób ciekawych tego projektu - opowiada Dariusz Malottke, dyrektor ds. sprzedaży w Pomorskie Domy. - To dla nas ważne doświadczenie, które z pewnością będziemy powielać. Wychodzimy bowiem z założenia, że dobry produkt, a takim są z pewnością nasze mieszkania, prędzej czy później znajdzie swojego odbiorcę i nie wymaga przy tym szczególnych zabiegów w postaci nadmiernych rabatów. Jednocześnie śledzimy bieżące trendy rynkowe i staramy się do nich dostosować, co oznacza, że wybrane mieszkania z naszej oferty można kupić obecnie z dodatkowym upustem.
Zapowiedzi dni otwartych w inwestycjach deweloperskich warto śledzić w Kalendarzu imprez Trojmiasto.pl.
Były rabaty świąteczne, teraz są noworoczne
Rabaty cenowe to oczywiście forma promocji, która najbardziej przyciąga uwagę. Wystarczy przejrzeć oferty, by wiedzieć, że znaczna część deweloperów właśnie w ten sposób walczy o klienta.
W promocji Noworoczna Oferta Mieszkaniowa firmy Robyg znajdziemy blisko 800 mieszkań i domów w 13 lokalizacjach. Ceny zaczynają się już od 259 tys. zł. Przykładowo na osiedlu Szumilas w Kowalach kupimy mieszkanie o powierzchni 33 m kw. za 265 tys. zł. A za lokum o podobnym metrażu na osiedlu Vista, w gdańskiej dzielnicy Piecki-Migowo, zapłacimy 399 tys. zł. Ci, którzy wolą mieszkać blisko Zatoki Gdańskiej, mogą zakupić niewielkie mieszkanie na osiedlu Porto w Letnicy już za 417 tys. zł.
Jeśli ktoś szuka mieszkania w nieco tańszej lokalizacji, to firma Szymichowski na osiedlu Pruszcz Park w Pruszczu Gdańskim obniżyła cenę m kw. mieszkania z 8,2 na 7,9 tys. zł. W efekcie, decydując się na zakup lokalu o powierzchni 38 m kw., zaoszczędzimy 11,4 tys. zł.
Do zamieszkania w m.in. Pruszczu Gdańskim na osiedlach Dąbrówki i Nowa Perspektywa zachęca także deweloper Domo. Ale tu oferta nie jest sprecyzowana, zamiast tego firma zachęca do wynegocjowania specjalnego rabatu. W podobny sposób w ostatnich tygodnia 2022 roku klientów do negocjowania cen na swoich osiedlach zapraszało Inpro.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – nowe mieszkania i domy w Trójmieście
Wysokie rabaty cenowe przygotował Dekpol. Specjalne ceny na mieszkania i apartamenty są niższe nawet o 76 tys. zł. Np. na dwupokojowe mieszkanie na Wyspie Sobieszewskiej przygotowano rabat w wysokości 51 tys. zł, kupimy je obecnie za 599 tys. zł. Lokum o podobnym metrażu na osiedlu Neo Jasień oferowane jest z rabatem wynoszącym 37,5 tys. zł.
Dla rodzin, które marzą o własnym domu w Gdańsku, ciekawą ofertę przygotował deweloper 3City Estate. W noworocznej promocji można zakupić energooszczędny dom na osiedlu Jasieńskie Domy już za 799 tys. zł. W cenie dostajemy fotowoltaikę oraz pompę ciepła. Promocja obowiązuje do 31 stycznia.
Deweloperskie jubileusze. Te firmy budują Trójmiasto
40 tys. zł rabatu oferuje także Bravo Developer. Oferta dotyczy osiedla Javorova na Jasieniu. Na innym swoim osiedlu - Quercus, przy ul. Wielkopolskiej w Gdańsku - deweloper proponuje klientom drugie miejsce postojowe w hali garażowej gratis.
W czasie poszukiwań natknąć się można na oferty, które wysokością rabatu robią wrażenie: firma Rutkowski Development informuje na swojej stronie o możliwości kupienia ostatnich sztuk mieszkań na wyprzedaży z rabatem nawet do 160 tys. zł.
Oprócz rabatów cenowych ważna jest stałość ceny, czyli niestosowanie waloryzacji, której tak wielu klientów obawia się w czasie niepewnej sytuacji gospodarczej.
- Istotna jest stała cena nieruchomości, co oznacza, że pozostaje ona niezmienna do momentu odbioru mieszkania. W Euro Styl nie stosujemy waloryzacji. Mamy też szeroki pakiet programów antyinflacyjnych, w tym bardzo korzystne harmonogramy płatności, które dzięki odroczonym transzom dużych kwot pozwalają klientom minimalizować miesięczne raty kredytu w czasie, kiedy ich oprocentowanie jest tak wysokie - mówi Anna Tuszyńska, dyrektor sprzedaży w spółce Euro Styl.
Mapa inwestycji
Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.
Wykończenie, wyposażenie, a nawet wymiana starego na nowe
Gwarancja stałej ceny to niejedyny sposób, w jaki deweloperzy próbują zwrócić na siebie uwagę. Coraz sprawniej prześcigają się w oferowaniu dodatkowych bonusów, które ich klientom mają przynieść ulgę w uniesieniu finansowego ciężaru zakupu nowego lokum.
Domesta rozpoczęła rok od promocji Kup mieszkanie, a my je wyposażymy.
Promocją objęte są wszystkie nasze mieszkania - mówi Marta Apanowicz, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Domesta. - By z niej skorzystać, wystarczy do końca lutego zawrzeć umowę rezerwacyjną lub przedwstępną na zakup mieszkania, aby przy jego odbiorze otrzymać kartę upominkową IKEA o wartości aż 20 tys. zł. Można ją zrealizować w każdym sklepie IKEA, na dowolnie wybrane meble czy akcesoria z asortymentu dostępnego w sklepie.
Dodatkowo w ofercie Domesta znajdują się mieszkania gotowe do odbioru na osiedlu Leszczynowy Park. Doradcy sprzedaży zachęcają do kontaktu z nimi i negocjacji - specjalne rabaty dostępne są bowiem w biurach sprzedaży.
Nowe Inwestycje Mieszkaniowe. Premiery z grudnia 2022 r.
