- 1 Wojsko okazyjnie sprzedaje działkę w Gdyni (115 opinii)
- 2 Dolne Miasto. Pierwszy budynek w PPP (103 opinie)
- 3 Park Południowy i Jasień. Nowe plany (54 opinie)
- 4 Nowy park w centrum Gdyni aż do mariny (122 opinie)
- 5 Najem krótkoterminowy. Co może wspólnota? (218 opinii)
- 6 Jak urządzić mieszkanie na wynajem? (29 opinii)
Właściciel Alfa Centrum dąży do budowy mieszkań
Właściciel centrum handlowego Alfa Centrum nadal bierze pod uwagę wyburzenie go i postawienie w tym miejscu zabudowy mieszkaniowo-usługowej. Wydział Środowiska Urzędu Miejskiego w Gdańsku proceduje decyzję środowiskową, która jest potrzebna do wniosku o wydanie warunków zabudowy dla takiej inwestycji. Właściciele terenów przyległych do Alfa Centrum do 9 listopada mogą składać wnioski i uwagi w tej sprawie.
Pierwszy raz o przymiarkach DWS do wyburzenia działającego od 2002 roku centrum handlowego przy Kołobrzeskiej pisaliśmy dwa lata temu. Mowa wtedy była o zburzeniu Alfy Centrum i budowie w jej miejscu budynku wielorodzinnego o wysokości 54 metrów (tyle, ile mają budynki osiedla Albatross Towers przy al. Rzeczpospolitej).
Właściciel Alfy Centrum myśli o budowie wieżowca
Zarządca budynku podkreślał, że jest to tylko badanie ewentualnych możliwości inwestycyjnych.
Procedura trwa, ale planów budowy nie ma
Dla obszaru, gdzie stoi Alfa Centrum, nie został uchwalony miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Oznacza to, że miasto - jak dotąd - nie określiło szczegółowo parametrów zabudowy, jaka mogłaby powstać w tym miejscu.
Ewentualne pozwolenie na budowę mogłoby zostać zatem wydane w oparciu o decyzję o warunkach zabudowy. Jednym z dokumentów, które należy dołączyć do wniosku o wydanie zw. WZ-tki, jest decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji.
Wydział Środowiska Urzędu Miejskiego w Gdańsku w imieniu Prezydent Miasta Gdańska wszczął postępowanie w sprawie wydania właśnie takiej decyzji środowiskowej. Ma ona dotyczyć przebudowy i nadbudowy budynku usługowego na zespół zabudowy mieszkaniowo-usługowej na istniejących halach garażowych Alfy Centrum. Wniosek w tej sprawie właściciel złożył 11 kwietnia 2023 r. i od tego czasu po wezwaniach urzędników trzy razy go uzupełniał. Złożone dokumenty uwzględniają także analizę ruchu wokół nowej inwestycji.
Najstarsze galerie handlowe, które istnieją do dziś
Nie oznacza to jednak, że niebawem rozpocznie się rozbiórka centrum.
- Właściciel obiektu złożył do Urzędu Miejskiego w Gdańsku wniosek o ustalenie warunków zabudowy, w celu zbadania możliwości rozwoju tego miejsca i poszerzenia jego funkcji. Właściciel prowadzi analizy dotyczące najlepszego wykorzystania swoich aktywów, również tych zlokalizowanych w Polsce, co dotyczy także Trójmiasta. Analizy te zakładają m.in. poszerzenie funkcji Alfa Centrum Gdańsk o komponent mieszkaniowy - wyjaśnia Lech Polański, dyrektor zarządzający Alfa Centrum w Gdańsku.
Zarządcy galerii stale podejmują działania, które mają na celu zwiększenie jej atrakcyjności - teraz i w przyszłości.
