- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (55 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (84 opinie)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (72 opinie)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
2500 kontenerów ruszy na Gdańsk
Spotkanie na temat poprawy ruchu drogowego w Trójmieście, w kontekście dynamicznie rozwijającego się portu, wojewoda pomorski zorganizował... wczoraj.
- Do Portu Północnego biegnie jedynie pojedyncza nitka torów, a budowa mostu dwutorowego nad Martwą Wisłą i drugiej nitki torów zrealizowana zostanie dopiero do 2013 roku - mówi Kazimierz Normant, dyrektor wydziału infrastruktury Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego. - Musimy zakończyć budowę autostrady A-1, Południowej Obwodnicy Gdańska z Trasą Sucharskiego oraz Trasy Kwiatkowskiego. Trzeba zbudować pasy włączenia i wyłączenia, wysepki, azyle na przejściach pieszych, kładki piesze i tunele. Trzeba także poprawić oznakowanie poziome i pionowe.
Jak uspokaja Marcin Szpak, wiceprezydent Gdańska ds. gospodarczych, miasto zrealizuje wszystkie inwestycje do 2011 roku.
- Proszę wziąć pod uwagę, że dzisiejszy układ drogowy jest bardzo mocno zniekształcony zmianami organizacji ruchu i remontami. Wiele problemów ma charakter czasowy - mówi, z-ca prezydenta Gdańska. - Prace obejmą zarówno drobne remonty, jak i priorytetowe dla miasta inwestycje, czyli właśnie Obwodnicę Południową, trasę Sucharskiego, ul. Słowackiego i trasę W-Z. Dodatkowo pracujemy nad inteligentnym systemem sterownia ruchu, którego łączny koszt wyniesie ponad 200 mln zł.
Jednak nie wszyscy uczestnicy spotkania zachowali spokój.
- O uruchomieniu terminalu wiemy już od dawna i tym bardziej ubolewam, że to spotkanie nie miało miejsca cztery lata wcześniej - mówi Magdalena Kołodziejczak, wójt gminy Pruszcz Gdański. - Trasa Przejazdowo - Pruszcz jest szczelnie zabudowana ponad stuletnimi budynkami, nie ma chodników, zatok, autobusy z dziećmi zatrzymują się na pasach ruchu. Mowy nie ma, żeby tamtędy przejeżdżała taka liczba tirów.
Według Mariana Świtka, wiceprezesa Portu Gdańsk, rozwiązaniem na upłynnienie ruchu drogowego i wzrost bezpieczeństwa jest wyznaczenie godzin, w których tiry będą mogły opuszczać port kontenerowy.
- Proszę zauważyć, że między godziną 23 a 5 nad ranem nie ma żadnych obciążeń komunikacyjnych - mówi Marian Świtek. Jego propozycję zgodził się rozważyć prezes D.C.T. Gdańsk S.A.
|
Opinie (71) 10 zablokowanych
-
2007-05-15 23:57
przecież te 2,5 tys kontenerów
nie wyjedzie juz 1-go czerwca, tylko taką zdolność terminal DCT osiągnie za kilka lat
- 0 0
-
2007-05-16 00:02
docelowo wyjedzie
w tekście jest wyraźnie napisane, że docelowo i w dodatku na autostradę A-1:)
- 0 0
-
2007-05-16 00:06
POzdro dla K...z dct ;)
Pati :D- 0 0
-
2007-05-16 00:08
BEZ Sucharskiego i obwodnicy południe nie ma co wcale zaczynać
jak wyżej
- 0 0
-
2007-05-16 00:56
Tymczasem kolej chce budować tory po okolicznych wiochach
mówiąc że to metropolitalne...
- 0 0
-
2007-05-16 01:10
Miedzy 23,a 5 rano?
To zaledwie 6 godzin. Rozumiem, ze to tylko na poczatek, nie wyobrazam sobie tych 2500 kontenerow w przeciagu 6 godzin. To by bylo 7 kontenerow na minute. Jakby nie patrzec ruch wrze...
- 0 0
-
2007-05-16 04:31
"Trasa Przejazdowo – Pruszcz jest szczelnie zabudowana ponad stuletnimi budynkami, nie ma chodników, zatok, autobusy z dziećmi zatrzymują się na pasach ruchu. Mowy nie ma, żeby tamtędy przejeżdżała taka liczba tirów."
no to mieszkańcy przejazdowa bedą mieli jak w augustowie, pewnie jeszcze jakaś dolina rospudy koło pruszcza wyskoczy, lecz ogólnie jest po prostu cudnie...- 0 0
-
2007-05-16 05:53
DCT
Projektowała firma "PROJMORS" z Gdańska.Wykonawcą jest
firma "Hochtief". Dlaczego brak tak istotnych wiadomości.- 0 0
-
2007-05-16 07:43
Czy "port kontenerowy" to ta widoczna na zdjęciu plaża z dźwigiem?
W każdym razie - organizowanie spotkania dwa tygodnie przed terminem otwarcia, w sytuacji kiedy wszystkim wiadomo, że wykonanie jakiejkolwiek inwestycji drogowi zajmuje wielokrotnie więcej czasu, to otwarte przyznanie, że tak naprawdę nikt nic nie ma zamiaru realnie w tej sprawie zrobić.
Aby posłuchać dyrektora wydziału infrastruktury Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego mówiącego "musimy to i tamto", oraz "trzeba zrobić to i tamto", można było ustalić termin spotkania na czerwiec... przynajmniej byłoby wiadomo, jak wygląda sytuacja w praktyce :)
Natomiast bardzo podobają mi się plany przystąpienia do zmian w rejonie Armii Krajowej i Okopowej. Ten węzeł od lat prosi o przebudowę!- 0 0
-
2007-05-16 08:15
Ciekawe którędy będą tam jeździć te ciężarówki. Przez środem Przeróbki czy Mostem Wantowym prowadzącym do nikąd, z którego mało kto korzysta?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.