Budros przygotował noworoczną promocję w inwestycji Myśliwska 24 - Wykończenie pod klucz gratis. Osoby, które zakupią mieszkanie do 31 stycznia, mogą liczyć na wykończenie całej łazienki, podłóg i wszystkich drzwi wewnętrznych w cenie mieszkania. To pozwala zaoszczędzić do kilkudziesięciu tysięcy złotych, w zależności od wielkości mieszkania. Oferta pozwala też zaoszczędzić czas i nerwy kupujących, ponieważ cała logistyka wykończenia mieszkań odbywać się będzie po stronie dewelopera. Dodatkowo łączy się ona z inną promocją, która obniża cenę wybranych komórek lokatorskich w tej inwestycji o 30 proc.
Marvipol do swoich mieszkań w Gdańsku-Olszynce dodaje garaż w cenie. Osiedle Motława Garden to 15 kameralnych willi miejskich, składających się z czterech mieszkań jedno- i dwupoziomowych, więc przynależą do nich garaże, a nie miejsca postojowe.
Supernova Development zachęca z kolei do zamiany swojego mieszkania na dom na osiedlu Domovo na Jasieniu. Doradca firmy bezpłatnie wyceni obecnie zajmowane mieszkanie, a klient będzie mógł płynnie przenieść się do nowego domu, gdy będzie gotowy.
Dodatkowo deweloper oferuje dopłaty do kredytu - przez 3 lata po 1 tys. zł dla klientów inwestycyjnych. A także gwarancję czynszu przez 5 lat w postaci dopłat do czynszów oraz 30 tys. zł na wykończenie dowolnego pomieszczenia.
Miejsca
Opinie (385) ponad 20 zablokowanych
-
2023-01-08 11:44
Opinia wyróżniona
Do normalności daleko (4)
Pierwszym istotnym jej elementem będzie... powrót do publikowania cen mieszkań przez deweloperów.
Czy sprzedając używane mieszkanie nie podajesz w ogłoszeniu ceny?
Albo oferując towary bądź usługi nie podajesz cen?
Brak cen w ofercie pokazuje że do normalności jeszcze daleko a developerzy dalej działają jak Turek na bazarze który najpierw ocenia klienta a dopiero potem podaje cenę.- 129 1
-
2023-01-08 13:02
Popieram (1)
Takie praktyki powinny być zakazane - żeby porównać ceny z różnych inwestycji trzeba aktualnie wysłać kilkadziesiąt maili by ktoś z wielką łaską Ci odpisał albo i nie.
- 33 2
-
2023-01-08 15:39
Mamy wolny rynek
I to sie nie zmieni taniej już było
- 2 14
-
2023-01-08 12:32
Super komentarz. Idealnie w punkt!
- 30 4
-
2023-01-08 12:27
Dokladnie tak na rynku deweloperów panuje zmowa cenowa!!
- 36 3
-
2023-01-08 12:03
Opinia wyróżniona
Taniej nie będzie (63)
Będzie trudniej o kredyt łatwiej będzie uzyskać rabat od dewelopera. Będą budować mniej za tą samą cenę bo art budowlane grunty nie tanieją.
Najem mieszkań dalej w górę . Polacy nauczcie się nie każdy musi mieć własne Mieszkanie większość europejczyków mieszka całe życie na wynajmie .- 61 148
-
2023-01-21 07:27
A Ty masz własne M czy wynajmujesz od kogoś ?
- 0 0
-
2023-01-11 01:58
to nabywcy decyduja o cenie a nie sprzedajacy . jezeli godzisz sie na to ze taniej nie bedzie to masz drozej
- 0 0
-
2023-01-09 08:53
wynajem? (1)
Czy chciałbyś/chciałabyś mieszkać w mieszkaniu wynajętym od np. funduszu inwestycyjnego (kapitałaowego)? To właśnie te instytucje kupowały w Trójmieście całe bloki pod wynajem...więc jeśli za rok może dwa dostaniesz taki czynsz do zapłaty, że twoja pensja może okazać się nie wystarczająca to też, będziesz radził /radziła Polakom by żyli na wynajętym? Wynajem nigdy nie będzie lepszy niż własność, ale jak tak dalej pójdzie będzie koniecznością dla większości.
- 1 2
-
2023-01-10 20:20
To prawda że własne najlepsze
Ale problem jest jeden .
Coraz mniej ludzi stać na kredyt .- 0 0
-
2023-01-09 00:32
(3)
A od kogo wynajmują te mieszkania skoro nikt nie ma własnego?
- 0 1
-
2023-01-09 05:34
Mam własne (2)
2 ku.asz ....
- 0 1
-
2023-01-09 08:30
(1)
Nie chodzi o Ciebie, tylko o te komentarze, że większość Europy mieszka na wynajmowanym. To ktoś musi być właścicielem
- 0 0
-
2023-01-10 20:18
Fundusze inwestycyjne
Zarabiają doskonale na wynajmie i wzrostu wartości
- 0 0
-
2023-01-08 16:54
Elo (1)
A od kogo będziesz wynajmował ?
- 3 1
-
2023-01-08 20:23
Ja nie musze wynajmować
Mam 2 bez kreski
- 0 3
-
2023-01-08 15:28
A Ty mieszkasz we własnym (3)
Czy wynajmowanym ?
Jeśli we własnym, to Twa wypowiedź jest nie na miejscu- 2 1
-
2023-01-08 15:59
Ja posiadam 2 mieszkania bez kredytu (2)
W jednym mieszkam drugie wynajmuje .
Nie dostalem spadku po dziadku , sam się dorobiłem zasuwajac 24 lata odkładając każdy grosz
Odkładam dalej na 3ci lokal- 12 4
-
2023-01-08 23:34
Identycznie
- 1 0
-
2023-01-08 20:50
Heh. Mam to samo.
2 mieszkania wlasnosciowe, bez kredytu, 1 wynajmuje. Planuje kupic 3cie moze w tym roku sie uda. Zobaczymy.
- 6 3
-
2023-01-08 14:02
Klamstwa (1)
Szymichowski Pruszcz Park podniosl ceny a nie obnizyl.Mieszkanie 40.08m2 kosztowalo 359 a teraz 363 tys .
- 10 2
-
2023-01-08 14:13
To po to żebyś się tagował i jako swoją wielką wygrana potraktował powrót do dawnej ceny.