- Nie została podjęta decyzja w sprawie zakończenia działalności galerii - podkreśla Lech Polański. - Funkcjonuje ona zgodnie z obecnymi założeniami oraz nową strategią, która zakłada wychodzenie naprzeciw potrzebom ludzi młodych i społeczności charakterystycznej dla tętniącego życiem gdańskiego Przymorza. Otwieramy nowe lokalne oraz strefy, takie jak m.in. przestrzeń coworkingu czy nowo otwarta kreatywna strefa Neon Room, organizujemy wydarzenia wpisujące się w nowe trendy i styl życia lokalnej społeczności. W planach galerii jest kontynuacja tej strategii.
Wnioski i uwagi do 13 listopada
Niemniej procedura przygotowania ewentualnej inwestycji trwa. W decyzji o warunkach zabudowy określone zostanie, jakie mogą być parametry (w tym wysokość) ewentualnej nowej inwestycji. Ponieważ w otoczeniu Alfy Centrum znajdują się budynki wysokości 17 pięter możliwe jest, że zgoda na realizacji takiej zabudowy zawarta będzie w decyzji. Wpływ na to będą miały także wnioski płynące z decyzji środowiskowej.
Procedura jej wydania przewiduje możliwość zgłaszania do urzędu pisemnych wniosków, uwag bądź zastrzeżeń dotyczących tej zabudowy. Możliwość taką mają właściciele, zarządcy i użytkownicy terenu objętego przedmiotową inwestycją oraz terenów przyległych do niego. Można je przesyłać do Urzędu Miejskiego do 13 listopada mailem (wosr@gdansk.gda.pl) lub pocztą (liczy się data stempla pocztowego).
Swoje uwagi przesłała mieszkająca po sąsiedzku pani Izabela, która napisała w tej sprawie także do naszej redakcji.
- Budowa wieżowców 17-piętrowych przy Kołobrzeskiej i Chłopskiej na pewno wpłynie na wzrost obciążenia ruchem kołowym w rejonie Kołobrzeskiej, a to spowoduje wzrost zanieczyszczenia powierza i poziomu hałasu w tym rejonie - przekazała nam swoje uwagi pani Izabela. - Likwidacja centrum handlowego i budowa następnych wieżowców z apartamentami na wynajem, szczególnie krótkoterminowy, doprowadzi do pogorszenia życia mieszkańców dzielnicy Przymorze oraz pogłębi procesy zerwania więzi społecznych w dzielnicy Przymorze, a także pogorszy bezpieczeństwo.
Miejsca
Opinie (182) ponad 10 zablokowanych
-
2023-11-08 16:04
Opinia wyróżniona
szkoda! (11)
Bardzo fajne centrum handlowe, nie moloch do którego zjeżdżają się mieszkańcy całego Trójmiasta i okolicznych terenów, tylko właśnie dla mieszkańców Przymorza, z kinem, z kawiarenkami i z sympatycznym wystrojem i atmosferą.
- 695 11
-
2023-11-08 20:32
tak fajne, że jest za mało klientów by miało to sens
- 3 4
-
2023-11-08 16:37
Taa (9)
Właściciel z Frankfurtu Cieszcie się i radujcie albowiem wybraliście 15 października dobro.
Płacz i lament teraz
Bardzo dobrze. Zburzyć i wybudować 20 pięter.- 25 109
-
2023-11-09 12:27
Niemiec zarobi...
- 2 0
-
2023-11-08 17:49
Komu to przeszkadza? (3)
I dla kogo wybudować te klitki na wynajem? Dla nowobogackich z Warszawy, Krakowa, Łodzi czy dla potomków małorolnych z Warmii i Mazur?
- 34 6
-
2023-11-08 18:31
haha "gdańszczanin od pokoleń" pisze coś o potomkach małorolnych tak jakby jego dziadek nie przyjechał tutaj na wozie w 46 roku zasiedlać gdańsk
- 21 5
-
2023-11-08 18:25
Przecież rodowici, to są potomkowie małorolni. Myślisz, że cię bosy antku będzie ktoś pytał, co ma zrobić ze swoją własnością? A kim ty jesteś pajacu :D Wracaj zza Bug, słoiku...
