- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (260 opinii)
- 2 Niespokojna noc na gdańskich drogach (32 opinie)
- 3 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (138 opinii)
- 4 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (782 opinie)
- 5 Kultowa "Górka" i widok na morze (139 opinii)
- 6 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (57 opinii)
Brama Wyżynna "przyozdobiona"
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/20/300x0/20539__kr.webp)
Właścicielem obiektu jest gmina Gdańsk, użytkownikiem wieczystym (na prawach właściciela) Muzeum Historyczne Miasta Gdańska. - Reklamę zawieszono bez zezwolenia konserwatora zabytków - mówi Jan Tusk, inspektor ds. zabytków nieruchomych z Urzędu Wojewódzkiego. - Jeśli w tym miejscu byłyby prowadzone prace konserwatorskie, reklama mogłaby zawisnąć, ale pod warunkiem, że nie zasłaniałaby całkowicie fasady obiektu - tłumaczy. - W przypadku, gdy reklama nie zostanie zdjęta, przeprowadzimy rozmowy z właścicielami obiektu celem polubownego załatwienia sprawy, jeśli te nie poskutkują, zostanie wydany nakaz zdjęcia jej w określonym terminie - informuje Tusk. - Jeśli mimo to reklama nie zostanie zdjęta, zostanie przeprowadzone postępowanie egzekucyjne.
- Czy my musimy uzyskać zgodę konserwatora zabytków na ratowanie zabytków? - pyta Mariusz Lewandowski, zastępca dyrektora ds. ekonomicznych Muzeum Historycznego Miasta Gdańska.
- Jest nam zupełnie obojętne, czy będziemy odpowiadać za to, że pozyskujemy środki na prace konserwatorskie, czy za to, że prowadzimy do zaniedbania obiektu - mówi Mariusz Lewandowski.
- Dostaliśmy obiekt w złym stanie, m.in. musimy naprawić dach, zanim nastanie zima. W tegorocznym budżecie nie ma środków na konserwację Bramy Wyżynnej, a orientacyjny koszt niezbędnych prac wyniesie ok. 150 tys. zł - dodaje.
Środki uzyskane dzięki umieszczeniu reklamy na Bramie Wyżynnej zostaną przeznaczone na cele statutowe muzeum, głównie na renowację bramy. Ale Mariusz Lewandowski nie chciał powiedzieć, o jaką kwotę chodzi, zasłaniając się tajemnicą handlową. Nie wiadomo również, jak długo reklama będzie wisiała na bramie.
- Wiele muzeów pozyskuje środki właśnie w ten sposób - twierdzi Adam Koperkiewicz, dyrektor Muzeum Historycznego Miasta Gdańska. - Poza tym reklama nie została powieszona na murze, tylko na rusztowaniu, które i tak musi być przykryte siatką budowlaną - dodaje.
Do wojewódzkiego konserwatora zabytków zgłasza się wielu właścicieli, którzy chcieliby, aby na ich budynku zawisła reklama wielkoformatowa. - Wnioski najczęściej rozpatrywane są negatywnie, bowiem w większość te obiekty nie są objęte pracami konserwatorskimi - mówi Jak Tusk.
Opinie (56)
-
2003-07-16 23:08
tez mi sensacja
lepiej miec kase z reklamy na remont
niz nie miec wcale a ogladac niszczejacy obiekt bez reklamy
proste i chyba zrozumiale ale dla GW chyba nie- 0 0
-
2003-07-16 23:10
no i znalazl sie nasz dzielny komentator
glos jest be
to glosowi trzeba dowalic
no nie nudziarzu?- 0 0
-
2003-07-16 23:17
Chodząca encyklopedia z pustek mag dał głos
- 0 0
-
2003-07-17 00:04
ty chyba kochasz tego maga, ze go wszedzie widzisz
ale sorry, to nie ten adres- 0 0
-
2003-07-17 00:21
Tak...
Nareszcie ktos pomyslal lepiej jak jest ta reklama i jest kasa. To jest oczywiste nie wiem o co ta sensacja co innego jak brama bedzie wyremontowana, jak dla mnie super pomysl , byle nie skonczylo sie jak z reklama Ery na Teatrze :(
- 0 0
-
2003-07-17 00:23
Radio... ?
To mi raczej wygada na rekleme M$ ale moze sie myle rano zobacze na zywo , bo zdjecia na Trojmiescie sa zenujace :)
- 0 0
-
2003-07-17 00:41
A, w bramie od rana do wieczora stoi gallux, co ssie wora... (rosyjskim turystom)
- 0 0
-
2003-07-17 00:50
Oczywiście drogie dzieci,
że kasa jest najważniejsza! W Krakowie też była i dlatego razem z reklamą zrąbał się kawał Sukiennic. Ale kogo obchodzi jakaś kilkusetletnia buda, na której nie da się zarobić? Chyba najlepiej zrównać z ziemią i postawić... może knajpę, albo kino? Na czym się u nasz najlepiej trzepie kasiore? Aha, no i tego... konserwanta... najlepiej zamknąć, niech się nie wtrąca w byznesy!!!
- 0 0
-
2003-07-17 07:15
tak poza wszystkim to mam wrazenie, ze boli towarzysza Formele, ze to konkurencyjne radio.
to jest reklama Radia PLUS
wczesniej jak wisiala z miesiac reklama Billa Gatesa to jakos GW nie zauwazyl :P
reklama rzeczywiscie nie uswietnia tego obiektu, ale jak inaczej sie nie zdobedzie kaski na renowacje to trudno.- 0 0
-
2003-07-17 07:31
reklama dźwignią handlu
niepokojace jest co innego
"Ale Mariusz Lewandowski nie chciał powiedzieć, o jaką kwotę chodzi, zasłaniając się tajemnicą handlową. Nie wiadomo również, jak długo reklama będzie wisiała na bramie."
muzeum to jest placówka mająca na celu krzewienie wiedzy a nie robienie KASY
żeby nie było jak z kasą artystów i kaczorem:))
jeżeli kasa z reklamy idzie na renowację bramy to powinna być chyba ZAKSIEGOWANA itd
i czemu z tego robi sie tajemnicę??
czemu nie zrobiono przetargu??
tylko wybrano jednoo radio (jeśli krzysiek ma racje, że PLUS) o wiadomej orientacji:))
i może to niepokoi towarzyszy:))- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.