- 23 1
-
2023-01-08 13:13
Oczywiście że będzie taniej (5)
Pół roku temu tacy naganiacze jak ty pisali, że nie będzie rabatów i promocji, bo inflacja, bo deweloperzy sprzedadzą funduszom lub sami wynajmą... Masa głupot. Teraz też wciskanie kitu, jak pan z Pomorskich Domów, że "dobry produkt nie wymaga upustów", a jednocześnie je dają ;) Ciekawe jak będą śpiewać za pół roku, z tą samą liczbą niesprzedanych mieszkań/domów, ale zbliżającym się terminem spłaty obligacji czy kredytów wziętych na budowę ;)
- 37 7
-
2023-01-08 16:23
No nie wiem. (3)
No nie wiem w jaki sposób mieszkania mają stanieć jak nic na to nie wskazuje. Nie będę już pisać o inflacji, drogich gruntach na których obecnie są realizowane te wszystkie inwestycje ,etc. bo to jest truizm. Natomiast część inwestorów i tych dużych i tych średnich jak i "mikro deweloperów" wstrzymuje swoje nowe realizacje, czyli oferta będzie
No nie wiem w jaki sposób mieszkania mają stanieć jak nic na to nie wskazuje. Nie będę już pisać o inflacji, drogich gruntach na których obecnie są realizowane te wszystkie inwestycje ,etc. bo to jest truizm. Natomiast część inwestorów i tych dużych i tych średnich jak i "mikro deweloperów" wstrzymuje swoje nowe realizacje, czyli oferta będzie okrojona lub przebrana. Nie będzie dużego wyboru. Więc dlaczego deweloperzy z powiedzmy extra klasy, których stać na nowe realizacje mają obniżać ceny mieszkań skoro konkurencja sama się wykrusza?
- 6 4
-
2023-01-08 17:36
Podaz i popyt (2)
Jak będzie dużo mieszkań do sprzedaży a mało kupujących to będą taniały, odwrotnie to będą drożały i tyle.
- 11 1
-
2023-01-08 20:22
Deweloper przeczeka (1)
Nie musi teraz sprzedawać
- 4 9
-
2023-01-08 23:30
Rok? Dwa? Trzy?
- 8 0
-
2023-01-08 15:23
Taniej już było!!!!
Wszystko idzie w góre rozglądnik się idź na zakupy
- 7 8
-
2023-01-08 12:55
(6)
A ty się naucz że np. Niemczech wynajmujesz od spóldzielni mieszkaniowej na normalnych warunkach a nie jak tu od Janusza landlorda który szuka frajera żeby mu kredyt spłacił.
- 41 9
-
2023-01-08 15:30
Jedź do niemiec
Kto ci broni.
W dani dostaniesz dofinansowanie 50% do mieszkania .
Droga wolna- 6 0
-
2023-01-08 15:21
Ale nikt ci nie karze wynajmować (1)
Możesz zawsze zawiesić homonto na 30 lat pod warunkiem że :
Masz na wkład
Masz zdrowie jak koń
Masz z kim to spłacać
Tylko potem nie marudź że jesteś niewolnikiem- 12 2
-
2023-01-08 16:13
Nikt nic nie każe bo może to jest przecież oczywiste. Tylko po co powtarzać to co wszyscy juz dawno wiedza oraz dawać bezwartościowe rady zwłaszcza że nikt o to tu nie prosi.
- 5 1
-
2023-01-08 13:24
(2)
To prawda tylko że od spółdzielni też nie jest łatwo wynająć bo jesteś np 30 w kolejce albo przed tobą są ludzie spełniający lepiej kryteria kwalifikacji i to im przyznają mieszkanie, zostaje najem prywatny, też zależy gdzie w jakim mieście pewnie. Syn mieszka w Hamburgu i musi prywatnie na własną rękę wynajmować
- 21 0
-
2023-01-08 14:10
(1)
Ja akurat czekałem cztery miesiące. Zaświadczenie z pracy i już mieszkasz, bez żadnych castingów urządzanych przez rentierow z kawalerką po babci.
- 13 10
-
2023-01-09 10:28
U nas tez masz komunalne i socjalne. Ale bedziesz w ktorejs setce w kolejce.
Tobie sie udało dostać w Niemczech, u nas tez nielicznym sie udaje dostać komunalne. Po za tym jakość i standard tych mieszkań pozostawia wiele do życzenia. Wielu woli płacić za lepszy standard, wsród normalnych ludzi od prywatnego wynajmujacego.
- 0 1
-
2023-01-08 12:33
(20)
Nie każdy musi, ale jeśli cena najmu jest taka sama, jak rata kredytu, to przy wkładzie własnym i zdolności kredytowej bardziej się opłaca wrzucać do skarbonki (kupionego na kredyt mieszkania), niż po prostu płacić za mieszkanie na cudzym...
- 54 7
-
2023-01-08 15:28
Różnica jest jedna (19)
Jak cię nie stac na zakup własnego mieszkania to oznacza że prawdopodobnie nie bedzie cię stać przez 30 lat . Starzejesz sie zdrowie coraz słabsze . Najem zawsze można zwolnić, poszukać coś tańszego pod miastem lub wrócić do Braniewa do rodziny czy Lipna. Kredyt trzeba spłacać niezależnie od czynników zewnętrznych .
- 21 16
-
2023-01-08 19:46
Zawsze można sprzedać, mieszkanie nie musi być na zawsze
- 5 0
-
2023-01-08 16:50
(4)
Nie zawsze prosty jest powrót do rodziny czy Banina... A mieszkanie z kredytem też możesz sprzedać i odzyskać część środków. Dalej jesteś na + w stosunku do wynajmujacych.
- 8 2
-
2023-01-08 17:00
W sumie masz rację (3)
Tylko kogo dziś stać płacić kreski 2500+ 800 oplat
- 5 1
-
2023-01-09 10:49
(2)
Rata 2500zl to teraz jest od 300-350 tysiecy zlotych, co sobie za to kupisz? A za 2500 smialo wynajmiesz 50mkw w Sopocie albo Oliwie. Obecnie to nalezy porwnywac najem za 2500 do raty 5000.
- 2 3
-
2023-01-09 17:14
(1)
Za 2500 nie wynajmiesz nic w Sopocie.
- 1 2
-
2023-01-09 23:15
Sam wynajmuję 2 pokoje, 50 mkw na Brodwinie i to za mniej nawet bo za 2300, miesiąc temu podpisywałem umowę. Zajrzyj w ogłoszenia chociażby tutaj na portalu, pewnie bez szukania będzie coś w tej cenie w ofercie.