- 7 19
-
2023-11-08 18:05
Gorzej jak fundusz finansowy zwietrzy szanse i pobuduje "mrówkowiec" z setkami małych mieszkań pod krótkotrwały wynajem... I wynajmie KE dla relokowanych imigrantów... Fundusz dostanie stałe pieniadze w euro a okoliczni mieszkańcy ubogacenie kulturowe :D Będzie wesoło :/
- 40 6
-
2023-11-08 16:40
deweloper+ to akurat program PiSu (3)
więc o co piana
- 62 25
-
2023-11-08 16:46
no tak bo w Gdunsku (2)
mieście patologicznej deweloperki rządzi karakan i jego kumple, chyba nie dawno Olsztyna przyjechałeś i jeszcze w temacie nie jesteś zorientowany
- 29 18
-
2023-11-08 23:58
a co mają do tego wybory z pażdziernika?
- 8 3
-
2023-11-08 19:02
Taa
Zwłaszcza w miastach gdzie powiedzmy rządzi po.
- 6 7
-
2023-11-08 15:18
Opinia wyróżniona
Ta galeria akurat jest potrzebna (4)
Ponieważ nie tylko pełni funkcję handlowo usługową ale i rozrywkową (kino). A kino na Przymorzu i okolicach jest tylko jedno!
- 598 13
-
2023-11-08 18:59
O tym zdecyduja władze Gdańska bo oni wydaja zezwolenie ale Powskie władze gdańska maja gdzes mieszkanców!
- 15 14
-
2023-11-08 18:28
Niestety Niemcy (1)
O tym zdecydują
- 18 13
-
2023-11-08 18:45
Dlaczego niestety? Możesz od nich wykupić i zdecydować:)
- 17 17
-
2023-11-08 17:25
Niemcom nie jest potrzebna i to najważniejsze w tej kwestii
- 32 20
-
2023-11-08 15:10
Opinia wyróżniona
MPZP proszę (16)
Dla tej lokalizacji nie został uchwalony miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego - bardzo dobrze to widać przy całej Kołobrzeskiej, która jest zlepkiem eklektycznych pomysłów. Miasto powinno podejść do tego obszaru kompleksowo, a nie sankcjonować myślenie punktowe WZ-kami, aby tylko deweloper na swojej działce był zadowolony z parametrów.
- 345 13
-
2023-11-09 13:01
Bez planu łatwiej jest przepchnąć patodeweloperkę
Wystarczy wiedzieć którędy i czym przepychać. Z planem byłoby trudniej. Więc planów nie będzie.
- 1 0
-
2023-11-09 13:02
Miasto to powinno uporządkować kwestię MPZP
Przecież to jest dramat, na podstawie WZ-tek powstają kolejne koszmarki (patrz Bastion Wałowa) a miasto tylko rozkłada ręce i mówi "My nic nie możemy bo będziemy płacić odszkodowania". W Gdańsku nie istnieje coś takiego jak zagospodarowanie przestrzenne, a już na pewno zagospodarowanie, które uwzględniałoby w rozsądny sposób mieszkańców (nie mówię o mieszkańcach tymczasowych)
- 2 0
-
2023-11-09 07:24
brak planu (1)
Co chwilę się czyta że gdzieś nie jest uchwalony miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego - odnoszę wrażenie że cały Gdańsk rozrasta się tylko w oparciu o chwilowe warunki zabudowy - więc co się dziwić że rozrasta się bez ładu i składu i bez potrzebnej infrastruktury, miasto staje się zlepkiem różnych tworów ;/ To jest szokujące że władze i urząd Gdańska w ogóle nie patrzą perspektywistycznie na rozwój swojego miasta.
- 13 0
-
2023-11-09 08:38
teraz się obudziłeś?
zawsze tak było.Tradycja jeszcze od A. Złodziejowicza
- 6 0
-
2023-11-08 16:57
(1)
Jeśli dobrze się posmaruje komu trzeba to i będzie odpowiedni MPZP
- 10 3
-
2023-11-08 17:14
Kompletnie bez sensu komentarz.
