- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (259 opinii)
- 2 Niespokojna noc na gdańskich drogach (28 opinii)
- 3 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (138 opinii)
- 4 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (780 opinii)
- 5 Kultowa "Górka" i widok na morze (139 opinii)
- 6 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (57 opinii)
Brama Wyżynna "przyozdobiona"
Właścicielem obiektu jest gmina Gdańsk, użytkownikiem wieczystym (na prawach właściciela) Muzeum Historyczne Miasta Gdańska. - Reklamę zawieszono bez zezwolenia konserwatora zabytków - mówi Jan Tusk, inspektor ds. zabytków nieruchomych z Urzędu Wojewódzkiego. - Jeśli w tym miejscu byłyby prowadzone prace konserwatorskie, reklama mogłaby zawisnąć, ale pod warunkiem, że nie zasłaniałaby całkowicie fasady obiektu - tłumaczy. - W przypadku, gdy reklama nie zostanie zdjęta, przeprowadzimy rozmowy z właścicielami obiektu celem polubownego załatwienia sprawy, jeśli te nie poskutkują, zostanie wydany nakaz zdjęcia jej w określonym terminie - informuje Tusk. - Jeśli mimo to reklama nie zostanie zdjęta, zostanie przeprowadzone postępowanie egzekucyjne.
- Czy my musimy uzyskać zgodę konserwatora zabytków na ratowanie zabytków? - pyta Mariusz Lewandowski, zastępca dyrektora ds. ekonomicznych Muzeum Historycznego Miasta Gdańska.
- Jest nam zupełnie obojętne, czy będziemy odpowiadać za to, że pozyskujemy środki na prace konserwatorskie, czy za to, że prowadzimy do zaniedbania obiektu - mówi Mariusz Lewandowski.
- Dostaliśmy obiekt w złym stanie, m.in. musimy naprawić dach, zanim nastanie zima. W tegorocznym budżecie nie ma środków na konserwację Bramy Wyżynnej, a orientacyjny koszt niezbędnych prac wyniesie ok. 150 tys. zł - dodaje.
Środki uzyskane dzięki umieszczeniu reklamy na Bramie Wyżynnej zostaną przeznaczone na cele statutowe muzeum, głównie na renowację bramy. Ale Mariusz Lewandowski nie chciał powiedzieć, o jaką kwotę chodzi, zasłaniając się tajemnicą handlową. Nie wiadomo również, jak długo reklama będzie wisiała na bramie.
- Wiele muzeów pozyskuje środki właśnie w ten sposób - twierdzi Adam Koperkiewicz, dyrektor Muzeum Historycznego Miasta Gdańska. - Poza tym reklama nie została powieszona na murze, tylko na rusztowaniu, które i tak musi być przykryte siatką budowlaną - dodaje.
Do wojewódzkiego konserwatora zabytków zgłasza się wielu właścicieli, którzy chcieliby, aby na ich budynku zawisła reklama wielkoformatowa. - Wnioski najczęściej rozpatrywane są negatywnie, bowiem w większość te obiekty nie są objęte pracami konserwatorskimi - mówi Jak Tusk.
Opinie (56)
-
2003-07-17 21:57
Co tu jest ważne?
chyba to, żeby znalazła się kasa na remont bramy. Skoro nie ma jej, a te zakichane reklamy są źródłem do uzyskania tejże kasy, to po co gderanie. Niech wiszą i "zarabiają". A tym, co chcieliby tylko rozliczać, proponuję DOŁOŻYĆ swojego grosza i wtedy rozliczać. Najłatwiej jest liczyć w cudzej kieszeni.
- 0 0
-
2003-07-18 08:39
Potajemnym przeciwnikom reklam mowie stanowczo NIE:-)
A ja mam propozycje dla Pana Konserwatora i jego ambitnych pracownikow co szukaja dziury w calym.
1. Jezeli tak stanowczo upieraja sie aby nie zawieszac tych reklam, to niech zrekompensuja Muzeum przychody uzyskiwane z tych ekspozycji.
2. Reklamy nie naruszaja substancji zabytkowej obiektow, wiec co ma piernik(konserwator) do wiatraka(Muzeum)?
3. Mozna by bylo eksponowac obiekt w stanie w jakim on obecnie sie znajduje ale po co? Powybijane szyby, zaszczany srodek bramy, odpadajace elementy fasady grozace wypadkiem, dziurawy dach zalewajacy pomieszczeniaitp.
Oczywiscie mozna czekac na pieniadze z budzetu. Czekac, czekac, czekac az Rada przeznaczy powazne srodki na calkowity remont, tylko ze do tego momentu zamiast np. 1 mln bedzie trzeba wydac 3 mln. Co wiecej! w mojej opinii nalezaloby zabezpieczyc i obrusztowac caly obiekt bo moze w koncu kiedys dojsc do tragedii. Oczywiscie rola Wojewodzkiego Konserwatora Zabytkow jest niepodwazalna w ratowaniu zabytkow, tylko sie pytam w takim razie dlaczego aby podjac jakiekolwiek dzialania w tym kierunku czeka sie miesiacami na decyzje? To chyba pozostanie tajemnica poliszynela.- 0 0
-
2003-07-18 09:47
brama
Moim zdaniem trzeba zwolnic konserwatora ,bo robi wroga robotę.
Musi to byc wysokiej klasy Palant skoro ktoś za niego
znalazł kasę ,a on jeszcze brużdzi.
Zwolnic łobuza ,a pieniadze z pensji przeznaczyc na remont.- 0 0
-
2003-07-18 21:16
a mi się podoba
uważam, że jest to reklama zrobiona z bardzo dobrym pomysłem. wygląda lepiej niż rusztowania i siatki na Katowni, czy reklamy lodów i piwa w ubiegłych laatach na długim targu.
- 0 0
-
2003-07-20 16:45
Jeśli bedzie z tego kasa na upiększenie najpiękniejszego
miasta na świecie to OK.
- 0 0
-
2005-11-05 01:10
:D
zgadzam sie!!! jesli reklama zarabia na renowacje zabytku powinna wisiec!!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.