- 2 0
-
2023-01-08 16:24
Kocopolarz z Ciebie (12)
Patrz, tak się składa, że stać. Nawet za gotówę ale mi nie śpieszno bo pracodawca sponsoruje mieszkanie i auto. Mogę spokojnie obserwować sytuację i czekać na spadki. Warto też zwrócić uwagę na to, że w tym czasie pieniążki pracują na procencie i z każdym miesiącem dodatkowo 20k więcej z oszczędności. Różnica taka, że moją pracę pracodawca docenia a Ciebie ma w du**
- 3 34
-
2023-01-09 19:02
Nie mam zdania w tej dyskusji ale jak ktoś w miarę zarabia to nie używa określenia pieniążki :)
- 3 0
-
2023-01-09 11:49
20k miesięcznie to 240 k w skali roku
Na tak wysokich kwotach nie dostaniesz raczej więcej niż 2% w skali roku, wiec musisz mieć odłożone z 12 mln gratuluję, ale nie bardzo wierzę. Jeśli z kolei z giełdy, to jaka szansa, że pracodawca jest z Ciebie zadowolony? (a i tak ponad 2 mln będzie:) - ponownie, gratuluję)
- 1 0
-
2023-01-08 16:39
Pracodawca i mieszkanie (1)
Śmiech . Jaki pracodawca da ci słoiku mieszkanie . Chyba w agencji towarzyskiej
- 19 3
-
2023-01-08 17:12
Ja się pośmieje z Ciebie
Dobry a nie jak Twój co tobą wiecznie pomiata. Piecze co?
- 2 9
-
2023-01-08 16:38
Obudź sie i wydoroślej
% w banku......... śmieszny jesteś
- 3 1
-
2023-01-08 16:35
Dziecko (6)
% w banku.....weź leki .....inflacja 17%
Oprocentowanie w banku 4%- 17 5
-
2023-01-09 14:44
ja mam 8,5 %
- 0 1
-
2023-01-08 16:46
Inflacja jest dla Ciebie (4)
Widzisz Twój rozwój nie potrafi nawet ogarnąć, że na lokatach spokojnie po 7 dają. Tylko na twoje 10 tyś może i proponują ci ledwo 4..... Policz sobie ile to 7% od ok banieczki tylko orgazmu nie dostań. Czy inflacja czy nie biedny zawsze będzie biednym i będzie tracił. Bogaty, który ma prawie zerowe koszty, ciągle odkłada dalej będzie się bogacił.
Widzisz Twój rozwój nie potrafi nawet ogarnąć, że na lokatach spokojnie po 7 dają. Tylko na twoje 10 tyś może i proponują ci ledwo 4..... Policz sobie ile to 7% od ok banieczki tylko orgazmu nie dostań. Czy inflacja czy nie biedny zawsze będzie biednym i będzie tracił. Bogaty, który ma prawie zerowe koszty, ciągle odkłada dalej będzie się bogacił. Taka różnica. Ponieważ biednemu nie dadzą obecnie kredytu, bogaty ma własne środki, kto zyska a kto dalej traci? Przypominam, że materiały tanieją co pociągnie za sobą rynek. Firmy budowlane dzwonią czy nie ma roboty? Więc?
- 2 21
-
2023-01-08 16:58
Farmazonie
Nie pisz głypot idź do żabki inwestorze lokatowy po 4 piwa i zakończ niedziele na ławce jak co tydzień z kolegami
- 7 2
-
2023-01-08 16:57
Mając bańkę ..... (2)
Trzeba być bardzo tempym osiołkiem by środki trzymać na lokacie .
Wiec nie pisz bzdur dzieciaku.
Każdy zdrowo umysłowo za 1 mln zakupił by 2 mieszkania do wynajmu co daje stopę zwrotu miesięcznie za 2 miszkania 5000 zł .
Wyśpij się więc dobrze bo rano na 6 do biedry musisz wstawać- 13 9
-
2023-01-09 10:45
W tym momencie z milinowej lokaty tyle samo miesiecznie sie wyciagne, a odpada cala praca zwiazana z najmem. Teraz majac milion lepiej trzymac na lokatach i obserwowac rynek, bo spora szansa ze jednak ceny beda spadac.
- 5 3
-
2023-01-08 18:05
Trzeba być tempym, powiadasz. Ano trzeba :)
- 6 1
-
2023-01-08 12:23
w arcie sponsorowanym wyróznia sie dzbana który kłamie (7)
- 36 11
-
2023-01-08 15:24
No jakoś tak wyszło że mnie wyróżnili (6)
Dzbabem nie jestem słoiczku z mazur lipna czy braniewa
- 9 12
-
2023-01-08 16:03
Bzdura, Jesteś (5)
Witamy miejscowego przegrywa, zazdrośnika. Dziwnym trafem jestem z branży i stwierdzam, że wełna, stal, płyty osb i wiele innych potaniało nawet znacznie ale jak się nie ma pojęcia i opowiada kocopoły.....
- 15 7
-
2023-01-08 16:37
Ceny spadły
Chyba w rosyjskim składzie mat. Budowlanych na uralu
- 12 7
-
2023-01-08 16:23
(3)
To zwykły deweloper z pełnym pampersem, olać głąba, dopiero poznają słowo bessa
- 10 7
-
2023-01-09 14:43
to pasożyt od nieruchomości
pośredniak czeka
- 0 0
-
2023-01-08 16:37
Dewelppera stać (1)
Latami trzymać ceny ......
- 9 11
-
2023-01-08 17:08
No jasne.....
Cóż było już parę takich co tak samo twierdziło, próżno ich teraz szukać na rynku.....
- 7 2
-
2023-01-08 12:22
To prawda (4)
Taniej nie będzie , młodzi nie powinni już sie skupiać nad wiązaniem sobie pętli na 30 lat to bez sensu.
Niech się uczą by mieć kiedyś dobrą dobrze płatną pracę by móc odkładać na własne M.- 18 5
-
2023-01-08 18:39
Taniej będzie, marże muszą spaść do poziomu 20 %. (3)
Czekajcie!!! Cierpliwości marże spadną, deweloperzy muszą sprzedawać. Inaczej wszystkich zwolnią i zaczną handlować marchewką?
- 13 13
-
2023-01-08 22:47
Pod warunkiem, że banki nie złagodzą zasad przyznawania kredytów oraz zdolności kredytowe będą nadal niskie.