Łatwiej posmarować za WZ niż konstruować plan wedle "wymagań" inwestora.
- 9 1
-
2023-11-08 15:52
przedewszystkim zdjąć jakiekolwiek limity wysokosci zabudowy w tej okolicy (6)
niska zabudowa = malo mieszkan = wysokie ceny = jeszcze bardziej rozlewające sie miasto = jeszcze większe korki na wszystkich wylotówkach
- 12 38
-
2023-11-08 16:28
o nie nie (3)
wysoka zabudowa = więcej samochodów = zanieczyszczenie powietrza, korki
- 29 5
-
2023-11-08 17:03
bzdura, gestosc zabudowy nie zmieni liczby posiadanych aut, a w korkach stoja tylko ci, ktorzy chca w nich stac (2)
- 2 24
-
2023-11-08 18:29
(1)
gdyby w tych wielkich mrówkowcach które tam mają być, były miejsca pracy, szkoły, sklepy
to miało by sens
a tak, wobec żałosnej niewydolności komunikacji publicznej,
oraz wobec totalnej niechęci do wysiłku fizycznego, potrzebnego by masowo jeździć rowerami,
nie ma wyjścia: możemy tylko emigrować do miejsc bez tylu nieudaczników- 9 1
-
2023-11-09 14:44
smialo emigruj
- 0 0
-
2023-11-08 16:26
(1)
Od pewnej wysokości koszty budowy przestają rosnąć liniowo.
- 7 4
-
2023-11-08 17:08
oplacalnosc bedzie juz analiaowal invwstor, ale nieuzasadniony limit 6 kondygnacji w srodku miasta to jakas kpina
- 8 12
-
2023-11-08 15:42
I o to chodzi w tym grajdole zarządzanym przez festyniarę. (2)
Deweloper ma być zadowolony!!! Nic się nie zmieniło od czasów poprzednika.
- 56 13
-
2023-11-08 16:26
Tu nie chodzi tylko o nia (1)
Wszelkie samorządy tak robią bo mogą działać doraźnie wedle własnego widzimisię i interesów.
Planowanie leży i kwiczy.- 26 3
-
2023-11-08 17:51
Bo planowanie z głową było dzieckiem socjalizmu. Tak samo jak wiele norm i przepisów lepszych niż dzisiejsze.
- 25 2
Wszystkie opinie
-
2023-11-08 15:02
Jeśli ktoś ma wątpliwości (2)
To gwarantuje, że tam powstanie osiedle wieżowców ... 30ooo za metr ;)
- 109 7
-
2023-11-08 16:38
Gdzie nie spojrzeć w Gdańsku, to co rusz właścicielem atrakcyjnych działek są firmy zagraniczne, które nie odprowadzają w Gdańsku żadnych podatków...
- 12 3
-
2023-11-08 22:03
w tym miejscu brakuje takich wielkich drapakow....
im wiecej tym lepiej, zeby sie przejechac nie dalo nie tylko w godzinach szczytu ale o kazdej porze dnia i nocy ...... czekamy na kolejny tysiac mieszkan na tym kwadracie
- 4 0
-
2023-11-08 15:04
(2)
"mieszkająca po sąsiedzku pani Izabela"
Kali mieszkać - dobrze. Kalemu zamieszkać - niedobrze..- 23 80
-
2023-11-08 15:12
(1)
No nic dziwnego skoro przy obecnych cenach mieszkań nie stać na nie normalnych ludzi - tylko inwestorów.
- 23 6
-
2023-11-08 15:16
Czyli sugerujesz że jak przestaniemy budować nowe mieszkania to ceny spadną?
- 10 10
-
2023-11-08 15:04
(1)
Tylko na tym się kasę robi teraz. Wyprzedaż gruntów pod deweloperkę. Urząd miasta tak robi to czemu nie szef Alfy?