- 7 0
-
2023-01-08 20:19
Nie będzie taniej (1)
Deweloperzy musieli by dokładać do inwestycji
- 8 19
-
2023-01-09 06:37
w prospektach giełdowych marże są na poziomie 45%
Mogą zejść 20% minimum i jeszcze zostaje 20-25%. Chyba że dla deweloperów to znaczy już dokładanie i zyski kilku milionów to żaden zysk?
- 10 2
-
2023-01-08 11:44
Opinia wyróżniona
(7)
Hm, obserwowałem sprzedaż mieszkań u deweloperów w grudniu i u niektórych zniknęło wiele mieszkań Zadzwoniłem w sprawie kilku i potwierdzono, że są już sprzedane, stąd u niektórych sprzedaż ruszyła - uważam, że teraz jest najlepszy czas na zakup, taniej nie będzie - mnie wstrzymywała zdolność kredytowa :(, ale już w styczniu nie będzie brany pod uwagę rok 2020 i już się załapię :)
- 26 121
-
2023-01-09 15:07
ehhh
głupota nie boli
- 1 0
-
2023-01-08 16:24
Ahahaha kolejny deweloper podaje się za kaśke z dwójką dzieci
- 19 5
-
2023-01-08 12:20
marna nagonka od dewelopera
- 49 7
-
2023-01-08 11:55
No nie do konca (3)
Ja tez dzwonilem i jest mnostwo jeszcze wolnych mieszkan u praktycznie kazdego dewelopera. Wiele tez sie zwolnilo bo rezerwacje wygasly a ludzie potracili zdolnosc kredytowa. Zakup na rynku pierwotnym siadl i to nie jest najlepszy moment na kupno.
- 42 8
-
2023-01-09 00:20
Ja też dzwoniłem
i potwierdzono mi, że wiele mieszkań jest już sprzedane, ale powiedzieli mi też, że jest jeszcze mnóstwo wolnych.
- 2 3
-
2023-01-08 12:02
(1)
To chyba jednak zależy gdzie, mi przez takie myślenie uciekło kilka ofert, bo myślałem, że będzie taniej albo mieszkanie wróci do sprzedaży :( A teraz jestem w kolejce do tych, których układ i lokalizacja mi odpowiadają
- 10 29
-
2023-01-08 18:40
Dewelopie na prawdę masz aż tak pełne gacie żeby tak się poniżać pisząc takie bzdury
- 16 7
Wszystkie opinie
-
2023-01-08 11:05
(3)
Gdzie najniższe ceny z 30 ostatnich dni?
- 57 1
-
2023-01-08 17:47
W grudniu w największych miastach sprzedali jakieś 2 tysiące mieszkań - 3x mniej niż w czasach prosperity (2)
a w Poznaniu to już zapaść - sprzedano niecałe 100 lokali. A ceny rosną zamiast spadać - co prawda nieco wolniej niż inflacja ale jednak.
Bo odcięto od kredytów klasę średnią i pracującą wyższą - nie ma sensu obniżyć ceny o 10% bo popyt będzie niemal identyczny - a deweloperzy mają model taki, że sprzedają już nawet nie dziurę w ziemi, tylko krzaki i trawę - podpiszą 90% umów to zaczynają budowę bloku - dlatego trzeba czekać nawet 3 lata na odbiór :)
A te mieszkania, które się nie sprzedały lub ludzie się wycofali z umów to deweloperzy mogą wynająć - ciśnienia na obniżanie przez nich cen nie ma. Bo klienci premium i tak kupią a a reszta odcięta od kredytów - po co więc obniżać ceny?
Obniża tylko ten co musi - spadają więc na rynku wtórnym (a i to nie wszędzie) bo część ludzi chce zejść z kredytów i woli sprzedać np. trzecie mieszkanie (gdy mają kredyty na dwa) niż je wynająć.
Krachu nie będzie bo za mała jest pula pustostanów, zbyt dobrze kredyty są spłacane oraz ponadprzeciętnie dobrze wygląda rynek najmu.- 7 0
-
2023-01-08 23:01
W sedno !
- 2 0
-
2023-01-09 20:43
Bzdura
- 0 0
-
2023-01-08 11:09
Jaki jest sens kupowania mieszkania blisko wysypiskaz kredytem do końca życia? (17)
Wiązać się z takim miejscem, zakładać kajdany w postaci kredytu? Rynek pracy jest niepewny, może za rok będę pracowała w Krakowie a może w Londynie? Wolę wynająć. Jestem młoda, energiczna, dynamiczna, bez kredytu. Jestem wolna!
- 53 36
-
2023-01-08 11:37
Jesteś trollem.
- 23 12
-
2023-01-08 12:08
Większość europejczyków (10)
Całe życie mieszka na wynajmie .I nic w tym nadzwyczajnego. Są wolnymi ludźmi !!! Nie trzeba w życiu mieć wszystkiego . Zwiedzaj baw sie wypoczywaj , żyj pracuj dzieci chowaj
- 6 27
-
2023-01-08 13:49
Luzik (6)
Na starość dostaniesz od zusu 2000 emerytury i akurat Ci wystarczy na wynajęcie jakiejś nory z kiblem na korytarzu. A po jedzonko do śmietnika, ale tu może być problem - większość altan jest zamykana.
- 26 2
-
2023-01-08 15:33
To nie pracuj za 2300 (4)
Postaraj się lub wyjedź za granicę . Za 10 lat kupisz za gotówkę.
- 4 10
-
2023-01-08 16:03
Mnie tego tłumaczyć nie musisz
Ja mam własne mieszkanie, szczęśliwie już spłacone i przynajmniej pod tym względem czuję się bezpiecznie, a to już całkiem dużo - przynajmniej moim zdaniem. Post był skierowany do osób, które nie myślą przyszłościowo, a gdy do ich drzwi zapuka starość, to będzie płacz i zgrzytanie zębów. I oczywiście dej, dej, bo nie mam gdzie mieszkać, a przecież mi się należy. Powodzenia z takim pomyślunkiem.
- 11 1
-
2023-01-08 18:16
Jak mówił lider PO zmień pracę weź kredyt (2)
- 5 3
-
2023-01-09 10:32
I bardzo dobrze powiedział. Ja tak zrobiłem i mam już dawno spłacone mieszkanie. (1)
Zarabiałem za mało na normalny kredyt więc postanowiłem zmienić prace. Na lepiej płatna. No i od razu zdolność kredytowa była, po 10 latach i nadpłatach, kredyt spłacony. Swiety spokoj. Lepsze to niż czekanie na jarkowe mieszkanie plus.
- 2 1
-
2023-01-09 14:29
Ale trole nie zmienia pracy
Nie wyjadą- za to w jednym są najlepsi - w marudzeniu i narzekaniu jak im źle- typowi wyborcy pisu...
- 2 0
-
2023-01-09 06:48
jest jeszcze wariant emerytury panstwowej
cieply pokoj, 3 posilki dziennie, biblioteka i kablowka gratis - tylko trzeba jakas glupote odwalic - nie wiem, jezdzic po pijaku w recydywie, obrazic prezydenta albo cos....
- 1 1
-
2023-01-08 15:14
Wiekszosc europejczykow stac na wynajem z emerytury. (1)
Pomijam fakt prawno mentalny. Otóż u nas nawet jak emeryta stac na wynajem kawalerki za 2k z emerytury, to nikt mu nie wynajmie. Bo prawo zabrania wywalenie schorowanego seniora przez wlasciciela i w ogole wlasciciel boi sie wynajac seniorowi nawet uczciwemu, nie ufajac mu. U nas senior na wynajmie jest traktowany jak jakas patologia, kryminal i sytuacja nienormalna.
- 9 0
-
2023-01-08 15:32
Wiekszosc europejczykow
Ale my żyjemy w polskich realiach, a za miedzą może sobie być co chce, ale nas to nie dotyczy i długo dotyczyć nie będzie. Tym samym, jeśli ktoś przed emeryturą nie dorobił się własnego kąta, to marnie widzę jego starość.
- 11 0
-
2023-01-08 23:05
A w wieku 50 lat iść pod most i spać na dykcie ! Nie dziękuję ! Wolę kredyt na 30 lat ale wiem że będzie moje !
- 7 1
-
2023-01-08 15:45
Spoko, dioksyny ze spalarni będą leciały na bardziej odległe dzielnice na odległość 7-20 km (2)
Także Centrum, Wrzeszcz, Oliwa, Zaspa czy Przymorze dostaną swoją dawkę? O dziwo do kilku km od komina będzie najczystsze powietrze bo komin + ponad 100 mnpm zrobi swoje.
- 8 7
-
2023-01-08 18:18
Jak to w Gdańsku, awarie filtrów, bankructwo firmy itd
- 7 2
-
2023-01-08 22:15
Komin spalarni będzie miał 60m
Sprawdziłem branżowe dane i największy opad z takiego komina będzie w odległości 100x czyli 6km od wysypiska a zatem mniej więcej w pasie Traktu Wojciecha, Al. Zwycięstwa i Słowackiego - im dalej od tego okręgu tym lepiej - inaczej mówiąc Szadółki z tego komina będą dostawały tyle co Przymorze.
- 11 0
-
2023-01-08 23:03
Już pisałeś o tym trollu ! Przy poprzednim artykule ! Jak cię nie stać na mieszkanie i kredyt ! To wypad na zmywak do Holandii ,bo Anglia już nie przyjmuje kołków !
- 4 2
-
2023-01-09 06:28
I jak każda baba, polujesz na faceta z mieszkaniem i bez kredytu!
- 4 0
-
2023-01-08 11:12
Spokojnie (15)
Jeszcze za drogo. Jak będą mieszkanka na Przymorzu 45 M2 za 249 tysi to dopiero można myśleć o kupnie. Idzie krach na rynku nieruchomości jakiego ludzkość nie widziała od tysiącleci!!!
- 43 47
-
2023-01-08 11:34
Niekoniecznie (5)
Ludzi na swiecie jest coraz wiecej, a zasobow ziemi coraz mniej - kazdy chce (musi) gdzies mieszkac. Globalnie nie bedzie krachu na rynku nieruchomosci, loklanie Polska jest krajem rozwijajacym sie (tzn blisko zachodu i na wiecznym dorobku), a wiec bedzie przybywac emigrantow ze wschodu. Migracja ludnosci zawsze jest ze wschodu.
- 11 10
-
2023-01-08 13:16
Na świecie ludzi więcej, w Polsce ubywa (2)
Już jest nas mniej niż 38 mln i spada. Namnażający się Azjaci raczej nie kupią mieszkania na Jasieniu ;)
- 11 6
-
2023-01-08 13:53
Żółci pewnie nie kupią, ale Białorusini czy Ukraińcy z prawem stałego pobytu i owszem.
- 14 2
-
2023-01-08 21:23
W Polsce ubywa więcej mieszkań niż ludzi.
Kto jeździ po Polsce ten to widzi, są małe wioski gdzie nawet co 3 dom stoi pusty z zamurowanymi oknami. Młodzi jadą do miast, a starzy umierają.
- 5 1
-
2023-01-08 13:55
W Polsce coraz mniej
- 2 2
-
2023-01-08 20:18
Zasobów ziemi coraz mniej? Nie umiesz liczyć chyba
- 0 3
-
2023-01-08 12:06
Nic podobnego (5)
Taniej już było nie pisz głupot.
Widziałeś w polsce by coś potaniało????
Podaj przykład- 9 14
-
2023-01-08 13:54
Potaniały
Lokomotywy i konie z Janowa.
- 9 1
-
2023-01-08 13:55
Rozmowy gsm (2)
- 7 1
-
2023-01-08 15:35
Ico jeszcze ....? (1)
Potaniało?
Bo jakoś nie widze- 2 0
-
2023-01-08 16:05
Uczciwość i przyzwoitość
Są tanie jak nigdy.
- 7 1
-
2023-01-08 21:15
Akcje spolek skarbu panstwa
Takze w dol.
- 2 2
-
2023-01-08 15:24
Nie ma na to najmniejszych szans. (2)
Spiesze z prostym wyjasnieniem czemu.
Otoz popyt jest bardzo silny, wystarczy obnizka o 10% od sredniej i kupiec sie znajdzie w mig. Jesli srednia cena ofertowa 2 pokojowego, z wielkiej plyty mieszkania na przymorzu kosztuje 400k, to wystarczy obnizyc ofertowo do 360k i telefon zadzwoni :)- 9 2
-
2023-01-08 21:02
Pobutka (1)
Popyt zmalał o 70%
- 1 3
-
2023-01-09 10:36
Nie popyt czyli chęć do kupna nieruchomości ale zdolność kredytowa, nabywcza.