- 62 4
-
2023-11-08 19:05
ALFA
Tu akurat właścicielem jest niemiec ale wiekszość Gdańska została sprzedana firmie "ROBYG" z Izraela.
Czy Polska jeszcze ma cokolwiek swojego?- 5 1
-
2023-11-08 15:09
Miasto wolności
deweloperów
- 90 3
-
2023-11-08 15:10
Opinia wyróżniona
MPZP proszę (16)
Dla tej lokalizacji nie został uchwalony miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego - bardzo dobrze to widać przy całej Kołobrzeskiej, która jest zlepkiem eklektycznych pomysłów. Miasto powinno podejść do tego obszaru kompleksowo, a nie sankcjonować myślenie punktowe WZ-kami, aby tylko deweloper na swojej działce był zadowolony z parametrów.
- 345 13
-
2023-11-08 15:42
I o to chodzi w tym grajdole zarządzanym przez festyniarę. (2)
Deweloper ma być zadowolony!!! Nic się nie zmieniło od czasów poprzednika.
- 56 13
-
2023-11-08 16:26
Tu nie chodzi tylko o nia (1)
Wszelkie samorządy tak robią bo mogą działać doraźnie wedle własnego widzimisię i interesów.
Planowanie leży i kwiczy.- 26 3
-
2023-11-08 17:51
Bo planowanie z głową było dzieckiem socjalizmu. Tak samo jak wiele norm i przepisów lepszych niż dzisiejsze.
- 25 2
-
2023-11-08 15:52
przedewszystkim zdjąć jakiekolwiek limity wysokosci zabudowy w tej okolicy (6)
niska zabudowa = malo mieszkan = wysokie ceny = jeszcze bardziej rozlewające sie miasto = jeszcze większe korki na wszystkich wylotówkach
- 12 38
-
2023-11-08 16:26
(1)
Od pewnej wysokości koszty budowy przestają rosnąć liniowo.
- 7 4
-
2023-11-08 17:08
oplacalnosc bedzie juz analiaowal invwstor, ale nieuzasadniony limit 6 kondygnacji w srodku miasta to jakas kpina
- 8 12
-
2023-11-08 16:28
o nie nie (3)
wysoka zabudowa = więcej samochodów = zanieczyszczenie powietrza, korki
- 29 5
-
2023-11-08 17:03
bzdura, gestosc zabudowy nie zmieni liczby posiadanych aut, a w korkach stoja tylko ci, ktorzy chca w nich stac (2)
- 2 24
-
2023-11-08 18:29
(1)
gdyby w tych wielkich mrówkowcach które tam mają być, były miejsca pracy, szkoły, sklepy
to miało by sens
a tak, wobec żałosnej niewydolności komunikacji publicznej,
oraz wobec totalnej niechęci do wysiłku fizycznego, potrzebnego by masowo jeździć rowerami,
nie ma wyjścia: możemy tylko emigrować do miejsc bez tylu nieudaczników- 9 1
-
2023-11-09 14:44
smialo emigruj
- 0 0
-
2023-11-08 16:57
(1)
Jeśli dobrze się posmaruje komu trzeba to i będzie odpowiedni MPZP
- 10 3
-
2023-11-08 17:14
Kompletnie bez sensu komentarz.
Łatwiej posmarować za WZ niż konstruować plan wedle "wymagań" inwestora.
- 9 1
-
2023-11-09 07:24
brak planu (1)
Co chwilę się czyta że gdzieś nie jest uchwalony miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego - odnoszę wrażenie że cały Gdańsk rozrasta się tylko w oparciu o chwilowe warunki zabudowy - więc co się dziwić że rozrasta się bez ładu i składu i bez potrzebnej infrastruktury, miasto staje się zlepkiem różnych tworów ;/ To jest szokujące że władze i urząd Gdańska w ogóle nie patrzą perspektywistycznie na rozwój swojego miasta.