A to zupełnie zmienia obraz sytuacji. Wystarczy przeczekać sytuacje ze stopami, inflacja i zdolność bedzie. Kto nie musi nie sprzedaje, kto musi obniza o 10% i sprzedaje. Tyle wystarczy aby sprzedac.
- 1 0
-
2023-01-08 11:14
Zapomnieli napisac ze kazdy deweloper powinien wypłacic bez łaski rekompensatę za brak podłaczenia budynku do Gazu!! (10)
Deweloper za to ze nie podłączy gazu zaoszczedzi gruby szmal !!A teraz gdy jest kryzys mieszkancy bedą musieli doplacac kosmiczne rachunki za prąd!! jedyne wyjscie to nielegalnie podłaczy sobie kuchenke na butle gazową co jest nielegalne i niebezpieczne!
Ale w republice deweloperów budujacych byle jakie dziuple ma to gdzieś zysk kosztem mieszkaców .- 18 32
-
2023-01-08 13:56
A ten znowu gazowe mądrości publikuje
Od lat gazu w blokach się już nie podłącza i tak już zostanie.
- 11 1
-
2023-01-08 14:25
Butla (2)
Jeśli w budynku nie ma instalacji gazowej to możesz gotować na butli
- 6 3
-
2023-01-08 21:12
Po wybuchu gazu w wieżowcu ,pewnie teraz w blokach nie zakładają instalacji gazowej.
- 2 0
-
2023-01-09 12:10
Na RODOS tak.
- 0 0
-
2023-01-08 15:02
Po co ci ten gaz ?
Bo na wsi miales ? I dobrze, ze nie ma. Bezpieczniej i bardziej komfortowo.
- 10 3
-
2023-01-08 15:44
Bezmógowce gaz jest połączony wszędzie tam gdzie chce własciciel budynku i jest nadal wszedzie na tysiącach blokach osiedlowych (3)
Gaz moze byc podłaczony w kazdej chwili do budynku i decyduje otym deweloper.Ale najbardziej sie usmiałem jak taki bezmózg wyzywa od wiesniaków bo mu sie wydaje ze gaz to nawsi jest chodz akurat tam go niema ,albo poco ci gaz :)
Bezmózg niewi pewnie nawet czym jest kuchenka gazowa :)- 4 6
-
2023-01-08 16:08
jest nadal wszedzie
Jeśli masz na myśli wielką płytę to i owszem. O nowych osiedlach jakoś nie słyszałem, ale Ty pewnie tak mądralo. Podaj więc przykłady, choć ze dwa.
- 5 1
-
2023-01-08 16:39
Zapytaj PSG jak to jest z tym podlaczaniem wszedzie
- 6 0
-
2023-01-08 21:27
A kto ci ten gaz podłączy?
Należąca do PGNiG Polska Spółka Gazownictwa ogłosiła, że w latach 2022-2023 nie będzie podłączać nowych inwestorów do sieci gazowej.
- 4 0
-
2023-01-08 21:26
Jest ustawowy zakaz podłączania gazu do budynków wielorodzinnych.
A od 2 lat PSG przestała wydawać zgody na nowe przyłącza gazowe do budynków jednorodzinnych.
- 4 1
-
2023-01-08 11:16
L4
Nie wiem jak Wy ale ja w Gdańsku nie widzę nic taniego.
- 52 1
-
2023-01-08 11:17
Esquina centrum Gdyni (2)
1000 zł do metra upustu w takiej lokalizacji to już mi pasuje
- 1 21
-
2023-01-08 12:43
W Gdyni się nie liczy
To Sosnowiec północy
- 17 8
-
2023-01-08 16:51
1k z metra dla mieszkan 100m po 18k za metr.
To faktycznie promocja :)
- 8 1
-
2023-01-08 11:25
Byłem u kilku deweloperów (26)
Większość upustów dotyczy:
- mieszkań bardzo dużych dostajesz rabat 50 000 ale nie od kawalerki za 400 000 tylko mieszkań za 1,5 mln
- mieszkań z głupim rozkładem, często partery przy wejściu do klatki więc wszyscy ci zaglądaj do mieszkania
- mieszkań ciemnych, balkon i okna od północy lub z widokiem na ścianę bloku obok
- mieszkań bez możliwości kupienia jakiegokolwiek miejsca parkingowego - są inwestycje gdzie miejsca w hali garażowej można kupić tylko do mieszkań 3+ pokoje- 92 3
-
2023-01-08 12:36
(10)
Pół biedy, że zaglądają do mieszkania - da się to zmienić (rolety/specjalne folie na szyby, płotek w ogródku i wyższe krzaki), ale masz (a) zimniej, (b) ciągly hałas (stukanie drzwi klatki).
A co do tych układów mieszkań to mnie fascynuje: dlaczego większośc mieszkań to albo ciemne klitki, albo mieszkania, w których latem jest patelnia?- 17 0
-
2023-01-08 14:02
Takim jak Ty się nie dogodzi (7)
Okna na północ - za ciemno, na południe - latem za gorąco, na wschód - światło tylko rano, na zachód - tylko po południu. Dla takich malkontentów chyba trzeba wymyślić piątą stronę świata.
- 8 14
-
2023-01-08 16:11
To nie są malkontenty tylko ludzie wiedzą czego chcą (6)
Ja osobiście preferuje mieszkania 3 pokojowe z widokiem na park i ulicę od 3 piętra wyżej z miejscem w hali garażowej i balkonem. W środku salon ma mieć miejsce, a kuchnia półotwarta. Według dewelopera najlepsze mieszkania to salon, gdzie zmieści się kanapa i telewizor, aneks kuchenny ze stołem na max 3 osoby (przy ścianie). Do tego sypialnia z miejscem tylko na łóżko i dużą szafę. Natomiast balkon, gdzie połowę zajmuje samo krzesło, a całe mieszkanie ma widok na sąsiedni blok. Ludzie po prostu chcą mieć przestrzeń do życia, a nie mieszkać jak chów klatkowy...
- 14 1
-
2023-01-08 16:17
(1)
Wszystko sie zgadza tylko że jak te klitki schodzą to znaczy że ludziom się podoba, tak działa kapitalizm.