- 13 0
-
2023-11-09 08:38
teraz się obudziłeś?
zawsze tak było.Tradycja jeszcze od A. Złodziejowicza
- 6 0
-
2023-11-09 13:01
Bez planu łatwiej jest przepchnąć patodeweloperkę
Wystarczy wiedzieć którędy i czym przepychać. Z planem byłoby trudniej. Więc planów nie będzie.
- 1 0
-
2023-11-09 13:02
Miasto to powinno uporządkować kwestię MPZP
Przecież to jest dramat, na podstawie WZ-tek powstają kolejne koszmarki (patrz Bastion Wałowa) a miasto tylko rozkłada ręce i mówi "My nic nie możemy bo będziemy płacić odszkodowania". W Gdańsku nie istnieje coś takiego jak zagospodarowanie przestrzenne, a już na pewno zagospodarowanie, które uwzględniałoby w rozsądny sposób mieszkańców (nie mówię o mieszkańcach tymczasowych)
- 2 0
-
2023-11-08 15:12
zerwanie wiezi spolecznych albo zniszczenie tkanki miejskiej (2)
co za farmazony
- 25 63
-
2023-11-08 15:16
(1)
Może dla ciebie, dla mieszkańców tutejszych nie!
- 25 7
-
2023-11-08 23:28
bo to są puste słowa
- 2 0
-
2023-11-08 15:13
(4)
Pani Izabelo, czy jak się tam Pani nazywa - centrum handlowe też generuje ruch samochodowy (chyba nawet większy) a ludzie muszę gdzieś mieszkać (skoro są chętni znaczy jest popyt na mieszkania), studenci też. Nie musi Pani chodzić z bombelkiem do centrum co tydzień - są też place zabaw na świeżym powietrzu. A dopływ tlenu przyda się Pani na pewno.
- 32 158
-
2023-11-08 15:19
dostpność usług i handlu w pobliżu miejsca zamieszkania
naprawdę jest sporą wartością.
- 42 2
-
2023-11-08 15:42
Tam co najwyżej będziesz mógł wynająć mieszkanie na doby. Wątpię żeby tam mieszkali właściciele na stałe.
- 27 1
-
2023-11-08 18:44
To niech mieszkają poza miastem
Już dość napływowych wszędzie korki tłumy i syf
- 5 3
-
2023-11-08 23:39
My studentow ani zadnych przyjezdnych tu nie potrzebujemy. Nam sie tu dobrze mieszkalo. I niech tak zostanie.
A popyt na te mieszkania na pewno nie generuja lokalni mieszkancy tylko Warszawka, zagranica i inni inwestorzy. A studenci niech sobie mieszkaja na Szadolkach i za obwodnica a nie na naszym Przymorzu.
- 1 2
-
2023-11-08 15:16
dokładnie tak, jeżeli coś poddawane jest pod wątpliwość
i związane jest z deweloperką to na pewno te wątpliwości w bardzo krótkim czasie zostaną rozwiane... zwłaszcza że okolica z pełną infrastrukturą i sprzedaż będzie za co najmniej 15k za metr surowego metra, hip hip hurra prezydent miasta!
- 55 0
-
2023-11-08 15:16
brak planów miescowych
to nasz polski dramat i cos co się odbija nam czkawką.
- 58 1
-
2023-11-08 15:18
Opinia wyróżniona
Ta galeria akurat jest potrzebna (4)
Ponieważ nie tylko pełni funkcję handlowo usługową ale i rozrywkową (kino). A kino na Przymorzu i okolicach jest tylko jedno!
- 598 13
-
2023-11-08 17:25
Niemcom nie jest potrzebna i to najważniejsze w tej kwestii
- 32 20
-
2023-11-08 18:28
Niestety Niemcy (1)
O tym zdecydują
- 18 13
-
2023-11-08 18:45
Dlaczego niestety? Możesz od nich wykupić i zdecydować:)
- 17 17
-
2023-11-08 18:59
O tym zdecyduja władze Gdańska bo oni wydaja zezwolenie ale Powskie władze gdańska maja gdzes mieszkanców!
- 15 14
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.