- 2 7
-
2023-01-08 18:51
Nie podoba
Po prostu to jest max na co ich stać
- 7 1
-
2023-01-08 16:56
Zdradze ci sekret. Wybieraj mieszkania 60m plus, (1)
zamiast max 40m. Zobaczysz, ze jest wiecej przestrzeni.
- 2 6
-
2023-01-08 23:18
Dla singla 40 m2 to bardzo dużo ! Dobrze rozplanowane i wyglada jak 60 m2 :)
- 3 2
-
2023-01-08 17:52
Nie malkontenci?
Przeczytaj co napisał autor postu, do którego się odnosisz. Nic nie pisał o metrażu czy ustawności, tylko jęczy, że albo mu za ciemno, albo za gorąco :) No to jak nazwać takiego marudę?
- 4 3
-
2023-01-11 09:16
Spoko, tylko ktoś musi kupić te mieszkania na niższych piętrach. Chyba że będą budować bloki z lokalami usługowymi na 2-3 pierwszych poziomach, tylko wtedy byś narzekał, że jest głośno.
- 0 0
-
2023-01-08 14:53
Hehe dokladnie. U mnie w bloku, koles z parteru ma nerwice
szczegolnie latem, ze ciagle dzieciaki w te i wewte latają i drzwiami trzaskaja od klatki. Kartki daje na drzwi, drze sie na nie ale cieszyl sie jak z nim rozmawialem, ze dal 1k mniej za metr :)
- 17 0
-
2023-01-08 16:20
Bo widocznie patrzysz tylko na małe nory typu wagon
A w takich mieszkaniach masz 1 lub 2 okna na jeden, ten sam kierunek świata.
- 3 1
-
2023-01-08 12:56
Ale (1)
powiedzmy to głośno. Deweloper Hossa trzyma po 2 miejsca na mieszkania 3m +. Kupując swoje pierwsze mieszkanie m2 olali mnie całkowicie z zakupem hali bo mowili wprost - klient kupujacy 2 razy wieksze niz pana potrzebuje 2 miesjca .
- 11 2
-
2023-01-08 18:52
2 x 0 = 0
- 0 2
-
2023-01-08 14:55
Ja akurat wole od polnocy. Nie znosze lampy w oczy latem. (12)
I nagrzanego balkonu, do tego salonu do 30 stopni. Porzygac sie mozna.
- 5 5
-
2023-01-08 16:19
Otóż to (11)
Sam wybrałem mieszkanie na 7 piętrze z większością okien na północ - był to wybór przemyślany. Wcale nie jest ciemno za to w salonie (wsch-płd) mamy słońca pod dostatkiem. Jak ja się cieszę, że wybrałem to mieszkanie rezygnując z płd-zach. Widzę jak ludzie co tam mieszkają muszą cały czas latem mieć opuszczone rolety i się smażą.
- 4 6
-
2023-01-08 16:48
Teraz w większości mieszkan mozna założyć klimatyzacje. (10)
- 5 2
-
2023-01-08 17:01
Pewnie , że można założyć klimę (4)
Tyle, że to kosztuje i wiadomo, że nie jest zdrowe. Moje mieszkanie od północy wcale nie jest zimne porównując te od strony płd-zach bo znam sąsiada, który takie ma więc wiem że nie ma żadnej różnicy. Za to latem jest super, okien nie muszę zasłaniać, TV nie jest zalane słońcem i warunki dla nauki dla mojego dziecka są lepsze niż kiedy w oczy waliłoby mu słońce. Jak dla mnie są same plusy.
- 1 5
-
2023-01-08 18:02
Ale nie możesz podziwiać przez okno letnich zachodów Słońca, (3)
i tych spektakularnych kolorów nieba.
- 3 2
-
2023-01-08 18:14
Akurat mogę (2)
bo widok z balkonu, który jest narożny mam na zachód. Tyle, że mi na tym kompletnie nie zależy. Rozumiem, że ktoś ma inne priorytety i ok bo co mi do tego :). Mieszkałem kiedyś w mieszkaniu z oknami na południowy - zachód i dla mnie to była męczarnia bo po prostu bardzo lubię chłód.
- 2 2
-
2023-01-08 23:23
(1)
Tak tak sobie wmawiaj ! Wiadomo że mieszkania południowo zachodnie są zawsze droższe !!!
- 3 1
-
2023-01-09 10:20
Tak sobie wmawiaj bo kiedy ja kupowałem w 2018 to poł- zach kosztowało za metr dokładnie tyle samo co płn-wsch. Ale że nie kupowałeś to jedno gufno wiesz.
- 1 1
-
2023-01-08 17:54
Technicznie pewnie i można (4)
Tylko już widzę, jak wspólnota pozwoli Ci zamontować szumiący wymiennik ciepła na balkonie bądź elewacji. Powodzenia :)
- 2 4
-
2023-01-08 18:48
Nie trzeba zgody wspólnoty (3)
- 2 5
-
2023-01-08 21:21
Naprawdę? (1)
Balkony to części wspólne, z prawem wyłącznego użytkowania ale nadal wspólne. O elewacji już nie wspominam. Bardzo szybko się przekonasz czy jest konieczna zgoda, czy nie.
- 5 0
-
2023-01-09 15:55
Nie trzeba
Jak chcesz postawić na balkonie donice lub stolik to też pytasz wspólnoty?
- 0 1
-
2023-01-08 21:32
Trzeba ale fakt nikt się nie pyta
- 1 3
-
2023-01-08 11:39
(1)
Na zachętę pajdę ze smalcem, ogórek kiszony, kuchnia polowa a w niej grochowa, bigosik, kiełbaska grilowa, w biurze sprzedaży oferta gotowa :)
Drogi kliencie przestań się chować, jest też dla ciebie oferta bankowa :)- 26 4
-
2023-01-08 11:42
Mieszkania można wziąć za darmo w Kłominie, jedyny nakład to konieczność wykonania remontu. Są tam dziesiątki pustych mieszkań. Nic tylko brać, remontować i się wprowadzić.
- 4 2
-
2023-01-08 11:43
Szumilas (1)
Nikt nie parkuje na swoim miejscu, po co ta numeracja, czemu hrak blokad?
- 11 6
-
2023-01-08 14:09
U mnie się już nauczyli
Kilku parkujących na moim miejscu znalazło za wycieraczką uprzejmą informację, że na drugi raz będzie naklejka z karnym ku**sem. Pomogło :)
- 10 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.